"אני מאוד אוהבת לרוץ לפחות שלוש פעמים בשבוע מהבית לפארק הירקון או עד לים ולחזור בהליכה". יעל אלקנה

יעל אלקנה ("הטבח"): "אני אדם יצרי - אוהבת לטעום, אוהבת מגע ופתוחה לדברים חדשים"

היא בוכה בסוף היוגה, רומנטית גם עם החברות ומרגישה הכי סקסית כשהיא מרשה לעצמה להיות הכי מכוערת. לקחנו את השחקנית יעל אלקנה לסיבוב מנות אישי מלא תשוקה, יצרים ויצירה

פורסם:
הבית של יעל
( (עריכה: דיוויד וכניש | צילום: ניצן דרור))
יעל אלקנה (28), שחקנית וזמרת, כיכבה לאחרונה בסדרה "הטבח" ב־yes ולפני כן בדרמה היומית "הקיבוצניקים" ב־HOT. מצטלמת בימים אלה לתפקיד חדש בעונה השלישית של "להיות איתה" (קשת 12) ונחשבת להבטחה גדולה כרגע. לאחרונה נבחרה גם כפרזנטוריזת לרשת האופנה גולף לצד צחי הלוי ומיכל אנסקי. בזוגיות עם תומר מכלוף, שחקן בתיאטרון הבימה. לקחנו אותה לסיבוב מנות אישי מלא תשוקה, יצרים ויצירה (וחזרנו יותר רעבים).

המנה המנחמת/ פסטה שמנת פטריות עם מלא פרמז'ן

"עד שעברתי לגור לבד, אמא שלי תמיד הכינה את המנה הזאת. גם במסעדות בתור ילדה זו הייתה המנה שהייתי מזמינה במסעדה. היום כשאני בבית ועצמאית, כשאני רוצה מנה מנחמת ביום לא טוב, אני מכינה לעצמי פסטה עם שמנת ופטריות. בכלל, ההורים הם עוגן מאוד גדול עבורי. כשמשהו לא טוב קורה, אני ישר מתקשרת לאמא שלי והיא שם כדי לטפל בי ולפנק אותי כאילו אני בת שלוש. זה אמנם לא קורה הרבה, אבל הידיעה שהם שם מרגיעה אותי.
"זו גם כנראה מנה שמבשרת טובות, כי קצת לפני הקורונה, תומר (מכלוף, בן זוגה ושחקן אף הוא - ש.ב) ואני היינו במלון בפריז אחרי שאכלנו ארוחה של פסטה עם שמנת וכמהין. הייתי ממש עייפה וסחוטה, וכבר תכננתי להיכנס למיטה, ואז תומר אמר לי 'חכי שנייה', וראיתי שהוא מתחיל להתרגש. הוא הוציא מאחורי הווילון איזו קופסה, ולא היה לי מושג מה זה. זה היה ממש מתוק ובהתחלה הייתי בשוק. אבל מרוב אושר טיילנו אחר כך איזה חודש טיול על טהרת האוכל עם הרבה פסטות. הוא השמין עשרה קילו ואני השמנתי חמישה. עשינו ירח דבש של אירוסין, שבו שתינו ואכלנו בכמויות".
אירוסין רגע לפני הקורונה. אלקנה ומכלוף

המנה של אמא/ עוף בבירה

"זו הייתה תמיד המנה החגיגית אצלנו בבית. אמא שלי, ליאת, מבשלת את העוף המון זמן יחד עם בצל, שום ובירה לבנה, ולאחר מכן ממשיכה לצלות אותו בתנור בשביל הקריספיות. זו המנה החגיגית והמושקעת שלה. מנה עם נימוחות ומתיקות שרק היא יודעת להכין.
"היא קואוצ'רית לעסקים ומאמנת אישית, ומכיוון שכל החיים היא הייתה עסוקה ועבדה גם כמנכ"לית של חברות, לא באמת היה לה זמן לבשל יותר מדי, אבל היא תמיד דאגה לא להחסיר מאיתנו דקה של תשומת לב. אמא שלי היא המודל בשבילי בהרבה דברים - היא האישה המודרנית והליברלית. ממנה גם קיבלתי את האמונה שאין משהו שאני רוצה והוא גדול עלי, בדומה לשרה, הדמות שאני משחקת בסדרה "הטבח".
4 צפייה בגלריה
יעל אלקנה
יעל אלקנה
"ההורים הם עוגן מאוד גדול עבורי". יעל אלקנה
(צילום: שי יחזקאל, סגנון: ראובן כהן)
"אני זוכרת שבשנה ג' ביורם לוינשטיין (בית הספר למשחק) הייתי בטוחה שאני לוקחת תפקיד מסוים ולא קיבלתי אותו, וכמובן בכיתי. אמא שלי עזבה הכל, הגיעה לקחת אותי מבית הספר כמו ילדה בכיתה א' ישר לאכול. אני לועסת ובוכה, והיא מסתכלת ומעודדת אותי עם העיניים. כמו תמיד, ככה נעלמו לי הייאוש והחרדה וחזר הביטחון".

המנה הסקסית/ ספגטי עגבניות ובזיליקום (עם יין אדום איכותי)

"זו מנה מאוד יצרית וחושנית שיצא לי למשל להכין בסילבסטר האחרון. את אוכלת את הספגטי ולא מפחדת להתלכלך. הריח של הבזיליקום והטעם הקצת חריף גורמים לכל החושים לעבוד בה. מצד אחד שורף לך הפה, אבל מצד שני את נהנית להתלכלך איתה – בדיוק כמו ההגדרה שלי ל'להיות במיטבך'.
"אני מאוד מחוברת לעצמי ומרגישה מאוד נוח בגוף שלי, ואני מרגישה הכי סקסית כשאני מרשה לעצמי להיות הכי מכוערת וחופשייה. אני לובשת מה שנוח לי, וברור שאני אוהבת להיראות גם טוב בזה, אבל קודם כל שיהיה נוח. האמת שבפיג'מה אני מרגישה הכי סקסית. אני בן אדם יצרי, וזה בא לידי ביטוי בזה שאני אוהבת לגעת, אוהבת לטעום, אוהבת מגע ופתוחה בכל מובן, גם אם זה לדבר על הדברים וגם אם זה לנסות דברים חדשים. אני אוהבת לפנק, אני אוהבת לארח, אני אוהבת לראות את תומר אוכל, ואני אוכלת וטועמת הכל".
מרגישה נוח בגוף שלה

המנה הרומנטית/ ערב גבינות ויין

"גם פה אני הולכת על יין אדום, כי אני בן אדם של יין אדום. אני מאוד אוהבת פינו נואר עם גבינות כמו ברי עזים, גאודה כמהין וקממבר עם פקאן. חייבת ליד זה גבינות למריחה ולחם מחמצת שחור או תפוח עץ – זה מאוד טעים.
"אני רומנטית לא רק עם בן הזוג שלי, אלא גם עם החברות שלי. תמיד יהיו גבינות, נרות, יין והאלבום של נורה ג'ונס ברקע. אני נכנסת למוד רומנטי לפחות פעמיים בחודש"
"אני רומנטית לא רק עם בן הזוג שלי, אלא גם עם החברות שלי. תמיד יהיו גבינות, נרות, יין והאלבום של נורה ג'ונס ברקע. אני נכנסת למוד רומנטי לפחות פעמיים בחודש, כל עוד אין ילדים. למרות שאני מקווה לשמור את זה, גם אחרי שייוולדו לנו ילדים, ואני בהחלט מתכננת ארבעה ילדים, אז יש הרבה מה לשמור".

המנה הירוקה/ ירוקים מוקפצים

"זו מנה שהיא ליטרלי ירוקה - ירקות ירוקים עם שמן זית ושום. יהיו בה ברוקולי, מנגולד, שעועית סינית, אפונה בשמן זית ושום וקצת שמן שומשום כדי להקפיץ את זה. זו מנה יפה וירוקה וכמובן בריאה ומאוד טעימה.
"אפרופו ירוק, אני מאוד מתחברת לקיימות, התחלתי לקרוא לא מעט על נקודת האל־חזור עם כל עניין הפלסטיק, ולכן אני מאוד מקפידה למחזר בבית ולא להשתמש בכלים חד פעמיים. השאיפה היא להשפיע על אנשים בדיון חברתי, שנדע לעשות הפרדה בפחים ולחנך את הילדים למודעות הזו באוטומט כמו באירופה. אנחנו לא מספיק מבינים בארץ עד כמה זה משמעותי".
4 צפייה בגלריה
יעל אלקנה
יעל אלקנה
רצה לפחות שלוש פעמים בשבוע
(צילום: שי יחזקאל, סגנון: ראובן כהן)

המנה הספורטיבית/ דייסת שיבולת שועל

"אחרי שאני עושה ספורט, אני אוהבת לאכול דייסת שיבולת שועל עם בננות, זרעי דלעת וסילאן. זה מזין, בריא ומעולה לחילוף חומרים. אני מאוד אוהבת לרוץ לפחות שלוש פעמים בשבוע מהבית לפארק הירקון או עד לים ולחזור בהליכה. חוץ מזה אני אוהבת לעשות יוגה עם עופרי לסקי, חברה ומורה מדהימה ליוגה.
"בדרך כלל בסוף שיעור היוגה אני גם בוכה. יש משהו ביוגה שנותן תרפיה נפשית, מעבר למתיחת גבולות. זה מוציא ממני רעלים רגשיים, וגם בזיעה - הכל נשפך החוצה"
"יש לי גם וידוי: בדרך כלל בסוף השיעור אצלה אני גם בוכה, כי יש משהו ביוגה שנותן תרפיה נפשית, מעבר למתיחת גבולות. כשהמורה נכון, בשילוב עם הפן הספורטיבי של היוגה, נוצר שילוב רגשי נכון. זה מוציא ממני רעלים רגשיים, וגם בזיעה הכל נשפך החוצה".

מנת הגילטי פלז'ר/ סופלה שוקולד (או רוזלך נוטלה...)

"כשבא לי להתחרע על משהו, אז זה או על עוגת סופלה שוקולד חמה ונימוחה וגלידת וניל ליד, או על הרוזלך של קפה לנדוור – שילוב אלוהי של בצק ונוטלה. זו המנה הראשונה שתומר הזמין לי אי פעם בחיים. למדנו יחד ביורם לוינשטיין, ופעם אחרי הלימודים יצאנו יחד, והוא הזמין לי רוזלך בשוקולד וקנה את עולמי.
"פעם בשבוע לפחות אני אוכלת מנה שוקולדית מפנקת. לא הייתי בדיאטה בחיים, אבל אני מאוד מאוזנת מטבעי. אני אוהבת לאכול בריא. זה טעים לי, אני אוהבת אוכל מזין יותר משאני אוהבת מתוק, ואני אוהבת להרגיש טוב וקלה עם הגוף. גם אם אני אוכל יום אחד המבורגר או פיתה, למחרת באופן טבעי אוכל דברים מזינים יותר כי לשם הגוף שלי ימשוך".

מנה של בוקר/ אבוקדו וביצת עין

"ליתר דיוק, שתי פרוסות לחם עם אבוקדו שיש עליו שמן זית ולימון, ביצת עין, עגבנייה ובצל סגול ומלח גס וקפה נמס רגיל (של טייסטר צ'ויס) עם חלב שקדים־אורז. אני לא בן אדם של בוקר, נקודה. לפני תשע בבוקר לא כדאי לדבר איתי, אבל מתשע בבוקר אני מקסימה. לפני זה תומר קורא לי מפלצת.
"אני לא בן אדם של בוקר, נקודה. לפני תשע בבוקר לא כדאי לדבר איתי, אבל מתשע בבוקר אני מקסימה. לפני זה תומר קורא לי מפלצת"
"גם כשאני קמה לצילומים ברבע לארבע, אנשים בטוחים שאני מנהלת איתם שיחות, אבל אני בעצם ישנה. אני בחורה של צהריים. אני הכי חדה ופרודוקטיבית בסביבות 12:00. זו השעה שאני אוהבת לצאת לעולם".

המנה הנוסטלגית/ הלזניה האגדית של אבא

"אבא שלי, עמוס, מכין לזניית גבינות מאוד טעימה, אבל מה שהכי חשוב זה רוטב העגבניות. הוא לוקח עגבניות טריות ויפות, שם אותן במים רותחים, מקלף ואז מעביר למי קרח וטוחן עם שמן זית ושום. זה כל כך טעים, שפעם תומר רצה לפתוח לו מקום של לזניות, אבל הוא העדיף להמשיך להלחין מוזיקה קלאסית־מודרנית.
"אני ואבא שלי מאוד דומים, יש לנו קשר מהמם בלי הרבה מילים, הוא מבין אותי רק במבט. אני זוכרת שכשעליתי לחטיבה, למדתי לראשונה מתמטיקה שלא הבנתי. הייתי אמורה ללכת לבת מצווה, והוא אמר לי: 'רק אחרי שיעורי הבית'. מכיוון שלא הבנתי, העתקתי את השאלות למחברת ושיחקתי אותה כאילו כתבתי את התשובות. אבא שלי, שהבין את הסיטואציה ואת המצוקה שלי, אמר לי אז לראשונה משפט שמהדהד לי עד היום: 'את יכולה ללכת לבת מצווה, אבל בתנאי שזו פעם אחרונה שאת משקרת לי'. זה אכן עבד. מאז אני לא משקרת לו".

מנה של דוז פואה/ קציצות לימון

"החברים שלי קוראים למנה הזאת 'קציצות לימון', אבל בעצם הכוונה לקציצות בקר שיושבות על תחתיות ארטישוק עם רוטב כורכומי, שאני מוסיפה לו מלא כוסברה, פטרוזיליה ולפחות שלושה לימונים סחוטים. כולם משתגעים מזה וזה ממש קל להכנה. כשאני חושבת על זה, אם לא הייתי שחקנית יש מצב גדול שהייתי מתעסקת באוכל בתור פרנסה כי אני מרגישה שאני עושה את זה די טוב.
אלקנה וגורי אלפי בסדרה "הטבח"
"לא מעט פעמים אני שואלת את עצמי אם אני פרפקציוניסטית או בדיוק להפך. למשל בבישול, חשוב לי שהטעם יהיה מושלם, ואם זה לא טעים בטירוף, זה הולך לפח. מצד שני אני ממש לא נצמדת למתכונים, שזה הפוך מפרפקציוניזם. אפילו באפייה אני מנסה לבדוק סוכר חום במקום סוכר לבן. גם בזוגיות חשוב לי להיות בת זוג וחברה מושלמת, אבל גם לרצות ולתת מקום לשיגעונות שלי. גם במשחק אני עובדת על צילומים עד לפסיק הכי קטן, אבל ברגע האמת יש מולי פרטנר, וזה תמיד הולך למקומות אחרים ממה שתכננתי".

מנה של ניקוי רעלים/ סלט עדשים ועשבי תיבול

"הייתה לי תקופה של ניקוי גלוטן וסוכר, שהייתי מכינה בה בעיקר מרקים וסלט עדשים שחורות עם עלי כוסברה ופטרוזיליה, והייתי מסוגלת לאכול אותה בכיף שבועות. זה היה בתקופה שגם הפסקתי גלולות והרגשתי הכי טבעי. אני זוכרת שלפני כן הרגשתי לא מאוד טוב עם הגוף שלי, הרגשתי נפוחה וכבדה. כשהפסקתי הרגשתי חיונית וערנית יותר.
4 צפייה בגלריה
יעל אלקנה
יעל אלקנה
"בימי צילום אני משתדלת לא לגעת בגלוטן". יעל אלקנה לרשת גולף
(צילום: בן דיאמנט)

"עד היום בימי צילום אני משתדלת לא לגעת בגלוטן, וזה בהחלט משאיר אותי מפוקסת. בכלל, אני לא אוהבת דברים מעובדים או דברים עם חומרי טעם וריח כמו סוכריות גומי. זה מרתיע אותי. אפרופו ניקוי רעלים, בזמן האחרון הבנתי שאני מכורה לטלפון שלי והבנתי שאני כל הזמן איתו. אז כמאותגרת טכנולוגית, תומר עדכן אצלי הגבלה לאינסטגרם לשעה ביום, וככה, חמש דקות לפני שאני מסיימת את המכסה היומית, זה נותן לי התראה. בהתחלה אני נבהלת שזה אוטוטו מסתיים, אבל אחר כך אני אומרת 'ברוך שפטרנו'".

  • מעיל: Janeport לליאת בוטיק /// חליפת ספורט: Mona /// חליפה: מיכל ומורן /// איפור: אילנה פיצ'חדזה /// שיער: עדן ירושלמי /// ע. צלם: בן יצחקי /// ע. סגנון: לינור קלרפילד
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button