ספא ביתי מצד אחד, פיתוחים טכנולוגיים מהצד השני ובין לבין קלין ביוטי וקיימוּת

שינויים בהרגלי הביוטי: חזרה למראה הטבעי ומראת קסמים שתתאים לך את הקרם הנכון

מה עוד צפוי לנו ב-2021 בתחום הביוטי והאם אחרי שנים שבהן משלו בסטורי הפילטרים המושלמים (נטולי הנקבוביות, הפצעונים והנמשים), אפשר להכריז על חזרתו של המראה הטבעי?

עודכן:
אחרי 2020 כבר לאף אחד אין ספק: וולנס הוא לא מותרות – חייבים להשקיע בבריאות הפיזית וברווחה הנפשית.אז מה נראה בשנה הקרובה בעקבות לקחי הקורונה בתחום הביוטי?

הדבר הבא: הייטק ביוטי

בחודשים האחרונים נאלצה תעשיית הטיפוח ללמוד במהירות כיצד להמציא מחדש את חוויית הקנייה שלנו, שפעם הייתה מוחשית ופיזית. הבעיות: אי אפשר לאבחן את העור ואת השיער בשיטות המסורתיות, אי אפשר להתנסות במוצרים, וקשה לנחש איך הם ייראו עלינו. כך צצו לאחרונה שלל פיתוחים טכנולוגיים שגורמים לנו לדמיין כאילו נחתנו בעתיד. למשל, כלי נייד בשם "אליס", המוצב כעת בבוטיקים בבריטניה, מסייע לצרכנים לגלות ניחוחות באמצעות סורק קוד QR וחוסך מגע מיותר ורחרוח פיזי. מותגים רבים אחרים מציעים כיום שירותי אבחון על ידי יועצי יופי דיגיטליים בטכנולוגיית AI, שמספקים ניתוח של מצב העור או השיער והמלצות על מוצרים או אפליקציות להתאמת האיפור או צבע השיער. צפו ב־2021 להתפתחויות ושכלולים של הטכנולוגיות האלה.
ד"ש משלגיה: מראת קסמים
ללא ספק הדוגמה הכי בולטת כרגע בתחום הבינה המלאכותית היא מראת קסמים (Zmirror) עם טכנולוגיית Face Matrix שפותחה על ידי רופאי עור ומגיעה עם Alexa מובנית. המראה מהאגדות הזאת יודעת לא רק לאבחן את מצב העור שלכם ולספק המלצות לטיפוח, אלא גם לנהל את סדר היום שלכם, להקריא לכם חדשות, להשמיע לכם פלייליסט או פודקאסט (מהמלאי שלכם בנייד) או להתאים את התאורה למצב (אור בהיר לאבחון עור למשל) או לפי מצב הרוח.
מראה מופלאה שעל הקיר, איזה קרם אותי יעיר?

נקי יותר: קלין ביוטי וקיימוּת

כבר הזכרנו את הקיימות כערך מוביל השנה, אבל חשוב לציין שבמסגרת השפעתה על הרגלי הצריכה שלנו היא תשפיע לא מעט גם על מוצרי הטיפוח שנבחר אם להכניס לשידת האיפור שלנו. המותגים יתחרו על לבנו עם נוסחאות ידידותיות יותר, טבעוניות יותר ונקיות יותר – כי "קלין ביוטי" עם פחות כימיקלים הולך יד ביד עם קיימות וטבעונות. בהתאם, האריזות, שנחשבות מהמזהמות הבולטות של הסביבה (מתוך 300 מיליון טון פסולת פלסטיק בשנה, כמות בלתי מבוטלת מגיעה מתעשיית היופי), עוברות בהדרגה לגרסה מתחשבת יותר – ניתנות למיחזור ולמילוי מחודש וכדומה.

DIY: פנקו זאת בעצמכם

טיפול עצמי והרגלי טיפוח מפנקים ימשיכו איתנו גם ב־2021. ב־2020, על פי דו"ח מקינזי, נצפתה עלייה במכירות של מוצרי טיפוח לאמבטיה ומוצרים לטיפול עצמי בשיער. בשנה הקרובה המגמה תתרחב (ותתמקצע) לכיוון של "ספא ביתי", וצפויה עלייה בביקוש לנרות, לסבונים ולארומתרפיה. גם קטגוריות DIY כמו צבע שיער, הסרת שיער וטיפולי ציפורניים שצברו השנה פופולריות בזירה הביתית ימשיכו לפרוח.
2 צפייה בגלריה
מנטה
מנטה
קטגוריות DIY כמו צבע שיער, הסרת שיער וטיפולי ציפורניים ימשיכו לפרוח
(צילום: Shutterstock)

משקיעים ביופי הפנימי: טיפוח הוליסטי

בהמשך למגמה ההוליסטית שקושרת בין אימוני הכושר לאימוני המיינד, גם בביוטי נראה תפיסה דומה. מומחים בתעשיית הביוטי מדברים על מוצרים שלא רק יגרמו לצרכנים להיראות טוב אלא גם להרגיש טוב, וצופים שהרווחה תהפוך לחלק ממסע היופי. כך למשל, נראה יותר ויותר מוצרים שתומכים ביופי פנימי, כששינה ורגיעה יהיו מילות המפתח. בהתאם, נראה עלייה בשוק תוספי התזונה שמיועדים לביוטי, במוצרי CBD משרי רגיעה ובתרסיסי שינה.

צועד בראש: Hair Wellness

בטח תשאלו 'מה חדש כאן?', הרי כבר שנים אנחנו משקיעים בפריזורה – מחפיפה ועד פן. אז נכון, חלקנו אפילו משקיעים במסכה מזינה פעם בשבוע, אבל מדובר בהרחבה של הטיפוח השגרתי ל־Hair Wellness (בריאות השיער) - מגמה שהוכרזה בתחזיות כמרכזית. השנה נראה על המדף מוצרים שמיועדים לסמיכות או למילוי, מוצרים לטיפוח הקרקפת ועוד מוצרים שעוסקים בהיבטים עמוקים יותר של טיפוח השיער.

פילטר מציאות: המראה הטבעי שולט

אחרי שהייה ממושכת ב־2020 כמעט ללא איפור בבית ובהמשך למגמות כמו חזרה לטבע ב־2021 גם הפנים חוזרות בהדרגה לטבע שלהן. אחרי שנים שבהן משלו בסטורי הפילטרים המושלמים (נטולי הנקבוביות, הפצעונים והנמשים), בשנה הקרובה נלך על מראה טבעי יותר שמשקף שגרת איפור מהירה ותחזוקה נמוכה יותר. חברות הקוסמטיקה ישקיעו בנוסחאות וברכיבים שישפרו את בריאות העור גם באיפור, כמו למשל "אסתי לאודר" שמובילה קו איפור חדש המבוסס על פרוביוטיקה ותמצית זרעי צ'יה. גם עפרונות הגבות ינסו לחקות צמיחת שיער טבעית ליצירת אשליה של גבות טבעיות ומלאות שילכו טוב עם המראה הטבעי.

מעבר ליופי: גיל המעבר בפרונט

מי היה מאמין שגיל המעבר, שהוצנע עד כה במחשכים, יעבור דווקא בתחום הזוהר הזה לקדמת הבמה, ובלי להתנצל. אבל אם להאמין לתחזיות, מדובר בטרנד "צעיר" ומתפתח שיהפוך למיינסטרים ב־2021 ויציע בין השאר מוצרים ייעודיים לנשים בגיל המעבר כמו תוספי תזונה לשיפור בריאות העור, תרסיסי קירור ומוצרים להסרת שיער פנים.

מיני־מי: ערכות ו"טעימות" ביוטי

זוכרים את ארוחות הטעימות במסעדות? אז אותו דבר בקוסמטיקה – מנסים קצת מכל דבר, רק שבמקרה הזה ככה יודעים אם להזמין מנה גדולה יותר מהצללית בירוק בקבוק או מהבקבוק הירוק עם הסרום. לבד מהמגמה הדיגיטלית שבאה לעזור לנו באבחון ובהתאמה בשלט רחוק, החברות למדו השנה שכדאי להן להשקיע גם בערכות התנסות ובשלל דוגמיות מוקטנות שיעזרו לנו להצטייד בלי לקפוץ לחנויות. גם ב־2021 נמשיך ליהנות מקופסאות יופי עד הבית ומערכות התנסות מיניאטוריות שיעשו לנו חשק להזמין עוד ממה שאהבנו.

יעלה ויבוא: טקס הטיפוח היומי

מה כבר נשאר לנו בעידן שבו רוב מקומות הבילוי והטיפוח סגורים (לסירוגין) אם לא הריטואל הישן והטוב של אחד יכול לתחזק לבד בבית? התחזית (שמתבססת על נתוני המכירות העכשוויים) צופה שזמן האמבטיה יתפוס מקום מרכזי בשגרת הטיפוח ויהפוך לטקס טיפול יומי מפנק. הסבונים הרגילים ישודרגו בסבוני יוקרה, וכל תחום קרמי המקלחת, הפילינגים והתחליבים יהפוך לקטגוריה מבוקשת.
פורסם לראשונה: 14:30, 16.01.21
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button