בריאה, מרפאת ונטולת גלוטן. סדנה אביבית עם אביטל סבג

דברים טובים ומלאי בריאות שכדאי לעשות החודש (בין סוף החורף לתחילת האביב)

לבשל ארוחה אביבית מטהרת, נטולת גלוטן וטעימה, לטייל בשמורת אירוסים בשיא הפריחה עם כל המשפחה, לטעום תוצרת חקלאית בערבה היישר מהחממה, לצאת לסיורי גמלים ואופניים בנגב או ללון במלון הבוטיק החדש במצפה רמון שנפתח ממש לאחרונה

פורסם:

1. לבשל אביב

בפילוסופיה של המזרח עונות השנה הן חלק חשוב המחבר בין האדם לטבע וליקום. לקראת סוף החורף וראשית האביב תארח אביטל סבג, שפית העוסקת ברפואה סינית, סדנת בישול בסימן אביבי מטהר ונטול גלוטן. השיעור יתקיים באזור השוק היווני ביפו, בגג המשקיף ליפו העתיקה. בתפריט: משקה אביבי מנקה, מרק ראמן ממנזרי קוריאה, תבשיל טמפה (לצד הסברים על חומר הגלם המופלא הזה), וריאציות מירקות העונה ולקינוח שוקולד מרפא.
22 במרץ, 10.00־14.00, 330 שקל ליחיד ו־600 שקל לזוג, הרשמה באתר של אביטל סבג, avitality.co.il


3 צפייה בגלריה
לקטוף ירקות היישר מהחממה או לטייל בשמורת אירוסים מדהימה
לקטוף ירקות היישר מהחממה או לטייל בשמורת אירוסים מדהימה
לקטוף ירקות היישר מהחממה או לטייל בשמורת אירוסים מדהימה
(צילומים: סוניה שטיגליץ, ערן היימס)

2. ליהנות מפריחת האירוסים

אי אפשר בלי המלצה חמה על טיולי פריחות לקראת האביב, והחודש לא כדאי לפספס את אירועי סוף השבוע של פריחת האירוסים בירוחם. כמדי שנה בחודש מרץ יציינו את שיא פריחת האירוס בשמורת ירוחם וסביבתה במגוון פעילויות וסיורים ללא עלות לכל המשפחה. במהלך סוף שבוע פורח אחד תוכלו ליהנות מסיורים מודרכים, מסדנאות (כמו הדפס על פרחים ושרשרות עלים) וטיולים בשמורה שבה פורחים האירוסים בשיא תפארתם.
15־16 במרץ, שישי ושבת, 9:00־14:00, פרטים באתר תיירות ירוחם, חינם בתיאום מראש

3. לקטוף היישר מהחממה

ברוח המצב, אירועי "מהחממה לצלחת" יתקיימו השנה בסימן חקלאות ישראלית, ובשיתוף פעולה של מועצה אזורית הערבה התיכונה ומועצה אזורית הערבה הדרומית. בסלסילת האירועים: סיורים חקלאיים, שוקי איכרים, סדנאות קולינריות, ארוחות של שפים ובשלנים מקומיים בחממות, כולם על טהרת התוצרת החקלאית של חקלאי הערבה, בשילוב אנשי קולינריה וחקלאים מיישובי חבל אשכול. האירועים יתקיימו בכמה מוקדים לאורכה של הערבה - ממושב עידן ועד קיבוץ אילות.
14־16 במרץ, farmtotablearava.co.il

3 צפייה בגלריה
לתפוס את ספינת המדבר. סיור גמלים בנגב
לתפוס את ספינת המדבר. סיור גמלים בנגב
לתפוס את ספינת המדבר. סיור גמלים בנגב
(צילום: נירית עגור)

4. לגלות את קסם הנגב // סיירה, לנה וטעמה: טל מזרחי

בעיצומם של ימי מלחמה, שבהם תיירות הפנים כמעט נשכחה וגם תחושת הביטחון קצת התערערה, אזור הנגב הוא בהחלט המקום הנכון להגיע אליו. השקט המדברי והשלווה המורגשת בין הנופים היפים מאפשרים לתפוס הפוגה קצרה ולחזור עם קצת יותר אוויר לנשימה. הנה כמה המלצות חמות היישר מהשטח:
>> לישון: בלב רובע הבשמים של מצפה רמון נפתח מלון בוטיק חדש ומקסים – "אדמה". החדרים נעימים ומעוצבים, חלקם עם מרפסת מתוקה, לחלקם יש ג'קוזי מפנק, ובכולם פינת קפה קטנה, טלוויזיה וקומה שנייה עם זוג מיטות נוספות לילדים או לאורחים. לשמירה על האותנטיות יש גם מאהל בדואי נעים שבו אפשר לשבת לשתות קפה או תה.
>> לאכול: ממש ליד המלון יחכה לכם "מדבר יין", בר יין מקסים שמציע יותר מ־20 סוגי יינות מיקבים שונים בנגב. בתפריט האוכל תמצאו פלטת גבינות וקישים נהדרים. בבוקר תוכלו ליהנות מהקפה של "לשה", בית קפה מקסים שנמצא צעדים ספורים מהמלון, ואת הריח של המאפים שלו לא תוכלו לפספס. בצהריים מומלץ לנסות את החומוס הכי מפורסם של ירוחם – "איתני".
>> לעשות: כדי להתחבר לחוויה המקומית מומלץ להצטרף לטיול גמלים של "בן המדבר" - עאדל, שיגרום לכם להתאהב באנרגיה המיוחדת של המדבר. באמצע הדרך תעצרו לבשל ארוחת רועים בשטח הכוללת לחם בדואי, שאותו מכינים בבור גחלים, סלט ירקות, חצילים, אבן יוגורט וטחינה. למתקדמים אפשר גם להישאר לישון בשטח.
דרך נוספת ליהנות מהנופים הפתוחים היא בטיול אופניים משפחתי – בארבע נקודות ההשכרה של "גיאופן" תוכלו לשכור אופניים לכמה שעות, לסרוק את המסלול בטלפון ולצאת לדרך בשבילי הנגב.
>> ללמוד: בחלק ההיסטורי של המקום אל תפספסו ביקור בצריף בן גוריון. תוכלו להציץ שם בבית של ראש הממשלה הראשון, לצאת לסיור אוזניות, לצפות בסרט אנימציה על חייו או לשחק משחקים אינטראקטיביים עם הילדים (שגם המבוגרים אהבו מאוד).
מלון אדמה, הר קירטון 7, מצפה רמון, החל מ־800 שקל לזוג ללילה, טל': 077-4610963;
טיול גמלים, עאדל, 4 שעות, כולל ארוחת נוודים בשטח, 375 שקל למבוגר, 280 שקל לילד, טל': 054-4609027;
השכרת אופניים, 3 שעות, 90 שקל למבוגר, 60 שקל לילד
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button