אבי צדקה על רקע עבודות של  עמית רונן מתוך התערוכה "הכל תלוי"

כך תשתמשו ברשת החברתית כדי למצוא עבודה

אם גם אתם ניסיתם להצטרף ללינקדאין ולא הבנתם איך עושים את זה, אבי צדקה הגיע לעשות קצת סדר: "אני מהראשונים שהציעו לתת שירות ולבנות פרופילים ללקוחות". אירה דולפין פגשה אותו וקיבלה את כל הטיפים החשובים - צפו בכתבה.

מוגש מטעם הורייזן מדיה בשיתוף דוקטור לינקדאין
פורסם:


1 צפייה בגלריה
אבי צדקה
אבי צדקה
אבי צדקה על רקע עבודות של עמית רונן מתוך התערוכה "הכל תלוי"
(צילום: אופיר לביא)
עולם חיפוש העבודה הופך להיות יותר ויותר מאתגר והוא למעשה הפך להיות עבודה בפני עצמה. החל מקורות חיים, רושם ראשוני ועד חתימת חוזה העסקה, חשוב לנהל את התהליך הזה נכון וכן, אחת הדרכים המומלצות ביותר היא דרך רשת חברתית. לא בטוחים איך לעשות את זה? ובכן, בדיוק לשם כך גייסנו את דוקטור לינקדאין, אבי צדקה, שהגיע לעשות לנו קצת סדר
צדקה הוא אחד מהחלוצים בישראל שנותנים שירותים בפלטפורמה הזאת. "אני כבר 11 שנים בתחום. אני מהראשונים שהציעו לתת שירות ולבנות פרופילים ללקוחות". לשאלה איך הוא הגיע לעולם הזה, התשובה הנפלאה שלו היא: במקרה. "היה לי עסק של משלוחים של אלכוהול בתל אביב וחיפשתי מקום נוסף לשווק בו. בפייסבוק זה עבד אז חיפשתי עוד פלטפורמה. לפתוח אתר היה יקר ולא רציתי".
וכך הוא נתקל בלינקדאין, רשת חברתית עסקית. "מצאתי את לינקדאין בחיפוש רנדומלי בגוגל. נכנסתי לפתוח חשבון ומהר מאוד הבחנתי שיש שמות גדולים מאוד בתעשייה שכבר פתחו שם משתמש. אחרי עשר דקות כבר אישרו אותי. אנשים מאוד חזקים בתעשייה הזאת. נכנסתי לזה חזק. סגרתי את העסק ונכנסתי כל כולי לזה ולמתן שירותים ברשת".
חשוב לציין שבישראל קיימים 2.4 מיליון משתמשים בלינקאין, מתוך מיליארד משתמשים ברחבי העולם. זהו מספר עצום ובמכשירי אנדרואיד, היישום כבר מותקן על הטלפון.
הרשת לא חדשה בכלל - היא הייתה קיימת לפני פייסבוק ולא תאמינו, אפילו לפני יוטיוב! היא הושקעה אי שם בשנת 2003 אבל בשש-שבע השנים האחרונות, הודות לקנייתה על ידי מייקרוסופט הענקית, הפלטפורמה החלה לצבור תאוצה ולשנות את כללי המשחק בכל הקשור לחיפוש עבודה.
צדקה היה חכם מספיק כדי לזהות את הפוטנציאל, וההימור שלו השתלם. "היום יש לי עובדים. אנחנו בונים פרופילים ודפים, אחראים על תחזוק שוטף לחברות, על קמפיינים בלינקדאין, על משימות מיוחדות. אני עובד עם אלקטרה, בנק הפועלים, שטראוס, BDO, כלל ביטוח – חברות גדולות. אני מרצה על זה באקדמיה. זו פרנסה של ממש"
אז לינקדאין היא רשת חברתית, מה שונה בה ומייחד אותה מרשתות אחרות?
"לינקדאין היא רשת חברתית שכל המטרה שלה היא לשלב אינטרסים עסקיים. הרשת שייכת למייקרוסופט וכאן לא ממש משתפים פרטים מחיי היומיום, רק מדברים עסקים. זה בדיוק המקום להרחיב מעגלים עסקיים".
מה חשוב לעשות כשפותחים לינקדאין?
"חשוב לאבזר את החשבון, לכתוב רק באנגלית, להגדיר מראש מה אנחנו מחפשים להשיג ולהתנהל בהתאם. זה כמו שבאינסטגרם אני אעלה פוסטים, אמלא ביו, פרופיל והיילייטס, בלינקדאין חשוב לטפל בהיסטוריה של הלימודים והעבודה".
ניתן היה לחשוב שמדובר בעצם על דף קורות חיים, אבל לא. "זה דף מכירות שיאפשר לנו להשיג את המטרה שלשמה נכנסנו לשם. בשביל להגדיל מעגל לקוחות, למצוא עבודה, להביא משקיעים או לקדם שיתופי פעולה".
זה בעצם אומר שברשת הזאת אנחנו לא צריכים להכיר מישהו בשביל להתקשר איתו, אפילו להפך: "בלינקדאין אפשר להוסיף אנשים שנמצאים בתפקיד רלוונטי למה שאני מחפש וככה אני מוסיף קשרים. אין פה קטע של חברים משותפים. רואים שם, תמונה וטייטל. ברגע שרואים את זה ככה - מבינים מהר מאוד מה יש לך לתת לי".
כמובן, לא יכולנו לשחרר את צדקה מבלי לבקש כמה טיפים לשפצור חשבון הלינקדאין שלנו:
הטיפ הראשון הוא נראות. ויזואליה חשובה מאוד כדי לתפוס את העין. נכון שאפשר להשיג פרופיל "אולסטאר" גם בלי זה, אבל יש פה הזדמנות למשוך תשומת לב. חשוב להעלות תמונה ממלכתית ומייצגת, להניח שמי שיראה אותה הוא מעסיק או לקוח פוטנציאלי.
טיפ נוסף הוא קישורים - הוספת אנשים רלוונטים. יש מטרת על שבגללה אנחנו ברשת הזאת. זו לא רשת חברתית לפנאי.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button