מעיין אטיה. "הורים נוטים להיכנס מהר מדי ובקלות רבה מדי למאבקי כוח".

מעיין אטיה, מומחית בהדרכת הורים

"כל הורה מתחייב למעשה יום-יום לקריירה תובענית וגם מתגמלת, ללא כל אפשרות לקחת פסק זמן. אין הנחות"

מוגש מטעם מעין אטיה
עודכן:
קצת עלי
"בת 48, אמא לשתי בנות, נשואה, מדריכת הורים ויועצת שינה. בעלת תואר ראשון בחינוך, בדגש על חינוך מיוחד. במשך למעלה מ-20 שנה ניהלתי גני ילדים בתל אביב ובפתח תקווה, וכאשר הסתיים הפרק הזה, רכשתי השכלה נוספת בהדרכת הורים וייעוץ שינה. אני עוסקת בהדרכת הורים לתינוקות ולילדים בגיל הרך, בייעוץ להקניית הרגלי שינה תקינים לתינוקות ולפעוטות, ובמקביל מפתחת את המותג החדש שהשקתי לפני כחצי שנה ‘מעיין בייביז’ – מוצרי טקסטיל מבדים טבעיים לתינוקות”.
מהו האני מאמין המקצועי שלך?
“אני מאמינה שמודעות וקבלת כלים מעשיים מסייעות ליצירת אווירה נינוחה, מכילה ושלמה יותר בבית. החיים עשויים להשתנות בקרב מי שמחליט שהוא רוצה בכך ומוכן לפנות ולקבל עזרה מקצועית. הורות יכולה וצריכה להיות חוויה נעימה וזורמת”.
מהו סוד ההצלחה המקצועית שלך?
“ההבנה שאין תיאוריה אחת המתאימה לכל ההורים ולכל הילדים. אף אחד לא לימד אותנו את מקצוע ההורות. כל הורה מתחייב למעשה יום-יום לקריירה תובענית וגם מתגמלת, ללא כל אפשרות לקחת פסק זמן לחופשה או יכולת להחליט שעכשיו הוא רוצה קידום. אין הנחות, ובכל שלב בהתפתחות הילדים שלנו עולים וצצים התלבטויות, חששות, רצונות.
“שנים רבות של עשייה אישית ומקצועית בתחום ההורות, המשפחה והחינוך לגיל הרך מוכיחות לי כל יום מחדש שזהו הייעוד שלי. אני אוהבת את מה שאני עושה ופועלת מתוך תחושת שליחות, כזו הצרופה באוֹר יְקָרוֹת של הבנה עמוקה, רגישות ומבט ישיר לתוך העיניים”.
תחזרי לרגע שיא בקריירה שלך. מהו היה ואיך הרגשת בו?
“אני זוכה לחוות כמה רגעי שיא: בכל פעם שאני מסכמת תהליך עם הורים ואני יודעת שבזכות התהליך שעברתי איתם, חוויית ההורות שלהם תהיה נעימה וזורמת והם ירגישו שיפור באיכות החיים – זהו בהחלט רגע שיא עבורי. זכורים לי במיוחד הורים לילדה בת שנה ושלושה חודשים שנהגה להתעורר כמה פעמים בלילה. תוך שלושה שבועות היא ישנה לילות שלמים וחל שיפור משמעותי באיכות החיים של כל בני המשפחה. המעבר מתחילת התהליך שבו ההורים סקפטיים ועד להשגת המטרה, זה מבחינתי רגע שיא! תחושה של סיפוק, על שהצלחתי לגרום לעוד זוג הורים לחוות את ההורות כחוויה נעימה, זורמת וחיובית”.
מהו החלום המקצועי שלך?
“בתחילת דרכי כמדריכת הורים ויועצת שינה, החלום שלי היה להנגיש את כל הידע והניסיון הרב שצברתי להורים שחווים את חוויית ההורות כמאתגרת, מתישה ומבלבלת. ואכן, לפני כשנתיים הקמתי את ‘מעיין ההורות’ #ביתהספרלהורות, המרכז סדרה של הדרכות דיגיטליות שעוסקות במגוון סוגיות המטרידות הורים, במחיר נגיש לכל כיס, כך שכל הורה יכול ליהנות מידע רב ערך בלי ‘לקחת משכנתא’, ממש כמו מוצר צריכה בסיסי”.
מהי הבעיה החינוכית שהכי מטרידה הורים?
“התפרצויות הזעם של הילדים. הורים נוטים להיכנס מהר מדי ובקלות רבה מדי למאבקי כוח. חשוב לזכור כי למאבקי כוח צריכים שניים, ואם אנחנו ההורים נבין זאת ונלמד איך להימנע מלהיכנס אליהם מלכתחילה, הרבה מהכעס ומהתסכול שלנו ייעלמו.
“דבר נוסף הוא היכולת שלנו כהורים לזכור שאנחנו ההורים בפועל, אנחנו נושאים באחריות מלאה כלפי בריאותם הפיזית והמנטלית של ילדינו, התפתחותם המיטבית כבני אדם צעירים בעולם, ומתוך כך – אנחנו מקבלי ההחלטות ולא הם. לצערי כיום יותר ויותר משפחות מגיעות למצב שהילדים מנהלים את ההורים ולא ההפך”.
תני את הטיפ החשוב ביותר שלך להורים שמתמודדים עם ילד שלא ישן?
“הטיפ הטוב ביותר שאני יכולה להציע להורים על כל הנושא של שינת תינוקות ופעוטות הוא לעשות עם עצמם סוויץ’ בראש – להבין ולהאמין ששינה איכותית היא הבסיס להתפתחות תקינה של התינוק והילד לא פחות מאוכל ומים, לכן הקניית הרגלי שינה אינה מיטיבה רק איתנו ההורים אלא תורמת משמעותית לילד, ואל לנו לחוש ייסורי מצפון. כשאני מצליחה להביא את ההורים לעשות את הסוויץ’, ההתנהלות שלהם ותהליכי הקניית הרגלי השינה נעשים יותר פשוטים ומגיעים לתוצאות בתהליך בזמן קצר יותר. תאמינו בלב שלם שההחלטות שלכם והמעשים שלכם הם הדבר הטוב ביותר לשלומו של ילדכם, למדו לסמוך על עצמכם כהורים, ומכאן הכל יזרום”.

שם העסק: מעיין ההורות – מעיין אטיה יניב
כתובת: שרגא רפאלי 20, פתח תקווה
טלפון: 054-2182170
פייסבוק: maayanhahorut
אינסטגרם: attiamaayan

שמלה: קסטרו, תכשיטים: אתנה (athena_jewerllery_il@)
פורסם לראשונה: 13:05, 30.08.21
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button