הנחת היסוד היא שכשיש בהירות ומבנה ברור למפגש המיני, יש יותר מקום לחיבור אותנטי ולהנאה. מי-רן מנקס

המיניות החדשה: פחות ספונטניות, יותר אחריות משותפת

אם טוב לכן בחיי המין שלכן כפי שהם עכשיו – אל תקראו את הכתבה הזו. מי-רן מנקס הלכה לחפש מיניות אחרת וגילתה שאחריות זה הספונטני החדש. קוראים לזה RBDSM - שיחת תיאום ציפיות וגבולות לפני מפגש מיני - וככה תעשו את זה נכון

פורסם:
השנתיים האחרונות היו תור הזהב של כל המרתה סטיוארטיות באשר הן, כל אחת שלמדה תחביב חדש בסגרים הפכה לשגרירה שלו. חלקנו הסבנו מקצועות וחלקנו העמקנו את הקשר שלנו עם עצמנו בעזרת פרקטיקות מהמזרח (כלומר יוגה ביוטיוב).
תחום לא צפוי שנכנס למשוואה הזו הוא המיניות. אם עד לא מזמן הסמכות של טיפול מיני הייתה שמורה רק לאנשי מקצוע מוסמכים, היום בגלילה קצרה בפיד של פייסבוק אני מוצאת שלל רב, שלא לומר אין-ספור מטפלות ומטפלים מיניים משיטות אלטרנטיביות כאלו ואחרות, שמספרים כיצד בקורס אינטרנטי אחד ב-139 שקל תוכלו להגיע לאורגזמות שמיימיות, לחיבור זוגי אלוהי ולמיניות קוסמית. ועוד ועוד הבטחות ותיאורים המציגים תמונה לא ריאלית, שבעיקר יוצרת תחושת לחץ ותחרות.
קראו עוד:

יש סקס אחר?

ואולי העולם מוכן למיניות אחרת. האם זה תמיד היה כאן ורק עכשיו נפתחו לי העיניים? אני מודה שהתעוררה בי סקרנות. החלטתי ללכת ולחקור בעצמי מה קורה שם בחוגים האלו, של האנשים עם הבגדים הלבנים והאהבה החופשית. התחלתי לקרוא על טנטרה ומיניות מקודשת, ללכת לסדנאות חד-פעמיות, להתרגז קצת על מורות בשמלות פשתן ולהתגרד כשאני שומעת מורים ממין זכר מזמינים את התלמידות שלהם ״פשוט לשחרר ולהרפות״.
אבל דבר אחד מבין כל התכנים תפס אותי ונשאר איתי - שיחות RBDSM, או בתרגום לעברית - שיחת תיאום ציפיות וגבולות לפני מפגש מיני.
אם טוב לכן בחיי המין שלכן כפי שהם עכשיו - אל תמשיכו לקרוא. אם מבחינתכן מיניות ״כמו בסרטים״ היא המיניות שאליה צריך לשאוף, הטור הזה הוא לא בשבילכן.

לנהל שיחות RBDSM

ראשי התיבות האלה עלולים לעורר בכם מחשבות על בגדי עור שחורים ומועדונים אפלים, אבל מדובר בשיחת תיאום ציפיות וגבולות שמקיימים לפני מפגש מיני. בדרך הזאת כולם נשארים מוגנים, עד כמה שאפשר, במרחב השברירי והחשוף שהוא המיניות שלהם.
באחד מבתי הספר שמוציא ריטריטים וקורסים של מיניות מקודשת מלמדים את התלמידות והתלמידים לנהל את השיח הזה לפני כל מפגש מיני. הנחת היסוד היא שכשיש בהירות ומבנה ברור למפגש המיני, יש יותר מקום לחיבור אותנטי ולהנאה. השיחה יכולה להתקיים לפני המפגש המיני או בסמוך לו, ויש גם כאלה שיעדיפו לקיים אותה תוך כדי שהעניינים מתחממים.
אז איך זה עובד? בעזרת השאלות הבאות:
RELATIONSHIP
  • איזה סוג של מערכת יחסים אתן מחפשות כרגע?
  • האם אתן נמצאות במערכות יחסים אחרות?
  • מהם ההסכמים במערכות היחסים האחרות וכיצד המפגש הזה עלול להשפיע עליהן?
BOUNDRIES
  • מהם הגבולות של המשתתפים במפגש?
  • מהם הדברים שלא הייתן רוצות שיקרו?
  • באילו אמצעי מניעה תבחרו להשתמש?
DESIRES
  • מהם הרצונות שלכן מהמפגש הזה?
  • מהם הדברים שבדרך כלל אתן אוהבות לחוות במפגשים אינטימיים?
יש כאן הזמנה לשיחה כנה על התשוקות שלכן ובאותה נשימה הזמנה נוספת לשחרר מהן אחיזה אם תבחרו.
Sexual Health
  • מתי נבדקתן למחלות מין לאחרונה?
  • האם קיימתן יחסי מין לא מוגנים מאז הבדיקה הזאת?
השאלה הזאת מהותית כי לאנשים יש זכות לבחור למה הם חושפים את הגוף שלהם. תהיו כנות וכנים.
Meaning
לכל אדם יש תפיסה שונה לגבי מה המשמעות של אינטראקציה מינית, והשאלות הבאות יעזרו לכן להבין את ההבדלים בין התפיסות ואיך כל אחד ואחת מכם נכנסים לסיטואציה.
  • מה המשמעות מבחינתך אם נקיים אינטראקציה אינטימית כרגע?
  • איזה סוג של אפטר־קר את צריכה?
  • כיצד תרגיש אם תראה אותי אחר כך מתקשרת עם אנשים אחרים?
אלה רק הכותרות ודוגמאות לשאלות שניתן לשאול (השאלות נכתבו בלשון נקבה אבל המטרה היא שכל מי שמשתתף או משתתפת במפגש - יוכלו לשאול וגם לענות). אפשר להעמיק בעוד ועוד שאלות, זה תלוי בכן ובכם. הרעיון הוא לייצר שיחת תיאום ציפיות שבה נרצה לייצר כמה שיותר בהירות סביב המפגש המיני, על מנת לאפשר למשתתפים לא רק לכבד את עצמם ואת הפרטנרים שלהם יותר - אלא גם בשביל למנוע בלבול וכאב.
2 צפייה בגלריה
בני זוג ישנים יחד
בני זוג ישנים יחד
אנשים מעידים שהם מרגישים חיבור חזק יותר עם הפרטנר/ית שלהם לאחר השיחה
(צילום: Shutterstock)

השיחה יכולה להתקיים בין בני זוג חדשים, בין זוגות ותיקים או במפגשים חד-פעמיים ובכל פעם היא תביא משהו אחר בין המשתתפים במפגש. מעדויות של אנשים שמתרגלים את השיחה הזו זמן מה, עולה כי היא עוזרת להשתחרר מכל מיני תפיסות ומוסכמות שהם מחזיקים לגבי עצמם ולגבי מיניות באופן כללי, ושהחיבור שהם מרגישים עם הפרטנר או הפרטנרית שלהם לאחר השיחה - הוא חזק יותר.
ועד לטור הבא - אפשר להיפגש גם כאן. בברכת מיניות קשובה וטובה לכולם.
(סייעה בכתיבת הטור - לירי אמבר דווי)
כרטיס ביקור מי-רן מנקס
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button