חווימה

שמורות נסתרות בכינרת ומתיחת פנים ליוטבתה: דברים שיעשו לכם טוב בחודש הקרוב

מצאנו 14 פעילויות מהנות שכדאי לעשות החודש ברחבי הארץ (כדי להספיק לתפוס את האביב): ליקוט צמחים ובישול ביער, שיט עצמאי בכנרת ומגוון פעילויות חווייתיות וספורטיביות בכל הארץ - חלקן בחינם

פורסם:
1. ללקט ולבשל בחוף הכרמל
15 צפייה בגלריה
תורמוסים בכרמל
תורמוסים בכרמל
תורמוסים בכרמל
( צילום: עמותת כרמלים)
הכינו את הרגליים ואת הסלסילות: לכבוד האביב, המועצה האזורית חוף הכרמל ועמותת התיירות כרמלים מזמינות את חובבי הטיולים למסלול ביער עופר שכולל טיול, ליקוט ובישול. בנוסף לסיור בנוף היפהפה וטבילת העיניים בפריחה העונתית יוכלו המטיילים ללקט צמחים וצמחי תבלין ולקבל הדרכה והסברים על סגולותיהם. לקינוח, תתקיים הכנה משותפת של ארוחה בשטח מהתוצרים שנאספו לאורך המסלול - סלטים, לביבות, פיתות בסאג' ותה צמחים.
טיול ליקוט, יער עופר, 80 שקל לאדם מגיל שלוש ומעלה, לפרטים: carmelim.org.il
2. להשיט חוויות בכנרת
15 צפייה בגלריה
חווימה
חווימה
להגיע לחופים שבחלקם כף רגל לא דרכה מעולם
(צילום: חווימה)
אם אתם מחפשים אטרקציות שטרם ניסיתם, חווימה היא אטרקציית מים חדשה לכל המשפחה, שנפתחה ממש לאחרונה למבקרים באזור הכנרת. החוויה כוללת שיט בסירות פרטיות שמצוידות במסך עם אפליקציה הכוללת הדרכה קולית ומפת ניווט חיה. מלבד הכיף המשפחתי זו גם הזדמנות ראשונית לשזוף את העיניים (והגוף) בשמורות הטבע הנסתרות של בקעת גינוסר ולהגיע לחופים שבחלקם כף רגל לא דרכה מעולם. למשל, תל כנרות שממנו אפשר להשקיף אל הכנרת, האתר הארכיאולוגי חורבת כור והמפל הנסתר בכפר נחום, שבו ניתן לשכשך רגליים ולצאת לטיול רגלי קצר בסביבה.
חווימה, ימים א'־ו', 450 שקל לשיט עצמאי של חצי שעה ו־840 שקל לשיט של שעה, לפרטים: havayama.co.il
3. ללקט את התדר
15 צפייה בגלריה
תדר פרחים
תדר פרחים
לחוש את תדר הפרח
( צילום: נעמי גולדברג)
האם יש הבדל בין ליקוט צמחים למאכל ובין ליקוט תדרי הפרחים? נעמי גולדברג עובדת עם פרחי הבר של ארץ ישראל המהדהדים אל מסלולי המרידיאנים, כך שאפשר לומר כי זהו מעין "דיקור בפרחים". בסיור עצמו לומדים לחוש את תדר הפרח, להבחין על איזה אזור הוא עובד בגוף ולרתום את התדר שלו לריפוי.
7.4.22, 28.4.22, שעות 10.00־14.00, אזור הכרמל, 120 שקל למשתתף, טל' לפרטים: נעמי גולדברג, 052-4373967
4. לטייל ברחבי הארץ חינם
15 צפייה בגלריה
יער האיילים
יער האיילים
יער האיילים
(צילום: סיון פרג')
מתלבטים בין קטיף וטעימות תותי חממה (משק 77), לסיור צמחי תבלין בעקבות הרמב"ם (חמדת שדות) לקפיצה קטנה לכוכבים (הפלנתניה מרכז מדע וחלל)? אין צורך להתלבט! גם השנה פרויקט הפסח של בנק הפועלים מציע סיורים מודרכים חינמיים במגוון עצום של מוזיאונים, אתרי מורשת ואטרקציות בכל רחבי הארץ — מצפון ועד דרום.
חינם, בכל רחבי הארץ (בהרשמה מראש בלבד), pesach.poalim-site.co.il
5. להתרענן ביטבתה
15 צפייה בגלריה
יטבתה
יטבתה
יטבתה עשתה לאחרונה מתיחת פנים ומתחדשת לקראת חג האביב
נקודת העצירה המיתולוגית במתחם יטבתה עשתה לאחרונה מתיחת פנים ומתחדשת לקראת חג האביב במגוון מרחבים חינמיים לכל המשפחה. מה מחכה לכם? פעילויות ואטרקציות כמו משחקי חוויות רפת וחליבה עם פרות מדומות בגודל אמיתי, סימולציית נסיעה ברכב שטח בנוף מדברי, קיר טיפוס, מיני טרקטורים (בתשלום). לקינוח, אפשר להתפנק על גלידה בפונדק יטבתה או להצטייד במיטב התוצרת מהערבה וים המלח.
פונדק יטבתה, טל': 053-4768290, אתר: yotvatapark.co.il
6. לרכוב בגן יבנה חינם
15 צפייה בגלריה
מסע אופניים גן יבנה
מסע אופניים גן יבנה
מסע אופניים סובב גן יבנה
( בן מזרחי)
עם בוא האביב מציעים המתנ"סים פעילויות חינמיות למען הקהילה. אחת מהן היא מסע אופניים סובב גן יבנה שיתקיים בשיתוף המתנ"ס והמועצה המקומיים. המסע מסמל את בוא האביב ויחד איתו את רוח הקהילה וההתנדבות, מכיוון שבמסגרתו נתרמים בכל שנה על ידי התושבים עשרות זוגות אופניים ישנים, שזוכים לשיפוץ עבור מי שידם אינה משגת. המסע יעבור בשבילים ירוקים ומוקפים בטבע בשני מסלולים: 5 ק"מ ו־15 ק"מ. בין האטרקציות: עמדות ספינשייק (הכנת שייקים בריאים באמצעות דיווש), עמדות מולטימדיה של תחרות אופניים, חלוקת חולצות ועוד.
8.4.22, שעה 9:00, הכניסה חופשית, הרשמה באתר: matnasganyavne.org
7. לשחות עם לווייתנים באילת
15 צפייה בגלריה
דולפינים אילת
דולפינים אילת
לחוות את הטבע הכי מקרוב שאפשר בלי לפגוע בו
(צילום: המצפה התת ימי אילת)
חשבתם פעם איך זה מרגיש לשחות לצדו של לוויתן ענק? עם משקפי תלת־ממד נראה שזה הופך את חוויית הטבע המפעימה הזאת לאפשרית מתמיד. בפסח הקרוב ייפתח במצפה התת־ימי באילת האקווה דום שמאפשר לצופים לראות את הלווייתן גדול הסנפיר בגודל טבעי, בזכות צילום 360 מעלות של ההתרחשות מתחת למים. הסרט (באורך של 15 דקות), שצולם בחופי הוואי במשך שתי עונות, חושף את חייהם של הלווייתנים, כמו גם של בעלי החיים הימיים הרבים באזור, בהם מאות סוגי דגים, צבי ים, סוסוני ים, כרישים ואלמוגים, ומאפשר לחוות את הטבע הכי מקרוב שאפשר בלי לפגוע בו.
אקווה דום, המצפה התת־ימי באילת, 20 שקל לאדם
8. לרוץ בהרי געש בגולן
15 צפייה בגלריה
מרוץ הרי הגעש
מרוץ הרי הגעש
מרוץ הרי הגעש
(צילום: ארכיון מרתון ישראל)
גם בגולן מתעוררים משנת החורף ומריצים לכבוד האביב את מרוץ הרי הגעש השנתי של חברת מרתון ישראל. מדובר באחד ממרוצי השטח המיוחדים והמאתגרים בארץ בשל מסלוליו שעוברים בשטחי אש ובשמורות טבע, שנפתחות באופן חד־פעמי ומיוחד לטובתו. השנה ייערכו ארבעה מקצים - 32 ק"מ (שיעבור דרך חמש פסגות שאליהן יעפילו הרצים), 14 ק"מ תחרותי, 14 ק"מ הליכה, ומקצה עממי. עוד בתפריט: נוף פראי, תצפית מרהיבה ופריחות אביביות.
8.4.22, שעה 7:00, הרשמה באתר: marathonisrael.co.il
9. לעשות ניקוי אביבי בגליל
15 צפייה בגלריה
אלומות
אלומות
סדנאות ניקוי גוף, אלומות
(צילום: אלומות)
עונת האביב היא זמן מצוין לאפשר לגוף להירפא ולהתחדש, ואם אתם כבר משקיעים בעצמכם, אז שיהיה במקום שמתמחה בכך. בחוות הבריאות מצפה אלומות מציעים סדנאות ניקוי גוף שבועיות או ריטריטים בסופי שבוע שכוללים: ארוחות אורגניות טבעוניות, ימי מיצים ועשב חיטה, הליכות מונחות בטבע, יוגה, צ'י קונג ומדיטציה, הרצאות וסדנאות בתחום הרגלים נכונים ואורח חיים בריא. האירוח מתקיים בסוויטות פרטיות עם נוף לכנרת ולגולן ומלווה בצוות מקצועי מסור ובשפע של שלווה גלילית.
מצפה אלומות, לפרטים והזמנות: alummot.co.il
10. לתרום בגדים בסטייל
15 צפייה בגלריה
יריד תרומה
יריד תרומה
מסכה תרומת חנה לסלואו, אחת מעבודות הקרמיקה בעבודת יד של איריס קדישמן ומכנס ספורט מארונה הפרטי של ירדן אדרי
(צילום: יריד תורמים בסטייל )
הנה יוזמה ברוכה שכדאי לכם לרשום ביומן החודש: יריד "תרומה בסטייל" הוא הזדמנות פז לפתוח את הלב ואת הכיס ולרכוש פריטי אופנה ועיצוב לצד פריטים שתרמו סלבס ומובילי דעה למען אלה שזקוקים לכך. היוזמה היא של "עמותת נהרה" בשיתוף קרן ראשון ומיועדת לילדים ולמתבגרים הנמצאים בסיכון.
12־14 באפריל, יריד תרומה בסטייל, בחלל ובחצר מוזיאון ראשון, אחד העם 2, ראשון לציון, 16:00־20:00, nehara.cashcow.co.il
11. לתרגל יוגה בנחשולים
15 צפייה בגלריה
יוגה בנחשולים
יוגה בנחשולים
יוגה בנחשולים
(צילום: ניר דוידזון)
הזדמנות נפלאה לתת קצת נופש לנפש: במסגרת חופשות הוולנס של מלון בוטיק חוף נחשולים וחברת סורנטו, מציעים במקום ריטריט יוגה ומדיטציה בן שלושה ימים שמשולב בחופשה בתנאי בוטיק מפנקים עם נוף לים. הריטריט בהנחיית מדריכת היוגה חן שמש־סמואל כולל תרגולי יוגה מגוונים, מדיטציות, מיינדפולנס, טיולים וסדרה מרתקת של הרצאות עם סיגל קופרמן על המקום הראוי שיש לתת לנפש במערכות יחסים.
28־30 באפריל, ריטריט יוגה ומדיטציה, מלון בוטיק חוף נחשולים, 1,990 שקל לאדם בחדר זוגי, לפרטים: nahsholim.co.il
12. לפצוח בריקוד בירושלים
15 צפייה בגלריה
להקת המחול פרסקו
להקת המחול פרסקו
להקת המחול פרסקו
(צילום: אפרת מזור)
חובבי ריקוד ורקדנים מקצועיים, שימו לב: שפע של מופעי ריקוד, סדנאות, כיתות אמן והרקדות מצפים לכם בפסטיבל UMA שיתקיים בחול המועד פסח בירושלים. במסגרת הפסטיבל, האולמות והשטחים הציבוריים בבנייני האומה יהפכו לזירות תוכן וסטודיו למחול ויציעו כיתות אמן ושיעורי מאסטר במגוון סגנונות עם להקות ורקדנים מובילים מישראל והעולם. בין כיתות האמן: מחול אנרגטי בליווי מוזיקה חיה עם נעמי פרלוב (המנהלת האמנותית של מרכז סוזן דלל), תנועה מונחית עם אורי עופרי, לשעבר רקדן בלהקת בת־שבע, סדנת ריקוד מול מצלמה וסדנאות היפ־הופ. בואו לחולל!
18־20 באפריל, UMA - פסטיבל ירושלים למחול, לפרטים: umajlm.co.il
13. לטייל מסביב לכנרת חינם
15 צפייה בגלריה
שביל סובב כנרת, נביעת מפל איוב, בריכת הרמה
שביל סובב כנרת, נביעת מפל איוב, בריכת הרמה
שביל סובב כנרת, נביעת מפל איוב, בריכת הרמה
( צילום: דניאל וקנין)
הכנרת מלאה ויפה, ניצני האביב כבר כאן, וזה הזמן לצאת לטיול משפחתי ב"שביל סובב כנרת". המסלול בדרגת קושי בינונית ובאורך שני ק"מ מתחיל מצומת כפר נחום מזרחה ומסתיים בעין איוב. בדרך תפגשו: פריחות אביביות, מטעי מנגו וזיתים, מפל נסתר ותצפית מוצלחת על הכנרת. מומלץ לעקוב אחר ההנחיות המדויקות למסלול המסומן באתר (כולל תכנון מקדים שנדרש) או לחפש שם הצעות לטיולים ומקטעים נוספים שמתאימים לכל המשפחה.
שביל סובב כנרת, הכניסה חינם, לפרטים והנחיות: kineret.org.il
14. לטבול באמבט קרח בגולן
15 צפייה בגלריה
זרימת השחר בגולן
זרימת השחר בגולן
זרימת השחר בגולן
(צילום: קרן שחר)
מה דעתכם על טבילה באמבט קרח מרענן מול נוף פראי? התענוג המאתגר הוא חלק מסדנה שנערכת ב"זרימת השחר", מתחם גוף־נפש ייחודי שהקימו קרן שחר (מורה ליוגה ומומחית לשיקום בריאות הנפש) ואסף שחר (מאמן כושר והידרותרפיסט) במטרה לאפשר למבקרים בו חוויות עוצמתיות ולתת להם כלים להתמודדות פיזית ורגשית. מלבד טבילה מקפיאה להחייאת הגוף והנפש, להתחדשות התאים ולפיתוח חוסן מנטלי שנערכת עם הדרכה וליווי, הסדנה כוללת גם תרגול של טכניקות נשימה, רגיעה בסאונה יבשה, כיבוד קל וחיבוק לקינוח החוויה.
זרימת השחר, 350־600 שקל למשתתף, פרטים בעמודי הפייסבוק והאינסטגרם של המקום או בטל': 052-4800084
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button