ארון התרופות לקטנטנים. רק שיהיו בריאים

הורים לתינוקות ולפעוטות? זה מה שאתם צריכים לשמור בארון התרופות

ענבל מתן-אייל, מנהלת אגף ורוקחת אחראית בסניף סופר-פארם בית-הכרם בירושלים ואמא לשתיים, עושה סדר בתרופות שכדאי שיהיו בכל בית

מוגש מטעם סופר -פארם
מוגש מטעם סופר-פארם
פורסם:
חשוב! ויטמינים של השנה הראשונה: תינוקות עד גיל שנה צריכים לקבל 400 יחידות של ויטמין D ביום, וכדאי להצטייד בטיפות עוד לפני הלידה; מגיל ארבעה חודשים מתווספות טיפות ברזל (טיפטיפות פריפל או המפר). יש לטפטף על כפית ולתת לתינוק בעדינות.

משהו להורדת חום: לתינוקות מגיל אפס אפשר לתת תרופה נוזלית שמכילה פרצטמול וקיימת בריכוזים שונים (בשמות אקמולי פורטה ונובימול). לילדים מעל גיל חצי שנה אפשר לתת גם תרופה המכילה איבופרופן (נורופן, אייבו, אדוויל). אם נותנים לילד פרצטמול ואחרי שעה הוא עדיין חם, אפשר לתת איבופרופן.

מדחום: קיים היום מגוון רחב של מכשירים למדידת חום, החל במדי חום דיגיטליים פשוטים שניתן למדוד רקטלית או בבית השחי או מדי חום שמודדים בהכנסה לאוזן וכלה במדי חום ללא מגע, שמקרבים לאזור הרקה.
משחת החתלה: כדאי למרוח משחה בכל החלפת חיתול. אני ממליצה על משחה מצוינת של וולדה, שמבוססת על קלנדולה, או על משחה מעולה מסדרת בייביז לייף פרופשונל, המבוססת על שמן זית. למקרים קשים של תפרחת חיתולים כדאי להחזיק בבית משחה טיפולית בשם אינוטיול.

לגזים הנוראיים של החודשים הראשונים: קיימות תרופות ללא מרשם, כמו בייביזים וטיפטיפות סימיקול. קיים תכשיר הומיאופתי, לייף הומיאו קוליק, שאינו בהתוויה רפואית אך מניסיון מסייע מאוד ובטוח לשימוש בתינוקות סובלים. בנוסף, קיימים תכשירים המבוססים על שמנים ועל צמחים כמו גרפווטר וקוליקל. תכשיר נוסף בשם ביוגאיה מבוסס על פרוביוטיקה, אך מיועד מגיל חצי שנה ומעלה.
אין לי המלצה גורפת על תכשיר, צריך פשוט לבחור אחד מהם ולקוות שיעבוד. אם לא עוזר, עוברים לתכשיר אחר עד שמוצאים. עוד טיפ שהשתמשתי בו עם הילדות הפרטיות שלי ועזר מאוד הוא החזקה של התינוק בתנוחת "נמר על עץ". והכי חשוב: לזכור שבסוף זה עובר!

למכות ולחבלות יבשות: כדאי להחזיק בבית ג'ל המבוסס על ארניקה, כמו לייף פרופשונל ארניקה ג'ל פורטה. הארניקה מעולה לחבלות יבשות ולסימנים כחולים ומפחיתה את הכאב, מתאימה מגיל אפס ובעצם לכל אחד. קיימות בשוק גם משחות הומיאופתיות, ללא התוויה רפואית, כמו טראומיל והומיאו טראומה.

2 צפייה בגלריה
הילד חולה? הציעו לו להיות הרופא של הבובות שלו
הילד חולה? הציעו לו להיות הרופא של הבובות שלו
הילד חולה? הציעו לו להיות הרופא של הבובות שלו
(shutterstock)
לחתכים: כדאי שתהיה בבית משחה מחטאת. קיימים תכשירים רבים, למשל פולידין המבוסס על יוד, בפנטן פלוס או טריפלדרם פלוס, שבהם יש בנוסף גם דקספנטנול שמרגיע את העור. כשיש ילדים קטנים, לדעתי כדאי להחזיק תרסיס פירסט אייד של לייף פרופשונל. מרססים אותו על פצע פתוח ויש לו פעולה כפולה: הוא גם עוצר את הדימום וגם החומר האנטי-בקטריאלי שבו מנקה את הפצע ומונע זיהום.

למקרה שהצילו, התינוק/פעוט שלכם מצונן: החזיקו בבית טיפות של מי מלח, שעוזרים לשטוף את הנזלת החוצה ומקילים מאוד. בתינוקות קטנים מאוד, שלא מתהפכים או מסתובבים במיטה, אפשר להגביה את אזור הראש עם קלסר מתחת למזרן. לתינוקות מגיל שלושה חודשים ומעלה קיימים תכשירים שמכילים שמנים אתריים: ג'נבול, אסנסאבול, טפטפים. הם מכילים כמוסות שמנקבים אותן ומטפטפים באזור התינוק (לא ישירות עליו): על המיטה, על חיתול בד, על בגדים. מניסיוני גם מכשיר אדים קרים מסייע מאוד בשיפור הנשימה בלילות, בעיקר בחדרים מחוממים שהאוויר בהם יבש מאוד. חשוב להקפיד להחליף את המים מדי יום, לנקות ולייבש היטב בין השימושים במכשיר.

כיצד לאחסן תרופות: תרופות מאחסנים במקום קריר ויבש, כלומר לא בחדר הרחצה. צריך להרחיק את התרופות מילדים ולכן נאחסן אותן במקום שאינו נגיש להם. כדאי להחזיק את כל התרופות במקום אחד, ובמידת הצורך נדע ישר לאן לפנות.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button