ד"ר ווסקו בעת ביצוע הליך אנדוסקופי

תחי המהפכה: הכירו את חלוץ הדור החדש של הטיפולים האנדוסקופיים בישראל

סוף עידן טיפולי הגסטרו קולונוסקופיה הרגילים, תחילתו של עידן האנדוסקופיה המתקדמת. ד”ר ווסקו, אחד ממומחי האנדוסקופיה המתקדמת בישראל, מסביר מהי הבשורה האנדוסקופית ומה הניע את משפחתו לעשות רילוקיישן לקצה השני של הגלובוס

מוגש מטעם ד"ר סרגיי ווסקו
פורסם:
לא פעם אנו פוגשים במהלך חיינו אנשים בתחומים שונים, אשר מחוללים מהפכות כאלו ואחרות, החל מהתחום הטכנולוגי, דרך הכלכלי ועד לרפואי. כזה הוא ד"ר סרגיי ווסקו, מומחה בתחום האנדוסקופיה. אם עדיין לא שמעתם את השם שלו, אז חשוב מאוד שתכירו אותו ואת פועלו.
ד"ר סרגיי ווסקו עלה לארץ הקודש בשנת 1994 ומאז ועד היום הוא מתגורר ברחובות עם אשתו ג'ני ושתי בנותיהם המקסימות. בצבא שירת בחיל הים בתפקיד הרחוק שנות אור ממה שהעתיד צפן לו.
ד"ר ווסקו מספר שמאז ומתמיד עולם הרפואה סקרן אותו ושהחלום שלו היה לשמש כרופא כירורג בכיר. עם הזמן, התחום האנדוסקופי, לרבות השינויים התכופים שבו, סקרנו אותו והוא החליט לשנות מסלול. עד שנת 2018 ד"ר ווסקו סיים את לימודי הרפואה ואת ההתמחויות ברפואה פנימית וגסטרואנטרולוגיה במרכז הרפואי "אסף הרופא". לפי ד"ר ווסקו, נקודת המפנה בחייו, או איך שהוא אוהב לקרוא לזה, ה"גיים צ'יינג'ר", חלה בשנת 2019. ד"ר ווסקו ארז את הציוד והמשפחה לטובת רילוקיישן בסידני, אוסטרליה. המשפחה התגוררה ביבשת אוסטרליה המרוחקת במשך שנתיים, שבהן עבר השתלמות ייחודית תחת השרביט של פרופסור מייקל בורק, מומחה ומוביל דעה בתחום האנדוסקופיה העולמי. תוך שנתיים הייתה לו הזדמנות להיחשף לכל מגוון הטיפולים האנדוסקופיים הקיימים בעולם, מכריתה של נגעים ממאירים במערכת העיכול עד לרכישת מיומנות מנואלית בטכניקות התפירה והחיתוך לסוגיהן. כל זאת במקביל להשתתפות במחקרים פורצי דרך בתחומי הזיהוי האופטי והטיפול האנדוסקופי בנגעים ממאירים וטרום ממאירים. מחקרים אלה התפרסמו בעיתונות המובילה בתחומי הגסטרואנטרולוגיה והאנדוסקופיה.

5 צפייה בגלריה
ד"ר סרגיי ווסקו
ד"ר סרגיי ווסקו
ד"ר ווסקו שם לו למטרה להביא לארץ את כל החידושים בתחום
(צילום: חי טייבר)
השנתיים שד"ר ווסקו העביר בסידני השפיעו מאוד על תפיסת עולמו הרפואית והוא שם לו למטרה להביא לארצנו הקטנה את החידושים והטרנדים, אם תרצו, בתחום האנדוסקופי.
לפי ד"ר ווסקו, בכל מה שקשור לתחום הטיפולים האנדוסקופיים וכריתות אנדוסקופיות מתקדמות, מדינת ישראל נמצאת קצת מאחור. אך כעת, אנו עדים למהפכה של ממש בתחום האנדוסקופי בארץ. בזכות רכישת הידע התאורטי ומיומנויות טכניקת הכריתה, בשילוב מכשור מתקדם, מתגבשת נבחרת של רופאים ישראלים, המשמשים כחלוצים של ממש בכל הקשור לקידום התחום בישראל. מאז חזרתו של ד"ר ווסקו לארץ, הוא ביצע מאות הליכים אנדוסקופיים מתקדמים, שרבים מהם בוצעו לראשונה בישראל וחלקם אף לראשונה בעולם. "הצלנו עשרות מטופלים מסרטן והחזרנו את איכות החיים לעשרות אחרים", אומר ד"ר ווסקו.

5 צפייה בגלריה
ד"ר סרגיי ווסקו
ד"ר סרגיי ווסקו
"הצלנו עשרות מטופלים מסרטן". ד"ר סרגיי ווסקו
(צילום: חי טייבר)

אם הגעתם עד לכאן ושאלתם את עצמכם מהי בדיקה אנדוסקופית ובמה נוגע התחום האנדוסקופי בכלל, נסביר. טיפול ואבחון אנדוסקופי הוא חשוב ביותר. לצד בדיקות שגרתיות ומוכרות לציבור הרחב כמו קולונוסקופיה וגסטרוסקופיה, טיפול אנדוסקופי משמש גם לטובת גילוי פוליפים ונגעים טרום־סרטניים ולמניעת התפשטותם. כאמור, ד"ר ווסקו הוא מומחה בתחום, והוא עוסק בכתיבת מאמרים בנושא ומבצע מחקרים וסקירות רבות לטובת שיפור וייעול הטיפול והבאת הנושא הזה לשיח הציבורי בכלל והרפואי בפרט.
יתרונות הטיפול האנדוסקופי גדולים לאין שיעור. בעזרת טכנולוגיה מתקדמת, על הסף של להיות עתידנית, מכשור אופטי מהשורה הראשונה ומכשור הכריתה המתקדם בעולם, ד"ר ווסקו מבצע כריתות מקומיות של נגעים ופוליפים בקיבה ובוושט בעזרת החדרת המכשור לאשור הנגוע וללא חיתוכים מיותרים, האורכות לעתים עד כשמונה שעות. כריתות אלו אמנם ארוכות יחסית אך חוסכות ומונעות ניתוח מורכב הרבה יותר, הכולל חיתוך עמוק של אזור הבטן והקיבה, תפירה מחדש והחלמה ארוכה וכואבת מאוד. את כל אלו, הטיפול האנדוסקופי או הכריתה האנדוסקופית מנסה למנוע ככל האפשר. הימנעות מניתוח מורכב שכזה במערכת העיכול תלויה בטיב הידע והמכשור של הרופא המטפל ולד"ר ווסקו יש את שניהם.

5 צפייה בגלריה
ד"ר סרגיי ווסקו
ד"ר סרגיי ווסקו
בזכות טיפולים מתקדמים, ניתן למנוע ניתוח ולחזור מהר לשגרה
(צילום: חי טייבר)

בעזרת כריתות אנדוסקופיות מתקדמות שמבצע ד"ר ווסקו, ההחלמה מהירה יחסית ומופחתת כאב. עובדה זו מבטיחה חזרה מהירה לשגרה היומיומית, לעתים כבר ביום שלמחרת ושיפור איכות החיים ברגע – להבדיל מהחלמה של ניתוח מורכב וארוך יותר.
עוד ראיה לחידושים שתמיד עומדים לנגד עיניו של ד"ר ווסקו אפשר יהיה לראות בינואר הקרוב.
באותו חודש, ד"ר ווסקו מתכוון לקדם ניתוח אנדוסקופי חדשני לטיפול בצרבות ובריפלוקס. אם אתם סובלים מצרבות, יש סיכוי גבוה מאוד שאתם מחזיקים קופסה אחת לפחות של נקסיום בארון התרופות שלכם. ובכן, "הטיפול האסתטי הפנימי של הקיבה", כך קורא לזה ד"ר ווסקו, יכול לעזור לכם לפתור את הבעיה ולחסוך לכם כסף ולמנוע נטילת תרופות שלא בהכרח עוזרות, בייחוד במקרים קיצוניים.
הקהל של ד"ר ווסקו מגוון מאוד. מהמטופל בן ה-16 ועד למטופל בן ה־94, כולם כולל כולם יכולים להגיע לקליניקה. הרוב המוחלט מגיע לבדיקות תקופתיות ושגרתיות יותר ובגילאי 70-40.

5 צפייה בגלריה
ד"ר סרגיי ווסקו
ד"ר סרגיי ווסקו
הניתוח האנדוסקופי החדשני מטפל אפילו בצרבות ובריפלוקס
(צילום: חי טייבר)

איפה אפשר לפגוש את ד"ר סרגיי ווסקו?
את הדוקטור תוכלו לפגוש במרכז הרפואי "מדיסנטו" רמת החייל, אך הוא מזמין אתכם לפגישות ווירטואליות אונליין, במקום שתגיעו למרפאה. אם מהות הביקור היא שגרתית וכזו שלא מצריכה טיפול ובדיקות מורכבות, לפי ד"ר ווסקו, אין באמת צורך להגיע למרפאה.
בפגישות אלו, הדוקטור מספק המלצות לבדיקות דרך הזום לנוחות מרבית וחיסכון בזמן, אפילו כשאתם בשיעור הפילטיס השבועי שלכם.

ד"ר סרגיי ווסקו – רופא מומחה, אנדוסקופיה מתקדמת

טלפון: 054-4821801
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button