עכו. דרת טיולים מודרכים במהלך אוגוסט באתרים בכל רחבי הארץ בעלות סמלית של 10 שקלים למשתתף

קטיף, בציר וטיולים בעשרה שקלים: דברים שכדאי לעשות באוגוסט

איך לבלות בלי לשבור תוכנית חיסכון וגם להתפנק כאילו אין מחר. הדברים שיעשו לכם טוב בחודש הקרוב

פורסם:
1. לטייל בזול
19 צפייה בגלריה
פארק נשר
פארק נשר
פארק נשר
( צילום: ארגון אשכולות)
לא חייבים לשבור תוכנית חיסכון כדי לבלות עם כל המשפחה החודש: לכבוד החופש הגדול מציע ארגון אשכולות של קק"ל סדרת טיולים מודרכים במהלך אוגוסט באתרים בכל רחבי הארץ בעלות סמלית של 10 שקלים למשתתף. הסיורים יתקיימו בימי חמישי בשעות בין הערביים הנעימות ובימי שישי בבוקר - מהמזרח הפרוע ברמת הגולן ועד להתיישבות בנגב.
eshkolot.org
2. לחגוג את הבציר
19 צפייה בגלריה
 פסטיבל הבציר
 פסטיבל הבציר
פסטיבל הבציר
( צילום: השומר החדש)
אם אתם מחפשים פעילות משפחתית עם ערך מוסף, שימו עין על פסטיבל הבציר החקלאי שייערך החודש בכרם ננה הסמוך למצפה רמון שיזם ארגון "השומר החדש" במטרה לסייע לחקלאי האזור. הבציר יתקיים בשעות הזריחה ובשעות הערב, ולצדו יתקיימו פעילויות נוספות כמו סדנת כוכבים, סיורים ושירה בציבור סביב המדורה. לנוחות הבוצרים ולהשלמת החוויה, במקום יש מתחם קמפינג מסודר למשפחות.
13־16 ו־20־24 באוגוסט (אפשרות ללילה אחד), 20 שקל למשתתף, bit.ly/46C6YSg
3. לקטוף בטוב
19 צפייה בגלריה
קטיף לקט ישראל
קטיף לקט ישראל
קטיף לקט ישראל
( צילום: אמיר יעקובי)
החודש יתקיים קטיף משפחתי נוסף בסימן תרומה לקהילה של ארגון הצלת המזון "לקט ישראל" בחוות הקטיף בראשון לציון. התוצרת החקלאית שתיקטף תועבר לעמותות ולארגונים ומשם לנזקקים בכל רחבי הארץ. בואו!
29.8, 15 שקל למשתתף, leket.org
4. לתמוך ביצירתיות
19 צפייה בגלריה
לוּעַבַּה חִילוֶּוה
לוּעַבַּה חִילוֶּוה
לוּעַבַּה חִילוֶּוה
(צילום: יניב נדב)
עוד מיזם יפה הוא פרויקט לוּעַבַּה חִילוֶּוה ("בובה יפה") של נשות הכפר ח'אן אלאחמר יחד עם יעל מואב וענת שראל מקבוצת "ידידי הג׳האלין" ושל האמנית והמעצבת גליה חי. במסגרתו יוצרות נשות הכפר השותפות בובות בדואיות לבושות שמלות רקומות הנמכרות במסגרות שונות. המיזם הינו מסגרת יצירתית המקנה לנשים השותפות - שהן נטולות מעמד ומשוללות זכויות - מקור הכנסה, תמיכה רגשית ותחושה של הערכה עצמית תוך עשייה יצירתית ומהנה.
עד 15.8, טרמינל העיצוב, אהוד קינמון 32 בת ים
5. לתפוס מטאורים
19 צפייה בגלריה
 פארק תמנע
 פארק תמנע
פארק תמנע
(צילום: ויקטור זיסלין )
אוגוסט הוא חודש המטאורים, ועם השנים נבנו סביב לילות הקיץ המכוכבים האלה פעילויות לכל המשפחה ששיאן הוא צפייה במטר המטאורים. גם השנה מציעים למבקרים מגוון פעילויות תחת אירועי "לילות קיץ בערבה הדרומית" ביישובי המדבר. בין האטרקציות: יוגה בזריחה, סיורי עששיות וכוכבים וטיולי שקיעה בפארק תמנע, סיורי עקרבים בקיבוץ קטורה, הדרכת כוכבים בנאות סמדר, חגיגות ירח מלא בקיבוץ גרופית, אקרו יוגה באליפז וסיור בעקבות עקבות בדיונות סמר.
aravadesert.co.il ,parktimna.co.il
6. לעלות על הסאפ
19 צפייה בגלריה
סאפ
סאפ
סאפ
(צילום: h.n.d photos, תום סאפ)
חם לכם ושגרת הכושר זקוקה לרענון? זה בדיוק הזמן המושלם לעלות על הגל ולהתנסות בסאפ. אם אתם מחפשים מישהו שיוביל אתכם ברזי הגלישה, שימו עין על תום רפאל דורון, כדורגלן לשעבר ומדריך סאפ בהווה, שהפך את אהבת הגלים לבית ספר לסאפ. בקיץ הקרוב מציע "תום סאפ" מגוון אפשרויות ספורטיביות בחופי הרצליה ותל אביב - חתירות אישיות או קבוצתיות, יוגה סאפ, גלישת גלים עם סאפ ואפילו אימונים מצולמים עם ניתוח וידאו של מיומנות התנועה. מתאים למתחילים שרוצים להתנסות וגם לגולשים מקצועיים שרוצים לשפר מיומנויות.
תום סאפ, טל': 054-4885490, פייסבוק ואינסטגרם: tom_sup_surf
7. להפוך לחוקרי חלל
19 צפייה בגלריה
 טכנודע
 טכנודע
טכנודע
(צילום: רמי זרנגר )
פעילות מומלצת במיוחד לילדים בחופשה מציעים החודש בטכנודע חדרה שהוא המוזיאון הישראלי לרפואה, חלל ומדע. הפנינג הקיץ יהיה השנה בסימן "רפואה בחלל", והילדים מוזמנים להפוך לחוקרי חלל צעירים וללמוד מקרוב כיצד מטפלים במגפה קשה שפרצה בחלל באמצעות ניסויים, חידות מדעיות ומשימות טכנולוגיות של מציאות מדומה ומציאות רבודה.
הפנינג "רפואה בחלל", במהלך אוגוסט, טכנודע חדרה, 70 שקל לילד מגיל 3 ו־50 שקל למבוגר, 04-6333505, technoda.org.il
8. לתת באהבה
19 צפייה בגלריה
 ילדים בסיכוי
 ילדים בסיכוי
ילדים בסיכוי
(איור: עפרה אייל)
עוד מעט מתחילה שנה חדשה, וזה הזמן להצטייד בלוח שנה חדש ועל הדרך להחזיר לקהילה. עמותת "ילדים בסיכוי" מוציאה השנה לוח שנה ייחודי בשיתוף היוצר והזמר הנפלא שלמה ארצי, ששירו "תתארו לכם" שזור בלוח לאורך כל חודשי השנה ומלווה באיורים יפהפיים ומקוריים של מיטב מאיירי ישראל בהשראת השמש, סמל העמותה האופטימי. כל ההכנסות - קודש למען ילדי הפנימיות בישראל.
45 שקל, להזמנה: yeladim.org.il
9. למקסם את הסמוזי
19 צפייה בגלריה
 אלה ותמר
 אלה ותמר
אלה ותמר
( צילום: אסף קרלה)
עוד דרך לרענן את העונה החמה היא לתגבר את התפריט במיצים, סמוזיס ושייקים טבעיים. בימים אלה הושק בגבעתיים מיזם בריאות טרי ובריא בשם "אלה ותמר" שמציע בדיוק את אלה עם דגש על הקפדה בחומרי הגלם ותהליכי ההכנה. את התפריט פיתח השף המולקולרי שחר דבח בשיתוף תזונאית ונטורופת, והוא מציע מיצים טבעיים המופקים ב־Press Cold (שיטה השומרת על הערך התזונתי של הירקות והפירות). למי שמקפיד על קלוריות, הכמויות אגב מדודות "על הגרם". עוד בתפריט: ארוחות אסאי, נשנושים בריאים, סלטים וכריכי בריאות.
אלה ותמר, רחוב שינקין 49, גבעתיים, פייסבוק ואינסטגרם: ELLA & TAMAR

ועוד 8 פינוקים

| מערבה מכאן |
19 צפייה בגלריה
 מינה טומיי
 מינה טומיי
תפריט העשור של West Side הוא הזדמנות לטעום גם את השקיעה שממול
(צילום: אנטולי מיכאלו)
חגיגות העשור של מסעדת West Side במלון רויאל ביץ' בתל אביב הן תירוץ מושלם להגיע למרפסת של המלון לדרינק מרענן מול השקיעה - וגם לנסות את תפריט הטעימות החדש שהשף עומרי כהן השיק במיוחד לכבוד המאורע. התפריט מורכב מ־12 מנות נפלאות המייצגות את הטעמים שהוגשו לאורך השנים, עם מטבח המתבסס על חומרי גלם טריים ועושה כבוד לאדמה ולטבע. ההפתעה של הערב הייתה קרם התירס שהוגש לצד חסה קיסר צלויה ואגוזי לוז (בתמונה), והמשיכה גם בשלב העיקריות עם דג סלמון וקרם צ'ירשי לצדו. גם הקינוחים - קרמו לימון עם סורבה יוזו חמצמץ וטעים כל כך, וקרמו שוקולד עם פקאן ושמן זית - נתנו חותמת מושלמת לארוחה העשירה.
West Side, מלון רויאל ביץ', תל אביב, 400 שקל לסועד (לא כולל שתייה) 03-7405054
| מהחווה לווילה |
19 צפייה בגלריה
 וילה ויטראז'
 וילה ויטראז'
וילה ויטראז' שבגליל היא גן עדן של פינוקים אורגניים
שפע של ירוק קיבל את פנינו בבואנו לווילה ויטראז' ריזורט, מתחם נופש גלילי השוכן במושב בית הלל. במתחם יש שמונה בתי נופש בני שתי קומות עם מטבח וגינה רחבת ידיים. במרפסת - ג'קוזי, ערסל ושולחן אוכל גדול, במקרה שתרצו להכין בעצמכם ארוחה מהירקות הגדלים בחווה האורגנית של המקום.
בחווה יש כמה גני ירק שאותם מטפח גנן הבית, והתוצרת מוצעת לאורחים גם ב"מקרר אמון" שהוצב במתחם. בנוסף, אפשר לצאת לקטיף עצמי מודרך עם הגנן ולחזור עם סל ירקות מגוון - החל בקישואים, דרך עגבניות שרי וחצילים ועד לתותים ופטל בעונה. ארוחת הבוקר מוגשת בבית קפה קסום בשם פרישטיק שנמצא בלב החווה האורגנית ופתוח גם לאורחים שאינם לנים במתחם. במקום מוצעים גם טיפולי מגע שונים הנעשים ביד מקצועית ומיומנת שהשאירה אותנו עם חשק לעוד.
וילה ויטראז', בית הלל, 04-6950893, מ־850 שקל ללינה וארוחת בוקר באמצע השבוע, 295 שקל לעיסוי
| שאנטי, באתי |
19 צפייה בגלריה
 כפר הוולנס Alaya
 כפר הוולנס Alaya
כפר הוולנס החדש ALAYA הוא חוויה עמוקה לגוף ולנפש
(צילום: מאיה ברק)
בעידן של רשתות חברתיות וקצב מהיר, הגוף והנפש זקוקים לתעסוקה מיטיבה גם בזמן מנוחה. כפר וולנס חדש שנפתח לאחרונה במרחק צעדים ספורים מחוף פולג מנסה לתת לכך מענה. סיבוב קטן בשבילי ALAYA הכיר לנו את הערסלים המזמינים, המכולת האורגנית וחדר האוכל עם השולחנות הפונים לים. במקום טלוויזיה תמצאו בחדרים הנעימים פינות ישיבה עם מדף ספרים, ובמקלחת - כלי רחצה ידידותיים לסביבה.
קיבלנו את הלו"ז העשיר בשיעורי תנועה וסדנאות נשימה ויצאנו לדרך. התחלנו עם הצלילים המרפאים של גיא איתני, שהצליח להכניס אותנו לקצב המאוזן של המקום. לאחר ארוחת ערב עשירה בקינואה, ירקות וטחינה ירוקה המשכנו להופעה סביב המדורה תחת שמים זרועי כוכבים. אחרי שנת לילה טובה, פילאטיס וארוחת הבוקר צבעונית, נכנסנו לסדנת נשימה (עם אחד השמות המוכרים בתחום - רישי) ומשם ליצירת לוח חזון. בבוקר שאחרי הגיעה גולת הכותרת - אמבטיית קרח בשיטת ווים הוף, שלוש דקות בטמפרטורה של שש מעלות! התוצאה: הרגשה של התחדשות מדהימה.
Alaya Poleg, שולמית 3, נתניה. 052-9121001, מ־600 שקל ללילה באמצע השבוע
| אני נינה! |
19 צפייה בגלריה
נינה
נינה
תפריט הקיץ של נינה ביאנכה מעניק משב רוח מרענן לימים החמים
(צילום: דויד מויאל)
לנינה ביאנכה, מסעדת שף בקריית עקרון, קפצנו לרגל השקת תפריט הקיץ שלכבודו שולבו בתפריט הקבוע מנות קלילות יותר וקוקטיילים קיציים. המיקום באזור התעשייה תעתע מעט, אבל השלט Good Mood Food בכניסה סימן לנו שאנחנו במקום הנכון. הפיוז'ן הים תיכוני־אירופי שמאפיין את התפריט ניכר גם בעיצוב - שילוב של אורבניות עם חמימות כפרית, ובאווירה - קזו'אלית ונינוחה אבל עם שירות לפי כל כללי הטקס.
המנות הראשונות החלו לזרום לשולחן. כרוב בטאבון עם לאבנה וויניגרט שיפקה עדין; סלקים מקורמלים עם חמאת סלקים, קציפת יוגורט וקרמבל פיסטוק; טרטר טונה אדומה וגם לאבנה־דבש ופלפל חריף. המשכנו עם פיצת זעתר מהטאבון עם חמאת פרמזן, שמנת, זיתי טאסוס, עגבניות לחות ועלי תבלין שהונחו על בצק מדויק, ועם מנת לברק על קרם חציל שהגיעה עם ריזוטו בורגול וירקות והייתה רעננה ומענגת. טירמיסו ופאי לימון בגרסה יצירתית של השף חתמו את הארוחה שהייתה מלאכת מחשבת של רכיבים וטכניקות. חגיגה של אוכל שמח וצבעוני, בדיוק כפי שהבטיח השלט בכניסה.
נינה ביאנכה, בוסי סנט ג'ורג' 9, קריית עקרון, 08-9480080
| עד הגג |
19 צפייה בגלריה
 פרימה רויאל
 פרימה רויאל
עם מיקום מעולה וגג פנורמי מלון פרימה רויאל מציע יופי של חוויה ירושלמית
(צילום: איה בן עזרי)
בשיאו של אחד הקייצים החמים (אם לסמוך על התחזיות הדיסטופיות) קפצנו לתפוס קצת אוויר הרים ירושלמי עם השקת ה"רויאל רופטופ" על גג מלון פרימה רויאל. המלון ממוקם בסמטה שקטה שמוקפת ברחובות הקרויים על שמותיהם של יוצרים ירושלמים ידועים, וחדריו משקיפים אל עבר שכונת טלביה היפה. כמחווה לכך מוצגים ברחבי המלון יצירות אמנות וצילומים, מנחום גוטמן במעלית ועד אנה טיכו בלובי.
חדרי המלון לא גדולים במיוחד אך מעוצבים בנעימות בגוני עץ כהה ובפריטי טורקיז. במהלך חודשי הקיץ מציע המלון לאורחיו סיורי טעימות בכמה מאבני היסוד של התרבות הירושלמית, כמו מחנה יהודה או בטחנת הרוח המפורסמת של משכנות שאננים.
אבל גולת הכותרת שלשמה נתכנסו היא כמובן הגג החדש של המלון. הוא משתרע על פני 200 מ"ר ועיצובו העדכני כולל שולחנות אש מרשימים מאבן וברזל. על דרינק או קוקטייל כיף לשבת ולנשנש מול השקיעה מנות בר ירושלמיות מיתולוגיות כמו "יאפרח מהקסטל", "בורקס מוסא מרחוב יפו" ובייגלה משער שכם, ולקנח בכנאפה גבינת עזים ופיסטוק. הנוף הפנורמי ואוויר ההרים הירושלמי כלולים במחיר.
פרימה רויאל, מנדלי מוכרי הספרים 3, ירושלים, מ־690 שקל לזוג ללילה באמצע השבוע, כולל ארוחת בוקר
| הכיוון מזרח |
19 צפייה בגלריה
West Side
West Side
התפריט התאילנדי החדש במינה טומיי מקצר את הדרך למזרח
(צילום: אסף קרלה)
סביר להניח שאם אתם מחובבי המטבח האסייתי אין צורך להציג לכם את מינה טומיי. הקונספט: מסעדת שף המציעה מגוון מנות ממטבחי המזרח הרחוק. הלוקיישן: מתחם שרונה, תל אביב. הסטינג: עיצוב אורבני, אפלולי מעט, בר ססגוני ושולחנות ארוכים המתאימים גם לארוחה רבת סועדים.
הגענו לשם כדי לדגום את התפריט התאילנדי החדש. התחלנו במנת הדגל של המטבח התאילנדי - סלט פפאיה קראנצ'י בטירוף וחריף במידה. מכאן המשכנו למיאנג רול עם דג לבן ונימוח שנעטף בדף אורז רך עם המון נענע טרייה ולקארי אדום עם שרימפס - מנה עדינה ומלטפת. האננס העניק טאץ' מתקתק אבל גם חרפרף, הלמון גראס תרם חמיצות והקישואים - ירקרקות. השרימפס היו בדיוק בגודל הנכון, ויחד עם האורז הלבן מדובר במנה מושלמת.
מעבר לביצוע המוצלח של המנות והמחירים השפויים ראוי לשבח גם את השירות. המנות הגיעו לשולחן במהירות ופונו כשהיה צריך. אז אם תאילנד היא הקטע שלכם ואין לכם כוח לטיסה הארוכה, תוכלו לפחות ליהנות מהמטבח שלה הקיץ באחת ממסעדות הרשת.
מינה טומיי, סניפים: תל אביב, חיפה, קריות, עין שמר, יהוד, minna-tomei.co.il
| נווה פלוס מדבר |
19 צפייה בגלריה
סוויטות רמון
סוויטות רמון
סוויטות רמון הן דיל משפחתי לחובבי מדבר בתנאים נוחים עם אופציית התרעננות
(צילום: מרינה מילר)
בתחילתו של החופש הגדול חיפשנו יעד פסטורלי ושקט עם מלון שיענה על דרישות צנועות של משפחה עם שלושה ילדים בלי שנצטרך לקחת הלוואה. מכיוון שאת הצפון כבר חרשנו, החלטנו להכיר לילדים את מצפה רמון ושמנו פעמינו לסוויטות רמון.
כבר בכניסה ליישוב פגשנו קבוצה של יעלים, ואחרי טיול במצפה הגענו למלון. מבין מגוון האפשרויות בחרנו בסוויטה מחולקת לשני חדרים שהשרתה תחושה משפחתית נעימה. החדרים מרווחים מאוד, בסלון ממוקמת מיטת קינג סייז ענקית להורים, ויש גם חדר רחצה גדול ומפנק. חשוב לציין שהחדרים יכולים להיות מותאמים לבעלי מוגבלויות בתיאום מראש.
יתרון בולט של המלון, בייחוד בשיאו של הקיץ ובלב המדבר, הוא בריכת השחייה המקורה. אמנם היא קטנה, אבל באמת לא צריך יותר מזה לטבילה באמצע היום הלוהט - הילדים נהנו, שיחקו והתרעננו. ארוחת הבוקר הישראלית שמוגשת במלון עשירה מאוד בסלטים, גבינות וביצים, וגם פיצות, עוגות וקורנפלקס ששימחו את הילדים. באזור המלון יש אטרקציות ופעילויות שונות כמו טיולי מדבר, ביקורים במאהלים בדואים, סנפלינג, ספורט אתגרי, ואפשר גם לשאול אופניים בחינם מהמלון ולצאת לרכיבה באזור. יופי של חוויה משפחתית למי שמחפש חוויות טבע במחיר שפוי.
סוויטות רמון, נחל מישר 8, מצפה רמון, 3644*, מ־1,078 שקל לסוויטה משפחתית, כולל ארוחת בוקר
| ביג אין יוון |
19 צפייה בגלריה
 סלון יווני
 סלון יווני
עם המזטים המופלאים, צלילי הבוזוקי והנוף לים התיכון מסעדת סלון יווני היא המקום הקיצי הנכון
(צילום: בועז לביא)
בתור מי שאוהבים את שמחת צלילי הבוזוקי לא פחות מאשר את שמחת המטבח היווני, לא ברור איך לא ביקרנו עד עכשיו בסלון יווני. חגיגות השנתיים למסעדת הטברנה התל אביבית של השף גיא פרץ, יחד עם פתיחתו של סניף נוסף באשדוד, היו סיבה טובה להצטרף לחגיגה.
תחת הקונספט המצליח של Dinner & Show מציעה המסעדה - שנהנית מהמיקום המוצלח ומהנוף לים התיכון של מלון ווסט בואכה סי אנד סאן - ערבי טברנה עם מוזיקה חיה של בוזוקי שמתנגן ברקע. בהמלצת השף פתחנו במזטים. בייגל שומשום יווני עם ממרח סקורדליה, פלפלים מתוקים קלויים בגריל אורגנו וגבינת פטה יווניתו סביצ'ה פיראוס צ'אנקי וטרי של מוסר ים - כולם מחומרי גלם מעולים ופותחי תיאבון. לביניים נשנשנו קציצות כרשה וזוקיני מופלאות (לא לפספס!) עם צזיקי ודולמדס. ואז נחתה על שולחננו גם פלטת עץ מהמפוארות והמלכותיות שראינו, עם חרב סופלאקי דגים של קוביות מוסר ים וירקות גריל על פיתה יוונית, קבב פיקנטי של לוקוס בגריל ופיש אנד צ'יפס בגרסה היוונית מנתחי דג קוד. צלילי הבוזוקי התעצמו, ופלטת טעימות של קינוחים המתיקה את הערב הכי שמח שלנו זה הרבה מאוד זמן.
סלון יווני, הרצל סלון יווני, רוזנבלום 12, תל אביב־יפו, 050-7740025, salonyevani.co.il
| הקשר האיטלקי |
19 צפייה בגלריה
 דומינוס
 דומינוס
פיצה דומינוס משיקה קולקציית שפיות וחקלאות מקומית
(צילום: אודי מוצני)
מי שמכניס פיצה לקטגוריית הג'אנק פוד כנראה צריך לעדכן גרסה. בשנים האחרונות יותר ויותר בצקים איכותיים ותוספות עשירות הופכים את המאכל האהוב בעולם לחוויה קולינרית של ממש. גם דומינוס פיצה הצטרפו לחגיגה והחליטו להשיק לכבוד הקיץ קולקציה מפתיעה יחד עם השפיות האגדיות לבית רוסו - רותי ואמה נירה. השילוב המצוין הוליד סדרת טעמים מפתיעה בשיתוף עם חקלאות מקומית, כמו פיצת ענבים מרעננת מכרמי ישראל עם אגוזי מלך קלויים, גבינת גאודה עזים משובחת, מוצרלה ועלי ארוגולה. חובבי הפטריות ימצאו גם אותן על הפיצה הלבנה יחד עם קונפי בצל ושבבי פרמזן. האהובה עלינו הייתה הגרסה הקלאסית עם עגבניות מגי, עגבניות שרי צהובות, שרי ליקופן ורוטב בלסמי מצומצם מעל. אחרי כל זה לכם רק נשאר להחליט אם לבחור משלוח או איסוף עצמי.
בסניפי רשת פיצה דומינוס
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button