הדרך הכי טובה לחגוג את החורף היא דווקא לצאת החוצה לטבע

טיול עששיות במגפיים ועוד תשע המלצות לחודש דצמבר

מפסטיבל "מטיילים במגפיים" בכרמל, דרך אקרובטיקה אווירית במדבר ועד יומן ניהול התזונה, שידווח כמה קלוריות יש בסלט הקינואה שלכם ואם לא עברתם את מכסת הדיאטה. הדברים שיעשו לכם טוב בחודש הקרוב

פורסם:
1. לחגוג את הטבע
8 צפייה בגלריה
מטיילים במגפיים
מטיילים במגפיים
מטיילים במגפיים
(צילום: עמותת כרמלים)
זה אולי נשמע כמו אוקסימורון, אבל הדרך הכי טובה לחגוג את החורף היא דווקא לצאת החוצה לטבע. גם השנה פסטיבל החורף "מטיילים במגפיים" של עמותת כרמלים ומועצה אזורית חוף הכרמל מציע במהלך כל חודש דצמבר ובחופשת החנוכה שלל פעילויות בנופים היפים של האזור. מוזמנים לשריין לעצמכם זמן משפחתי לטיול עששיות במגפיים ביער עופר, טיול אופניים בבקעת הנדיב, משחק משימות אקולוגי ביער, פיקניק עם תצפית או טיול חורפי בשביל הבריחה ביער חוף הכרמל.
פסטיבל מטיילים במגפיים, פרטים באתר: magafaim.co.il
2. לנפוש עם הבייבי
8 צפייה בגלריה
חופשת Restart מלון נחשולים
חופשת Restart מלון נחשולים
חופשת Restart עם התינוק מלון נחשולים
(צילום: אלה אוזן)
הורים טריים לתינוק? מה דעתכם על חופשה משותפת עם הבייבי, אבל כזו שתאפשר לכם קצת לנוח ואולי אפילו להיזכר בזוגיות? במלון "חוף נחשולים" עלו על הרעיון הנחשק של רילקס להורים טריים ועייפים, ומציעים בימים אלה חופשת Restart בת שלושה ימים יחד עם התינוק. איך זה עובד? צוות מקצועי ומנוסה של מטפלות, גננות ומומחיות שינה והנקה ידאג לקטנטנים בלילות, ובמשך היום ייהנו התינוקות מפעילויות כמו עיסוי ויוגה, ואתם תוכלו לבלות בחדר, בבר היין או מול השקיעה.
ועוד חופשה במלון חוף נחשולים ששווה לרשום ביומן: סופ"ש סילבסטר־יוגה שכולל תרגול, הרצאות וולנס והרבה נוף לים, 30.12.21 עד 1.1.22
חופשת Restart לאוהבים, פרטים: 054-7738222, restart4us.com
3. לטגן לביבות בריאות
8 צפייה בגלריה
מארז קוק אנד בייק
מארז קוק אנד בייק
מארז קוק אנד בייק
(צילום: רונית טברון)
למרות שהחודש חוגגים את חג השמן, הוא ממש לא חייב להיות בכמות שתספיק לשמונה ימים. אם אתם מחפשים דרך שבה הלביבות שאתם מכינים לא יספחו בקבוק שלם, שימו יד על המארז המיוחד ש־Cook and Bake מציעה לכבוד החג. הוא כולל מחבת עם חלוקה נוחה ללביבות בגדול אחיד, בעלת פיזור חום אופטימלי וציפוי נון־סטיק, מרסס שמן ומיני מרית של Roso Toolz. טיפ מאיתנו: ניסינו את המחבת והיא שימושית גם לפנקייקים כל השנה.
99 שקל למארז (במבצע), ברשת Cook and Bake ובאתר האונליין של החברה
4. לראות את הקסם ביומיומי
8 צפייה בגלריה
המתנה
המתנה
המתנה. פכים של תובנות חיים בסיפורי "מעשיות" קצרים
"פעם היו שני ידידים שמכרו נעליים. הם הגיעו לארץ שהאנשים בה יחפים. האחד החליט להסתלק, 'לא קונים פה נעליים', הוא אמר. השני נשאר - 'כאן אני אתעשר'". הסיפורצ'יק הקטן הזה הוא תמצית קטנה מתפיסת העולם, הנאיבית אך רבת הפוטנציאל לאושר של סטפאנוס קסאנקיס בספרו "המתנה" (הוצאת מטר). המחבר היווני, שעוסק זה שנים בשיפור עצמי ובהתפתחות אישית, מדלג על הדידקטיות, ובמקום זאת חולק עם הקורא פכים של תובנות חיים בסיפורי "מעשיות" קצרים שאפשר לגמוע במנות קטנות, לחייך ולהרהר.
98 שקל, בחנויות הספרים
5. לחמם את התפריט
האם אתם טיפוס של סיידר חם, צ'אי או שוקולטה? לפני שאתם מצביעים, תכינו מקום בספל. תפריט החורף של רשת rebar, שמתהדר בכינוי המפתה I'm hot, מציע העונה שלל משקאות חמים, לצד קעריות מעדני שיבולת שועל שיעשו לכם חמים ונעים בבטן. בגזרת התבלינים המחממים תמצאו את הסיידר הטבעוני שמכיל קינמון, ג'ינג'ר וסופר־פודס כמו גוג'י ברי ואת הצ'אי המתובל על בסיס משקה שקדים, ובגזרה המפנקת (אך בריאה) משקה שוקולד חם מאגוזי לוז, קשיו, שיבולת שועל וחלב או משקה חמאת בוטנים מחומרי גלם טבעיים.
20 שקל למשקה ו־25 שקל לקערה, רשת rebar
6. לעקוב אחרי הדיאטה
רוצים לדעת כמה קלוריות יש בסלט הקינואה שלכם ואם לא עברתם את מכסת הדיאטה? שימו עין על יומן ניהול התזונה החדש של foodsdictionary.co.il. אתר הקולינריה הוותיק השיק לאחרונה פלטפורמה שמאפשרת לנהל את התפריט בעברית. אתם מזינים נתונים אישיים (משקל, גובה) ואת סוג התזונה הרצויה (למשל: ים תיכונית, קטוגנית), והפי'צר מספק לכם תוכנית תזונתית מפורטת לערכיה. בנוסף, אפשר להכניס לתפריט מתכונים מהאתר (יש כ־7,000 שכבר מחושבים תזונתית) או להזין מתכון משלכם, והמערכת תחשב בקלי קלות. בתיאבון!
מנוי דיאטה (הפיצ'ר הירוק למעלה), החל מ־29 שקל לחודש, foodsdictionary.co.il
7. לעוף על המדבר
8 צפייה בגלריה
המדבר המעופף
המדבר המעופף
המדבר המעופף
(צילום: ניב מאיו)
אם תעשו סטטיסטיקה מהו כוח־העל הנחשק ביותר, קרוב לוודאי שהתשובה תהיה לעוף. אבל לתשוקה הזאת נלווים גם לא מעט פחדים. אם גם אתם מתנדנדים על התפר הדק הזה, קחו תנופה ותקפצו לסדנה הבאה של "המדבר המעופף". בלוקיישן של נוף מדברי (שכולל לינה) תוכלו להתנסות בסוגי אקרובטיקה אווירית מגוונים — החל בטיסו וסלינג (ערסל אווירי) ועד חישוק ואקרובאלאנס, וליהנות מאווירת הצ'יל המדברית. מתאים למקצוענים ולחובבים (החל מגיל 18), כולל מי שרגליו לא ניתקו מעולם אבל חולם לעוף.
”המדבר המעופף”, 16־18 בדצמבר, flyingfitness.co.il
8. להביט מבעד לעדשה
8 צפייה בגלריה
איי מלח שנחשפו עקב התייבשות הים, עין בוקק, ים המלח, 27 באוגוסט 2020
איי מלח שנחשפו עקב התייבשות הים, עין בוקק, ים המלח, 27 באוגוסט 2020
איי מלח שנחשפו עקב התייבשות הים, עין בוקק, ים המלח, 27 באוגוסט 2020
(צילום: קובי וולף - קונטקט פרס אימג'ס, תערוכת "עדות מקומית")
ממש אין צורך להציג את "עדות מקומית", המספקת מדי שנה מבט על אירועי השנה החולפת של מיטב צלמי העיתונות בארץ ובעולם. לכן נצמצם מעט את העדשה ונשים פה תמונה אחת בלבד מתוכה, שלא בכדי קשורה באקולוגיה כפי שהיא משתקפת בעדשת השנה החולפת ואולי תשלח אתכם לגלות עוד עולמות מעוררי מחשבה שנתפסו בעדשה.
”עדות מקומית”, אוצרת: גליה גור־זאב, מוז"א, חיים לבנון 2, תל אביב, eretzmuseum.org.il
9. לצלם את התודעה
8 צפייה בגלריה
סדנה לצילום התודעה, אקווה סאן בסיני
סדנה לצילום התודעה, אקווה סאן בסיני
סדנה לצילום התודעה, אקווה סאן בסיני
(צילום: ניצן דרור)
חשבתם פעם לנסות לצלם את התודעה שלכם? אם זה נשמע לכם מעט פילוסופי, אתם צודקים. הצלם ניצן דרור, שמלווה אנשים בשיטת העבודה של ביירון קייטי, החליט לשלב שלוש אהבות שלו - צילום, נפש האדם וטיולים בסדנה נודדת ומאוד מיוחדת. על קצה העדשה מהפעילויות בסדנה הקרובה: תרגילי פוטותרפיה (צילום ככלי טיפולי, אין צורך בידע קודם), טיולי ג'יפים (לסלע הכתובות, לקניון הלבן, לקניון הצבעים, לבלו הול), הופעה פרטית של הזמרת Shaya ולינה מסודרת ונוחה עם נוף לים.
סדנה לצילום התודעה, אקווה סאן בסיני, 8־11 בדצמבר, לפרטים: 052-5559092, nitsanthework.com
10. לעשות למען הנפש
אם אתם מחפשים מטרה אחת טובה להשתתף בה בחודש הקרוב, תנו מבט באתר של "שבוע עושים נפשות" ואתרו אירוע תרבות או אמנות בסביבתכם (משירה ועד מחול), שמאיר את תחום התמודדות הנפש. מדובר ביוזמה קהילתית בהתנדבות, שאליה חברו אמנים, אקטיביסטים וארגונים בתחומי בריאות הנפש, התרבות והאמנות במטרה להעלות את המודעות הציבורית לעולם בריאות הנפש ולהפחית את הסטיגמות הקשורות בו. שתהיו מודעים.
שבוע עושים נפשות, 12־18 בדצמבר, nefashot.com
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button