שתף קטע נבחר

בליכוד מגבים את נתניהו: "גם במקרה של אישום - הוא לא צריך להתפטר"

בשעה שבאופוזיציה דוחקים בראש הממשלה להתפטר עם פרסום המלצות המשטרה, מאותתים שרים וחברי כנסת בליכוד שזה לא יקרה בקרוב. השרה רגב: "גם אחרי המלצות היועץ המשפטי לממשלה, מגיעה זכות חפות לראש הממשלה". ח"כ בוקר אמרה שהיו אנשי ציבור שהואשמו - וזוכו בבית משפט

בליכוד ממשיכים לגבות באופן מוחלט את ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר שהמשטרה הודיעה כי התגבשה תשתית ראייתית להעמיד אותו לדין. שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה הבוקר (יום ד') בראיון לאולפן ynet להודעת המשטרה: "אני חושבת שראש הממשלה ממש לא צריך להתפטר. גם אחרי המלצות היועץ המשפטי לממשלה, מגיעה זכות חפות לראש הממשלה כמו שמגיעה זכות החפות לכל אזרח במדינת ישראל, בין אם קוראים לו גבאי, בוז'י, בוחבוט או נתניהו. כל אחד מהם זכאי לחפות ולזכות החפות".

 

תומכת. רגב ונתניהו (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
תומכת. רגב ונתניהו(צילום: גיל יוחנן)

 

 

 

שוחד, מרמה והפרת אמונים - המלצות המשטרה נגד נתניהו

נתניהו: "ההמלצות ייגמרו בלא כלום, אמשיך להנהיג"

המערכת הפוליטית סוערת. אמסלם על לפיד: "מלשן עלוב"

לראיות יש חוקים משלהן / פרשנות

לפיד על עדותו בתיק 1000: סירבתי להעביר את חוק מילצ'ן - למרות הלחצים

התקדימים: המלצות המשטרה בעניין ראשי הממשלה

וכיצד סיקרו את המלצות נתניהו ברחבי העולם?

 

השרה רגב אמרה בראיון לאולפן ynet כי היא לא הופתעה מהחלטת המשטרה: "לא מבינה מה ההתרגשות הגדולה סביב המלצות המשטרה. האם לרגע מישהו חשב שהמלצות המשטרה יהיו שונות? לאורך כל השנה מי שעקב אחר ההדלפות, אחר חלקי ראיונות, אחרי הריאיון של המפכ"ל, היה ידוע שזו ההמלצה". לדבריה, להמלצות האלה אין שום תוקף משפטי והן היו ידועות מראש. "כך שצריך להמתין בסבלנות להחלטת היועץ המשפטי לממשלה".

 

רגב תקפה את יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, שהעיד במשטרה בתיק 100. "אם אכן ראש הממשלה השפיע עליו שהוא בניגוד לאמת שלו וזה נוגד את החוק, כי הוא הרי לא חבר של אולמרט והוא לא חבר של מילצ'ן והוא מעולם לא עישן סיגר עם מילצ'ן והוא מעולם לא שר איתו באף גנקי עם עינת שרוף, אז הוא היה צריך ללכת למשטרה - ולהגיד לו מה שעשית פה הוא דבר לא תקין. אתה כרגע לוחץ עליי כשר האוצר לעשות דבר ולהעביר חוק שהוא לא תקין".

 


 

היא המשיכה במתקפה על לפיד: "אני לא מצטרפת לקריאה כזו או אחרת של חברי כנסת או שרים. אני אומרת את מה שאני חושבת, ואני אומרת חד וחלק, העדות של יאיר לפיד מרמזת על הניסיון שלו להפיל את ראש הממשלה. ושוב, אני קוראת כמובן לכל אחד לשתף את הפעולה עם המשטרה. זה תפקידנו, לחזק את המשטרה".

 

גם ח"כ נאוה בוקר עומדת לימינו של נתניהו. היא אמרה כי גם אם יוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה, הוא לא צריך להתפטר מתפקידו. חברת הכנסת מהליכוד כי היו מקרים שבהם אנשי ציבור הואשמו וזוכו בבית המשפט: "בסופו של דבר, גם אם יוגש כתב אישום, בואי נלך לחומרה מה שנקרא. היו כל כך הרבה מקרים. שר המשפטים יעקב נאמן - הוגש נגדו כתב אישום, הוא התפטר מתפקידו ובסופו של דבר מה קרה?"

 

ח"כ בוקר הזכירה את פרשת בר-און-חברון, שהתפוצצה בתקופת כהונתו הראשונה של נתניהו כראש הממשלה בשנות ה-90': "בפרשת בר-און-חברון היינו באותו מצב. של המלצות, להעמיד לדין את בנימין נתניהו ותראו לאן הגענו. איפה אנחנו היום? אנחנו פה. ראש הממשלה כבר מכהן כל כך הרבה שנים בתפקיד ועדיין ממשיכים ומכפישים והאשמות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאול גולן
השרה מירי רגב
צילום: שאול גולן
מומלצים