שתף קטע נבחר

החלטות נגד ישראל באו"ם, צרפת מתאבלת על השוטר הגיבור. סיכום חדשות השבת

השוטר ארנו בלטרם התחלף עם אחד מבני הערובה שהחזיק המחבל במרכול בעיר טראב. הוא נפצע בחילופי האש ומת מאוחר יותר. עוד שלושה בני אדם נהרגו בפיגוע. באו"ם קיבלה מועצת זכויות האדם החלטות בגנות ישראל בנוגע ל"גולן הסורי הכבוש" ולמצב בשטחים

מועצת זכויות האדם של האו"ם (ארכיון) (צילום: AP) (צילום: AP)
מועצת זכויות האדם של האו"ם (ארכיון)(צילום: AP)

מועצת זכויות האדם נגד ישראל

האו"ם אישר לפנות בוקר (שבת) חמש החלטות נגד ישראל. בין השאר דנה מועצת זכויות האדם של האו"ם בהצעות שעניינן "זכויות האדם בגולן הסורי הכבוש", "זכות העם הפלסטיני להגדרה עצמית", "מצב זכויות האדם בשטחים הפלסטינים הכבושים, בהם מזרח ירושלים", "ההתנחלויות הישראליות בשטחים הפלסטינים הכבושים, בהם מזרח ירושלים ובגולן הסורי הכבוש" ו"וידוא האחריות הישראלית והשגת הצדק לכל הפרות החוק הבינלאומי בשטחים הפלסטינים הכבושים". מנגד העבירה המועצה שתי החלטות נגד סוריה והחלטה אחת בלבד נגד כמה מדינות, בהן איראן וצפון קוריאה. המהלך גרר ביקורת חריפה מצד ארצות הברית.

 

אבל בצרפת על השוטר הגיבור

פיגוע הטרור שאירע בצרפת הסתיים במותם של ארבעה בני אדם. אחד מהם היה "השוטר הגיבור", איש כוחות הביטחון שהתחלף עם אחד מבני הערובה שלקח המחבל במרכול בעיר טראב שבדרום-מערב המדינה, ומת מפצעיו בבית החולים. לוטננט-קולונל ארנו בלטראם נפצע אנושות במהלך חילופי האש בין הכוחות שפשטו על המקום. בפיגוע נפצעו 16 בני אדם. משטרת צרפת עצרה נער בן 17, חברו של המחבל, בחשד למעורבות בפיגוע.

 

 

בנוסף נמסר כי המחבל, רדואן לקדים בן ה-26 שביצע את מתקפת הטרור בקרקאסון וטארב, היה תחת מעקב של שירות הביטחון הצרפתי מחשש להקצנה דתית ופעילות באתרי אינטרנט המזוהים עם הזרם הסלאפי הקיצוני. בכלי התקשורת המקומיים נכתב כי לקדים נסע לסוריה בשנים האחרונות, אך ברשויות סירבו לאמת את המידע. שר הפנים הצרפתי ז'ראר קולומב הודה כי הרשויות ניהלו מעקב אחריו. 

 

בהמשך מצאו כוחות הביטחון בצרפת מסמכים המצביעים על כוונה לבצע פיגוע מטעם דאעש בביתו של המחבל. בביתו נמצאו ראיות דיגיטליות להזדהות עם ארגון הטרור. דאעש קיבל אחריות לפיגוע.

ארנו בלטראם (צילום: AFP)
ארנו בלטראם. התחלף עם בן ערובה ונהרג(צילום: AFP)

המבקר אישר: מחדל בפרשת הכור הסורי

מבקר המדינה אישר אתמול את חשיפת "ידיעות אחרונות" על דו"ח מיוחד שעסק בין היתר בכישלון גורמי המודיעין לגלות מוקדם יותר את בניית הכור הגרעיני בסוריה. השבוע כזכרו הודתה לראשונה ישראל בהפצצת הכור ב-2007. "בביקורת עלה כי מדובר היה בהפתעה אסטרטגית ונמצאו ליקויים בעבודת גורמי המודיעין". נמסר ממשרד מבקר המדינה.

 

הגל נגד פייסבוק

אילון מאסק, יזם הטכנולוגיה ומייסד "טסלה" ו-"SpaceX", הסיר אמש את עמודי הפייסבוק הרשמיים של שתי החברות שלו בעקבות הביקורת הקשה על הרשת החברתית על פרשת "קיימברידג' אנליטיקה". היה זה הצעד הבולט האחרון בגל אנטי-פייסבוק, לנוכח הגילויים על הפרת השמירה על הפרטיות והשימוש בנתוני המשתמשים.

 

מלחמת סחר

הטלת המכסים של טראמפ על סין ממשיכה להדהד: סין שבה ומזהירה את ארה"ב כי בכוונתה להגן על האינטרסים שלה, כך הבהיר היום (שבת) סגן נשיא סין, ליו הי, ששוחח עם שר האוצר האמריקני, סטיבן מנוצ'ין. זו השיחה בדרג הרם ביותר בין שתי המדינות מאז החליט הנשיא טראמפ להעניש את הסינים על הפרות חוקי הסחר, ולהטיל מכסים בהיקף של 60 מיליארד דולר. ליו, בוגר אוניברסיטת הרווארד בכלכלה, הביע תקווה ששתי המדינות ינהגו באופן "הגיוני" וישמרו יחסי מסחר יציבים.

ירידות בבורסה ביפן (צילום: AFP,AP, EPA)
ירידות בבורסה בסין(צילום: AFP,AP, EPA)
תרגיל  Juniper Cobra (צילום: U.S Army)
צבא ארה"ב (ארכיון)(צילום: U.S Army)

טרנסג'נדרים החוצה

טראמפ חתם על הוראה שלפיה יצומצם מספר החיילים הטרנסג'נדרים בצבא האמריקני. אך המזכר שעליו חתם טראמפ ייתן לכוחות הביטחון מרחב תמרון ביישום המדיניות בנושא גיוס הטרנסג'נדרים. על פי המזכר, טרנסג'נדרים בעלי עבר של "דיספוריה מגדרית" לא יוכלו לשרת בצבא, למעט "מקרים שייפלו תחת נסיבות מסוימות". דיספוריה מגדרית הוא מצב שבו אנשים סובלים מאי התאמה בין מינם הביולוגי לבין זהותם המגדרית.

 

עוד נכתב במזכר כי מזכיר ההגנה ג'יימס מאטיס ומזכירת הגנת המולדת קירסטן נילסן "יוכלו להשתמש בסמכותם ליישום כל מדיניות הולמת הקשורה לשירות טרנסג'נדרים". עוד נמסר מהבית הלבן כי "המדיניות החדשה תאפשר לצבא לכונן נהלים מבוססים של בריאות הנפש ובריאות פיזית בצורה שווה לכל מי שירצה להתגייס ולהילחם בצבא הכי טוב בעולם".

  

רוכב אופניים התמוטט במועצה אזורית עמק יזרעאל (צילום: חן יסניץ דוברות מד
רוכב אופניים התמוטט במועצה אזורית עמק יזרעאל(צילום: חן יסניץ דוברות מד"א)
 

במסע אופניים בצפון התמוטט אדם בן 52 ומותו נקבע מאוחר יותר בבית החולים. הוא השתתף במרוץ "גלגלים של תקווה" וככל הנראה לקה בליבו. מדובר בתושב השרון בן 52.

 

פעילים נגד הגירוש דיווחו על עלייה בהודעות הנאצה שהם מקבלים לקראת ההפגנה שתיערך הערב. "אני מעוניין לעשות שואה לכל השמאלנים ולחתוך לכם את הראשים ולשתות לכם את הדם יא חלאות" – כך למשל כתבו לפעילה מרכזית שממילא מקבלת איומים על בסיס קבוע מאז שהחל המאבק נגד גירוש מבקשי המקלט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים