שתף קטע נבחר

ההחלטה על סגן הרמטכ"ל הבא - בימים הקרובים

הרמטכ"ל המיועד, אלוף אביב כוכבי, כבר ראיין את האלופים אייל זמיר וניצן אלון שאחד מהם ישמש כסגנו. היום השניים נפגשו גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו

נתניהו ואלוף אייל זמיר (צילום: חיים צח/לע"מ) (צילום: חיים צח/לע
נתניהו ואלוף אייל זמיר(צילום: חיים צח/לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ראיין היום (ד') את שני המועמדים לתפקיד סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר ואלוף ניצן אלון, זאת לאחר שהרמטכ"ל המיועד, אלוף אביב כוכבי, ראיין אותם מוקדם יותר השבוע. ההחלטה את מי למנות לתפקיד צפויה להתקבל בימים הקרובים.

 

האלופים זמיר ואלון התמודדו עם כוכבי על תפקיד הרמטכ"ל והפסידו במרוץ, למרות שהאלוף אייל זמיר נחשב למועמדו המועדף של ראש הממשלה. עוד לפני ששר הביטחון אביגדור ליברמן התפטר מתפקידו, הוא הבהיר כי הליך בחירת סגן הרמטכ"ל מבוסס על התייעצות בין שר הביטחון לרמטכ"ל, מה שהיה עלול לגרום לעימות בין ליברמן לנתניהו. העימות נמנע אחרי ההתפטרות של ליברמן, וכעת נתניהו כשר הביטחון יחליט על המועמד לתפקיד. 

 

גדי איזנקוט ואייל זמיר (צילום: אבי רוקח)
האלוף אייל זמיר עם הרמטכ"ל היוצא, גדי איזנקוט(צילום: אבי רוקח)

האלוף ניצן אלון (צילום: לירון עפרון, במחנה) (צילום: לירון עפרון, במחנה)
האלוף ניצן אלון(צילום: לירון עפרון, במחנה)

כזכור, ליברמן הודיע על מינוי האלוף כוכבי לרמטכ"ל בעת שראש הממשלה שהה בביקור חשאי בעומאן. לאחר מכן גורמים בסביבתו של נתניהו עקצו את שר הביטחון: "הבחירה בכוכבי מגיעה לאחר שליברמן ירד מבחירתו הראשונה בניצן אלון. סביר שאייל זמיר ימונה לסגן הרמטכ"ל".

 

למרות שליברמן ובנימין נתניהו הגיעו ביניהם להסכמה עקרונית  שכוכבי הוא המועמד המועדף על שניהם להחליף בלשכת הרמטכ"ל את רב אלוף גדי איזנקוט, ההודעה התעכבה. הסיבה הייתה שנתניהו דרש להכניס לטקסט ההודעה הרשמית לא רק את שמו של האלוף כוכבי כמי ששמו יובא לאישור, אלא גם את שמו של האלוף אייל זמיר, שיהיה סגן הרמטכ"ל הבא. ליברמן התנגד אז ששמו של האלוף זמיר יאוזכר בהודעה על המלצתו למנות את האלוף כוכבי לרמטכ"ל, כיוון שעניין זה נתון להחלטתו הבלעדית של שר הביטחון, בהתייעצות עם הרמטכ"ל. שר הביטחון דאז ליברמן היה סבור שהאזכור של האלוף זמיר בהודעת נתניהו "תצבע" אותו כמינוי אישי של ראש הממשלה ותגרום לפוליטיקה להיכנס לעניין פנימי של מערכת הביטחון וצה"ל.

 

האלוף זמיר כיהן עד חודש יוני האחרון כמפקד פיקוד דרום. בתקופתו החל פרויקט הקמת המכשול התת-קרקעי נגד מנהרות הטרור ובה בעת אותרו והושמדו 12 מנהרות חודרות לישראל, זמיר, שצמח בחיל השריון, שירת בעברו גם בתפקיד המזכיר הצבאי של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

 

האלוף ניצן אלון שימש עד 2015 כמפקד פיקוד מרכז, תפקיד אותו מילא במשך יותר משלוש שנים ובתקופתו נרשמה לא מעט מתיחות בינו לבין מתנחלים ביישובים רבים ביהודה ושומרון שהיו תחת אחריותו. לאחר שהוחלף בתפקידו, האלוף אלון החל לכהן כראש אגף המבצעים במטכ"ל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי רוקח
האלוף אייל זמיר עם הרמטכ"ל היוצא, גדי איזנקוט
צילום: אבי רוקח
מומלצים