שתף קטע נבחר

צילום:  AFP, EPA

64 נדבקים בספינת הקורונה. נוסעת ישראלית: "יוצאים מהחדר לפי התור"

ממשיך לעלות מספר המאובחנים בין הנוסעים הנמצאים בהסגר של 14 יום ליד יפן. לספינה הגיעה אספקת תרופות וצוות רופאים חדש. הישראלים קיבלו משלוח מבית חב"ד. לנה סמוילוב: "משתדלים לא להיכנס לפאניקה"

 

 

עלה ל-64 מניין הנוסעים שאובחנו כמי שנדבקו בנגיף קורונה על סיפון ספינת התענוגות "נסיכת היהלום", העוגנת ביוקוהאמה שביפן. כך דיווח הבוקר (שבת) משרד הבריאות של יפן. בין 3,700 הנוסעים השוהים עליה בהסגר נמצאים גם כ-15 ישראלים, שאחת מהן, לנה סמוילוב, סיפרה ל-ynet: "אנחנו משתדלים לא להיכנס לפאניקה. היום הודיעו לנו שיש שני חולים נוספים. זה מלחיץ כי אנחנו לא יודעים אם אלה אנשים שנדבקו כאן על הספינה או כאלה שנדבקו לפני שעלו אליה".

 

נגיף קורונה - כתבות נוספות:

 

החשש מהידבקות על סיפון "נסיכת היהלום" התעורר אחרי שגבר בן 80 מהונג קונג, שירד ממנה בסוף ינואר, אובחן כמי שנדבק בנגיף. הספינה הגיעה ליוקוהאמה ביום שני האחרון, אחרי שיט בן 14 ימים.

 

הדאגה מגילוי הנגיף בספינה התפשטה גם לנמלים שבהם עגנה לאורך הדרך, בין השאר באי אוקינאווה ובטייוואן, מאחר שנוסעים ירדו שם לטיולי-יום. הנוסעים על האונייה צפויים להישאר בבידוד 14 יום, זמן הדגירה המרבי של הנגיף, כדי לוודא שלא נדבקו.

לנה, ישראלית שתקועה בספינת התענוגות ביפן מחשש לנגיף הקורונה (צילום: לנה סמוילוב)
ציוד שקיבלו הנוסעים על נסיכת היהלום(צילום: לנה סמוילוב)

יפן אונייה נסיכת היהלום נגיף קורונה נוסעים (צילום: gettyimages)
ספינת "נסיכת היהלום" עוגנת ביוקוהאמה(צילום: gettyimages)

הישראלים שתקועים על הספינה ביפן ()
ישראלים הספינה ביפן, בשבוע שעבר

לדברי סמוילוב, הנוסעים עודכנו בכך שהגיעו תרופות לספינה וכן צוות רופאים חדש. הנוסעים הישראלים שוחחו עם נציגים מהקונסוליה וקיבלו משלוח מבית חב"ד.

 

"נותנים לנו הוראות כל הזמן", הוסיפה. "אנחנו נדרשים להישאר בחדרים ויוצאים מהם לפי תור לסיבוב לנשום אוויר למשך שעה. אחרי שיסתיימו 14 הימים אני חושבת שכבר אסיים את החופשה שלי ואחזור לארץ".

 

- איך אתם מסתדרים לגבי אוכל ושתייה?

"בהתחלה היו בעיות אבל עכשיו אנחנו מתמודדים, זה המצב. רק שאלוהים יעזור לנו ושלא נידבק ונחזור בשלום לארץ ישראל. היה לנו כיף נורא ועכשיו הכל התהפך".

 

הבוקר הלך לעולמו אזרח ארה"ב בן 60 שהיה מאושפז בבית חולים בעיר ווהאן בסין, מוקד ההתפרצות של הנגיף. על מותו של מי שהוא ככל הנראה הקורבן האמריקני הראשון, מסרה שגרירות ארה"ב בבייג'ינג. הלילה עדכנו הרשויות בסין כי מניין הנספים עלה ל-722, ו-34,546 בני אדם נדבקו בו.

 

ארה"ב הודיעה שהיא מוכנה להעביר סיוע של 100 מיליון דולר לסין ולמדינות נוספות שנגיף הקורונה התפשט בשטחן. מזכיר המדינה מייק פומפאו אמר במסיבת עיתונאים כי הסיוע יועבר מהמגזר הפרטי וכי מדובר בתגובה אחראית להתפרצות הנגיף.

 

במקביל דיווחה הבוקר תאילנד כי בתחומה התגלו שבעה מקרים נוספים של אנשים שאובחנו כמי שנדבקו בנגיף – שלושה תושבים מקומיים וארבעה אזרחים סינים. בכך עלה מספר הנדבקים במדינה ל-32, הגבוה ביותר מחוץ לסין.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ישראלים בספינת "נסיכת היהלום"
מומלצים