שתף קטע נבחר

אני, היועץ הפוליטי, לא אצא להצביע הפעם

במסגרת עבודתי שכנעתי את הציבור שמוטלת עליו חובה ללכת לקלפי. אבל אין לי עניין לאפשר לפוליטיקאים להמשיך במשחקים המלוכלכים שלהם

 

עופר ענבר (צילום: יח"צ) (צילום: יח
עופר ענבר(צילום: יח"צ)

לראשונה בחיי לא אלך להצביע. כמי שייעץ למפלגות במערכות הבחירות בשנים האחרונות, הקו המנחה שלי היה לפעול בשני מישורים: הראשון היה לשכנע את קהל המצביעים שהלקוח שלי ראוי לייצג אותם בכנסת באמצעות זיקוק המסרים באופן מדויק. אבל לא פחות מכך, ניסיתי לשכנע את הציבור שמוטלת עליו חובה אזרחית לצאת ולהצביע. באופן אישי הייתי רוצה שיהיה חוק שיחייב כל אזרח לממש את החובה הדמוקרטית הבסיסית הזו, וכאיש מקצוע אני משתדל לנתק את הרגש ודעותיי האישיות, אבל בשבועות האחרונים עייפתי מהרצון ללכת ולהצביע.

 

 

בכל מערכת בחירות נראה שהפוליטיקאים יורדים מטה מטה לתחתית השפל במטרה לזכות בחצי מנדט נוסף. הנה כמה דוגמאות רק מהחודשים האחרונים: אביגדור ליברמן, שעדיין ממשיך להיות לשון מאזניים, מסרב לשבת עם הליכוד ובכך להביא סוף לסאגה הזו; חברי כחול לבן, שיזמו דיון חשוב בנוגע למצב בדרום, ברחו מהמליאה וביזו את הכנסת ואת שר הביטחון בשנייה שעלה להשיב; רפי פרץ, טייס קרב ורב שחינך אלפי תלמידים והיה למורה הרוחני של ציבור גדול, הפר הסכם חתום לריצה משותפת עם עוצמה לישראל והראה לנו שהכול מותר בפוליטיקה.

 

ח"כ גדי יברקן עבר ממפלגה למפלגה בשביל להתקדם ולהגדיל את סיכוי הפרנסה שלו לעתיד הקרוב; מפלגות בימין ובמרכז מסרבות להחיל ריבונות; מפלגות הצביעו בעד הכשרת תומכת טרור; פוליטיקאים עסקו ביצירת הבדלים דיכוטומיים בין האוכלוסיות והמגזרים בחברה הישראלית, אפילו שכשהמציאות בשטח מראה שנקודות הדמיון והשוני ביניהם מגוונות, ועוד ועוד. 

 

 

חוק יסוד הכנסת שנחקק בכנסת השלישית מכיל בתוכו את ההסברים למי מותר להיבחר ולשמש פה לאזרח, אך לא פחות מכך, למי ניתנה הזכות לבחור. בשנה וחצי האחרונות נגררה ישראל למסלול שבו מחד שום מערכת בחירות לא שוברת את השוויון בין הגושים, ומאידך הפוליטיקאים לא מוצאים – או ששיקולים לא ענייניים מנחים אותם לא באמת לחפש - פתרון המאפשר כינונה של כנסת מתפקדת.

 

הפעם אני לא מתכוון לממש את זכותי/חובתי הדמוקרטית, מאחר שהנבחרים הפוטנציאליים לא מממשים את חובת וזכותם לדאוג לקהל המצביעים שלהם. הצבעה שלי רק תהווה אישור לפוליטיקאים להמשיך לשחק את המשחקים המלוכלכים שלהם במקום לעבוד בשביל מדינת ישראל.

 

בפעם הראשונה שבה הלכתי להצביע הייתי חייל במדים וההתרגשות הייתה עצומה. זו חוויה שלעולם לא אשכח. היום אני עומד לקראת חוויה שתכאב לי לנצח, אבל לראשונה אנצל את יום השבתון לבלות בחיק משפחתי. כולי תקווה שבמערכת הבחירות הרביעית אחזור לתור בקלפי.

 

  • עופר ענבר הוא יועץ תקשורת ואסטרטגיה ובעלי "ענבר תקשורת"

 

מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com

פורסם לראשונה 12/02/2020 08:47

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שלומית קזלו
עופר ענבר
צילום: שלומית קזלו
מומלצים