שתף קטע נבחר

צילום: שאול גולן

שלושה חולי קורונה נוספים בישראל, בהם חיילת

עלה לעשרה מספר החולים בנגיף בישראל. חיילת שעבדה ב"פיראט האדום" באור יהודה נדבקה ממנהל החנות שחולה אף הוא. השניים הנוספים חזרו מאיטליה ביום חמישי האחרון

שלושה חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל ובכך עלה מספרם לעשרה. חיילת שעבדה ב"פיראט האדום" באור יהודה נדבקה ממנהל החנות שחולה אף הוא. השניים הנוספים חזרו מאיטליה ביום חמישי האחרון. ממשרד הבריאות נמסר כי שלושת החולים סובלים מסימפטומים קלים והם יועברו לאשפוז בבידוד בבית החולים שיבא בתל השומר. עם העברתם, יהיו בשיבא 18 מאושפזים בבידוד - עשרה חולים ושמונה נוסעי "ספינת הקורונה" ששבו מיפן.  

 

הבוקר (ב') נמסר מצה"ל כי "חולה מספר 10 היא חיילת שעבדה בחנות 'הפיראט האדום' באור יהודה, ואובחנה אמש חיובית לנגיף הקורונה. מצבה קל והיא פונתה למתחם המבודד בתל השומר על-ידי מד"א. מתבצעת בדיקה לאיתור אנשים נוספים שהיו בסביבתה. חיילים המשרתים עמה קיבלו הודעה אישית.

 

 

החיילת היא צעירה מאור יהודה ששהתה בסביבת מנהל החנות המאושפז בבידוד. יצוין כי כל עובדי החנות הזו נמצאים בבידוד ביתי. שני החולים הנוספים חזרו לישראל בטיסת אל על LY290 מוונציה לישראל ביום חמישי האחרון. הם מתגוררים במושב בדרום הארץ. נוסעי אותה טיסה מתבקשים להיכנס לבידוד ביתי לפי הוראות משרד הבריאות. במשרד פרסמו היכן בדיוק שהתה החיילת וציינו כי החקירה האפידימיולוגית עדיין מתנהלת ופרטים נוספים יפורסמו עם סיום החקירה.

 

החיילת שהתה במקומות הבאים:

 

1. יום רביעי, 26.2, ביקור במתפרה בקומה התחתונה של קניון אור יהודה, בין השעות 12:00 ל-12:30.

 

2. נסיעה בקו 59 מתחנת היסמין/חצב באור יהודה לתחנת גשר דוד שיפמן בתל אביב, בתאריכים 26.2 ו-27.2 בין השעות 7:50 עד 8:30.

 

3. נסיעה בקו 59 מתחנת גשר דוד שיפמן בתל אביב למסוף אור יהודה בתאריך 26.2 בין השעות 14:15 ל-15:00.

 

4. נסיעה בקו 59 מתחנת גשר דוד שיפמן בתל אביב לתחנת היסמין/חצב בתאריך 27.2 בין השעות 14:00 ל-14:40.

 

5. שהיה בחנות "הפיראט האדום" באור יהודה בתאריכים ובשעות הבאים:

24.2 בין השעות 15:00 ל-22:00.

25.2 בין השעות 12:30 ל-24:30.

26.2 בין השעות 15:00 ל-21:30.

 

כל מי שהיה במקומות הנ"ל בתאריכים ובשעות הנקובים, עליו להיכנס באופן מיידי לבידוד בית למשך 14 יום ולדווח על כך באתר משרד הבריאות  או או במוקד משרד הבריאות בטלפון 5400*.

 

 

 

מתחם הקלפיות המבודד לחולי הקורונה בת
ההיערכות בקלפי לאנשים השוהים בבידוד ביתי (צילום: מוטי קמחי )

קורונה בישראל ()
 

בישראל ישנם שבעה חולי קורונה נוספים. שלושה מהם חזרו מספינת התענוגות "דיימונד פריננס" שעגנה ביפן ושלושה נוספים נדבקו בעקבות שהותם באיטליה. אחד מהם, מאיר כהן מהיישוב אירוס שבשפלה, שב בטיסת אל על ממילאנו ב-23 בפברואר. אשתו, שלא טסה לחו"ל, נדבקה ממנו. חולה נוסף, תושב קיבוץ כברי שבגליל המערבי בשנות ה-40 לחייו, חזר בשבת שעברה ממילאנו. עוד חולה הוא רוני ברגיל ממגדל העמק שחזר מטיול משפחתי בנאפולי. "אני די משוכנע שההדבקה הייתה בשדה התעופה או במטוס בדרך חזרה, אני כמעט בטוח בזה, כי אף אחד לא חזר מנפולי עם הנגיף", אמר ברגיל.

 

נכון לאתמול בצהריים, 5,630 בני אדם שהו בבידוד ביתי. נציגים מבתי החולים הדסה, סורוקה, ברזילי, איכילוב, רמב"ם ובילינסון הגיעו למתחם הבידוד הנפרד בשיבא להשתלמות שמטרתה להעלות את מוכנות מערכת הבריאות להתמודדות עם הקורונה.

  

המשנה למנכ"ל שיבא, פרופ' ארנון אפק, אמר: "יש כאן התייצבות של מנהלי בתי החולים בישראל, אנחנו יושבים כולנו יחד בקבוצות עבודה, כל אחד על פי תחומו. בכוונתנו ללמוד ביחד, גם מהניסיון שצברנו פה. המתקן שהקמנו מהווה מוקד ידע לאומי ונכס אסטרטגי של מדינת ישראל". פרופ' אפק דיווח כי מצב כל החולים השתפר והם חשים בטוב. לדבריו, המרכז הרפואי שיבא ערוך לטפל ב-30 עד 50 חולים, "כרגע אנחנו עובדים על יכולת להגדיל את הכמות. זה לא יספיק לכל הארץ, ולכן היום הזה נועד".

 

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ציין בתדרוך שקיים אתמול כי אין הדבקות מקומיות, אך כאמור - תמונת המצב השתנתה בעקבות ההדבקה בחנות באור יהודה. הוא ציין כי "המצב בשליטה" וקרא לציבור לצאת ולממש את זכותו הדמוקרטית בבחירות: "כל האנשים שנדבקו בקורונה - אנחנו יודעים מאיפה הם נדבקו וזה חשוב, כי זה אומר שבטוח ללכת להצביע. אל תהססו, זאת החובה שלכם וזאת הזכות שלכם, לכו להצביע". החולים המאושפזים בשיבא לא יוכלו לממש את זכותם להצביע מחשש להדבקה. פרופ' ארנון אפק הסביר כי זכות ההצבעה חשובה אבל במקרה של המאושפזים בבידוד מדובר בסיכון שלא ניתן לקחת על חשבון אזרחים אחרים בישראל ויש לשמור על שלום הציבור.

 

ברחבי הארץ יוצבו 16 קלפיות ייעודיות ב-14 ערים עבור אזרחים הנתונים בבידוד ביתי. הם יוכלו להצביע שם תחת אמצעי מיגון. פרמדיקים של מד"א הממוגנים מכף רגל ועד ראש יפקחו על ההליך. כל בוחר יתבקש לחטא את ידיו ואז יקבל ערכה ובה כפפות ומעטפה. הפרמדיק יבקש תעודת זהות ועשוי לבקש להסיר את מסכת המגן לזמן קצר כדי לאמת את זהות הבוחרים.

 

את הקלפיות הייעודיות ילוו פרמדיקים של מד"א שיהיו במיגון מלא ויפעלו לפי הנחיות משרד הבריאות, בכדי לא לסכן את הצוות באותה הקלפי וגם את המצביעים האחרים. מנכ"ל מד"א אלי בין אמר בתדרוך בקלפי בתל אביב כי אין צורך בבהלה: "צריך לזכור שהם לא חולים ואין סכנה להדבקה. הם אנשים שנמצאים בבידוד תחת הנחיות משרד הבריאות ולכן הם נקטו אמצעים מיוחדים כדי להבטיח את שלומם של כלל המצביעים". הוא הוסיף: "הקלפי תאויש על-ידי צוותי מד"א שעברו תדרוכים בנושא התמגנות, מכירים את נגיף הקורונה, בקיאים בתהליכים ויודעים להיזהר ולהישמר".


פורסם לראשונה 01/03/2020 23:35

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
צוותי מד"א ערוכים להצבעה של אזרחים ששוהים בבידוד ביתי
צילום: מוטי קמחי
מומלצים