שתף קטע נבחר

צילום: שאול גולן

איגוד רופאי בריאות הציבור מזהיר מסגירת הגבולות

באיגוד מתנגדים בתקיפות להחמרה בצעדים שיהיו "פגיעה קשה בהיערכות לקורונה" ורומזים להשפעה פוליטית: "במקום להסתגר, להגביר מאמצים לזהות העברה מקומית בישראל"

איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית מזהיר הערב (יום א') מסגירת גבולותיה של מדינת ישראל כחלק מהמאמצים למנוע את התפשטות נגיף הקורונה - וקורא לפיקוח כדי "להזים את החשש משיקול פוליטי".

 

בידוד לחוזרים מארה"ב? החשש של נתניהו מטראמפ

מספר הנדבקים עלה ל-39, בהם אחד בלי מקור ידוע

 

"קבלת ההחלטות במענה למצב החירום בבריאות הציבור חייבת להתבסס על אנשי המקצוע בבריאות הציבור והצוות לטיפול במגיפות, על עובדות ולא על פחדים", נמסר בהודעת איגוד רופאי ביאות הציבור, שם הדגישו כי "ארגון הבריאות העולמי מתנגד לסגירת גבולות".

 

 


 

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יעקב ליצמן כינסו הערב מסיבת עיתונאים, אחרי שבבוקר השר עורר ציפיות להצהרה משמעותית והחרפה בצעדי המניעה. ואולם בסופו של דבר לא נמסר מידע חדש של ממש, ונתינהו אמר שביממה הקרובה תתקבל החלטה לגבי אפשרות חובת בידוד לחוזרים מכל מדינות העולם.

 

"לקראת הדיונים על סגירת הגבולות אנו מבהירים כי המלצתנו המקצועית היא שלא לסגור את הגבולות", נכתב בהודעת איגוד רופאי בריאות הציבור. "זהו מהלך שאינו בר קיימא, שיגרום לפגיעה קשה בהיערכות לקורונה ובחברה הישראלית. אסור להתחיל מהלך בלי לדעת איך נצא ממנו. במקום להסתגר, יש להגביר את המאמצים לזהות העברה מקומית בישראל ולחזק את מוכנות מערכת הבריאות והחברה הישראלית. 'עם לבדד ישכון' איננה מדיניות נכונה".

 

עוד טענו באיגידו בראשות פרופ' חגי לוין כי "לכל הפחות, בממשלת מעבר, ראוי שההחלטה תתקבל תחת פיקוח פרלמנטרי ולאחר דיון ציבורי, על מנת להזים את החששות שמדובר בשיקול פוליטי".

 

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, הבהיר כי הודעת איגוד רופאי בריאות הציבור לא הועברה בשמו, והוא מתנגד לה. "ההסתדרות הרפואית בישראל תומכת בפעולות המהירות ובעיתוי שננקטו על ידי משרד הבריאות להתמודדות עם וירוס הקורונה, כולל סגירת גבולות ובידוד של ישראלים המגיעים מחו"ל. פעולות אלו הצליחו לבלום התפרצות גדולה יותר של הוירוס. העמדה שהושמעה היתה על דעת יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בלבד ואיננה תואמת את עמדת ההסתדרות הרפואית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: המרכז הרפואי הדסה
חגי לוין
צילום: המרכז הרפואי הדסה
מומלצים