שמענו ש..(12/08/04)
על תמונות רשמיות כנראה של סדרה 3 החדשה, פיז'ו 207 שתחליף את ה-206 הפופולרית, סיטרואן C2 ספורטיבית, יותר כוח לסאאב ועוד שמועות חמות מהתעשייה
אופס, לא התכוונו...
ב.מ.וו סדרה 3 העתידית (שם קוד E90) היא אחד מהסודות המדוברים ביותר בתעשיית הרכב, וככל הנראה המכונית החשובה ביותר שתציג ב.מ.וו בתקופה הקרובה. לכן אפשר רק לשער את גודל המבוכה בה שרויה בימים אלה יצרנית הרכב הבווארית, לאחר "דליפה" לא מתוכננת של קטלוג מלא ורשמי ל-3 האמורה - זו המתוכננת להחשף רק בעוד מספר חודשים.
החדשות הטובות - כריס באנגל וצוותו נרגעו בינתיים. מאז סדרה 7 שעוררה סערה גדולה, מראה סטודיו העיצוב של האמן כי תגובות הקהל היום אכן חזקות ולעיתים שליליות מהצפוי. החש הייתה רגועה יותר? ה-3 תהיה נעימה עוד יותר לעין. לא במקרה מתרבות שוב השמועות על מתיחת פנים "מעדנת" של סדרה 7, בעיקר לאור הנפילה החדה במכירות בארה"ב.
כצפוי, בתא הנוסעים אין חידושים גדולים. מערכת ה"I-Drive" תהיה (שוב) פשוטה (עוד) יותר מזו שב-5, שהיא כזכור פשוטה וידידותית יותר מזו שב-7. מבחר המנועים יהיה נדיב, כולל דיזל בנפח 2.0 ליטר עם 161 כ"ס, בנזין בנפח 2.0 ליטר עם 147 כ"ס, 2.5 ליטר עם 215, 3.0 ליטר עם 255 כ"ס.
ולסיום, המידות: 452 ס"מ הוא האורך (לעומת 447 בנוכחית), בסיס הגלגלים עומד על 276 (272.5 כיום), ממד הרוחב צמח משמעותית מ-174 ס"מ בדור הנוכחי ל-181 בחדשה, ואילו הגובה ישאר זהה - 142 ס"מ.
אקספלורר חדש - בשנה הבאה
רכב הכביש-שטח, אחד הנמכרים בהיסטוריה, יזכה כנראה למהדורה חדשה כבר בשנה הבאה. זו תציע עיצוב מושך יותר מהדור הנוכחי, שנראה מעט מרובע מדי ולא מזמין. פרטים נוספים עדיין אינם ידועים. מה שכן ברור הוא שהדגם הנוכחי ממשיך להשיג ציוני בטיחות עלובים בכל מבחן בו הוא משתתף. כמו זה שערך לפני ימים אחדים ה-NHTSA האמריקאי, בו שוב נכשל הפורד הגדול והכבד בנסיון לשכנע שהוא לא מתהפך בקלות...
פורד לא שבעה מביצועי ה-GT
שיווק ה-GT המרשימה של פורד מתחיל בימים אלה, עם מכוניות ראשונות שעושות דרכם לבעליהן המאושרים. אבל בפורד כבר חושבים הלאה, ובשנת 2007 צפויים להציג יורשת. על-פי השמועות בתעשיית הרכב, ההשראה תגיע מדגם התצוגה שהוצג בשיתוף קרול שלבי בתערוכת דטריוט האחרונה (ושבעצמו מבוסס על ה-GT), וכוח לא ייחסר. עם זאת, עדיין לא ברור אם יחידת הכוח תהיה זו שבה צוידה הקוברה - 6.4 ליטר, 10 צילינדרים ו-605 כ"ס.
גם יגואר לא מסתפקת במעט
מעט זה עניין יחסי, כמובן. כי לפי שמועות, אנשי יגואר שוקלים ברצינות להביא לייצור את הקונספט 8, גרסה מפוארת במיוחד של ה-XJ המוכרת. ואם אכן זה יקרה, המחיר יעמוד על למעלה מ-100,000 דולר. המתחרות? ב.מ.וו 760, מרצדס S600, אודי A8, אתם יודעים, מין מכוניות פשוטות שכאלה.
סיטרואן מחממת את ה-C2
הקטנה החביבה של סיטרואן, ה-C2, תזכה בעתיד הקרוב לגרסה ספורטיבית יותר, שתישא את שילוש האותיות הזכור לטובה מהסקסו - VTS. היא תציע מנוע 1.6 ליטר עם 125 כ"ס, ובניגוד ל-VTR החלשה יותר, תצויד בתיבה ידנית במקום חצי-אוטומטית. לובינסקי, שומע?
ובינתיים בפיז'ו - ה-207 מתקרבת
מתחילים לזהות סימני זיקנה על ה-206? לא ממש, אבל בכל זאת, יורשת נמצאת כבר ממש מעבר לפינה. בשנה הבאה תוצג ה-207, שתהיה בעלת דימיון עיצובי ל-407 הצעירה יחסית, כלומר עם סבכה קדמית גדולה במיוחד. מאפייני עיצוב רבים יגיעו גם מה-307. על-פי מידע שברשותנו, תהיה הסופר-מיני החדשה מרווחת מה-206 המיושנת בתכנונה. את הפלטפורמה עלייה תיוצר ה-207 אתם כבר מכירים - משום שהיא משמשת (גם) את ה-C3 של סיטרואן. בתחום יחידות ההנעה לא צפויים חידושים גדולים, אך תהיה גם קבריולה ב-2006.
אודי A6 סטיישן ב-2005
למרות שקטנים הסיכויים שתזכו לראות אחת כזו בישראל עם לוחית רישוי מקומית, בכל זאת כדאי לדעת: אודי עומדת להציג בתערוכת ז'נבה 2005 את גרסת הסטיישן ל-A6 החדשה. פרטים רבים אין - אבל אפשר לצפות למימדים דומים לאלו של הסדאן, מנועים זהים - והרבה מקום למטען.
סאאב, בכוח
השוודים של ג'נרל מוטורס מתכננים בימים אלה סאאב סדרתית חזקה במיוחד. לצורך כך ישודך מנוע 2.8 ליטר, V6 ומגדש טורבו ל-9-3. עם 280 כ"ס, ותיבה ידנית עם שישה הילוכים או אוטומטית עם חמישה, הביצועים צפויים להיות טובים למדי. מהמנוע החדש ייהנו גם אלפא רומיאו (156), אופל (וקטרה) וככל הנראה מכוניות נוספות בקונצרן ג'נרל מוטורס. ההשקה צפויה בקיץ הבא, ביחד עם ה-9-3X, הקרוס-אובר החדש.
וגם רצינו להגיד...
- לפורד: לקראת האקספלורר החדש, מישהו מכם מוכן להמר איזו שערורייה תהיה הזכורה ביותר בהיסטוריה של הדגם הנוכחי? מספר עצום של קריאות לתיקון, נטייה להתהפכות, צמיגים נוראים, לחץ אוויר לא מתאים. מישהו מהמר?
- לאנשי הכספים במשרד האוצר, אגף הרכב, הבוחנים המצוינים והמנכ"לים במשרדי הממשלה שאמורים היו לקבל מכונית חדשה. אלה שלא יקבלו השנה פולקסווגן פאסאט, הונדה אקורד או מאזדה 6. תגידו, אתם יודעים שפולקסווגן פאסאט מוציאה דגם חדש לגמרי כבר בשנה הבאה? ואם כן, האם תקבלו אותו, או את הישן?