מתקפת הזום-זום של מאזדה ממשיכה. החברה היפנית, שלפני שנים מעטות החליטה על שינוי דרמטי בערכי המותג שהיא מציגה, ממשיכה ללחוץ על בלוטות החשק של חובבי ההגה. הפעם מדובר במכונית קופה קטנה, ומאד נאה. מדובר בקאבורה, פרי פיתוח צוות העיצוב של מרכז מאזדה בארה"ב. העובדה שהיא מבוססת על מרכיבים רבים מהמיאטה החדשה, עשויה ללמד מה רוצים היפנים להציג בעתיד. "אחריות מקומית" בראיון שערך עם ynet בעבר, הבטיח לנו מוריי קולום, ראש מחלקת העיצוב של מאזדה, כי הוא עומד לחשוף שלוש מכוניות תצוגה קטנות בתערוכות רכב חשובות, עם הפקדת האחריות למוצר הסופי על מרכזי עיצוב מקומיים. כך בדיוק קורה עם הקאבורה, שמוצגת לאחר חשיפתן של ה"סאסו" וה"סנקו", שהוצגו בתערוכות פרנקפורט וטוקיו בהתאמה. וכיאה לשוק היעד, מדובר במכונית קופה שמבוססת על רכיבים מהמיאטה החדשה, כולל מנוע ה-2.0 ליטר ותיבת שישה ההילוכים. ובמונחים אמריקניים, היא בהחלט קטנה - "רק" 405 ס"מ לאורך, בסיס גלגלים של 255 ס"מ בלבד. אולם בניגוד לשתי האחרות שהוצגו זה מכבר, לקאבורה מראה מציאותי הרבה יותר. וחשוב מכך, הוא מראה שמאד מוצא חן בעינינו. חרטום אגרסיבי, סבכה נמוכה ומכסה מנוע בולט, אלמנטים שמעוררים חשק, ובעיקר כאלה המסמנים את הכיוון העתידי של דגמי מאזדה השונים. כך שלמרות הודעתה הרשמית של מאזדה על סיכויים אפסיים להביא את המכונית הזו לפס הייצור, היא ללא ספק מלמדת דבר או שניים על דגמים עתידיים עלים עמלים כיום היפנים. אולי MX-3 שתעשה קאמבק? חשוב יותר, היא עשויה להיות סוג של "בקרוב" למכונית קופה קטנה שתבוסס על המיאטה הנוכחית. במאזדה מודעים היטב לפופולריות העצומה של מכוניות הספורט הקטנות (יחסית) בארה"ב, כמובן שהמיאטה אך גם ה-RX8 שאלינו עדיין לא הגיעה. כמו תמיד, הקריאה למכונית ספורטיבית נוספת מגיעה מרשת הסוכנים הפזורה ביבשת, אלה אשר מודעים היטב לרצון הציבור. והציבור רוצה (גם) מיאטה קופה. כך מסתבר. הוא יקבל לא רק את זה, אלא גם מיאטה קופה-קבריולה (גג קשיח מתקפל). הראשונה תהיה גדולה ויקרה מהמיאטה, השנייה קרובה יותר למחיר הרודסטר העממית. יותר מעיצוב בלבד מעבר לפנים יפות, כך מודיעה מאזדה לכולם, מציעה הקאבורה עניינים נוספים להתגאות בהם. למשל סידור הפנים שמבטיח מקום ל-3+1, למרות מידת גובה צנועה של 128 ס"מ בלבד. הרעיון אגב מזכיר את הטרפיאונו של פיאט: תא הכפפות בוטל כדי להעביר את הנוסע הקדמי מעט לפנים (15 ס"מ קדימה) ולאפשר מקום ישיבה אמיתי לזה שמאחוריו. ויש עוד. שני הנוסעים מאחור יזכו לסיוע בדמות חלק עליון של השמשה האחורית המתרומם למעין ספוילר, ובכך מגדיל את המרחב לראש. אז מה אם החריץ שנפתח עשוי להתגלות כלא-ממש-סימפטי בחורף. וכדי לאפשר לנוסע מאחור כניסה נוחה מבלי לקלקל את קו הגג, מצוידת הקאבורה בדלת ימנית קטנה נוספת, שנעה על מסילה לתוך דופן המכונית בלחיצת כפתור. סביר להניח שחלק ניכר מהרעיונות האמורים לא יגיעו לפס הייצור בשנים הקרובות. זה לא מפחית במאום את העובדה שמדובר ביופי של מכונית עתידית. ועוד דבר. כשנשאלו, סרבו במאזדה להודות כי מדובר בגרסת קופה למיאטה. אלא שאת הקריצה אי אפשר היה לפספס...