שתף קטע נבחר

עכשיו זה סופי. הסינים כבר כאן

זו הייתה ללא ספק מהתצוגות הפחות נוצצות בז'נבה, אבל בטח מהחשובות שבהן. הסינים הגיעו סופית לאירופה, ועושים את זה ראשית עם בריליאנס. ותתפלאו, יש קשרים טובים בב.מ.וו ופורשה...

שלוש מכוניות ודוכן תצוגה קטן ודחוק. בלי תפאורה מתוחכמת, בלי אורות ניאון מהבהבים בשלל צבעים. אפילו דוגמניות חטובות לא מעטרות את המכוניות. אבל למרות הצניעות וחוסר לכאורה ביומרה, אפשר לקבוע כי הדוכן של יצרנית הרכב הסינית בריליאנס, היה החשוב ביותר בז'נבה. אתם יודעים מה, יותר מכך: מדובר ברגע היסטורי של ממש.

 


בריליאנס BC3 - קופה, ספורטיבית, ומאד צהובה (צילם: רועי צוקרמן)

 

כל זאת מסיבה אחת פשוטה: בריליאנס הגיעה לשוויץ לא רק כדי להציג את מרכולתה המוטורית, אלא גם כדי להכריז על תחילת שיווק באירופה בעוד קצת יותר מחודש ימים. שיהיה ברור, משלוח ראשון עושה דרכו ממש ברגעים אלה מסין ליבשת הקלאסית. ואם זה נשמע לכם טריוויאלי, לא מעניין, עניין של מה בכך, אתם מפספסים פואנטה בגודל של מהפכה.

 

נעים מאוד, בריליאנס

ודאי שמעתם כבר על צ'רי, ג'ילי, שנחאי אוטומוטיב ואחרות, אך מעט יחסית על בריליאנס. למעשה, מלבד כתבה בה פרסמנו פרטים וסרטון וידאו של מכונית היוקרה הגדולה "זונגה", היו מעט מאד דיווחים על היצרנית, ששמה המלא הוא "בריליאנס ג'ין-ביי" (Brilliance JinBei).

 

מדובר בקונצרן רכב גדול יחסית – במיוחד במונחים סיניים – שמשתף פעולה במולדתו עם לא אחרת מאשר ב.מ.וו. יצרניות זרות המבקשות להיכנס לשוק הסיני מתחייבות לחתום על הסכמי שיתוף פעולה מפלים לטובת התוצרת המקומית. רוצים לפתוח מפעל? שתפו פעולה והעניקו סודות טכנולוגיים ליצרניות סיניות. כך מגיעה ב.מ.וו לבריליאנס, והשתיים מתחזקות יחדיו מפעל המייצר בסין, זו לצד זו, את ב.מ.וו סדרה 5 למשל, ואת הדגמים של בריליאנס.


בריליאנס BS6 - סאלון יוקרתית במחיר שווה לכל נפש? (צילם: רועי צוקרמן)

 

הפיקוח הטכני, אומרים ל-ynet נציגי בריליאנס בז'נבה, הוא של אנשי ב.מ.וו. אלו מקפידים על עמידה בתקני איכות מחמירים, והמתקנים שלהם משמשים גם את הסינים. שואלים אותי אם זה ניכר? בהחלט כן. אמנם, לא מדובר במכוניות יוקרתיות של ממש, אבל דגמי בריליאנס שהגיעו לז'נבה הפגינו איכויות חומרים והרכבה שאינן מביישות חלק מהמותגים הקוריאנים, ולעיתים אף עולות עליהם.

 

לדברי הנציגים עמם שוחחתי, בריליאנס מתכננת להתחיל את השיווק בצרפת ובשוויץ, ומשם להתפשט במהלך השנתיים הקרובות לכל אירופה – מערב ומזרח. הכוונה, הם אומרים, היא לבצע כניסה הדרגתית ומחושבת, כולל הקמת רשת סוכנים ומוסכים גדולה – לקח מקריסת דייהו שנבעה, בין היתר, מרשת סוכנים בעייתית שהובילה לאי-שביעות רצון הלקוחות ונטישת המותג.

 

שלוש נציגות

את השיווק באירופה יחלו הסינים עם שלושה דגמים עיקריים, כולם עומדים כבר בתקני יורו 4. מכונית ראשונה, שכבר נמצאת בדרך ליבשת, היא ה-BS6 הגדולה, שמצוידת במנועים של מיצובישי ותמוצב כאלטרנטיבה זולה למכוניות סאלון זולות, למשל יונדאי גרנדור. 

 

ה-BS6, שמשווקת בסין כ"זונגה" ומחירה ההתחלתי באירופה יהיה 20,000 יורו, תוצע עם מנוע 2.0 ליטר המספק 122 כ"ס, או עם מנוע 2.4 ליטר שמייצר 133 כ"ס בלבד. לשם השוואה, ליונדאי מנוע 2.0 ליטר עם 140 כ"ס, או 2.4 עם 161. מכשול? בבריליאנס סבורים שלא.

 

עוד ניתן לספר על המכונית הגדולה כי היא תצויד באבזור הנוחות המקובל: חלונות חשמל, מיזוג, מערכת שמע עם שמונה רמקולים, חישוקים קלים ועוד. בקרת אקלים, ציפוי עור לגלגל ההגה, מחליף תקליטורים (צ'יינג'ר) ותוספות נוספות יהיו תקניים בגרסת ה-2.4 ויוצעו בחבילת אבזור למנוע ה-2.0 ליטר.

 

BS4

מכונית שנייה, המבוססת על פלטפורמה מקוצרת של ה-BS6, היא ה-BS4. מדובר במתחרה בפלח המשפחתיות הגדולות, שם מצפות לה יונדאי סונטה וקאיה מג'נטיס מחד, פורד מונדיאו, רנו לגונה ופולקסווגן פאסאט מאידך. ה-BS4 מצוידת במנוע 1.8 ליטר עם 16 שסתומים (136 כ"ס), מפיתוח סיני עצמי.

 

מי שיחפוץ יוכל לבחור גם בגרסת טורבו חזקה יותר, עם 170 כ"ס – ולא פחות חשוב לזווית ישראלית שאולי תבוא – תיבה אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים. זוהי המכונית היחידה של בריליאנס, בשלב זה, המצוידת בתיבה לבעלי רגל שמאל עצלה. התיבה האוטומטית, בניגוד לתיבה ידנית שמקורה במיצובישי, היא פרי פיתוח עצמי של בריליאנס.

 

ל-BS4, ששיווקה יחל לקראת סוף הרבעון השלישי של השנה, בסיס גלגלים נדיב של 279 ס"מ – ארוך בתשעה ס"מ מזה של יונדאי סונטה למשל. כמו אחותה הגדולה, בבריליאנס יודעים לספר שעל תכנון המתלים וההתנהגות אחראית לא אחרת מאשר פורשה. אגב, הכוח בכל המכוניות של בריליאנס מגיע לגלגלים הקדמיים.


בריליאנס BS4 - מתחרה חדשה למונדיאו ופאסאט? (צילום: רועי צוקרמן)

 

אחרונה וזהו – BC3 

שלישית ואחרונה להגיע לאירופה תהיה ה-BC3. זוהי מכונית קופה נאה, שעוצבה לדברי הסינים על-ידי פינינפארינה. אוקיי, סביר להניח שמעצבי פרארי לא יסבלו התקף קנאה קטלני למראה הסינית הספורטיבית, אבל אין כל ספק שמדובר במכונית הנאה ביותר שיצאה עד כה מגבולות המדינה העצומה.

 

ה-CS3 תשווק החל בסוף השנה, כשהיא מצוידת במנוע הטורבו-בנזין של ה-BS4 ובתיבה ידנית או אוטומטית. ביצועים? 210 קמ"ש ו-9.7 שניות ל-100 קמ"ש. רחוק מלקבוע שיאים מרגשים, אבל בהחלט סביר.

 

ומה איתנו?

אם אתם תוהים מה עם השוק הישראלי, אז כן, בריליאנס תגיע לישראל. אבל לא, כרגע אין תוכנית שיווק מוגדרת, סופית ומתוזמנת. בריליאנס מעוניינת להתמקד בשנתיים הקרובות בשוק האירופי, ולהתחיל שם בקצב איטי – 15,000 מכוניות בלבד השנה, 75,000 עד 2011. "אנחנו רוצים להוכיח שלמדנו מההצלחות והכשלונות של יפן וקוריאה", אומרים לי הסינים. "אם ליפנים נדרשו 20 שנה כדי ללמוד מהו המוצר הנכון לאירופה, לקוריאנים זה לקח רק 10. אנחנו מאמינים שנצליח לעשות את זה בחמש בלבד. אנחנו פשוט נכנסים מוכנים יותר, ועם מוצרים מתאימים יותר. אבל בזהירות".

 

כיצד משתלבת בכל התוכנית הזו ישראל, והאם נצטרך להמתין שנתיים? נחייה ונראה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בריליאנס זונגה - 2005
בריליאנס SB4 - כבר 2007
צילום: רועי צוקרמן
BC3
צילום: רועי צוקרמן
ומלפנים
צילום: רועי צוקרמן
BS6. יוקרתית זולה?
צילום: רועי צוקרמן
ומאחור
צילום: רועי צוקרמן
איכות סבירה מבפנים
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים