שתף קטע נבחר

נסיעת אוטובוס לת"א: לצפוניים זה עולה יותר

למה הנסיעה בקו ת"א-ב"ש מסובסדת ועולה 16 ש', בעוד שהנסיעה הקצרה יותר, מת"א לקרית טבעון עולה 36 שקל? משרד התחבורה: "חכו שנתיים, המחירים ירדו גם בצפון"

סטודנטית פנתה ל-ynet בתלונה: "תושבי הצפון מקופחים במחירי האוטובוסים". הסטודנטית, שגרה בת"א, לומדת בב"ש, והוריה הם תושבי קריית טבעון, מרבה לנסוע מת"א לשני היעדים. לטענתה, היא גילתה כי לתושבי הצפון יקר יותר להגיע לת"א, לעומת תושבי ב"ש.

 

 

"שמתי לב לתמחוּר מאוד מעצבן", היא מספרת. "נסיעה בקו האוטובוס 370, ת"א-באר שבע, עולה 16 שקל; בעוד שנסיעה בקו 826, ת"א-קריית טבעון, שמגיע עד נצרת עלית, עולה 36 שקל. וזה למרות שהקילומטראז' לב"ש הרבה יותר גדול.

 

"התקשרתי לפניות הציבור של חברת אגד, ושם אמרו לי שמשרד התחבורה מסבסד את הקו לב"ש. על סמך מה קובעים במשרד התחבורה שאנשים שגרים בב"ש יותר מסכנים מהאנשים שגרים בצפון?

 

הנסיעות לצפון אכן יקרות למדי. מי שלא גר לצד תחנת רכבת ורוצה לנסוע לנהריה באוטובוס, חייב להחליף שלושה קווים, והנסיעה תעלה לו בין 48 ל-68 שקל. "תושבי הצפון בעצם משלמים סכומי עתק כדי לנסוע הביתה", אומרת הסטונדטית. "מילא היה הפרש של כמה שקלים בין ת"א-ב"ש לת"א-קריית טבעון, אבל מדובר בהבדל כפול פלוס. לדעתי זו חוצפה והגזמה. אני סטודנטית אז יש לי הנחה של 4 שקלים וזה עדיין מרגיז".

 

סבסוד המחירים לצפוניים ייעשה 13 שנה אחרי הדרומיים

פנינו לאגד ושם אמרו ל-ynet שהמסלול ת"א-ב"ש בכלל שייך לחברת מטרופולין. מסתבר שהקו אכן שייך למטרופולין, אבל  לעיתים הוא נעשה בפועל על-ידי אגד תעבורה.

 

מבדיקה באתרי האינטרנט של אגד ומטרופולין עולה כי באופן משונה, בשני הקווים, המחיר נקבע על-ידי קוד המכונה: "קוד 20". איך יתכן שבאגד קוד 20 הוא 36 ש', ואילו במטרופולין 16 ש'? מסתבר שהסיבה היא מכרז שנערך בשנת 2000. הצפוניים יזכו למכרז דומה רק בעוד שנתיים, כלומר באיחור של 13 שנים מתושבי הדרום.

 

ממשרד התחבורה מסרו בתגובה: "הקודים מסמלים את מחירי הנסיעה, כאשר תעריף הנסיעה משתנה אצל כל מפעיל תחבורה. מחיר נסיעה באגד לפי קוד 20 יהיה 36 שקל, ואילו במטרופולין - 16 שקל.

 

"תעריפי הנסיעה בין באר-שבע לתל-אביב נקבעו במכרז שהוציא משרד התחבורה בתחילת שנות האלפיים. התחרות במכרזים אלו התבססה על שיעור ההנחה בתעריפי הנסיעה. חברת מטרופולין זכתה בהפעלת הקו בין באר שבע- לתל אביב לאחר שהציעה את המחיר הנמוך ביותר - 16 שקל בלבד.

 

"בתוך כשנתיים, צפויים לצאת למכרזים אשכולות נוספים ובכלל זה אשכול צפוני ואשכול הגליל. ובמכרזים אלו צפויות הוזלות בתעריפי הנסיעה. יצויין כי באשכול יוקנעם טבעון זכתה חברת נזרין להפעיל קווי השירות באזור".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
אגד לצפון: יקר
צילום: גדי קבלו
מטרופולין לב"ש: זול
מומלצים