שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    איך לעבור את החורף בלי להשמין? 10 עצות

    לאכול מרק, למצוא פעילות אחרת לידיים ואפילו להכין עוגה בחושה - השמנה בחורף היא לא גזירת גורל, למרות העובדה שאנחנו זזים פחות ואוכלים הרבה יותר. הנה כמה דרכים יעילות להילחם במשקל העודף שמתעקש להידבק אלינו בקור

    החורף הישראלי אינו קר עד כדי כך שאנו זקוקים לתוספת קלוריות כדי לשמור על חום הגוף. ועדיין, בחורף הנפש שלנו צמאה ליותר חום. בחוץ מחשיך מוקדם והאווירה כולה קצת מדכדכת, אנו נמצאים יותר בבית, עושים פחות פעילות גופנית, מתכרבלים מול הטלוויזיה ומחפשים במה להתנחם.

     

    רגע לפני שמשחררים את החגורה ומקבלים את העלייה במשקל בעונה הקרה כעובדה מוגמרת - בואו נראה שאפשר גם אחרת. איך נעשה את זה? מה אפשר לאכול?

     

    • כל הכתבות בנושא דיאטה - בערוץ הבריאות ב-ynet

     

    קראו עוד על השמנה בחורף :

      

    1. לזוז גם כשקר

    גם כשקר, צריך להמשיך לעשות פעילות גופנית. זה מחמם, מאוורר ומשפר את מצב הרוח. אפשר לבצע את הפעילות בשעות שבעונת הקיץ היו בלתי אפשריות, כמו בשעות הבוקר המאוחרות או אחר הצהריים, ומומלץ תמיד ללבוש מראש כמה שכבות ולהתקלף לפי הצורך.

     

    ניתן כמובן למצוא מגוון רב של פעילויות בין כותלי הבית: לעשות אירובי מול הטלוויזיה או בעזרת קלטת, קפיצה בחבל, עלייה וירידה במדרגות וכדומה.

     

    2. מרקים מכל הסוגים

    דאגו שתמיד יהיה לכם במקרר מרק ירקות מכל סוג שהוא. אפשר לאכול את המרק בכל שלב של היום ולהתחמם ללא ייסורי מצפון. אם טוחנים את המרק מקבלים מנה סמיכה ומשביעה במיוחד.

     

    3. לא לשכוח לשתות

    הקפידו לשתות הרבה, כיוון שבחורף האוויר יבש יותר. שתו מים או תה ירוק, המכיל נוגדי חמצון שעוזרים במניעת מחלות כמו סרטן, מחלות לב וכלי דם.

     

    מחקרים מראים ששתיית תה ירוק מסייעת בהפחתת רמות השומנים והסוכר בדם, ואף עוזרת בשמירה על המשקל. הכינו מראש תה בתרמוס, ותיהנו משתייה חמה ומרווה לאורך כל היום.

     

    לאכול את המרק בכל שלב של היום ולהתחמם ללא ייסורי מצפון (צילום: index open) (צילום: index open)
    לאכול את המרק בכל שלב של היום ולהתחמם ללא ייסורי מצפון(צילום: index open)

     

    4. דגנים מלאים וקטניות

    דגנים מלאים וקטניות מכילים כמות גדולה של סיבים תזונתיים, המשפיעים על רמת השובע שלנו. ככל שכמות הסיבים גדולה יותר, כך נוכל להסתפק במנה קטנה יותר מבלי לחוש רעבים.

     

    הסיבים עוזרים לסוכר להיספג באיטיות בדם ולהפחית את רמות השומנים בדם. שילוב של דגנים וקטניות מהווה מקור לחלבון מלא מהווה תחליף למנה בשרית - שהיא גם מחממת מאוד. הוסיפו קטניות ודגנים למרק לקבלת מנה מזינה.

     

    5. אי אפשר בלי מתוק

    כשרוצים מתוק, צריך לדעת לבחור נכון. מומלץ להכין עוגות בחושות ביתיות על בסיס שמן, ולהקטין את כמות הסוכר והביצים במתכון. השתדלו להכין עוגות שניתן להקפיא, כדי שתוכלו להפשיר רק פרוסה אחת כשתרצו ולא ליישר את כל העוגה פשוט כי היא יושבת מולכם.

     

    גם עוגיות משיבולת שועל עם אגוזים ושקדים יכולות להוות מנה מתוקה, שווה ובריאה.

     

    6. פשטידות ירקות זולות בקלוריות

    הכינו פשטידות על בסיס ירקות, כפתרון מהיר, מגוון וחם לארוחת ערב חורפית. הפשטידה צריכה להכיל ירקות, גבינות עד 5% שומן ומעט קמח או פירורי לחם כדי לגבש את הרכיבים. מנת פשטידה כזו אינה מכילה קלוריות רבות.

     

     

    לא ליישר את כל העוגה פשוט כי היא יושבת מולכם (צילום: index open) (צילום: index open)
    לא ליישר את כל העוגה פשוט כי היא יושבת מולכם(צילום: index open)

      

    7. מותר לנשנש - תלוי מה

    הפכו את הנשנוש לחוויה עם מעט פירות יבשים, אגוזים ושקדים לא קלויים. הפירות היבשים יספקו את המתיקות הדרושה והאגוזים והשקדים יספקו את הפריכות, תחושת הנשנוש והשובע.

     

    אגוזים ושקדים מהווים מקור טוב לחומצות שומן חיוניות העוזרות לגוף לשמור על הלב ולהפחית את שומני הדם.

     

    8. להישאר עסוקים

    נסו להיות עסוקים ככל האפשר בפעולות אקטיביות עם הידיים, כדי שלא תיגעו באוכל: הרכיבו פאזלים, פסלו בחימר, בפימו או בעיסת נייר ושחקו במשחקי קופסה עם הילדים.

     

    9. לאכול רק ליד השולחן

    אל תאכלו במיטה, מול הטלוויזיה או מול המחשב. אכילה על יד השולחן מווסתת את משך האכילה ואת כמות האוכל, כיוון שהמוח מתרכז באכילה בלבד.

     
    כאשר אוכלים בזמן צפייה בטלוויזיה או כל עיסוק אחר, לא שמים לב לכמות המזון שנכנסת לפה, לא לומדים מהו שובע ויוצרים התניה - בכל פעם אוכל יהיה קשור לעיסוק נוסף. אוכל אוכלים בזמן הארוחה, ליד השולחן.

     

    10. לאכול יותר פירות

    אכלו מפירות העונה, אבל זכרו שמיץ טבעי מכיל כמות גדולה של קלוריות, כיוון שהוא הוכן מכמות גדולה יותר של פרי. החורף הוא זמן פירות ההדר שבהם הרבה ויטמין C - אכלו את הפרי ותיהנו מהוויטמינים ומהסיבים התזונתיים.

     

    • הכותבת היא דיאטנית קלינית וספורט

     



     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    נסו להיות עסוקים ככל האפשר בפעולות אקטיביות עם הידיים
    צילום: Shutterstock
    מומלצים