שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    האושר טוב לבריאות: כך תהיו שמחים ב-11 צעדים
    היכולת לשמוח בדברים החיוביים שבחיינו משפיעה עלינו פיזית - מפחיתה לחץ דם, מפרישה הורמונים חיוביים ומועילה ללב. נסו את ההצעות הבאות כדי לשמור על אופטימיות

    האם אתם מאושרים? לתחושת השמחה שלנו השפעה עצומה על מצבנו הבריאותי - מהעורקים והלב ועד מראה העור. השמחה משפיעה על תהליכים כימיים במוחנו באופן שמסייע לנו להתמודד עם מתח נפשי, שפעת, מחלות לב ואפילו סרטן.

     

    בריא להיות מאושרים:

     

    נסו את הצעדים הבאים כדי לשפר את מצב הרוח שלכם, ותוכלו להרגיש צעירים וקלילים מגילכם האמיתי:

     

    1. האמינו בעצמכם

    מציאת שמחה דורשת התבוננות פנימית: המטרה היא לזהות תפיסות שגויות שלכם את עצמכם, ולתקן אותן. כשתחושו טוב יותר עם עצמכם תהיו פתוחים גם לאחרים, וקשרי ידידות יפרחו בקלות יותר.

     

    גם הכרה בחוסר הביטחון הכי כמוס שלכם יכול לעזור לפתח הומור ואף חמלה כלפי עצמכם, שיאפשרו ליצור קשר עם אנשים אחרים שעשויים להתגלות דומים לכם בדיוק - ביישנים וחסרי ביטחון.

     

    2. בלו עם חברים שמחים

    ידידים עליזים במעגל החברים הקרוב אליכם מעלים את הסיכוי שלכם להיות מאושרים ב-15%. מדוע זה קורה? אנשים שמחים מפיצים סביבם אנרגיות חיוביות באדוות הולכות וגדלות, המשפיעות לא רק על החברים שלהם אלא גם על החברים של החברים.

     

    אז קבעו ארוחת צהריים עם חבר או צאו להליכה יחד - יכולות להיות לכך השלכות מרחיקות לכת על הבריאות שלכם.

     

    3. פנו זמן לשעשועים

    הניחו רגע בצד את רשימת המטלות האינסופית שלכם, ופנו זמן לבילוי ספונטני. יש בכך תועלת משמעותית לבריאות שלכם, למצב הרוח, לתפקוד בעבודה ואפילו בזוגיות.

     

    כשאתם נוטלים פסק זמן זוהי למעשה מיני-חופשה מהדד-ליינים הלוחצים, מהחשבונות ומסדר היום המטורף. כל פעילות מבורכת: גם השתטות לרגע עם הילדים, ניסוי מתכון חדש במטבח או קפה עם חברים.

     

    4. נטרלו את השליליות

    האם הקול הפנימי שלכם מלקה אתכם תמיד? לפעמים אנחנו מלחיצים את עצמנו יותר מכל גורם חיצוני אחר. כשהמחשבות השליליות מגיחות מעבר לפינה, דמיינו בראשכם תמרור "עצור" ואמרו זאת לעצמכם - "עצור!".

     

    נסו להחליף את המשפטים המחלישים במחשבות חיוביות ומחזקות. למשל, אם אתם מתעייפים במהלך אימון כושר, חשבו "אני חזק ומסוגל". ואם אתם מתמודדים עם משימה קשה בעבודה, אמרו לעצמכם "אני יכול להשיג כל דבר". למדו את עצמכם לחשוב בצורה חיובית ומעצימה.

     

    אנשים שמחים מפיצים סביבם אנרגיות חיוביות (צילום: index open) (צילום: index open)
    אנשים שמחים מפיצים סביבם אנרגיות חיוביות(צילום: index open)

     

    5. התחברו עם אחרים

    עשו כל מאמץ לשוחח - אבל באמת לשוחח - עם אנשים שקרובים ללבכם. אם הם רחוקים פיזית, שמרו על קשר באמצעות אימיילים, טלפון וצ'טים, והקפידו להיפגש פנים אל פנים בכל הזדמנות. כולכם תרוויחו מהקשר.

     

    התקרבו פיזית לאחרים: חיבוקים מפרישים הורמון בשם אוקסיטוצין ("הורמון האהבה"), המסייע לתחושה נפשית טובה. גם יחסי מין במסגרת זוגיות יציבה מובילים לאפקט דומה.

     

    יצירת קשר חם וקרוב מסייעת לפתח מנגנון התמודדות מוצלח יותר עם מתח נפשי ומצבי משבר.

     

    6. נהלו יומן חיובי

    עריכת רשימה של כל הדברים שאתם מוקירים בחייכם ושמחים עליהם תגרום לכם להרגיש בריאים, מאושרים ואופטימים הרבה יותר. הכרת תודה נובעת, בחלקה לפחות, מזיהוי הדברים החיוביים שבחייכם מדי יום ויום.

     

    כתיבת היומן תעניק לכם נקודת מבט אופטימית יותר על חייכם, משום שתהיו עסוקים מדי יום במציאת סעיפים נוספים לרשימה. 

     

    7. התנדבו למען אחרים

    התנדבות בבית ספר קרוב לביתכם או בבית אבות, ביקור חבר חולה או תמיכה באדם אהוב אחר תשפר משמעותית את מצב הרוח שלכם. הקשר עם אחרים ותחושת הסיפוק שבנתינה יאפשרו לכם לראות את הדברים החיוביים שהביא לכם מזלכם הטוב, ואף יסייעו להגדיר מטרות חדשות בחיים.

     

    סוד האושר טמון אולי בהבנה שאין אפשרות להיות כל חיינו בתחושת "היי" ושמחה מושלמת, אלא יש צורך להאט את הקצב כך שנוכל לחלוק את המתנות שקיבלנו בחיים עם אחרים.

     

    8. צאו החוצה

    בילוי בטבע יכול לגרום לכם לחוש מלאי אנרגיה, ערניים - ופשוט שמחים. האם זה האוויר הצח, אור השמש או הנוף הירוק שעושה את העבודה? אין לכך עדיין תשובה מוחלטת.

     

    השהות בחוץ עוזרת לנו ליהנות מיתרונות בריאותיים הגדולים יותר אפילו מפעילות גופנית, אבל גם מסייעת להתמיד בסוגי פעילות המתבצעים בחוץ, כמו הליכה, רכיבה על אופניים או חתירה.

     

    כתיבת היומן תעניק לכם נקודת מבט אופטימית על חייכם (צילום: index open) (צילום: index open)
    כתיבת היומן תעניק לכם נקודת מבט אופטימית על חייכם(צילום: index open)

     

    9. הקשיבו למוזיקה

    אם אתם רוצים להיות שמחים, מלאי אנרגיה ומתוחים פחות - הדליקו את המערכת. לא משנה אם אתם מעדיפים להאזין למוזיקה קלאסית או לליידי גאגא, מוזיקה מעלה את קצב הלב והנשימה וגורמת למוח לשחרר דופמין, מוליך עצבי המשפיע לטובה על מצב הרוח.

     

    10. עשו מדיטציה או התפללו

    המושג "רוחניות" נושא משמעויות שונות עבור חלקנו - תפילה בבית הכנסת, מדיטציה במקום שקט או פשוט הרהור על החיים מול נוף משרה שלווה. לא משנה איך תקראו לכך, תפילה ומדיטציה מסייעות להרגיע את פעילות הלב והמוח, ולהוריד את לחץ הדם.

     

    בזמן מדיטציה או תפילה, אם כן, יש סיכוי גדול יותר שתתמלאו בתחושת שלווה ושמחה שיובילו גם לתגובות פיזיולוגיות חיוביות.

     

    11. היו מציאותיים

    משמעות היכולת להיות שמחים היא גם להכיר בכך שיכולים לקרות דברים גרועים בחיים, ושיהיו בהחלט רגעים בעתיד שבהם תהיו עצובים. אבל אין זה אומר שצריך להפחית ציפיות מההמשך, אלא להפך.

     

    משברים קטנים פה ושם יכריחו אתכם לפתור בעיות, להתמודד עם אתגרים ולמצוא את מה שמעניק לכם שמחה שוב, כך שתמצאו אולי כיוונים חדשים בחייכם.




     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    הניחו רגע בצד את רשימת המטלות האינסופית שלכם, ופנו זמן לבילוי ספונטני
    צילום: shutterstock
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים