שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    איך להיגמל ממתוקים? 7 הצעדים הנכונים

    כל מי שאוהב מתוקים מכיר את ההרגשה שהוא חייב להפסיק לאכול אותם אבל לא יכול. הדיאטנית סיגלית פז מלמדת את 7 השלבים שיעזרו לכם לשלוט באכילת המתוקים, ליהנות מאכילתם ואפילו להתמיד בדיאטה

    כמה פעמים החלטנו, שזהו מתחילים דיאטה. די עם השוקולד, העוגות העוגיות, וכל שאר המתוקים האהובים. וכמה פעמים נשברנו, כעסנו על עצמנו, אכלנו, השמנו, ושוב התחלנו הכל מההתחלה.

     

    הבעיה היא לא בכם. הבעיה היא בהימנעות. לא ניתן להתמיד בדיאטה לאורך זמן אם לא משלבים בה את המזונות האהובים, גם אם הם לא בריאים. החסך והקיפוח מצטברים בתוכנו עד שמתישהו גם הם דורשים לבוא על סיפוקם.

     

    עוד כתבות על דיאטה  בערוץ הבריאות של ynet:

     

    הימנעות = נפילה על מנת לשמור על משקל תקין לאורך זמן חייבים לשלב מזונות טעימים. לראייה אם נתבונן באנשים רזים באופן טבעי הם אינם נמנעים כלל ממתקים, אלא רק דואגים לשלב אותם כשהם באמת מרגישים צורך

     

    האם ניתן לאכול מתוקים בשליטה?

    1. ותרו על רגשות האשמה. למדו לקבל את עצמכם גם כשלעתים תאכלו יותר ממה שתיכננתם, זה בסדר, אתם אנושיים. רגשות האשמה רק יגרמו לכעס עצמי ולאכילה נוספת כפיצוי.

     

     פרט לכך, האם אדם רזה אוכל עוגה ומתחיל לכעוס על עצמו ולחוש רגשות אשמה? לא, לכן אין שום סיבה שבעולם שגם אתם תכעסו. להיפך, אכילת מזונות אלו תשקיט את הצורך, ותפחית את המחשבה על אוכל ורק תעזור לכם להתמיד לאורך זמן.

     

    2. התענגו על האוכל. אל תגנבו, תיישרו ותחטפו. אפשרו לעצמכם באמת להנות. כשאתם חשים צורך, החליטו שזה "זמן המתוק" שלכם, שאתם עוצרים הכל, ואתם נותנים לעצמכם רגע לשבת, להירגע, ולאכול בנחת.

     

    הכינו לכם משקה חם, שבו ליד שולחן, תאכלו מצלחת (אפילו אם זה רק עוגיה, תנו לה את הכבוד המגיע לה) תאכלו בנגיסות קטנות, תתרכזו בטעם, תאכלו לאט ותהנו מכל רגע. התנתקו מהטלוויזיה, מהסמארטפון, מהמחשב והעיתון כדי שתוכלו להיות מודעים לכמות שאתם אוכלים ולהנות מהטעם. ככל שתתרכזו יותר באכילה היא תספק אתכם יותר.

     

    3. זהו את הצורך. אם הינכם רעבים אל תבחרו במתוקים כארוחה. למרות שהטעם שלהם שמספק את הנשמה, את הגוף הם לא מספקים. הם מכילים כמות גבוהה של סוכר ושומן רווי.

     

    אם נאכל מהם עד שובע, זה יהיה במקום ארוחה מזינה שתספק לגוף ויטמניים ומינראלים, וכמות נאותה של חלבונים שתשביע אתכם לאורך זמן. עשו הפרדה. אם רעבים - תאכלו אוכל מזין, אם יש חשק במתוק, ספקו אותו ע"י אכילת משהו מתוק.

     

     

    אוכל הוא לא אויב, בחרו במתוק שתוכלו להתמודד איתו (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    אוכל הוא לא אויב, בחרו במתוק שתוכלו להתמודד איתו(צילום: shutterstock)

     

    4. אכלו כל כמה שעות פחמימות מורכבות. מבחינה פיזיולוגית, צורך למתוק עולה כאשר יש ירידה ברמות הסוכר בדם וברמות הסרוטונין במוח. אם תדאגו לאכול כל 3-4 שעות מנות קטנות של פחמימות מורכבות שמתפרקות לאט, (כמו לחם מלא, אורז מלא, קינואה,ועוד). רמת הסוכר שלכם תישאר קבועה פחות או יותר במהלך היום והצורך למתוק יפחת.

     

    5. בחרו במתוק שיספק אתכם. פעמים רבות אנשים בוחרים בתחליף בריא על פני המזון הטעים שהם באמת רוצים. למשל בחירה בחטיף אנרגיה על פני שוקולד.

     

    הבעיה היא שהתחליף הבריא לא מספק אותם באמת, והם עדיין חשים חסך. בסיטואציה בה יהיה מולם מזון מפתה הם עלולים לחוש חוסר שליטה ולאכול כמות מופרזת.

     

    6. מה באמת מספק אתכם? אני ממליצה לבדוק איזה מתוק באמת יספק אתכם ולאחר אכילתו לא תרגישו צורך באכילה נוספת.

     

    דרך נוספת בה תוכלו לדעת אם המאכל שבחרתם אכן מספק אתכם, היא לבדוק מה הכמות בפועל שאתם אוכלים ממנו. ייתכן שעוגיות, למשל תצטרכו לאכול חמש כדי לספק את הצורך במתוק, בעוד עוגה- תספיק לכם פרוסה אחת בלבד.

     

    7. לא להכניס אויבים הביתה? אוכל הוא לא אויב, ואין סיבה להתיחס אליו כך. יתכן שיש מאכלים שאתם מזהים שקשה לכם לשלוט באכילה שלהם ולעצור בכמות הנכונה, לכן דאגו להביא אותם בכמות קטנה.

     

    למשל אם יש לך חולשה לקרואסונים, במקום להימנע כלל או לקנות מספר רב של קרואסונים, אפשר לקנות רק 2 להיום ולמחר בשביל הפינוק.

     

    הכותבת היא דיאטנית קלינית B.Sc. ומאמנת כושר

     





    פורסם לראשונה 19/08/2012 22:39

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: ירון ברנר
    לא לוותר על המתוקים גם בדיאטה
    צילום: ירון ברנר
    מומלצים