שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    עידן עופר מתכוון לעזוב את הארץ

    הערכות: עידן עופר, האיש העשיר בישראל, עוזב את הארץ כדי ליהנות מהטבות מס שמעניקה ממשלת בריטניה, וכן בגלל שיקולים משפחתיים והרחבת הפעילות הבינלאומית של הקבוצה

    עידן עופר ‭,(57)‬ איש העסקים העשיר בישראל ובעלי החברה לישראל , עוזב את הארץ וישהה רוב הזמן בלונדון בעקבות הרחבת הפעילות הבינלאומית של הקבוצה. אמו, אביבה עופר, כבר העבירה את עיקר פעילותה ללונדון, ואחיו אייל שוהה אף הוא זמן רב בלונדון ובניו־יורק. בנוסף, בנו מסיים את שירותו הצבאי ועוזב ללימודים לחו"ל.

     

     

    מקורבים לעופר ציינו כי סיבה נוספת להחלטה היא חיסכון במס. לונדון הפכה בשנים האחרונות מוקד משיכה למיליארדרים ואוליגרכים, בעיקר מנסיכויות המפרץ, מרוסיה ומסין. הטבות המס שמעניקה ממשלת בריטניה ניתנות לאנשים עם הון של מיליון ליש"ט לפחות שזכאים לקבל דרכון בריטי לאחר 8 שנים במדינה.

     

    עידן עופר (צילום: Larry Lettera/ Camera 1) (צילום: Larry Lettera/ Camera 1)
    עידן עופר(צילום: Larry Lettera/ Camera 1)

     

    גם אנשי עסקים ישראלים נוספים נמצאים בעיר, ביניהם לב לבייב, בעל השליטה באפריקה ישראל, שהעתיק את מגוריו ללונדון לפני חמש שנים. דוברו של עידן עופר מסר כי "הוא איש עסקים גלובלי ושוהה חלק ניכר מזמנו מחוץ לישראל‭."‬

     

    עופר מתגורר בשנים האחרונות בארסוף ובמגדל רוטשילד 1 בתל־אביב. במקביל, רכש דירה במלון "מייפלאוור" היוקרתי בניו־יורק. לפי דירוג "פורבס" האחרון, עידן עופר הוא הישראלי העשיר בעולם עם הון של ‭6.5‬ מיליארד דולר המדרג אותו במקום ה־182 ברשימת עשירי העולם.

     

    ספנות, נדל"ן ורכבים חשמליים 

    עופר שולט (כ־‭(50%‬ בחברה לישראל, באמצעות חברת "מילניום השקעות אלעד" הפרטית הנמצאת בשליטתו ‭.(80%)‬ שווי החזקותיו של עופר בחברה לישראל מוערך ב־‭2.4‬ מיליארד דולר. לעופר החזקה ציבורית ב"פסיפיק דרילינג‭,"‬ חברה שבונה אוניות המבצעות קידוחי נפט וגז במים עמוקים. שווי החזקתו בה מוערך ב־‭1.5‬ מיליארד דולר. יש לו גם שורה של החזקות פרטיות בתחומי הספנות והנדל"ן, והוא מכהן גם כיו"ר יצרנית המכוניות החשמליות בטר פלייס.

     

    עידן, בנו של סמי עופר ואחיינו של יולי עופר, גדל בחיפה, ומגיל צעיר נשאב לעסקי המשפחה. "הייתי מבל לנמל בעל כורחי לבקר באוניות בשבתות‭,"‬ סיפר פעם בראיון, "המוטו של אבא שלי היה שאם לא נעבוד קשה ולא נהיה מספיק טובים, העסק יילך לאנשים אחרים‭."‬

     

    בגיל 27 נשלח להונג קונג להקים חברה

    עופר שירת כסגן מפקד ספינת דבור בחיל הים, ואז סיים תואר ראשון בכלכלה ובספנות באוניברסיטת חיפה. אחר כך סיים תואר שני במינהל עסקים מבית הספר הבינלאומי "לונדון ביזנס סקול‭,"‬ בו הוא תומך כיום כלכלית ואף חבר בוועדה המייעצת שלו. בגיל 27 הוא ביקש מאביו הזדמנות להקים עסק משלו, וזה שלח אותו להונג קונג, לנהל חברת הובלה ימית.

     

    לאחר שרכש ניסיון בתחום הספנות, גם בסינגפור, עבר להתגורר בניו יורק. ביקור קצר שלו בארץ, בסוף שנות ה־‭,90‬ הוליד את עסקת הרכישה של החברה לישראל מידי משפחת אייזנברג תמורת 330 מיליון דולר. הוא התמנה ב־1999 ליו"ר דירקטוריון החברה.

     

    עופר הגביר את פעילותה של החברה במזרח, כחלק ממגמה של התרחבות גלובלית. כך, למשל, השתלבה החברה בתחום תחנות הכוח בדרום אמריקה ובתעשיית הרכב בסין. ב־1 ביולי 2010 פרש מתפקידו כיו"ר החברה לישראל, אך נשאר דירקטור בחברה. בעבר שימש עידן עופר גם יו"ר צים, הנשלטת על ידי החברה לישראל.

     

    הכתבה פורסמה הבוקר במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים