שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות

    5 שינויים קטנים בגוף שמוכיחים: רזית!

    גם אם המספרים על המשקל לא זזים עדיין בקצב המצופה, הגוף שלנו כבר מציג תוצאות קטנות ומשמחות של תהליך ההרזיה. איפה נראה קודם את השינוי, ולמה נמצא את עצמנו קונות חזיות ותכשיטים חדשים? דיאטנית מגלה

    בואו נודה באמת, אנחנו הנשים יודעות כשאנו מרזות ולא זקוקות למשקל עם מחוגים או מספרים דיגיטליים כדי להבחין בשינוי. אנחנו לא צריכות להישקל כדי לדעת שיש שיפור ב"מדד השומנים", אלא אנחנו פשוט מכירות את השינויים הקטנים שמתרחשים בגופנו אחרי ההרזיה, גם אם אחרים עדיין לא מזהים אותם.

     

    מדברים איתנו על משקל תקין, על BMI בטווח הבריא ומספרים כאלה וכאחרים, אבל ישנם סימנים אישיים ונכונים הרבה יותר שמעניקים את המשוב החשוב על הירידה במשקל. אולי הגיע הזמן לתת להם יותר תשומת לב, ופחות למספרים המופיעים על המשקל?

     

     

    אתם בדיאטה ? קראו עוד:

     

    הנה חמשת השינויים העיקריים שמוכיחים לנו, הנשים, שאנו בדרך להיפטר מהקילוגרמים המיותרים:

      

    1. הקפל הקטן בגב

     (צילום: index open)
    (צילום: index open)

    זה שמבצבץ מתחת לקו החזייה, בדיוק מתחת לפס הגימור. לא משנה אם הוא אלסטי, עשוי תחרה או משי - תמיד מופיע תחתיו קפל שומן. 

     

    אמנם המראה הקדמי חשוב יותר, אבל הקפל הצדדי/אחורי הזה מתחת לקו החזייה תמיד מעצבן אותנו נורא, ואיזו שמחה גדולה היא לגלות שעם הירידה במשקל גם הקפל הצטמצם ונעלם.

     

    2. מידת החזייה

     (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    (צילום: shutterstock)

    באמת חבל, אבל אי אפשר לבחור היכן בגוף מאבדים שומן. אחד המקומות הראשונים שרוב הנשים מרזות בהם הוא החזה. לפעמים זו ברכה, אם החזה הכביד וגרם לכאבי גב, ולפעמים מעצבן נורא כשהחזה מאבד מצורתו במהלך ההרזיה.

     

    כך או כך, שינוי ב"גביע" של החזייה הוא סימן ההיכר הידוע והמובהק ביותר לכך שאנו יורדות במשקל, ובמיוחד ברקמת השומן. זאת הזדמנות לפחות לפנק את עצמנו במלתחת חזיות חדשה.

     

    3. הרווח בין הירכיים

     (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    (צילום: shutterstock)

    איזו הקלה, איזו הנאה כשאפשר לעמוד או ללכת מבלי שהירכיים משתפשפות זו בזו!

     

    הירידה בכמות השומן בירכיים היא שמחה כפולה: חיטוב הגזרה והיצרות ההיקפים, ותחושה נעימה הרבה יותר בלבישת שמלות או חצאיות.

     

    4. מראה המחשוף

     (צילום: ויז'אל/פוטוס) (צילום: ויז'אל/פוטוס)
    (צילום: ויז'אל/פוטוס)

    שמתן לב איך משתפר המראה של בית החזה, מעצם הבריח ועד תחילת החולצה כשמרזים? השינוי בולט במיוחד כשלובשים חולצות עם מחשוף V.

     

    גם לא מדובר בהרזיה דרסטית, פתאום אנו מתחילות לראות עצמות ואזורים בבית החזה שקודם הוסתרו על ידי רקמת השומן. זהו שינוי קל אבל משמעותי במחשוף ובתחושה הכללית כשלובשים שמלה או חולצה.

     

    5. השרשרת על הצוואר

     (צילום: index open)
    (צילום: index open)

    כשמרזים הרבה, גם התכשיטים יושבים עלינו אחרת. היקף הצוואר משתנה, למשל, ושרשרות שישבו עלינו נהדר עד לפני כמה שבועות פתאום נראות גדולות יותר ומגיעות לנקודה אחרת בצוואר.

     

    לפעמים השינוי במשקל מחייב היצרות של השרשרת, ולעתים דווקא משמח לגלות שהתכשיט פחות לוחץ וחונק.

     

    כן, אנחנו מכירות הכי טוב את הגוף שלנו וכל שינוי בו, אז למה אנו לא מקשיבות לו בתהליך הדיאטה? דווקא בעת ההרזיה, חשוב לחזור ולהעניק תשומת לב לגוף, כדי ליהנות מהשינויים הקטנים שמתרחשים גם אם המספרים על המשקל לא זזים עדיין בקצב המצופה. 

     

    הכותבת היא דיאטנית קלינית ופיזיולוגית M.Sc, מנהלת תחום התזונה במרכז הרפואי "מדיקס" בתל אביב




     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    shutterstock
    הסימנים האישיים להרזיה מעניקים את המשוב הכי חשוב
    shutterstock
    ד"ר רק שאלה
    מומלצים