שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות

    דיאטה אחרי החגים: כך תורידו את המשקל שצברתם החודש

    החגים נגמרו, גם הארוחות המשפחתיות האינסופיות ורובנו נשארנו עם כמה ק"ג עודפים. ד"ר מאיה רוזמן מסבירה איך במאמץ קל, אפשר להוריד אותם ולהיכנס לשיגרה בריאה

    המושג המפחיד כל כך, "דיאטה אחרי החגים" מכיל בתוכו לא רק את העובדה שעברנו חודש של עשרות ארוחות משפחתיות גדולות וכבדות, אלא גם שקשה להימנע מעלייה במשקל, גם אם מנסים ומוותרים על הרבה מנות.

     

    הקלוריות מתחבאות גם במנות שנראות דיאטטיות, והתוצאה הסופית היא עלייה של לפחות 2 ק"ג בחודש זה, בממוצע. ועכשיו, הנה הגיע הזמן להתחיל לדאוג לבריאות של עצמנו, לאכול בריא, לעשות ספורט ולשרוף את העודפים שהצטברו.

     

    זה מה שקרה לנו החודש:

     

     

    צולם במועדון הכושר ספייס פיקס רחובות, וביוחננוף סנטרו רחובות ההולנדית

     

    מה עוד בדקנו?

    כשארוחת הבוקר הלא נכונה עלולה להרוס לכם את הדיאטה

    בוחרים לחם? הנה המדריך המלא ללחמים בריאים

    מה פחות משמין, שווארמה בצלחת או בפיתה? תתפלאו

    מה עדיף - קוטג' או גבינה לבנה? מדריך הבריאות של הגבינות

    אלו הפירות הכי משמינים שיעלו לכם את רמת הסוכר בדם

    מה עדיף: פסטה בשמנת או ברוטב עגבניות? תתפלאו

     

    מהי הדיאטה שעדיפה? השוק מוצף במוצרים שמבטיחים לנו פלאי פלאים, הפחתת הצורך במתוק, הגברת קצב שריפת הקלוריות בלי שנצטרך לעשות ספורט, ודיכוי התיאבון. תה הרזיה, מסטיק הרזיה מדבקות הרזיה ואפילו רפידות לנעליים שיפחיתו לנו את התיאבון.

     

    חלק מן המוצרים לא עוזרים, אבל חלקם גם מזיקים לבריאות. הם מבוססים על חומרים משתנים ומשלשלים שפוגעים במעיים ומונעים ספיגת ויטמינים חשובים אל הגוף, תוך כדי הרס המטבוליזם. כשהגוף נמצא במצב של רעב, הוא מסתגל אליו ולומד לחיות עם כמות קלוריות נמוכה, תהליך זה אינו הפיך גם כשחוזרים לצריכת מזון הגיונית.

     

    גם שיטות הדיאטה רבות כמספר האנשים. פליאו, או פחמימות רק בערב, או לאכול 8 שעות ולצום 16 שעות, דיאטות לפי סוג הדם ואפילו לפי סוג החיידקים במעיים.

     

    מה הכי מצליח?

    כמובן שלכל אחד מתאים תפריט אחר, לפי סדר היום שלו, העדפות המזון שלו, מצבו הרפואי וכמות הקלוריות שהוא שורף.

     

    אבל לפי מחקרים רבים בשנים האחרונות, דיאטות שמכילות אחוז גבוה יותר של חלבונים ופחות פחמימות – תורמות לתוצאות הטובות ביותר.

     

    מה זה אומר בפועל? שאם תנסו תפריט שיש בו כמה שפחות לחם, אורז, פסטה, פתיתים ותפוחי אדמה, אבל יותר בשר, דגים, ביצים, מוצרי חלב וקטניות – יהיה לכם קל יותר לשלוט על התיאבון ותרדו בצורה מהירה יותר במשקל.

     

    אצל רבים מאתנו יש קושי פסיכולוגי בוויתור על הפחמימות שכביכול מנחמות, לכן פיתחתי שיטה לדיאטה מהירה לסילוק עודפי החגים שכוללת פחמימות רק בשעות הבוקר בהן קל יותר לשלוט על החשק לנשנושים, ומשעות הצהריים אוכלים רק חלבונים וירקות, בלי סוכרים ובלי פחמימות.

     

     

    ארוחת בוקר:

    2 פרוסות לחם קל עם גבינה 5% או גבינה צהובה 9%

    ירקות

    שתיה חמה

     

    ארוחת ביניים:

    פרי או חטיף

     

    ארוחת צהריים:

    עוף או דג בגריל או כוס קטניות

    +ירקות בתנור

    +סלט ירקות גדול

     

    אחר הצהריים:

    2 מעדני חלב 0% (בכל הטעמים) או 15 שקדים

    שתייה חמה

     

    ארוחת ערב:

    ביצה / חביתה / שקשוקה

    +קופסת טונה או חצי גביע גבינה/קוטג' 5%

    +סלט ירקות גדול

     

    נשנוש לילה:

    עוד מעדן או שניים, או3 ארטיקים דיאטטיים

     

    התפריט מכיל כ-1,000 קלוריות ומתאים לנשים, גברים יכולים להגדיל את מנות החלבון בצהריים ובערב.

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    דיאטה של אחרי החגים
    צילום: shutterstock
    צילום: סיוון שחור
    ד"ר מאיה רוזמן
    צילום: סיוון שחור
    ד"ר רק שאלה
    מומלצים