שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    פשרה בייצוגית: עזריאלי תחלק שוברים של 50-30 שקל

    בית המשפט המחוזי בחיפה אישר פשרה בתביעה ייצוגית בגובה 240 אלף שקל נגד עזריאלי בטענה שהחברה לא הציגה מחירים ליחידת מידה באתר שלה עזריאלי.קום (לשעבר Buy2). החברה תפצה לקוחות בשוברים לקנייה באתר או בקניוני עזריאלי, ו/או בהטבה של 15% באתר למוצרי פארם, בנוסף למבצעים קיימים

    אתר האינטרנט עזריאלי.קום לא הציג מחירים ליחידת מידה וחברת עזריאלי תפצה לקוחות ב-240 אלף שקל, בצורת שוברים והנחה מיוחדת. כך נקבע בהסכם פשרה בתביעה ייצוגית שאישר בית המשפט המחוזי בחיפה.

     

     

    התביעה הוגשה ב-2017 על אי הצגת מחירים ל-100 גרם או מ"ל באתר האינטרנט המכירתי עזריאלי.קום (azrieli.com, לשעבר Buy2.co.il), לגבי חלק מהמוצרים, בהתאם לתקנות הגנת הצרכן (מחיר ליחידת מידה).

    קונים בקניון עזריאלי (צילום: מירב קריסטל)
    קונים בקניון עזריאלי. תוכלו לנצל את השובר בקניוני החברה(צילום: מירב קריסטל)
     

    תצוגה זו מחויבת על-פי חוק, משום שהיא מסייעת לצרכנים להשוות מחירים בין מוצרים, מבלי להתבלבל משלל הגדלים השונים. מדובר בחובה הקיימת למוצרי מזון, שתייה, טיפוח אישי וניקיון הבית, אך לא עבור בגדים או מוצרי חשמל למשל.

     

    חברת עזריאלי קומרס דחתה את הטענות, אך כמו בתביעות ייצוגיות רבות – המחלוקת הסתיימה בפשרה בין הצדדים. במסגרת הסדר הפשרה, הודיעה עזריאלי כי היא תיקנה או תתקן את כל המתחייב והנדרש תיקון באתר, על מנת שכל המוצרים המופיעים באתר שתקנות מחיר ליחידת מידה חלות עליהם אכן יסומנו כנדרש על פי תקנות מחיר ליחידת מידה.

     

    כמו כן, החברה הודיעה כי היא תיקנה או תתקן את כל המחייב והנדרש תיקון באתר, על מנת שיופיע בו מידע נדרש ביחס לכמות/תכולה של מוצרים, בהתאם לחוק הגנת הצרכן.

     

    הפיצוי נראה כמו מבצע קידום מכירות של עזריאלי

    בנוסף, מ-2 בפברואר, החברה תחלק הטבה לציבור באחת הדרכים הבאות או בשילוב ביניהן:

     

    חלוקה של שוברי זיכוי לרוכשים באתר האינטרנט, בסכום של 50-30 שקל למימוש בקניונ י עזריאלי בתוך 45 יום. ללא תנאי של קנייה מראש באתר בסכום מסוים.

     

    חלוקה של שוברי זיכוי לרוכשים בקניוני עזריאלי, בסכום של 50-30 שקל למימוש בקניוני עזריאלי בתוך 45 יום ללא תנאי של קנייה מראש בסכום מסוים בקניונים.

     

    הטבה של 15% הנחה באתר האינטרנט ברכישת מוצרים מובילים בתחום הפארם.

     

    גובה הפיצוי חושב לפי מכירות המוצרים הרלוונטיים וחישוב מוערך של ההפסד הכספי ועוגמת הנפש של הלקוחות. הפיצוי נראה כמו מבצע לקידום מכירות של עזריאלי, לכן נקבע כי ההטבות האלה יבואו בנוסף למבצעי הנחות רגילים באתר ובקניונים ולא במקומם.

     

    חברי הקבוצה שיוצגו בתביעה הם כלל לקוחות עזריאלי.קום שרכשו במהלך התקופה הרלוונטית מוצרים באמצעות האתר שלגביהם נטען כי לא הוצג להם המחיר ליחידת מידה בהתאם לתקנות מחיר ליחידת מידה או שרכשו מוצרים שלגביהם נטען כי לא הוצגה כמותם/תכולתם. יחד עם זאת – הפיצוי ינתן לכלל הלקוחות ואין צורך להוכיח שקניתם בעבר באתר.

      

    עזריאלי תשלם 77 אלף שקל פלוס מע"מ שכר טרחה לעורכת הדין הגר ביין שייצגה את התובעת הייצוגית וכן 10,000 שקל והחזר הוצאות גישור בסך כ-16 אלף שקל לתובעת הייצוגית.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים