שתף קטע נבחר

אודי TT תפסיק עם בנזין, תעבור לחשמל

אודי מצהירה באופן רשמי: הדור הבא של מכונית הספורט האייקונית יוותר על מנוע בנזין חזק ויעבור לחשמל. גם ה-R8 החצי-אקזוטית עשויה להצטרף למהפיכה

אודי TT הבאה תהיה מכונית ספורט חשמלית, כך אישר נשיא אודי, בראם סקוט, במפגש כלכלי. לדבריו, השינוי מתבצע כחלק משאיפת אודי להגיע ב-2025 לנפח של כ-40% ממכירות סך כלי הרכב שתייצר - עם הנעה כל חשמלית

 

 

אודי TT הראשונה הושקה ב-1998 וסייעה רבות למיתוג ומיצוב היצרנית כנועזת ומתקדמת טכנולוגית, לעומת השמרנות היחסית של מתחרותיה הגרמניות. זאת בעיקר תודות לעיצוב הייחודי בו החזית והאחוריים כמעט זהים, מראה עליו חתום המעצב פיטר שרייר.

 

אודי TT ()
נשיא היצרנית אמר כי "ה-TT תוחלף במכונית חשמלית בטווח מחיר זהה. ההתמקדות של אודי בתחום יחידות הנעה חשמליות פירושו גם ויתור הדרגתי על מנועי בעירה פנימית. כך גם במקרה של ה-R8. האם היא זקוקה ליורשת בעלת מנוע בנזין, האם זה מתאים לחזון שלנו? כלל לא בטוח, אבל אנחנו נדון על כך במטרה לחזור עם תשובה".

 

אודי TT ()

שאודי כבר משווקת בישראל רכב חשמלי - ה-e-טרון. בנוסף הציגה שני דגמים נוספים שיגיעו לשלב הייצור הסדרתי בקרוב – e-טרון ספורטבק ו-e-טרון GT, אבל ייצור מכונית ספורט חשמלית קטנה תהיה כניסה לטריטוריה חדשה ומאתגרת עבור היצרנית. הנס-יואכים רוטנפילר, ראש מחלקת פיתוח ביצרנית, אמר לאתר חדשות הרכב הבריטי אוטואקספרס כי "ה-TT היא חלק מה-DNA של אודי, אבל גם היא צריכה לקבל יחידת הנעה חשמלית.

 

"האתגר כאן יהיה מיקום המצברים, שכן הם לרוב ממוקמים במרכז רצפת הרכב. במקרה זה, מכיוון שגובהם בין 12 ל-13 ס"מ, זה יחייב למקם את מושבי הנהג והנוסע גבוה יותר. על מנת לשמור על תנוחת הנהיגה הנמוכה של מכונית ספורט אנחנו צריכים פתרון אחר, למשל לחלק את המצברים לשלושה - אחד מלפנים, אחד באמצע ואחד מאחור. אנחנו עובדים על כך כעת".

 

אודי TT ()

ה-TT הנוכחית (דור שלישי) עברה לאחרונה מתיחת פנים קלה, עם יחידות הנעה מודרניות – 2.0 ליטר בטווח הספק של בין 197 כ"ס לגרסת הבסיס (40 TFSI) עם הנעה קדמית ועד 306 כ"ס ל-TTS כפולת ההנעה. מערכות בטיחות הכוללת בלימה אוטונומית עדיין לא מוצעות - גם לא כאופציה בתוספת תשלום.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים