שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    טיפול במים: השיטה שמפחיתה את הלחץ בחיים
    בסדרת הראיונות "מסע חיפוש", בוחנת שלומית שרביט ברזילי שיטות טיפול שונות המסייעות להתפתחות אישית. הפעם עם פזית פוקס מטפלת במים בשיטת פלואיד פרזנס - גישת טיפול הוליסטית במים. צפו

    תעודת זהות Fluid Presence:

    שם השיטה - גישת פלואיד פרזנס לטיפול במים. תרגום מילולי: פלואיד - גמיש, נוזלי. פרזנס - נוכחות.

     

    גישת טיפול הוליסטית במים המאפשרת לאדם שיחרור גופני, רגשי ומנטלי. הגישה מכוונת להתעוררות אל טבענו השלם ולחיים מתוך חיבור לכל חלקנו, גוף, רגש, רוח ותודעה. הטיפול מתקיים בבריכות טיפוליות במי בריכה המחוממים לטמפרטורת גוף (כ-35 מעלות).

     

    בעזרת הדרכה ורבלית, מודעות סומטית (גוף ונפש) ושימוש בטכניקות מגע מן המזרח והמערב, המטופל מונחה לנוח על המים תוך כדי מודעות לנשימותיו, המטפל/ת קשובה לגופו ותומכת את הגוף בסדרת תנועות המאפשרות לאדם מרחב של נוכחות מלאה עם גופו ורגשותיו. כשהגוף נח ונתון בהכלה האינסופית של המים, קורה תהליך טבעי של טרנספורמציה ושחרור.

     

    צפו בראיון עם פזית (פזיה) פוקס, מטפלת מים ומורה מוסמכת מטעם הארגון הבינלאומי למטפלים במים ונציגת פלואיד פרזנס בישראל:

      

     

     

    הכוח המרפא של המים - מראשית קיומנו ברחם היינו עטופים במים, שואבים מהם הגנה וחיים. כשאנו שוהים במים בטמפרטורת גוף, צפים ונתמכים בזרועות מטפלת קשובה הדואגת לכל צרכינו, לאט ובהדרגה אנו שבים לאותו מקום ראשוני בו כל מה שאנו זקוקים לו נמצא כאן, עכשיו ובתוכנו. מתוך המקום הזה, באופן לגמרי טבעי, גופנו יודע ויכול להשיל מעליו מטען עודף של לחצים, רגשות תקועים, עומס וכאב.

     

    • לצפייה בפרק העוסק בשיטת העבודה של ביירון קייטי, לחצו כאן

      לצפייה בפרק העוסק ב-NLP ודמיון מודרך, לחצו כאן
    • לצפייה בפרק העוסק בתטא הילינג, לחצו כאן
    • לצפייה בפרק העוסק בשיטת המסע של ברנדון בייס, לחצו כאן
    • לצפייה בפרק העוסק בריברסינג - נשימה מעגלית, לחצו כאן
    • לצפייה בפרק העוסק בהיפנוזה לחצו כאן
    • לצפייה בפרק העוסק בשחזור גלגולי נשמות לחצו כאן 

     

    המים, בחסדם, ממוססים לאט ובמתיקות גם את הדפוסים הנוקשים ביותר שלנו, טבעם הזורם משקף לנו את האופן בו הכל גמיש, משתנה ללא הרף ובתנועה. צלילות ובהירות המים משקפים לנו כמו מראה את הדבר בנו שצמא להיראות ולקבל חיים, בין אם זה רגש שלא קיבל מקום או תנועה אנרגטית שלא זכתה להשלים את מסלולה.

     

    המטפלת פזית פוקס מעניקה טיפול במים למטופלת ()
      

    המים מקבלים תמיד את צורת הכלי בו הם מוכלים ומאפשרים מרחב של קבלה שאינה תלויה בדבר. בעדנה ובחום, הם עוטפים את כאבינו הגופניים והרגשיים ומזמינים אותנו להרפות.

     

    איפה ומתי - גישת פלואיד פרזנס נוסדה לפני כעשור אצל שנטם לאנז אחת המטפלות והמורות הבכירות בעולם המים בארה"ב. במהלך עשרים שנות טיפול ולימוד במים בגישות וואטסו ו-ווטרדאנס, היא אספה ידע רב וחקרה את התהליכים המתקיימים אצל אדם עת שהוא קשוב ונתמך במים. בהיותה מודטת ותיקה החוקרת הקשבה, היא פיתחה הבנה לגבי האופן בו הנשימה מקשרת בין גוף, רגש ורוח, וביססה דרך עמוקה ופשוטה בה אדם יכול לתרגל נוכחות, להעמיק מודעות וקשר עם גופו ולשחרר ולהרפות באופן מעצים ובטוח.

     

    המטפלת פזית פוקס מעניקה טיפול במים למטופלת ()

     

    למי השיטה מתאימה - לכל אדם למעט מצבים גופניים המונעים שהייה במים בטמפרטורת גוף כגון פצעים פתוחים, חוסר שליטה על סוגרים, לחץ דם לא מאוזן, בעיות לב מסוימות וכו'. בכל מקרה של מצב רפואי או נפשי יוצא דופן יש להתיעץ עם המטפלת מראש.הטיפול מתאים ומומלץ לנשים בהריון החל מטריימסטר שני ועד הלידה.  

     

    יתרונות - טיפול נעים, מרגיע ומשחרר בצורה יוצאת דופן. המים מסייעים גם לאנשים "מוחזקים" במיוחד להרפות בצורה מעצימה וזורמת. לאחריו תחושה חדשה של מרחב פנימי, חיבור למשאבים, חיבור לסנטר, תמיכה בתהליך התפתחות אישית.

     

    הטיפול מאפשר עבודה ישירה עם הגוף ושחרור שהוא גופני, רגשי ומחשבתי. תומך מאוד גם במקביל לטיפול נפשי בשיחה.

     

    חסרונות - לאנשים מסוימים ישנה רגישות סביב דימוי גופם בבגד ים לכן ניתן לבוא לטיפול גם במכנס קצר וגופיה. השיער בהכרח ירטב בטיפול, מומלץ לא לקבוע טיפול מיד אחרי ביקור במספרה. לעיתים אנשים החרדים ממים ימנעו מטיפול בהם, למרות שאין צורך לדעת לשחות, הבריכות בגובה 1.20 מטר והטיפול מותאם גם לסובלים מחרדות מים.

     

    המטפלת פזית פוקס מעניקה טיפול במים למטופלת ()

    טיפים מפזית (פזיה) פוקס - אפשר לעשות "מיני טיפול מים" עצמי בבריכה ציבורית בשעות הרגועות כשיש מרחב. קנו נודל ציפה בחנות (כ-20 ש"ח) חתכו אותו חתך קצר לשני חצאים שוים, בעת שאתם עומדים בבריכה, שימו חצי אחד מתחת לברכיים ואת החצי השני החזיקו תומך את החלק העליון מאחורי הראש, קחו צעד אחורה וצופו על המים. נסו להקשיב לנשימותיכם, במים שומעים אותן מצוין, לאט ובהדרגה גופכם יתחיל להרפות ולהיכנס למצב רגיעה עמוק.

     

     

    מטפלים בשיטות שונות המעונינים להשתתף בסדרה "מסע חיפוש", מוזמנים לשלוח מייל ל: shlomit-sh@ynet.co.il ולציין בנושא "למסע חיפוש". 

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים