שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    אסם מייקרת חלק ממוצרי מנה חמה ב-8%

    יצרנית המזון, שלפני כשנה הודיעה על כוונתה להעלות מחירים של שליש ממוצריה, העלתה באופן משמעותי את המחיר של סדרת מנה חמה נודלס. לעומת זאת, בסדרה הבסיסית של מנה חמה לא השתנה המחיר

     

    תזכורת מהשנה שעברה: אסם התקפלה והודיעה כי תדחה את העלאת המחירים. צפו בריאיון עם שי באב"ד באולפן ynet    (צילום: חגי דקל)

    תזכורת מהשנה שעברה: אסם התקפלה והודיעה כי תדחה את העלאת המחירים. צפו בריאיון עם שי באב"ד באולפן ynet    (צילום: חגי דקל)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    גל עליות המחירים לא עוצר: יצרנית המזון אסם העלתה את מחירי חלק ממוצרי "מנה חמה" בכ-8%. מדובר בסדרת מנה חמה נודלס (זו הכוללת מכסה שחור). לעומת זאת, החברה לא שינתה את מחיר הסדרה הבסיסית של מנה חמה (עם מכסה אדום).

     

    >> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

     

    אחרי 35 שנה: מפעל טבעול עוזב את קיבוץ לוחמי הגטאות

    שיבושים במפעל אסם בגלל חשש לפיטורים: "רשתות השיווק משתלטות על הסדרנות"

    מותג אסם ללא גלוטן - גם בישראל

     

    לפני כשבועיים, נחשף בכלכליסט כי אסם ייקרה את מחיר שוקולד באצ׳י, באמצעות הקטנת כמות המוצר באריזה בכ-8%. מהלכי העלאת המחירים של אסם יוצאים לדרך כשנה לאחר שהחברה הודיעה על כוונתה לבצע העלאות מחיר בכשליש ממוצריה.

    מנכ
    מנכ"ל אסם, אבי בן אסאייג(צילום: איציק שוקל)
     

    גם אז ביקשה החברה לעשות הפרדה בין מוצרי בסיס דוגמת מטרנה לתינוקות, קפה, פסטה ודגני בוקר, שאותם היא נמנעה מלייקר, לעומת מוצרים שאינם חיוניים דוגמת קטשופ, חטיפים, סירופים ועוד שמחירם צפוי היה לעלות. בעקבות ביקורת ציבורית ובקשת שר האוצר משה כחלון, חזרה בה החברה מכוונתה.

     

    מאסם נמסר כי מדובר במספר קטן ושולי של מוצרים, שבהם נפלה טעות במחירון המקורי. על פי אסם, הטעות התגלתה בבדיקה תקופתית ותוקנה. החברה ממשיכה במדיניות הקפאת המחירים כפי שהודיעה לפני כשנה.

    מנה חמה (צילום: סטודיו אסם)
    מנה חמה(צילום: סטודיו אסם)
     

    מגמה של הקטנת האריזות בכל שוק המזון

    מאז יוני 2018, נרשמת בשוק המזון מגמת העלאת מחירים מתמשכת. בשבועות האחרונים ביצעו מספר חברות העלאות מחירים באמצעות הקטנת מותגים מובילים.

     

    כך למשל, חברת פרוקטר אנד גמבל הקטינה את כמות מרכך השיער "הד אנד שולדרס" ב-45% מ-400 מ"ל ל-275 מ"ל, אולם המחיר הקמעונאי הופחת רק בכ-20%. מהחברה נמסר כי "מדובר בפורמולה משופרת באריזת שפופרת במקום בבקבוק, כדי לשפר את חווית השימוש".

     

    גם משקלן של אריזות כדוריות בישום הכביסה של לנור שמשווקת החברה ירדו בכ-30%, מבלי שהמחיר ירד. בחברה הסבירו כי "מדובר בטכנולוגיה מתקדמת שמאפשרת את אותה כמות כביסות באותה רמת ביצועים שהיתה מספקת האריזה הקודמת".

     

    קודם לפרוקטר אנד גמבל, הודיעה יוניליוור, חברת המזון החמישית בגודלה כי תבצע העלאת מחירים בשיעור של עשרות אחוזים לחלק ממוצריה, ובראשם מותג דגני הבוקר המוביל "כריות". זאת, באמצעות צמצום הכמות באריזות, מבלי להוריד את מחיר המוצרים בהתאם.

     

    בחברה ציינו כי דגני הבוקר קוקומן יתייקרו ב-15%, אולם בפועל, הכמות באריזה תקטן ב-33%. גם לגבי אריזת דגני קינמונים ציינה החברה כי ההתייקרות תהיה בשיעור של 11% ל-100 גרם, אולם בפועל הכמות באריזה תקטן ב-34.4%. בחברה טענו כי "במוצרים מסוימים היתה ירידת מחיר בשיעור נמוך משיעור הירידה במשקל".

     

    השפעת העלאות המחירים כבר ניכרת בצמצום מכירות בשוק המזון. כפי שנחשף ב"כלכליסט", בתשעת החודשים הראשונים של 2019 הסתכמו מכירות שוק מוצרי הצריכה (fmcg) הכולל מזון, משקאות, מוצרי טיפוח אישי ומוצרי נקיון ב-35.63 מיליארד שקל, עליה של 2.7% בלבד ביחס לתקופה המקבילה שהסתכמה ב-34.69 מיליארד שקל.

     

    מדד המחירים של סטורנקסט רשם באותה תקופה הראשונים עליה של 1.5%, כך שבנטרול ההתייקרויות, מדובר בצמיחה במכירות בשיעור 1.2%, שיעור נמוך מזה של הריבוי הטבעי באוכלוסיה העומד על כ-2%. אם המגמה תמשך ב-3 החודשים הנותרים עד סוף השנה, תהיה זו הפעם השניה בעשורים האחרונים ששוק המזון עובר לסטגנציה.

     

    הפעם הראשונה נרשמה אחרי המחאה של קיץ 2011, כאשר בשלהי 2012 העלו הספקים את מחירי המזון ובתגובה הצרכנים צמצמו את הצריכה הכמותית ושנת 2014 נחתמה בירידה במכירות.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים