שתף קטע נבחר

תייר חרדי הותקף קשות: "נערי ברלנד רדפו אחריי. מפחד לשוב לירושלים"

טיול חג עם ילדיו כמעט הסתיים במוות: יואל בראך, חסיד סאטמר מארה"ב, נקלע להתפרעות של נערים המזוהים, לפי עדויות, עם חצר ברלנד. ניסיון שלו לצלם את מה שכינה "מצב מסכן חיים" - הסתיים כמעט במותו שלו: "אנשים סובלים מהם. אני מפחד לשוב לירושלים". המשטרה: "מעצרו של אחד החשודים הוארך"

 

 

תייר חרדי מארה"ב הותקף באכזריות בעת שהסתובב בירושלים עם ילדיו, ונזקק לניתוח ראש מורכב. התוקפים, הוא מספר, מוכרים כחסידי ברלנד – ומטילים אימה בשכונות החרדיות. המשטרה עצרה כמה חשודים במעשה, והפצוע מספר לאולפן ynet על רגעי האימה.

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות . היכנסו >>  

 

הכול החל בחופשת סוכות וטיול משפחתי תמים ברחובות מאה שערים בירושלים. יואל בראך, חסיד סאטמר תושב ארה"ב, יצא עם חמישה מילדיו. "קבוצה קטנה של בריונים, נראים נערים או בחורים צעירים, השליכה זיקוקים מסוכנים לעבר הקהל, אל האנשים", הוא מספר. ראיתי ילדים ואימהות במנוסה. זה היה נראה מאוד מסוכן, אז ניסיתי לצלם את הקבוצה עם הזיקוקים".

 

קראו עוד בערוץ היהדות :

 

באותו שלב איתרה קבוצת העבריינים את בראך עם המצלמה. "הם התחילו לרדוף אחריי", הוא משחזר. "ניסיתי לברוח – ופתאום מצאתי את עצמי מעורב בקטטת רחוב עם אנשים שמנסים להכות אותי בפנים.

 

"הם ניסו לפגוע בי, לבעוט בי, ומישהו לקח קסדת אופנוע והיכה אותי במהירות גבוהה. הדבר הבא שאני זוכר זה שהטיתי את הראש אחורה, והרגשתי משהו שמושך כל חלק מהעצמות שלי. החוזק והמהירות של המכה היו ברמת של מוות".

 

"אני מפחד לשוב לירושלים"

בראך איבד את הכרתו ופונה במצב קשה לבית החולים. כשהתעורר אמרו לו הרופאים שפגיעה כמה סנטימטרים גבוה יותר הייתה עלולה להיות קטלנית. כשהוא עדיין חלש מאוד, הוא שוחרר לקראת סוף השבוע מבית החולים - והמריא מיד חזרה למשפחתו בארה"ב.

 

יואל בארך - הותקף באכזריות וכתוצאה מכך, עבר ניתוח ראש מורכב ()
יואל בארך - הותקף באכזריות וכתוצאה מכך, עבר ניתוח ראש מורכב

 

הוא עצמו בן למשפחה מיוחסת בחסידות סאטמר, ועדיין לא התאושש מהטראומה. "אני מפחד לשוב לירושלים", בראך אומר. "זה היה מראה נורא והילדים שלי בטראומה. ראו אותי ככה שוכב".

 

לדבריו, "אני לא ידעתי מי הנערים האלה, אבל נאמר לי שהם מטילים טרור על השכונה הזאת, ושהם הולכים שבי אחרי הרב ברלנד. אנשים סובלים מהם, והמשטרה לא עושה להם כלום. פניתי למשטרה, הגשתי תלונה והם אמרו שהם חוקרים. אני לא עודכנתי מאז המקרה.

 

מעצר אחד החשודים הוארך

ממשטרת ישראל נמסר: "מיד עם קבלת הדיווח במשטרה אודות הפרת הסדר הציבורי באזור, הוזנקו למקום שוטרים שהגיעו תוך זמן קצר ואף עיכבו ועצרו לחקירה שבעה חשודים. מיד לאחר המקרה נפתחה חקירה במשטרה שעודנה מתנהלת. מטבע הדברים איננו מפרטים אודות חקירות מתנהלות, אך נציין כי בוצעו מגוון פעולות חקירה וביניהן גביית עדות ומעצר של שני חשודים. מעצרו של אחד מהם אף הוארך על ידי בית המשפט.

 

"אנו רואים בחומרה כל מעשה אלימות או בריונות מכל סוג שהוא, ונמשיך לחקור את המקרה תוך ביצוע כלל פעולות החקירה הנדרשות במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם החשודים במעשה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים