סתם דרמה. אין הפתעות במזוודה

למה פתאום כולן קונות צעצועי מין, ואיך זה קשור לכסף שלכן?

הקורונה שהשאירה אותנו בבית וכפתה עלינו ריחוק חברתי, הכניסה של מעצבות לתעשיית אביזרי המין, וגם המחיר שהפך לנגיש. שוק הוויברטורים לנשים רותח, ואלו הסיבות

פורסם:
הילה רגב מסבירה את הסיבות לפריחת שוק צעצועי המין
( צילום: ירון ברנר)
בפברואר השנה, בדיוק בזמן הוולנטיין, השיקה גווינית פאלטרו באתר שלה GOOP את הוויברטור הראשון שלה תחת מותג הבית. ב־ GOOPמקדישים מדפים וירטואליים רבים לבריאות מינית ולמודעות מינית, וכבר מכרו שם בעבר אמבטיית אדים לוואגינה וזוג ביצי ג'ייד לחיזוק השרירים (שהעמידו אותם בפני תביעה משפטית מכיוון שנמכרו ללא אישור רפואי) – אז מותג צעצועי מין פרטי נראה כמו ההתפתחות ההגיונית מבחינה מסחרית. הצעצוע עצמו – מעוצב כמו יצירת אמנות, עם 64 מצבי רטט שונים ותג מחיר של 95$ – אזל מהאתר תוך 24 שעות, ומאז המהירות שבו הוא נכנס למלאי ויוצא ממנו היא מסחררת, ויש אפילו רשימת המתנה.
פאלטרו היא יזמית מהירה עם חושים חדים, אבל למהפכת הצעצועים למבוגרים היא הצטרפה יחסית מאוחר. מומחים מעריכים שהשוק היום שווה כ־34 מיליארד דולר והוא יעלה ב־8% כל שנה, מה שאומר שב־2026 הוא כבר יגיע לכ־52.7 מיליארד דולר. זה הרבה מאוד כסף. המון גורמים השתלבו כדי שכולנו נתחיל ליהנות יותר מחיי המין שלנו, אבל שנת הקורונה, זו שמוטטה עסקים, חלומות ואת תת היבשת ההודית, הייתה אחת השנים הטובות ביותר לעסק הזה. חלק מחברות הצעצועים למבוגרים דיווחו על גידול של למעלה מ־80% במכירות לעומת השנה הקודמת. אז הקורונה עשתה לנו נעים במקומות מוצנעים, אבל היא לא הטריגר היחיד להתפוצצות הכלכלית של של השוק הזה. יש עוד כמה סיבות שהביאו אותו עד הלום:

נשים משנות את התחום מבפנים

יותר נשים מעצבות, יוצרות, מתכננות, מוכרות ומשווקות צעצועי מין שמתאימים להן. בשנים האחרונות יותר נשים נכנסו לתחום והחלו לעצב ויברטורים שבכלל לא נראים כמו הוויברטורים של פעם. הם לא (רק) בצורת איבר פאלי ענק, לא מתמקדים רק בחדירה ויש בהם הבנה עמוקה יותר של עונג נשי. הצעצועים האלו נמכרים יותר, יפים יותר ובעיקר יעילים יותר. מכירות את הסצנה הזו בסרטים הרומנטיים שהגיבורה מגיעה לשדה התעופה ובמזוודה שלה רואים ויברטור ענק? היא מסמיקה, המאבטח מחייך, גיחי גיחי. אז את הצעצועים האלה אפשר להעביר בכיף בכל תיק. אף אחד לא יבייש אותך בגללם.

2 צפייה בגלריה
סתם דרמה. אין הפתעות במזוודה
סתם דרמה. אין הפתעות במזוודה
סתם דרמה. אין הפתעות במזוודה
(צילום: shutterstock)

ערות? התחלנו לדבר על זה
נשים מדברות על אורגזמות. אנחנו לא מתביישות בזה, אנחנו לא מכחישות את זה. המיניות הנשית עשתה קפיצה אדירה בעשור האחרון בעיקר בגלל הפתיחות והשיתוף שמאפשרות הרשתות החברתיות. אבל יותר מזה, היא נחשבת חלק מהוולנס שלך, מההגדרה העצמית שלה. חיי מין תקינים, פעילים ומהנים הם חלק חשוב מגוף בריא בשנת 2021. אנחנו רוצות עונג. מחקרים איששו את הטענה שאורגזמות וחיי מין סדירים מובילים לשינה עמוקה וטובה יותר, מעולים בהורדת סטרס ומתח, מוסיפים לתקשורת טובה בין בני זוג ומשחררים אנדורפינים, דופמין ואוקסיטוצין. ומה לעשות, לפעמים אנחנו צריכות קצת עזרה כדי להגיע לשם. לבד או עם הפרטנר/ית.

שני קליקים, אשראי בתוקף והחבילה בדרך אלייך

אם פעם היה אפשר לקנות צעצועים רק בחנויות עם מוכר סליזי או להתפדח מול המבחר האינסופי שתלוי על הקיר, היום את יכולה לעשות לעצמך מחקר שוק עצמאי, להתייעץ אונליין עם מומחים ולקבל את מה שתרצי במשלוח עד הבית, עטוף כמו מתנה, ואם תרצי זה אפילו לא יופיע בחשבונית של האשראי. היום כבר כולם מוכרים צעצועי מין – מאתרים פרטיים ועד ענקיות כמו אמזון, עלי אקספרס ואפילו רשתות פארם בישראל. הנגישות הגבוהה (כאמור, רק אשראי וחיבור לאינטרנט) הביאה להגדלה מואצת של השוק בתוך שנתיים בלבד. מי מזמינה? כולן. בכל גיל, מכל הארץ. והנה אנקדוטה: בתחילת מגפת הקורונה אמזון עצרה את כל המשלוחים של מוצרים שאינם חיוניים, כדי לעמוד בעומס ובלוחות הזמנים הקפדניים שלה. נחשו איזו קטגוריה נכללה במוצרים חיוניים? צדקתן.

2 צפייה בגלריה
לבד במיטה
לבד במיטה
הקורונה השאירה לנו המון זמן פנוי, לבד
(צילום: shutterstock)

ויברטור לכל פועלת

יכולתי להמשיך לספר לכן על בריאות מינית, על נגישות גבוהה למוצרים חדשים ועל הכוח שבעיצוב נשי. אבל מה שבאמת, אבל באמת שינה את התחום זה הכסף. יותר נכון, המחיר. לפני חמש־שש שנים ויברטור טוב עלה בסביבות אלף שקל. זה אומר שכולן שמות עכשיו מזומן כדי לקנות לנאווה מתנה למסיבת הרווקות, או שאת מחליטה להשקיע בעצמך אחרי הגירושים ושיש לך את הסכום הזה להוציא על העונג הפרטי שלך. אבל שוק צעצועי המין נפתח, התפתח, הפך להיות יותר תחרותי. יש מגוון רחב של צעצועי מין ואביזרי גירוי במחירים סופר נגישים ובייבוא מקביל.

ואז הגיעה הקורונה

הו, מגפה שכופה עלינו ריחוק חברתי. אומרת לנו "תישארו בבית. לבד או עם הפרטנר שלכן. ואסור לכן לפגוש אף אחד אחר. ויהיה פה דיכאון ושעמום. והמון זמן פנוי שפעם הייתן מבלות אותו בפקקים באיילון, ועכשיו אתן בבית. לבד". בחודש מרץ 2020 דיווח אתר פורנהאב על עלייה של 43% בטראפיק באתר ובהרחבת הקטגוריות. יותר נשים ויותר גברים צפו ביותר סרטונים ולאורך יותר שעות ביממה. הגרדיאן דיווח כי מכירות צעצועי המין בניו־זילנד שולשו בסגר הראשון. באוסטרליה, בבריטניה, בדנמרק ובקולומביה הן הוכפלו בסגר הראשון. החברות הגדולות, כמו ווטק שמחזיקה במותגי וומנייזר ו־We-Vibe, דיווחו על עלייה של 200 אחוז לעומת השנה שעברה, וחברת Cotr Inc דיווחה כי המכירות שלה עלו פי שלושה. כאמור, אתן בבית. צפיתן כבר בכל נטפליקס וצריך קצת אנדרופינים לנשמה. יד למגירה ו... תיהנו!

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button