מה שאת צריכה לדעת על הזרעה

7 דברים שכדאי לדעת על תהליך של הזרעה

שוקלת תרומת זרע? מתקשה להיכנס להיריון והרופאה ממליצה על הזרעה? ד"ר רונית אלמוג מסבירה מה את צריכה לדעת

פורסם:
1. במהלך קיום יחסי מין עושה הזרע את דרכו מהנרתיק אל חלל הרחם ומשם לחצוצרה. שם אמור להתרחש תהליך ההפריה בין הזרע ובין הביצית. עם זאת, רק חלק זעיר מהזרעים מגיע למטרה. חלקם הגדול אינו שורד ונהרס בנרתיק, בדרך ליעד המבוקש.
2. תהליך של הזרעה (IUI – Interauterine Insemination) הוא החדרה ישירה של זרעונים לחלל הרחם. הוא מבוצע במקרים של בעיות פריון כגון זרע לא תקין, הפרעות בביוץ או אי־פריון מסיבה לא ידועה וגם בנשים שמעוניינות בתרומת זרע.
3. מדובר בתהליך שבו הזרע מוחדר לתוך הרחם במועד הביוץ. זאת לאחר שעבר השבחה במעבדה (באמצעות חיקוי של חומרים נוספים הנוכחים בנוזל הזרע מעבר לזרעונים עצמם). אפשר להשתמש בזרע טרי (בתוך כשעה מרגע מתן הדגימה) או בזרע שהוקפא והופשר.
4. ההזרעה מתבצעת במכון פריון או במרפאה. האישה שוכבת בתנוחה דומה לבדיקה גינקולוגית. הרופא/ה משתמש/ת במפשק (כמו בעת ביצוע בדיקת פאפ) ומחדיר/ה צינורית דקה דרך הנרתיק וצוואר הרחם אל חלל הרחם. אל הצינורית מחובר מזרק המכיל את הזרע, ועל ידי דחיפת המזרק מועברים הזרעונים לחלל הרחם. הפעולה אינה מכאיבה.
5. תזמון ההזרעה צריך להתבצע במועד הביוץ. זאת כדי לאפשר תנאים אופטימליים למפגש הזרע והביצית, כלומר להפריה. לעתים תבוצע הזרעה על בסיס המחזור הטבעי של האישה - על ידי איתור מועד הביוץ הטבעי, ולעתים לאחר שהאישה טופלה באמצעות כדורים או זריקה לחיזוק הביוץ.
6. בדרך כלל, לאחר ההזרעה, האישה תתבקש לשכב עוד כמה דקות שלאחריהן אפשר לחזור לפעילות שגרתית.
7. סיכויי ההצלחה של ההזרעה תלויים בכמה גורמים, כגון גיל האישה, הסיבה לביצוע ההפריה, איכות הזרע ועוד.

ד"ר רונית אלמוג, מומחית בגינקולוגיה, מיילדות וטיפולי פריון, המרכז הרפואי תל־אביב, איכילוב
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button