אור שפיץ תורמת את הצמה

אור שפיץ נרתמת להעלאת המודעות לתרומות שיער: "הצמה שלנו היא העוצמה שלהן"

מפרוץ המלחמה חלה ירידה של 50 אחוז בתרומות שיער לחולות סרטן. אור שפיץ, שתרמה לראשונה את השיער בגיל 17, התגייסה שוב למשימה בתקווה לרתום נשים אחרות. בטור שכתבה ל"לאשה" לרגל אירוע איסוף תרומות היא אומרת: "כולנו מתמודדות ומתמודדים עם מלחמה, יש מי שמתמודדות בנוסף עם המחלה והשלכותיה"

אור שפיץ
פורסם:
מודה, לקח לי לא מעט זמן להחליט, האם אני באמת רוצה את הפרסום הזה. הרי אם אפרסם את העובדה שתרמתי שיער, מיד יקפצו אלה שיגידו, שאני עושה את זה בשביל הפרסום. כדי לקבל חשיפה. כי זה משתלם לי. ואני? אני בסך הכול רוצה לעשות טוב לאנשים שזקוקים לכך. לתרום שיער, במקרה זה.
לכן, כשהתקשרו ושאלו האם אסכים לצלם ולכתוב ולספר על התהליך, התלבטתי. התלבטתי לא מעט, עד שאמא שלי, שהיא גם הסוכנת שלי, קיבלה שיחת טלפון מנציגת עמותת "זכרון מנחם". היא אמרה לה, שהיקף תרומות השיער ירד בחמישים אחוז בחצי השנה האחרונה. היא הוסיפה, שהם חוששים מחוסרים, שהסרטן עדיין כאן, ושלא מעניין את המחלה הארורה אם יש או אין מצב רוח לתרום. ושם נגמרה ההתלבטות.
ביחד עם אמא הגעתי להחלטה, שאני מפרסמת את תרומת השיער עם כמה שיותר רעש וצלצולים. כן, גם אם זה אומר, שיהיו גם מצקצקים שיגידו שזה לצורך פרסום. אבל לא משנה לי מה יגידו, ולא משנה כמה יגידו, אני יודעת שבעזרת העוקבות המדהימות שלי נוכל לנצל את הכוח שיש בפרסום ולעשות יחד מעשה טוב. נוכל לשפר יחד, ולו במעט, את מצבן של נשים וצעירות וילדות חולות סרטן בישראל. אני פשוט מאמינה בזה. אני מאמינה בלעשות טוב, אני מאמינה בלעזור. כך עשיתי לפני שהפכתי לשם מוכר, וכך אמשיך גם הרבה אחרי שתשכחו ממני.
באינסטוש שלי ניתן לראות, שגם בגיל 17 תרמתי שיער. אני זוכרת את התחושה הטובה שאיתה הסתובבתי אחר כך, במשך חודשים רבים. עם הידיעה והתחושה והוכחה הפנימית, שעשיית מעשה שטוב לאחרים עושה טוב גם לנו.
2 צפייה בגלריה
אור שפיץ לפני ואחרי תרומת השיער
אור שפיץ לפני ואחרי תרומת השיער
בגיל 17, לפני ואחרי תרומת השיער
(צילום: אלבום פרטי)

תרומת השיער הייתה מאוד מרגשת בעבורי, אבל ההתרגשות עכשיו גבוהה בעשרות מונים. תרמתי שיער בפעם השנייה. שוב 30 ס"מ, שוב עבור פרויקט "צמה של עוצמה". אבל הפעם עשיתי את זה עם 460 אלף עוקבות ועוקבים, ועם הזדמנות יקרה להעביר את הטוב הלאה. כי אולי, כי הלוואי ואמן, שמישהי מהעוקבות תראה את התרומה ותתרום בעצמה. שאולי מישהו ייראה את השינוי בפנים שלי ויחליט לעשות שינוי בעצמו. אולי נזכה להעביר קצת מהטוב הלאה, וכמה שאנחנו זקוקות וזקוקים בימים אלה לטוב.
גם אם אין לכן 30 סנטימטרים לתרומה. גם אם לא בא לכן להסתפר עכשיו. תעבירו את הבשורה, תספרו לתורמות פוטנציאליות. בכל הארץ יש נשים וצעירות וילדות חולות סרטן, שמשוועות לפאה טבעית.
אז בימים אלו, שבהם כולנו מתמודדות ומתמודדים עם מלחמה, יש מי שמתמודדות בנוסף עם המחלה והשלכותיה. בואו ניתן מעצמנו. אם לא מהכיס, אז מהשיער. ואם לא מהשיער אז בהעברת המסר. כי הצמה שלנו היא העוצמה שלהן.
  • אירוע איסוף תרומות שיער, "צמה של עוצמה" של עמותת "זכרון מנחם" ו"פנטן", יתקיים היום, יום שלישי, 9 באפריל, בין 16:00-20:00 בקניון עזריאלי ירושלים.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button