"קורין מהפודקאסט מלמדת את קורין הפרטית לתקשר, אני כמו אדם שצועק את אשר חסר לו". קורין קיציס

קורין קיציס: "אפשר להיות אמא מסורה וטובה וגם להיות מינית. בעיניי זה מסר אקטיביסטי"

אמנית הווידיאו משתפת את מאזינות הפודקאסט שלה, "פותחות הכל", בפרטים הכי אינטימיים של חייה, כולל הפרידה הטרייה מבן זוגה ואבי ילדיה והזוגיות החדשה והמפתיעה. עכשיו היא משתתפת במופע "VHS - ד"ש מהעבר", ומסבירה מה קורה כשגם את וגם האקס חולקים ברשת חוויות מהפרידה

פורסם:
לאחרונה הופתעו מאזינות הפודקאסט של האמנית ויוצרת הווידיאו קורין קיציס, "פותחות הכל", לשמוע ממנה חדשות מסעירות: היא נפרדה מבן זוגה ואבי ילדיה לאחר 16 שנה. עוד למדו המאזינות שלקיציס כבר יש בן זוג חדש, בנימין. היא סיפרה שבימים אלה היא "נולדת מחדש", ופירטה בפתיחות המאפיינת אותה על החיים אחרי הפרידה, על בן הזוג הנוכחי ("איזו זכות זה להתאהב"), על המורכבות של להיות אמא מינית ועוד גילויים אינטימיים, ולעתים בוטים, מחייה.
זה לא היה וידוי יוצא דופן: הנטייה של קיציס לדבר על הכול בלי פילטרים היא מהמאפיינים הבולטים של הפודקאסט, שהפך לסיפור הצלחה. כשחושבים על זה, זה גם לא מפתיע: כאמנית וידיאו היא עוסקת כבר שנים בתיעוד של חייה באמצעות המצלמה. אבל כשאת מספרת על פרטי הפרטים של חייך, כולל שיח לא מתנצל על מיניות וסקס, זה בכל זאת אחרת.
על הפרידה: "הייתי בשוק. תמיד חשבתי שנחיה יחד לנצח, וכשזה קרה היה לי שבר גדול מאוד בזהות שלי. הרגשתי שנכשלתי"
עבור קיציס (36) הפרידה הזו מטלטלת במיוחד, מאחר שהזוגיות שלה החלה כשהייתה צעירה מאוד. היא הכירה את בן זוגה לשעבר, הסופר והמתרגם דורון המבורגר (40), בנו של יאיר המבורגר, בעל השליטה ויו"ר חברת הביטוח הראל, בגיל 19, בבית הקפה שבו עבדה. בגיל 21 היא כבר נכנסה להיריון עם בנה הבכור נח (14), ואחריו נולדו גם אוריה (עשר) ולאה (שבע), אך השניים מעולם לא התחתנו. "אני התחלתי איתו כי הוא ממש מצא חן בעיניי, ומהר מאוד התאהבנו", היא מספרת. "הרגשתי שהוא הגבר שאני רוצה לעשות איתו משפחה. ההיריון של נח לא היה לגמרי מתוכנן, אבל גם לא לא מתוכנן. לקחנו סיכון מחושב, מההתחלה אמרתי לו שאני רוצה ילדים".
מתי הבשילה ההחלטה לפרק את המשפחה?
"נלחמנו המון שנים על המשפחה ועל שלמותה, והגענו לנקודה שכבר לא יכולנו. הבנו שבריא לנו יותר כמשפחה להיפרד מאשר להישאר ביחד. בשנה האחרונה האופציה הייתה באוויר ביתר שאת, אבל אני לא רציתי, לא העזתי. עשינו הכול בשביל שזה לא יקרה והאמנתי שנצליח. בסוף ההחלטה באה ממנו, החלטה אמיצה מאוד שהוא לקח, אבל אני הייתי בשוק, הרגשתי כמו אישה נטושה. תמיד חשבתי שנחיה יחד לנצח, וכשזה קרה היה לי שבר גדול מאוד בזהות שלי, בערכים שלי. הרגשתי שנכשלתי. היום אני רואה בזה החלטה נכונה מאוד, ועדיין פרידה היא דבר כואב מאוד. הילדים כמובן עברו תקופה קשה, אבל יש להם גם הקלה".
ולך?
"יש ימים שאני עדיין יכולה להיות ממוטטת מגעגוע ומעצב. זה עדיין משהו שאני מתאבלת עליו, כי פרידה היא לחלוטין כמו מוות. אני מרגישה כאילו מת לי מישהו וזה עדיין נורא כואב".
איך מתמודדים עם כאב כזה?
"חודשיים אחרי הפרידה הבנתי שאני צריכה לבחור איך להסתכל על זה: לראות את עצמי כקורבן ולחשוב שהחיים שלי נגמרו, או לראות את ההזדמנות להיוולד מחדש. בזכות הרבה ספרים, חברות טובות וטיפול שעברתי בחרתי באופציה השנייה. אני צעירה, עשיתי ילדים נורא מוקדם, וקיבלתי הזדמנות לחוות חיים חדשים. היום אני שמחה על זה ואני אומרת תודה, אבל הפרידה הזאת הייתה ממש כואבת. קצת אחרי הפרידה הכרתי את בנימין ונסעתי איתו לסיני, ובדרך היה רגע שחשבתי 'מי זה האיש הזה? תביאו לי את דורון, הוא יודע איך דואגים לי'. ואז התקוממתי נגד עצמי ונגד התחושה הזאת, אמרתי, 'מה? תמיד את צריכה בן שידאג לך?'. מביך אותי להיות ככה".
איך הקשר בינך ובין דורון היום?
"אנחנו לא החברים הכי טובים היום, אבל הקשר בסדר ואני מאמינה שנהיה בקשר טוב יותר בעתיד. אנחנו מעריכים מאוד אחד את השני, הוא חבר אהוב שלי. אני יכולה לכעוס עליו, יכולות להיות בינינו מחלוקות, אבל בסופו של דבר עשיתי איתו דבר מדהים ואני לעולם אכיר לו על זה תודה".
גם הוא, כאושיית פייסבוק, משתף את הפרידה עם אלפי העוקבים שלו. מה חשבת למשל על הפוסט שבו תיאר את הפעם הראשונה שבה פגש את בנימין?
"נו קומנט. שנינו אנשים חשופים מאוד שכותבים את חוויות החיים שלנו, לפעמים כואב לקרוא את מה שהוא כותב ואני בטוחה שגם בשבילו לפעמים כואב לשמוע את מה שאני אומרת בפודקאסט. הוא מוכשר מאוד וכותב יפה מאוד, אבל אני לא חייבת להסכים".

100 מטר מהבית

קיציס נולדה וגדלה במרכז תל־אביב. כשהייתה בת 14 הוריה התגרשו ו"הקפידו להיפרד יפה מאוד באופן יחסי", היא אומרת. "אני מקווה שגם אני ודורון נותנים לילדים שלנו פרידה כזאת". אחותה הצעירה, דניאל קיציס (29), שנשואה לסופר והמוזיקאי גון בן ארי ואם לבן, היא שפית המוכרת מהתוכנית "משחקי השף" ויזמת ליין חלות שהפך להצלחה מסחררת. "דניאל היא בן אדם הרבה יותר נחוש ושאפתן ממני, ולמרות שאני הגדולה, הרבה פעמים דווקא אני לומדת ממנה איך להתנהל", היא אומרת. "היא ממש השראה בשבילי. בתוך משפחה מורכבת כל כך, זה מנחם מאוד שיש אחות קרובה, ודניאל היא אולי הבן אדם האהוב עליי בעולם".
2 צפייה בגלריה
קורין קיציס
קורין קיציס
"אף פעם לא הייתי שלמה עם הקונספט של להתפרנס מהמראה שלי". קורין קיציס
(צילום: נחום סגל)
בגיל יסודי נסעו השתיים עם משפחתן לשליחות בניו־יורק. כשחזרו למדה קורין במגמת קולנוע ואמנות בתיכון עירוני א'. היא בחרה שלא להתגייס לצבא, ובמקום זה עשתה שירות לאומי עם ילדי עובדים זרים. בהמשך למדה הוראה בסמינר הקיבוצים, ובמקביל עבדה כדוגמנית פרסומות ועשתה צעדים ראשונים בשואו־ביז, בין היתר כחברת פאנל בתוכנית האירוח של אסי עזר "מה ש'תה שומע" בערוץ 24.
"הייתי נערה יפה, והחלטתי לנצל את זה כדי להרוויח המון כסף במעט זמן", היא אומרת. "עשיתי פרסומות וזה היה אחלה, אבל אף פעם לא הייתי שלמה עם הקונספט של להתפרנס מהמראה שלי, זה תמיד הרגיש לי שטחי ומרוקן. שמעתי שיש אודישנים לתוכנית של אסי עזר, ניגשתי והתקבלתי, אבל לא ממש עמדתי מאחוריה. עם כל הכנות שלי והפה הגדול, היה בה משהו מטריד ופרובוקטיבי. הרגשתי שזה לא מי שאני וזה גם לא התאים לי כי עבדתי אז כמורה בבית ספר יסודי. היו לי שתי זהויות וזה לא עבד ביחד, אז בחרתי בזהות החנונית וויתרתי על הטלוויזיה".
כשהיא והמבורגר כבר היו הורים לשניים, הם החליטו לעבור לברלין, שם חיו שש שנים ושם גם נולדה בתם הצעירה לאה. "שנינו רצינו טיול אחרי צבא, כי נכנסנו בגיל די מוקדם לחיי המשפחה ולא הספקנו", היא אומרת. "נהנינו מאוד ממה שיש לברלין להציע. דורון פתח שם חנות ספרים, ואני למדתי וידיאו ואנימציה והיה לנו שקט שלא הכרנו. קצת התמכרנו לזה שזה רק אנחנו, חיינו כמו באי בודד, אבל אחרי שש שנים דורון התחיל להתגעגע והחלטנו לחזור".
"חיפשתי רפואה וריפוי לקשר הזה עם אמא שלי, ואני לא בטוחה שמצאתי. החלטתי לקחת מצלמה ככלי תרפויטי ולצאת למסע מצולם שמנסה לברר מה כל כך כואב בקשר הזה".
כשחזרו, קורין החלה בלימודי תואר שני בתקשורת חזותית בבצלאל, ואז באה הקורונה. מהשעמום היא החלה להעלות סרטונים משפחתיים מצחיקים בשם "הטיול היומי", שתיעדו את הטיולים עם ילדיה במרחק 100 מטר מביתה בפרדס־חנה, והם הפכו אותה לאושיית רשת. "'הטיול היומי' היה הברקה קורונית מתוקה, שנוצרה סביבה קהילה נהדרת", היא אומרת. "הופתעתי כמה אנשים חיכו לעוד פרק ועוד פרק, הם הכירו את הילדים ואת האופי של כל אחד, זה היה נורא מרגש, יצירה שאני גאה בה מאוד".
בתקופת הקורונה הציגה קיציס את התערוכה "אמנות עקרת הבית" שעסקה במשבר המיני־אישי שחוותה לאחר לידת בתה השלישית ושהמבורגר היה שותף בה. לפני שנתיים יצרה את הסרט "אמא שלי ואני", על יחסיה המורכבים עם אמה. "חיפשתי רפואה וריפוי לקשר הזה עם אמא שלי, ואני לא בטוחה שמצאתי", היא אומרת. "החלטתי לקחת מצלמה ככלי תרפויטי ולצאת למסע מצולם שמנסה לברר מה כל כך כואב בקשר הזה".

מה באמת?
"לא קרה בינינו משהו דרמטי, אין איזה סיפור עסיסי או כואב במיוחד, פשוט מין קשר שהתפספס. מה שגיליתי בתחקיר לסרט, אחרי שפגשתי עשרות נשים שדיברו איתי על הקשר שלהן עם אמא שלהן, שזו חוויה נפוצה מאוד. אני חייבת להגיד שאני ממש מופתעת מכמות הנשים שמגיעות להקרנות שאני עושה בכל הארץ, כי מה מעניין לראות אותי ואת אמא שלי? כנראה שיצירה שבאה מהמקום הכי אישי, מדברת אל כולן".
הסרט עזר לך לשקם את היחסים עם אמך?
"היחסים עדיין מורכבים. עם כל האהבה שיש, קשר חם ונעים לא מצליח להתקיים למרות הסרט, כי זה קשר שהיסודות שלו נושאים בתוכם הרבה כאב, החמצה ופחד. הייתי רוצה שיהיה לנו קשר טוב וחם ואוהב, אני לא יודעת למה זה לא עובד, אבל אמשיך לנסות".

התאהבתי בלי כוונה

בימים אלה היא משתתפת במופע "VHS - ד"ש מהעבר", שאצרו וביימו רננה רז וניצן כהן ושבמסגרתו בוחרים שמונה יוצרים, ובהם רוני קובן, טל פרידמן, דורון נשר, שירילי דשא ועוד, רגע מעברם שהונצח בווידיאו, ומגיבים אליו מהנקודה שבה הם נמצאים היום. מה שהתחיל כמופע חד־פעמי בתיאטרון תמונע, הועלה בפסטיבל ישראל ומילא שני מופעים נוספים בהיכל התרבות בתל־אביב, ועכשיו יוצא לסיבוב הופעות נוסף.
"רננה רז פנתה אליי כי אני באמת בן אדם של ארכיונים וזה התאים להם כמו כפפה ליד", היא מספרת. "מאז שקיבלתי את המצלמה הראשונה שלי, בגיל 15, אני לא מפסיקה לצלם. זה היה בשבילי מעין יומן אישי מצולם. הבאתי שפע של סרטים ביתיים שצילמתי. במופע אני מתבוננת על עצמי ביחד עם הקהל ושואלת מה גרם לי לצלם כל כך הרבה ולמה. בגדול גיליתי שזו הייתה הדרך שלי להפיג בדידות. המצלמה הייתה כמו חברה טובה שדיברתי איתה".
"בחיים הפרטיים שלי אני לא הדמות שבפודקאסט. בפרטי אני אדם שדווקא מתקשה לתקשר, אני לא טובה בתקשורת בינאישית"
בשנה וחצי האחרונות, כאמור, היא מגישה את הפודקאסט הנשי חסר המעצורים "פותחות הכל" - בהתחלה לצידה של השחקנית נעמי לבוב וכעת לבד עם אורחים מתחלפים. בפודקאסט היא מדברת בפתיחות מעוררת השתאות על נושאים שלרוב נשארים בד' אמות. למרבה ההפתעה, בשיחה עמה היא מגלה הרבה פחות פתיחות, מסרבת אפילו לחזור על דברים שכבר אמרה בשידור ושנגישים ברשת, כמו היחסים הלא סימטריים שיש לה עם בן זוגה בנימין (הוא רוצה יציבות, היא רוצה גם סטוצים) או מצבה הכלכלי האיתן שגרם לכך שהפרידה מאבי ילדיה תהיה קלה יותר.
"יש לי אחלה בית ואחלה מזונות, אבל אני לא רוצה לדבר על זה", היא אומרת. "נראה כאילו אני מדברת על הכול, אבל מובן שיש לי גבולות ועם הזמן למדתי למנן ולשמור עליהם, כי הבנתי שמה שאני אומרת מגיע להמון אוזניים.
"תכלס, בחיים הפרטיים שלי אני לא הדמות שבפודקאסט. בפרטי אני אדם שדווקא מתקשה לתקשר, אני לא טובה בתקשורת בינאישית. במובן מסוים קורין מהפודקאסט מלמדת את קורין הפרטית לתקשר, אני כמו אדם שצועק את אשר חסר לו".
"חיפשתי קשר כיפי, רציתי לחוות חוויות שלא חוויתי בתור אישה שנכנסה לקשר מחייב בגיל צעיר מאוד, ולמרבה ההפתעה נקשרתי והתאהבתי בלי כוונה"
איך התחיל הפודקאסט?
"הוא התחיל מתוך חברות עם נעמי לבוב שנרקמה דרך האינסטגרם. עקבתי אחריה והיא תמיד נראתה לי חכמה, מיוחדת ומוכשרת וקצת הערצתי אותה. התחלנו להתכתב והיה לנו קליק מיידי, החלטנו להיפגש והיה לנו חיבור נורא חזק ואוהב. הייתי אז בתקופה שלא הרגשתי כל כך ממומשת, ונעמי טובה מאוד בלהוציא דברים מהכוח אל הפועל. אמרתי לה שיש לי כל כך הרבה מה להגיד ושהשיחות איתה כל כך מעניינות, והיא פשוט אמרה, 'בואי נעשה פודקאסט'. היא ממש הפיקה את זה ומכרה את זה ל'פודיום', ומשם זה התגלגל. עם הזמן אני רציתי יותר והיא רצתה פחות, היא בדיוק יצאה לחופשת לידה, ובצעד נדיב ורחב היא אמרה לי 'תמשיכי לבד'. היא ממש פרגנה לי את הפודקאסט, ואני אסירת תודה לה על זה".
הופתעת מההצלחה?
"שתינו הופתענו מאוד מזה, לא האמנו לאיזו חשיפה הפודקאסט יגיע, זה היה מרגש מאוד. נראה לי שיש צמא נורא גדול בעולם שלנו לכנות. אנשים כמהים לשמוע על הדברים הכי קטנים שמהם מורכב היומיום. מצד שני, ישנו גם ההיבט הנשי. אני מרגישה שנשים לא זוכות מספיק לייצוג במדיה, הנרטיב עדיין גברי, וכשבאות שתי נשים ומדברות על עצמן, זה משהו שנשים מחפשות, הן צריכות מקום להזדהות איתו".
על איזה צורך זה ענה עבורך?
"זה הולך על הגבול הדק שבין הצורך שלי לדבר על עצמי ובין הרצון ליצור שיח חדש בין נשים. גם אם זה נשמע ככה לפעמים, זה לא בא ממקום נרקיסיסטי, להפך - לפעמים אני מרגישה סוג של שליחות ונתינה לחברה. המון מאזינות כותבות לי שבזכותי הן מרשות לעצמן להיות יותר כנות, וזה מרגש אותי נורא".
איך התגובות של הסובבים אותך, שמוצאים את עצמם נחשפים בציבור?
"נורא חשוב לי תמיד לשמור על האנשים שקרובים אליי. אני מרגישה שאני מדברת עליהם באהבה. אני לא מסגירה את הסודות שלהם, זאת האחריות שלי כמישהי שיש לה במה".
כשאת מדברת בשידור על הסקס שיש לך עם בנימין, את מביאה בחשבון שאולי יום אחד הילדים שלך יקשיבו לזה?
"בגלל שהבן הגדול כבר נער מתבגר, התייעצתי עם מומחית למיניות בניסיון להבין איך אני יכולה להיות אמא טובה ומסורה, ובמקביל גם להודות בפני העולם ובפני עצמי שאני יצור מיני שיש לו תשוקות. אפשר להיות גם וגם, למרות הנרטיב שהתקבע שלפיו אמהות הן לא ישויות מיניות. זה מסר אקטיביסטי בעיניי, ואני מרגישה שאני צריכה להפיץ אותו. נכון שלפעמים מול הילדים זה יכול להיות לא נוח ואולי אף מביך, הם אולי היו מעדיפים שאני לא אדבר ככה, אבל אני מראה להם שאנחנו בני אדם מורכבים, וגם זה שיעור בעיניי".
את בנימין (30) הכירה באפליקציית היכרויות חודש אחרי הפרידה. "חיפשתי קשר כיפי, רציתי לחוות חוויות שלא חוויתי בתור אישה שנכנסה לקשר מחייב בגיל צעיר מאוד, ולמרבה ההפתעה נקשרתי והתאהבתי בלי כוונה", היא מספרת. "הקשר הזה הפתיע אותי, לא ציפיתי לזה בשום צורה. זה גם לא היה משהו שחיפשתי, כשהכרתי אותו עוד עיבדתי את הפרידה ואני עדיין מעבדת. אנחנו חצי שנה ביחד, חיים מיום ליום בלי תוכניות גדולות, נעים וכיף לנו יחד. אנחנו שני אנשים שונים מאוד שמצאו שפה משותפת מיוחדת ומרגשת".
איך בנימין מרגיש עם זה שאת מדברת עליו בפודקאסט?
"לא טוב לו עם החשיפה ואני מכבדת את זה. אני תמיד מבקשת רשות כי הוא רחוק מאוד מהעולמות האלה. הוא דמות בעולם שלי ולכן אני מדברת עליו בפודקאסט, אבל אני משמיעה לו, וכל מה שאני אומרת זה בהסכמה שלו".
איך הילדים קיבלו אותו?
"יפה מאוד, אולי בגלל שמההתחלה אמרתי להם שהוא לא בא להחליף את אבא. אני עדיין בונה עם הילדים משפחה חדשה, וחשוב לי מאוד לא לבלבל אותם. הוא לא דמות משמעותית בחיים שלהם והוא לא חי איתנו, אבל הוא ממש מתוק איתם ואוהב אותם מאוד, וזה משמח אותי".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button