הסיבה מפתיעה

מחקר חדש מצא את הסיבה המפתיעה לחשק מיני ירוד בגיל המעבר

זה לא הגיל ולא הורמונים, אלה החיים עצמם. לדברי חוקרים מאוניברסיטת לונדון ומאוניברסיטת גלזגו נשים בגיל המעבר עושות פחות סקס, כי הן עמוסות

מיכל שרון
פורסם:
עורכי המחקר: חוקרים מאוניברסיטת לונדון ומאוניברסיטת גלזגו, בריטניה. פורסם ב־Journal of Sex Research.
הנבדקים: 2,133 נשים בגילאי 59-40 שהשתתפו בסקר מקיף שנערך באנגליה בשנים 2012-2010 וראיונות עומק עם חלק מנשים אלה.
מה חקרו: החוקרים חזרו אל משתתפות הסקר כדי לבדוק את הגורמים שמשפיעים על השינויים בתפקוד המיני, בסיפוק המיני ובתדירות הסקס אצל נשים בגיל המעבר. תוצאות המחקר הן שילוב של התשובות בסקר ותיאור של הנחקרות במילים שלהן.
תוצאות המחקר: ניתוח הנתונים הראה שהגיל והמנופאוזה שיחקו תפקיד פחות חשוב בקביעת שביעות הרצון מחיי המין. המשפיעים הגדולים היו מצב מערכת היחסים, סגנון החיים והמצב הבריאותי של הנשים. הראיונות איתן אישרו את המידע. מהשאלונים עלתה תמונה ברורה של הלחצים שאיתן מתמודדות נשים בגיל המעבר: לו"ז עמוס, שילוב בין עבודה לחיי משפחה וחברה, דאגות כלכליות, דאגה לבני משפחה (זה השלב שבו אנו מטופלות גם בילדים וגם בהורים מבוגרים). חלק מהנשים היו כל כך עמוסות, שלא נותרו להם זמן ואנרגיה לתחזק חיי מין קבועים ומספקים. 36% מהנשים דיווחו שאינן פעילות מינית, 23% הוגדרו בתפקוד מיני נמוך, ורק 16% הצהירו שאינן מרוצות מחיי המין שלהן.
שורה תחתונה: "נשים בגיל המעבר מוגדרות היום כ'דור הסנדוויץ'", אומרים החוקרים. "הן מתחתנות ומביאות ילדים בגיל מבוגר יותר ובשלב שבו הוריהן המזדקנים צריכים את תשומת לבן, הן עדיין מטופלות בילדים שתלויים בהן. זה גם הגיל שבו מתחילות לצוץ גם אצלן בעיות בריאות".
מה למדנו: זה לא הגיל ולא הורמונים, אלה החיים עצמם. לא סתם הכותרת של המחקר היא "אנחנו פשוט עייפות".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button