טליה, נריה והתינוקת ליבי. הלידה הייתה חוויה טובה

עברתי זירוז כדי שבעלי המילואימניק יהיה בלידה

יותר ויותר יולדות מבקשות הליך של זירוז כדי להבטיח שבן זוגן יהיה נוכח בלידה. טליה אדרי, שהצוות הרפואי הסכים לבקשתה, היא אחת מאלה שלקחו סיכון ולא התחרטו. נריה אדרי, האב: "אחרי שאיבדתי חברים ליחידה וראיתי מוות בעיניים, לראות חיים חדשים נותן תקווה"

פורסם:
אישה הרה מחכה לרגע שבו היא תלד, תביא חיים חדשים לעולם ושיגיע המפגש המרגש של התינוק או התינוקת עם אמא ואבא. אבל מה קורה כשהאבא גויס למילואים ויש חשש שלא יוכל להיות נוכח בלידה? מאז שהמלחמה פרצה, יותר ויותר נשים שנמצאות בהיריון מתקדם מבקשות לעבור זירוז לידה מלאכותי כדי שבן הזוג שגויס למילואים יוכל להספיק להיות נוכח בלידה, ולראות את הרך הנולד מגיח לאוויר העולם, רגע לפני שהוא חוזר להילחם.
זה היה המקרה של בני הזוג טליה ונריה אדרי המתגוררים ביישוב טלמון. טליה (32) היא מרפאה בעיסוק ופיזיותרפיסטית ונריה (33), גם הוא פיזיותרפיסט. הם הורים לארבעה ילדים: אורי (שבע), שקד (חמש), נווה (שנתיים) ולאחרונה, בעקבות זירוז לידה, הצטרפה למשפחה ליבי.
טליה: "נריה משרת במילואים כמ"פ ביחידת חי"ר וב־7 באוקטובר הוא גויס בצו 8 למילואים. כשנריה גויס הייתי בחודש שמיני והייתי בטוחה שהוא יחזור מהמילואים עד שאלד. לא הבנו מה בדיוק קורה".
אלא שהמלחמה התקדמה וכך גם ההיריון: "הייתי כבר בשבוע 38 וחששתי שאלד ונריה לא יהיה שם. באותו זמן שמעתי על נשים שביקשו לעבור זירוז לידה כשהבעל יוצא לאפטר וכך להבטיח שהוא יהיה לצידן בלידה. ב־18 בנובמבר דיברתי בטלפון עם נריה אחרי שהיינו מנותקי קשר במשך שלושה שבועות, והוא סיפר לי שהוא אמור לצאת לאפטר למחרת. חשבתי שזה יכול להיות רעיון טוב לנצל את האפטר כדי ללדת".
לא חששת מהסיכון שכרוך בזירוז לידה?
"לי ולנריה היה חשוב מאוד שהוא יהיה נוכח בלידה. יכולתי להגיע ללידה עם דולה או חברה, אבל הלידה היא רגע משמעותי בחיים של זוג. דיברתי על כך עם השכנה שלי, אורלי בן גדליה, שהיא סגנית אח אחראי בחדר לידה ומיילדת בבית החולים שיבא בתל השומר (ראו בהמשך). היא הסבירה לי שזה לא מצב אידיאלי ושלרוב לא נוהגים לזרז לידה בשבוע 38, אבל בגלל הנסיבות היא הבטיחה לבדוק את הנושא.
"עברתי בדיקה רפואית ונמצא שהערכת המשקל של העוברית תקינה (משקל: 3.200 ק"ג), אז הוחלט שאעבור זירוז לידה. היה בכל זאת סיכון שהלידה תימשך זמן רב, ואז נריה יצטרך לחזור מהאפטר למילואים ולא יספיק לראות את התינוקת, אבל החלטנו לקחת את הסיכון ולעבור זירוז".
2 צפייה בגלריה
טליה, נריה וילדיהם
טליה, נריה וילדיהם
המשפחה בהרכב מלא. מימין: נריה, ליבי, אורי, שקד, טליה ונווה
(צילום: אלבום פרטי)
וכך, ב־19 בנובמבר נריה הגיע לאפטר ונפגש עם המשפחה. יום למחרת, טליה ונריה הגיעו יחד לבית החולים שיבא תל השומר, שם טליה עברה זירוז לידה. נריה זכה להיות עם אשתו בלידה ולראות את ליבי שנולדה לפנות בוקר, ב־21 בנובמבר, אחרי 12 שעות לידה. "הלידה הייתה חוויה ממש טובה והצוות היה רגיש מאוד", מספרת טליה. "כשהניחו אותה על החזה שלי זה היה מרגש מאוד. כבר בבכי הראשון הרגשתי חיבור לנשמה שלה. שמחתי כל כך שנריה זכה להיות בלידה והרגיע אותי שהוא היה איתי. קראנו לה ליבי כי היא הלב הפועם שלנו ומקור החיים".
נריה מוסיף: "הייתי בטוח שלא אספיק להגיע ללידה וכשהיא סיפרה לי על הליך הזירוז מיד הסכמתי. היה חשש מהסיכון שכרוך בזירוז לידה, אבל הרצון שנהיה יחד בלידה גבר על החשש. כשהחזקתי את ליבי בידיים הרגשתי גן עדן. אחרי שאיבדתי חברים ליחידה וראיתי מוות בעיניים, לראות פתאום חיים חדשים שמגיעים לעולם, זה מטלטל ונותן תקווה. הלידה של ליבי נותנת לי משמעות. אנחנו נלחמים בשביל הילדים, כדי שיהיה להם מקום טוב יותר לחיות בו".
עוד כתבות בלאשה

הכי טוב טבעי

אורלי בן גדליה, סגנית אח אחראי בחדר לידה ומיילדת בבית חולים שיבא תל השומר: "מאז שפרצה המלחמה, קיבלנו כמה פניות מנשים הרות שביקשו לעבור זירוז לידה מלאכותי כדי שבן הזוג שגויס למילואים יוכל להיות נוכח בלידה. ליולדת קשה עם המחשבה שהיא תלד ללא נוכחות בן הזוג. חשוב להגיד שזירוז לידה הוא לא תהליך טבעי לגוף ועלול להיות בו סיכון.
אורלי בן גדליהאורלי בן גדליהצילום: נעמה פרנק עוזיאל
"זירוז לידה יכול להתבצע באמצעות פרוצדורות כמו בלון (החדרת קתטר לצוואר הרחם), פקיעת מי שפיר, זריקת פיטוצין ועוד. אנחנו ממש לא ממהרים לזרז לידה, אלא אם כן יש צורך רפואי. אנחנו בעד שהלידה תתרחש בצורה טבעית ובזמן הנכון לה. כשקיבלנו את הבקשה של טליה בחנו את המקרה מבחינה רפואית, ראינו שהיא עומדת בתנאים לעבור זירוז והחלטנו לבוא לקראתה. הייתה לה חוויית לידה מדהימה. היא אמרה שזה בדיוק מה שהיא קיוותה ורצתה".
באילו תנאים ניתן לעבור זירוז לידה?
"התנאים שצריכים להיות הם שהאישה ההרה תהיה בשבוע מתקדם, שהעובר יהיה בשל ושתנאי צוואר הרחם יהיו מתאימים. לא היינו ממליצים לאישה שזה ההיריון הראשון שלה להיכנס להרפתקה כזאת. במקרה של טליה, זה כבר היה ההיריון הרביעי שלה, המוניטור היה תקין, היא הייתה בשבוע 38 והרגישה טוב, אז יכולנו לבצע הליך של זירוז לידה".
לדבריה, "לצד נשים שביקשו לעבור זירוז לידה כדי שבן הזוג יוכל להיות נוכח בלידה לפני שהוא חוזר למילואים, יש תופעה של נשים שכורעות ללדת ומבקשות לעכב את הלידה כדי שבן הזוג יספיק להגיע לבית החולים מהמילואים. אנחנו נענים לבקשות האלה במידת האפשר ומבצעים פרוצדורות לעיכוב הלידה כדי שבן הזוג יוכל להיות נוכח ברגע המרגש הזה".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button