פוטותרפיה לאקנה

מכשירים במקום ניתוחים: הטיפולים שעוזרים להתמודד עם צלוליט, אקנה וסימני מתיחה

יש כל כך הרבה מכשור מקצועי שם בחוץ, שעושה עבודה קוסמטית נהדרת לעור הפנים והגוף ויכול למנוע הגעה לשולחן הניתוחים. איך תדעי מה לבקש ומה הכי מתאים לך? מדריך

אורית מרלין־רוזנצוייג
פורסם:

המכשיר: Mpower

למה את צריכה אותו: כי סיימת ללדת ילדים ואת רוצה להתיידד מחדש עם הווגינה שלך שלא לצורכי פריון, פלוס להפסיק לפחד להתעטש חזק בציבור מחשש לדליפת שתן.
מה הוא עושה: המכשיר בעל שלוש ידיות שונות, כשכל אחת עובדת במישור אחר של עומק חדירה. ידית מורפיאוס וגינלי חודרת לעומק 3 מ"מ, מטפלת בבריחות שתן ועושה חידוש תאי רקמה לנרתיק באמצעות פציעה פנימית מבוקרת של תאי רקמה, בתהליך תרמי (חום) המביא בעקבותיו לחידוש ולריפוי תאי הרקמה וליצירת קולגן חדש. זו טכנולוגיה שמטפלת בבריחת שתן במאמץ, מחדשת תאי רקמה של הנרתיק ומחזירה אותו שנים לאחור. ידית Vtone משקמת את הנרתיק אחרי הלידות, גורמת לפעולה של "התעמלות נרתיקית" על ידי זרם חשמלי שגורם להפעלה ולגירוי של השרירים הפנימיים ובאופן מבוקר מחזקת את רצפת האגן ומשפרת את זרימת הדם לאזור. ידית Forma V היא ידית של גלי רדיו בי־פולאר, שפועלת על ידי חימום דופנות הנרתיק ומטפלת בקיר הקדמי של הנרתיק, במקרה של בריחת שתן וכן בהצרת הנרתיק וגם משפרת יובש.
דבר הנסיינית: "הטיפול הזה לא דומה לשום דבר שהכרתן. תהליך החימום, הצריבה או הזרם החשמלי דורשים כמה דקות של הסתגלות, זה לא נעים בהתחלה, אבל בהחלט נסבל. כמי שסבלה מבריחת שתן במאמץ והתלבטה בין ניתוח כירורגי לפעולה מכשירית (שיש לה שיעורי הצלחה של כ־70%), ודאי שעדיף לנסות קודם טיפול כזה".
דבר המומחית: "יש בשורה לנשים שמתקרבות לגיל המעבר", אומרת לנו ד"ר פאני בר לוי, מומחית בגינקולוגיה ובעלת מרפאות בתחום האסתטיקה הווגינלית. "בזכות שלוש הטכנולוגיות האלה אפשר כיום להחזיר את הנרתיק כמה שנים לאחור ולהביא לריפוי והצערה שלו. מדובר בלא פחות ממהפכה לנשים בגיל המעבר, שרוצות לרפא ולשקם את הנרתיק ולחזור לקיים יחסי מין ללא כאבים".
משך הטיפול: כ־20 דקות.
עלות: 3,000-2,000 שקל לטיפול. כדאי לבצע סדרה של 5-3 טיפולים לפחות.

המכשיר: Prime-X

למה את צריכה אותו: אם את אחרי לידה, אם ירדת במשקל, אם את אוכלת נכון ועושה ספורט אבל עדיין נותרו סימני צלוליט ועור רפוי שאת לא יכולה להתעלם מקיומם - זו הטכנולוגיה שיודעת לטשטש אותם.
מה הוא עושה: עובד בשיטה המשלבת שתי טכנולוגיות מוכרות וידועות - גלי אולטרסאונד, שחודרים לעומק העור ומטפלים ברקמת שומן, וכן גלי רדיו, שמטרתם להדק את העור. המכשיר יכול לעבוד על בטן רפויה ועל מיצוק ישבן ואזורי גוף אחרים.
דבר הנסיינית: "זה לא כואב, אפילו נעים לפעמים, וזה לא מצריך הכנה מוקדמת. בנוסף, אפשר להגיע עם עור שזוף בלי חשש. זו טכנולוגיה שממצקת אזורים רפויים, אבל היא לא באה במקום תזונה נכונה או התעמלות, למי שחושבת שהבעיות שלה נפתרו".
דבר המומחית: ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור, אומרת כי "החידוש הוא שלקחו את טכנולוגיות האולטרסאונד וגלי הרדיו ושדרגו אותן על ידי ידית בצורת קונוס שמגבירה את עוצמת גלי הרדיו ועל ידי אפקט ואקום שמגביר את חדירות גלי הרדיו אל עומק רקמת השומן. זה מאפשר תוצאה אפקטיבית, בטוחה, מהירה וללא תופעות לוואי".
משך הטיפול: כ־20 דקות לאזור.
עלות: מ־1,500 שקל לטיפול, לרוב דרושה סדרה של שלושה טיפולים בהפרש של שבועיים.

המכשיר: פוטותרפיה

למה את צריכה אותו: אם יש לך אקנה מכל סוג, ובעיקר אקנה של נשים בוגרות שיכול להתפרץ גם בגיל 40-35, ואת לא רוצה להישאר עם סימנים וכתמים, יש טכנולוגיה שיכולה גם לחסל את החיידק וגם לטשטש צלקות.
מה הוא עושה: הפוטותרפיה היא טכנולוגיה שפועלת על נורות לד, שממגרת באמצעות אור את חיידק האקנה ועובדת על ריפוי, איחוי ובנייה ומרפאת דלקות עור, סבוריאה ופסוריאזיס. הטיפול במכשיר מתאים לכל הגילים ואפשר לעבור אותו ללא תופעות לוואי בכל עונות השנה.
דבר הנסיינית: "זה לא כאב ודרש מינימום הכנה", דיווחה לנו נסיינית בת 39 שהגיעה עם אקנה הורמונלי. "כל מה שצריך הוא משקפת להגנה על העיניים".
דבר המומחית: קרנית מלמד, קוסמטיקאית פרא־רפואית ובעלת מרכז טיפולים, אומרת: "הפוטותרפיה הוא טיפול במכשיר עם נורות לד שמפיצות אור כחול ואדום. האור האדום יודע לתת עבודה בכל הנוגע לאנטי־אייג'ינג, השבחת הקולגן והאלסטין, מגביר את זרימת הדם, יוצר גירוי של קולגן והתעלות הלימפטיות ומעודד ריפוי רקמות פגועות על ידי הפעלת התחדשות תאים פיברופלסטיים ברקמות החיבור. האור הכחול מרפא דלקות ומתאים גם לנשים בנות 35 ומעלה שמגיעות עם אקנה בגלל סטרס או טיפולי פוריות, שמעוררים חיידקים שמזהמים את העור. בגיל כזה העור כבר לא מתחדש כמו בגיל ההתבגרות, והסיכוי שיישארו חטטים הרבה יותר גבוה, לכן צריך לשלב את שתי נורות הלד כדי לרפא ולשקם".
משך הטיפול: 30-20 דקות, כפעמיים בשבוע. רצוי בסדרה של שמונה טיפולים לפחות.
עלות: 350-200 שקל לטיפול.

המכשיר: Divine Pro

למה את צריכה אותו: כי הוא יגרום לך להיראות מאוהבת. הוא יחזיר לך את הרוז' ללחיים ואת הברק לעור הפנים, יסלק תאים מתים וירענן את העור. בדיוק מה שאת צריכה לפני אירוע גדול או מסיבה חשובה.
מה הוא עושה: עובד על שיפור טקסטורת העור, מיצוק, סגירת נקבוביות וטשטוש צלקות אקנה. זה קורה באמצעות אנרגיה של גלי רדיו המשולבת עם מיקרו־מחטים, שמצד אחד יוצרת חימום של הדרמיס באופן שמכווץ את סיבי הקולגן ומביא למיצוק העור, ומצד שני נוצרת פציעה עדינה ומבוקרת של האפידרמיס (רקמת העור החיצונית), שמביאה לריפוי הרקמות על ידי ייצור תאי עור חדשים.
דבר הנסיינית: "זה לא טיפול כואב, אבל הוא לגמרי מורגש. אני פחות הרגשתי את המיקרו־מחטים ויותר את גלי הרדיו שמחממים את העור, אבל זה שווה את אי־הנעימות. אפשר לצאת כבר באותו ערב עם כיסוי מייק־אפ קליל, כי האדמומיות חולפת בתוך זמן קצר. את התוצאות רואים אחרי שבוע, כשהעור מחלים. בעיניי זה אחד הטיפולים האפקטיביים היום לנשים בנות 40 ומעלה, שמחפשות דרכים לטשטש כתמי פיגמנטציה ודוחות הזרקות ופילינג רפואי".
דבר המומחית: אורית קאופמן, סמנכ"לית ובעלים משותף של "אלפאמדיקס", מסבירה ש"טכנולוגיית גלי רדיו משולבת מחטים מיועדת לשיפור במרקם העור ואיכותו במינימום זמן החלמה וכאב. המכשיר בטוח לשימוש בכל עונות השנה ואפשר להתאים את הטיפול לפי גיל המטופלת ומצב עורה".
משך הטיפול: כ־20 דקות.
עלות: מ־1,000 שקל לטיפול. רצוי להתמסר לסדרה של 4-6 טיפולים בהפרש של חודש זה מזה.

המכשיר: Bteck7

למה את צריכה אותו: אם יש לך פגמים בעור, נימי דם, פיגמנטציה או צלקות, ואת רוצה לקבל תוצאה מהירה ולא להסתמך רק על תכשירים קוסמטיים פעילים, זה המכשיר שיכול לקצר לך את הדרך.
מה הוא עושה: המכשיר מבוסס על טכנולוגיית IPL (הבזקי אור מהירים), גלי רדיו או "פילינג יהלום", שבאורכי גל שונים מטפל גם בהסרת שיער והסרת כלי דם על העור (קופרוז), וגם באקנה, פיגמנטציה או חידוש העור. "פילינג יהלום" הוא ידית עם ראש מחוספס לשיוף העור, שנמצאת על המכשיר כאופציה נוספת כדי לתת מענה לעור עייף ופגום.
דבר הנסיינית: "זו לא חוויה מענגת, ויש לעתים עקצוצים ברמות כאב שונות, אבל בשילוב עם פילינג יהלום אפשר להיפרד מכתמים. חשוב להקפיד לאחר מכן על הגנה מהשמש כי העור רגיש יותר".
דבר המומחה: רונית שגב, בעלת חברת "ביופור", מוסרת כי "כתמי גיל קשה מאוד להסיר בעזרת חומרים פעילים, ויש סוגים של פיגמנטציה שאפשר להסיר בעזרת חומרים, אבל זה דורש התמדה ושימוש בתכשירים במשך חודשים ארוכים. המכשיר הזה מקצר תהליכים. הטכנולוגיה הזו פותחה בארץ על ידי ישראלים, ואנחנו נחשבים למובילים בטכנולוגיה. כדאי לבקש מהמטפלת תמונות לפני ואחרי של לקוחות אחרות".
משך הטיפול: כ־20 דקות.
עלות: 300-600 שקל לטיפול. כמות הטיפולים תקבע על פי המלצת הקוסמטיקאית.

המכשיר: מורפיאוס 8

למה את צריכה אותו: כי את רוצה לעבור ניתוח למתיחת פנים או פילינג לסילוק צלקות אקנה, ואין לך אומץ לעבור תחת סכין מנתחים. הטיפול הזה חודרני, חזק ודורש נוכחות רופא. זה לא עוד טיפול קוסמטי מהסוג שהכרתן.
אגב, קים קרדשיאן לא היססה לספר ל־200 מיליוני עוקביה שעברה טיפול גוף "מורפיאוס", שהידק ומיצק את ירכיה ואת ישבנה המפורסם. אגב, גם פניה של פאולה עבדול נמתחו וחודשו בעזרת המכשיר הזה, שמופיע גם בגרסה לטיפולי פנים והוא הדבר הכי קרוב לניתוח שיש.
מה הוא עושה: טיפול RF (אנרגיית גלי רדיו המוכרת), הפעם בשילוב מיקרו־מחטים שחודרות לעומק שאף מכשיר לא עושה – עומק של 0.7 מ"מ. רקמות העור בשכבות העמוקות ביותר עוברות פציעה, רקמות העור החיצוניות עוברות חימום בטמפרטורות גבוהות במיוחד, כולל באזור העיניים, קו הלסת והצוואר.
דבר הנסיינית: "זה לא דומה לשום טיפול שעברתי. הצריך שעה של אלחוש לפני כן בעזרת משחה, ועדיין היו רגעים שדרשו סף כאב גבוה. אחרי הטיפול העור אדמומי ומגורה למשך כמה ימים, ויש סימני גלד (מהמחטים) וגם נפיחות שעוברת עד מקסימום עשרה ימים, כך שצריך לבצע אותו מספיק זמן מראש אם יש אירוע משפחתי. התוצאה שווה הכל: העור מתוח, העור מתחת לעיניים נראה מהודק, הפצעונים נעלמו, והפיגמנטציה טושטשה כפי שאף קרם לא הצליח לטשטש".
דבר המומחית: אורית קאופמן מ"אלפאמדיקס", אומרת כי "מורפיאוס משנה את כללי המשחק בתחום הרפואה האסתטית בכלל ובתחום הטכנולוגיות המרפאתיות בפרט. הוא מאפשר טיפול עוצמתי במינימום זמן החלמה ומיועד לאלה שמחפשים הידוק לאחר שנוצרה נפילה ניכרת בעור".
משך הטיפול: כ־60 דקות.
עלות: 2,000 שקל לטיפול, רצוי לבצע שלושה.

המכשיר: Oxygeneo

למה את צריכה אותו: כי עברה עלייך מגפת קורונה ואולי גם הוצאת לחל"ת, ובגדול את צופה בחדשות וחווה סטרס ישראלי יומיומי, ויש לך החודש חתונה של המשפחה. בקיצור, כולנו צריכות את הטיפול הזה.
מה הוא עושה: מעשיר את העור בחמצן, מפחית קמטוטים, ממצק, ולסיום מחדיר קפסולה ייעודית לטיהור המכילה פחם וחומצות ו/או קפסולות לקילוף וטיפול בכתמים, ו/או קפסולה להחדרת לחות וזוהר - בהתאם לצורכי העור.
דבר הנסיינית: "טיפול קצר יחסית, מענג ומשחרר, שמרגיש כמו טיפול פסיכולוגי לעור עייף שזקוק לזריקת עידוד. הוא מתאים למי שמחפשת טיפול שלא יכאב ולא מצריך הכנה. אפקט הזוהר ממש מיידי. זהירות, זה ממכר".
דבר המומחית: ד"ר סופי גרינברג, רופאה המתמחה באסתטיקה מסבירה שזהו "טיפול ביוטי שמתאים לכל גיל ולכל מצב עור כבר מגיל 20. מטרתו להשיב זוהר וחיוניות לעור הפנים, וזה קורה בזכות הקפסולות שמבוססות חומרים פעילים וטבעיים ומותאמות ללקוחה. זה לא במקום הזרקות אלא טיפול משלים".
משך הטיפול: כ־20 דקות.
עלות: 500-700 שקל.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button