אורלי בורגר. "לקח לי 12 שנה להגיע לתודעה"

האחות הפכה לקוסמטיקאית - והקימה מותג טיפוח שהסלביות מאוהבות בו

אורלי בורגר הייתה אחות באיכילוב, עד שמשבר בריאותי חמור גרם לה לעזוב. היום מותג הטיפוח שלה, ביופפטיקס, הוא הדבר הכי לוהט בקרב הכוכבות המקומיות. איך כל זה קשור לבן שלה, הדיג'יי הנודע בורגור, ואיך קרה שהיא אירחה את מיילי סיירוס לארוחת ערב?

פורסם:
קשה לפספס את הבאזז סביב מותג הטיפוח Biopeptix בשנים האחרונות. מבר רפאלי ועד עדן פינס, מחן אמסלם ועד סנדרה רינגלר, סלביות רבות חשפו באינסטגרם שמוצרי המותג מככבים בשגרת הטיפוח שלהן. בניגוד למה שמקובל בתעשייה, לא מדובר במהלך יח"צני מחושב, אלא בהתלהבות אותנטית ממותג שכבר קיים שנים רבות, שהמייסדת שלו העדיפה עד כה להישאר אנונימית ולתת לתכשירים לככב בפרונט.
אז מי האישה שהמציאה את התכשירים שהכוכבות מסתערות עליהן? תכירו את אורלי בורגר (54), קוסמטיקאית ואם לשניים, מתל־אביב. "לקח לי 12 שנה להגיע לתודעה. פנו אליי המון משרדי יח"צ במהלך השנים, וסירבתי", היא מסבירה.
איך את מסבירה את הבאזז שנוצר סביב המותג?
"המוצר מדבר בעד עצמו. בנוסף אני חייבת להגיד תודה גדולה למיקי בוגנים. עוד לפני שבכלל הכרנו אמרו לי כל הזמן, 'מיקי משתמש במוצרים והעלה את זה לאינסטגרם'. יום אחד הסתקרנתי ונכנסתי לראות, ואז אמרתי טוב, רגע. לבן אדם יש 400 אלף עוקבים, הוא כל הזמן מפרגן, מגיע לו לקבל תודה. אז השגתי את הטלפון שלו, ואמרתי לו, 'שלום מיקי, מדברת אורלי הבעלים של ביופפטיקס', והמשפט הראשון שלו היה – 'אורלי, אני מת על המוצרים שלך'. אמרתי לו, 'אני רק רוצה להגיד לך תודה'".
יש עוד המון כוכבות שמשתמשות במוצרים.
"אני מגלה את זה אחרי שהן משתמשות. חלקן מתייגות אותי, אז אני רואה, וחלקן, הקוסמטיקאיות שלהן שולחות לי. חן אמסלם העלתה, גם עדן פינס ואביבה תבורי וסנדרה רינגלר. יש מלא".
6 צפייה בגלריה
מירי בוהדנה, מיקי בוגנים, חן אמסלם, סנדרה רינגלר, עדן פינס, עומר נודלמן
מירי בוהדנה, מיקי בוגנים, חן אמסלם, סנדרה רינגלר, עדן פינס, עומר נודלמן
לקוחות ידועים. מירי בוהדנה, מיקי בוגנים, חן אמסלם, סנדרה רינגלר, עדן פינס, עומר נודלמן
(צילומים: דביר כחלון, אביב חופי, מאיר כהן, ענת מוסברג, איתן טל)
וגם בר רפאלי.
"לדעתי בר נחשפה דרך הקוסמטיקאית של אח שלה, דור. היא ראתה שזה עושה לה טוב לעור, אז היא פנתה למיקי כדי לקנות דרכנו. אמרתי לו שבלי תמונת פנים אני לא ממליצה על כלום, אין סיכוי. אני לא מוציאה מוצר אם לא ראיתי את הפנים. ואז היא שלחה תמונה והתאמתי לה תכשירים".
6 צפייה בגלריה
בר רפאלי
בר רפאלי
בר רפאלי. "נחשפה למוצרים דרך אח שלה, דור"
(צילום: אייל נבו)

הצלתי את החיים שלי

עד גיל 35 קוסמטיקה ממש לא הייתה הכיוון של בורגר בחיים. היא גדלה בדרום תל־אביב ולמדה בבית ספר דתי. כשהגיעה לגיל גיוס נרשמה לעתודת אחיות. "למרות שסיימתי את הלימודים, בסופו של דבר לא עשיתי את השירות הצבאי כאחות, כי התחתנתי. את בעלי הכרתי בצופים בגיל 14, בגיל 21 התחתנו, ובאותה שנה כבר ילדתי את הבן הבכור שלי. המשכתי עם המקצוע כאחות באיכילוב. נהניתי מכל רגע, ואז הגיעה המחלה".
הסיפור הרפואי שלה החל בגיל 12, אז אובחנה עם מחלת השימוטו, מחלה אוטואימונית שפוגעת בבלוטת התריס. "יש את זה לחצי עולם, וכולם חיים עם זה בשלום. הבעיה שהרבה פעמים המחלה מתפתחת לעוד דברים. כילדה אושפזתי, ולאחר מכן המשכתי עם טיפול תרופתי".
"הצעתי לבעלי להתגרש. אמרתי לו, 'אתה צעיר, אתה מכניס ראש בריא למיטה חולה'. הוא ענה שהוא לא הולך לשום מקום"
בהיריון הראשון שלה המחלה החמירה. בהיריון השני עברה לדבריה החייאה פעמיים כתוצאה מקוצר נשימה: "פתאום באמצע הלילה הייתי נותנת לבעלי מכה בגב, והוא ישר היה יודע שצריך להזעיק ניידת טיפול נמרץ ומתחיל בלגן בבית". בין לבין, "התבשרתי שיש לי גידול בבלוטת יותרת המוח. כעבור ארבע שנים של כאבי ראש בלתי נסבלים החלטתי שאני מוציאה אותו. קבעתי ניתוח, אבל משהו בי אמר שאני צריכה לקבל חוות דעת נוספת. נסענו למומחה בקנדה, עשיתי מלא בדיקות, ואז נתנו לי את האבחנה: יותרות הכליה שלי לא תפקדו ובעקבות זה בלוטת יותרת המוח גדלה, ולכן היה נדמה שזה גידול. זו מחלה נדירה שלצערי הרב מגלים לרוב בניתוח לאחר המוות. הטיפול הוא בסטרואידים. הצלתי את החיים שלי".
6 צפייה בגלריה
אורלי בורגר
אורלי בורגר
"הבנתי שאני לוקחת ללב ושמאוד־מאוד קשה לי"
(צילום: דנה קופל)
זו הייתה, היא אומרת, נקודת המפנה בחייה: "בטיסה חזור חשבתי, 'יש לך מחלה אוטואימונית שיכולה להיות מאוד אכזרית. צריך לעשות שינוי בחיים'. הדבר הראשון שהצעתי לבעלי זה להתגרש. אמרתי לו, 'אחרי מה שקרה בהריונות כנראה שילדים לא יהיו יותר, ואתה צעיר, אתה מכניס ראש בריא למיטה חולה'. זה בא מתוך אהבה. הוא ענה שהוא לא הולך לשום מקום".
בורגר הבינה שהשינוי צריך לבוא ממקום אחר, ובגיל 30 החליטה לעזוב את העבודה כאחות. "הבנתי שאני לוקחת ללב ושמאוד־מאוד קשה לי. עד היום אני זוכרת את כל השמות של הילדים שנפטרו במחלקה שלי, וזה נורא". במשך חמש שנים חיפשה את עצמה, ואז החלה ללמוד קוסמטיקה וראתה את האור.
"היה לי קשה בלימודי הקוסמטיקה כי הרגשתי שבגלל שאני אחות, אני יודעת יותר מהמדריכה שלי. אני לא נגד הקוסמטיקאיות, להפך, אני רוצה שייתנו להן יותר כלים"
"דקה אחרי שהתחלתי ללמוד אמרתי, 'אוקיי, זה הייעוד'. זה הכי קרוב ללטפל בבני אדם, אבל מהצד היפה של המתרס. למדתי קוסמטיקה במשך שנה, שלוש פעמים בשבוע. היה לי קשה בלימודים כי הרגשתי שבגלל שאני אחות, אני יודעת יותר מהמדריכה שלי".
מה הקשר בין הדברים?
"אם קוסמטיקאיות היו מתחילות מבית ספר לאחיות, הן היו לומדות אנטומיה, פיזיולוגיה, פתולוגיה וכימיה של גוף האדם. דבר תלוי בדבר. יש תרופות שמשפיעות על הגוף ובאות לידי ביטוי בעור. יש המון ביטויים קוסמטיים לדברים שמתחוללים בגוף. מה שמלמדים בבית הספר לקוסמטיקה לא מספיק. אני לא נגד הקוסמטיקאיות, להפך, אני רוצה שייתנו להן יותר כלים".

החלטתי לעשות מהפך

לאחר הלימודים החלה בורגר לקבל לקוחות ובמקביל ייבאה מותג קוסמטיקה והדריכה קוסמטיקאיות. לפני 12 שנה הבינה שהיא בשלה למותג משלה. "רציתי להביא משהו אחר: שלא יהיה הבדל בין התכשירים שבהם הקוסמטיקאית משתמשת במכון ובין מה שהלקוחה מקבלת הביתה. החלטתי לעשות מהפך ולשים בכל תכשיר חומרים פעילים בריכוז הגבוה ביותר האפשרי והבטיחותי לשימוש ביתי, כדי שבאמת יראו תוצאה. בנוסף החלטתי שלא אלך לאותה מעבדה שמייצרת למותגים אחרים, אלא אחפש טכנולוגיות בעצמי".
איך ידעת למי לפנות?
"שמעתי על כימאי גרמני שרציתי לעבוד איתו. הצלחתי להגיע אליו ואמרתי לו 'אני באה'. תוך שתי דקות כבר היו לי כרטיס טיסה ובית מלון. היה חשוב לי שהוא יראה עם מי הוא מדבר, שאני מוכנה. כי ידעתי מה אני רוצה".
מה רצית?
"רציתי את הפטנטים שלו. עד היום אני עובדת איתו. אני מייצרת את התכשירים בארצות־הברית ובגרמניה, כשבגרמניה מדובר בשלוש מעבדות שלכל אחת יש את הייחודיות שלה".
לצד העשייה וצמיחת המותג המשיכו המשברים הרפואיים לתקוף את בורגר. לפני עשר שנים מצבה הידרדר והיא הגיעה למצב של חוסר יכולת ללכת. "התברר שאין לי סחוסים בכפות הרגליים", היא מספרת. "לדעתי, זה קרה בגלל שינוי שנעשה בתרופה שאותה אני לוקחת מגיל 12" (הכוונה לפרשת כדור האלטרוקסין שחשף אברי גלעד בזמנו, ד"פ). היא עברה ניתוח מורכב בארצות־הברית ברגלה, ושנתיים לאחר מכן את אותו ניתוח ברגל השנייה. "הייתי מרותקת במשך חודשים לכיסא גלגלים ועברתי שיקום ארוך ומייגע. היה לי חשוב לשמש דוגמה אישית לילדים שלי, להראות שגם ממקום של מוגבלות קשה אפשר לצמוח ואסור להישבר. דווקא אחרי זה הייתה נקודת המפנה במותג".
ממה המפנה נבע לדעתך?
"הפריצה הגדולה באה גם בזכות הבת שלי, יעל בת ה־28. היא מסיימת בשנה הבאה את התואר שלה בכימיה. היא סקרנית מבטן ולידה, והיא נשאבה לעניין כדי להבין את הפורמולות, שאבה מהכימאים מלא ידע, והתחילה לבוא עם רעיונות משלה. היא יושבת במעבדה והמוח שלה עובד שעות נוספות. היא הצעידה אותנו קדימה".

המעריץ מספר אחת

לבורגר, כאמור, יש גם בן בכור, שעליו ייתכן שכבר שמעתן: אסף בורגר (33), מפיק מוזיקלי ודיג'יי מפורסם הידוע בשם Borgore. בורגור הוא יוצר ומפיק מוביל בתעשיית המוזיקה האלקטרונית הבינלאומית, מנגן בפסטיבלים הכי נחשבים, בעל לייבל מוזיקה עצמאי ועובד עם האמנים הכי גדולים. לפני הקורונה, אורלי ובעלה היו פוקדים את פסטיבלי המוזיקה הגדולים בעולם באופן קבוע. "אין פסטיבל גדול שאנחנו לא שם. הוא מנגן, ואנחנו על הבמה, יחד איתו. כבר קרה שהוא הופיע מול 150 אלף איש ואמר לקהל, 'ההורים שלי היום איתכם'. זו חוויה מטורפת. לא מכירים אותי כ'ביופפטיקס' אלא כאמא של בורגור".
6 צפייה בגלריה
דיג'יי בורגור (אסף בורגר)
דיג'יי בורגור (אסף בורגר)
הבן אסף (דיג'יי בורגור). "כל אחד בעסק שלו, אנחנו לא מערבבים"
(צילום: Gustavo Caballero\GettyImages)
יצא לך לפגוש דרכו מוזיקאים מפורסמים?
"ברור. את כולם. את חלקם אפילו אירחתי לארוחת ערב בבית של אסף. גם את מיילי סיירוס".
וכשאת פוגשת את מיילי סיירוס, את מדברת איתה גם על המותג שלך?
"לא, לא. ממש לא. זה לא מעניין. יש חוק – כל אחד בעסק שלו, אנחנו לא מערבבים. אסף, לא רק שהוא מעולם לא פרסם אותי אצלו באינסטגרם עם ה־700 אלף עוקבים שלו, הוא אפילו לא עושה לי לייקים. אבל אני יודעת שבתוך תוכו הוא המעריץ מספר אחת שלי".
6 צפייה בגלריה
מיילי סייירוס
מיילי סייירוס
מיילי סייירוס. "אירחתי אותה לארוחת ערב בבית של אסף"
(צילום: Amy Sussman\GettyImages)
מה הצעד הבא שלך?
"אנחנו בקשר עם חברת Prominent האמריקאית, שמייצגת את המותגים של מדונה, סלין דיון, בריטני ספירס ועוד. זה התחיל כששלחתי חבילת מוצרים במתנה לרואת החשבון של אסף בלוס־אנג'לס, והיא אמרה לבן שלי, 'איך יכול להיות שהמותג של אמא שלך לא בארצות־הברית?', וקבעה לו פגישה עם דן לוין, מייסד החברה. חתמנו איתו הסכם, היינו אמורים לעשות השקה מאוד גדולה ונוצצת ביוני האחרון, אבל אז פרצה הקורונה. אז אנחנו מתחילים בטפטופים.
"כבר קרה שהבן שלי הופיע מול 150 אלף איש ואמר לקהל, 'ההורים שלי היום איתכם'. זו חוויה מטורפת. לא מכירים אותי כ'ביופפטיקס' אלא כאמא של בורגור"
"עכשיו אני מדברת בדיוק עם מישהי מדובאי שיש לה שלושה מיליון עוקבים. היא קנתה את המוצרים שלנו בקאפרי פאלאס, מלון של כל המילארדרים, ואז היא פנתה אלינו ושאלה איפה אפשר להשיג אותם".
זה לא עושה לך חשק לעבוד יותר עם משפיעניות?
"הן פונות אליי, וב־99% מהמקרים אני מסרבת בנימוס. אני חושבת שהמותג צריך להמשיך לדבר בעד עצמו".
את עדיין מטפלת בלקוחות?
"הלקוחות שלי, יש כאלה שהן כמו אמא בשבילי. כשעברתי את הניתוחים הן היו שם בשבילי. את לא יכולה להגיד לבן אדם שאת מלווה 20 ומשהו שנים – 'גדלתי, אני לא מקבלת'. אז כן, הן יודעות שאני משוגעת וקובעת איתן בשש בוקר, והן זורמות איתי. אנחנו עוברים למשרדים חדשים בקרוב, מקום מאוד יפה וגדול, ועדיין יהיה לי חדר קטן שם, חלקת אלוהים משלי לאותן נשים שבאמת מלוות אותי ואני לא נפרדת מהן".
אז מה יש בתכשירים של ביופפטיקס? =========================
"מדובר בשילוב של פפטידים וחומצות בריכוז הגבוה ביותר המותר לשימוש ביתי", אומרת בורגר, "שמשווקים בטכנולוגיה ש'מקפסלת' את החומר הפעיל כדי לשמור על האפקטיביות שלו". ההתאמה נעשית על ידי קוסמטיקאית (כרגע מדובר ב־500 ברחבי הארץ) לפי מצב עורה וצרכיה של המטופלת, כשהשלב הראשון כולל שימוש בחומצה מתאימה, והשלב השני - קוקטייל פפטידים.
ומה התכשירים החביבים על הסלביות? לפי בורגר מדובר ב"שילוש קדוש" הכולל שלושה סרומים: הראשון לחידוש תאי הגזע העוריים הטבעיים; השני סרום לחות המכיל חומצה מיקרו־היאלורונית ומבטיח להחליק קמטי יובש קטנים ולהעלים את החספוס בעור; והשלישי לתיקון והרגעה. מחירים: 409-350 שקל.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button