מי גורו הבריאות שלהן? אורנה דץ, שירז טל, עינת שרוף, דאנה איבגי, אולגה לבייב

"חסך לי שנים של טיפול": 5 מפורסמות מגלות מי גורו הבריאות שלהן

מי הכין את דאנה איבגי ללידה השנייה שלה? מי מאבחנת את שירז טל בעזרת מטוטלת? מי פתרה לאורנה דץ את כאבי הגב? מי חיזקה את אולגה לבייב? ומי הרגיע את המיגרנות של עינת שרוף?

אורית מרלין־רוזנצוייג
פורסם:
 דאנה איבגי, אורנה דץ, עינת שרוף, אולגה לבייב ושירז טל מציגות את המטפל/ת ההוליסטי/ת שלהן:

ארז וקסמן הוא גורו הבריאות של דאנה איבגי

שיטת הטיפול: תורת ארבעת העולמות שפיתח, המבוססת בין היתר על הרפואה הגרמנית החדשה, ריקול הילינג ושיטות טיפול שעברו מדור לדור
11 צפייה בגלריה
ארז וקסמן ודאנה איבגי
ארז וקסמן ודאנה איבגי
דאנה איבגי וארז וקסמן. השתחררה מפחדים לפני הלידה
(צילום: אביגיל עוזי)
המטפל: ארז וקסמן, בן 56, נשוי, אב לשתיים, סבא לשלושה נכדים, לשעבר לוחם ומפקד בשב"כ
את שיטת הטיפול שלו למד ארז וקסמן מאביו. "זו שיטה שעוברת מאב לבן", הוא מסביר. "אנחנו שבעה דורות של מטפלים, וזה מתחיל ברוסיה הלבנה אצל הרב שניאור זלמן מלאדי, שהקים את תנועת חב"ד".
וקסמן, בוגר תואר ראשון במדעי הרוח והחברה, השתלם בלימודי הרפואה הגרמנית החדשה, גישה רפואית הוליסטית של ד"ר ריקי גירד האמר מגרמניה, וכן בשיטת ריקול הילינג, של ד"ר ז'ילבר רנו מקנדה, שאיחד כמה שיטות טיפול לתיאוריה טיפולית אחת. בימים אלה מתכנן (לצד איש עסקים שמטופל אצלו) הקמת מרכז רפואה אינטגרטיבי שישלב רפואה מערבית והוליסטית המבוססת על השיטות שאיתן עובד.
ארז וקסמן: "זו שיטה שעוברת מאב לבן. אנחנו שבעה דורות של מטפלים, וזה מתחיל ברוסיה הלבנה אצל הרב שניאור זלמן מלאדי, שהקים את תנועת חב"ד"
איך השיטה שלך מתייחסת לריפוי מחלות?
"לפי 'תורת ארבעת העולמות' שפיתחתי, המשלבת את כל הידע שצברתי, המחלה היא לא סימפטום סובייקטיבי אלא קונפליקט רגשי לא פתור שמתבטא בסטרס - האדם נמצא תחת השפעה דומיננטית מתמשכת של מערכת העצבים הסימפתטית, הכרוכה במחשבות טורדניות, קור בגפיים, חוסר תיאבון, נשימה מהירה וכו'.
"אם הוא לא מצליח לעכל את הקונפליקט, השלב הבא הוא ירידת אנרגיה באיבר מסוים (בהתאם לסוג הקונפליקט) והופעה של דלקת, כיב, או גידול. לדוגמה, כאשר אדם סובל ממחלה במעי הגס, הקונפליקטים שאיתם הוא מתמודד קשורים במה שהוא חווה כמעשה נתעב שנעשה לו, בהשפלה שעבר, בתחושה שבזו לו. מיגרנה, למשל, היא קונפליקט שמקורו בירידת ערך אינטלקטואלית, כשאדם מרגיש שהוא פחות חכם ביחס לסביבה שהוא נמצא בה.
"מטרת השיטה היא למצוא את הדפוס שמייצר את הסטרס, שכן אותו דפוס יחזור על עצמו בווריאנטים דומים לאורך ציר החיים שלנו. התת־מודע ישכפל את עצמו עד שנתעורר ונבקש להבין מה יושב עלינו".
איך מתבצע הטיפול?
"במהלך הטיפול, שמתבצע ללא מגע, אני רואה את המטופל בתוך רשת אלקטרומגנטית המוקרנת לעולם דרך ארבע עדשות מצמצמות אור, וגורם לו לנוע. כאשר הוא נע קדימה, הוא נמצא בתהליך רגשי הקשור באירועים עתידיים; כאשר הוא נע אחורה, הוא מצוי בתהליך רגשי הקשור בעברו. תנודות ימינה ושמאלה מלמדות על רצון למצוא איזון במערכת היחסים עם ההורים. סיבוב נגד כיוון השעון מלמד כי העדשות עולות מעלה ומרחיקות את הקונפליקטים. סיבוב עם כיוון השעון מלמד על איזון וריפוי.
"מבחינתי ריפוי הוא שכחה. אם המטופל שוכח גם אותי לאחר שטיפלתי בו, עשיתי את שלי".

11 צפייה בגלריה
ארז וקסמן ודאנה איבגי
ארז וקסמן ודאנה איבגי
"מטרת השיטה היא למצוא את הדפוס שמייצר את הסטרס"
(צילום: אביגיל עוזי)

דאנה איבגי: "עליי זה משפיע כמו קסם"
"אני לא זוכרת אפילו מתי פגשתי את ארז, מרוב שנדמה לי שאנחנו מכירים כל החיים, אבל נראה לי שלפני עשר שנים לפחות" , אומרת דאנה איבגי (38). "הוא נכנס לחיי, כמו שהמון דברים טובים נכנסו, דרך אמא של בעלי (שזה כבר נושא לכתבה אחרת), ורק אחרי שנפגשנו, קלטתי ששני חברים טובים שלי הם האחים שלו: השחקנית ענת וקסמן והמוזיקאי ועורך הווידיאו ניר וקסמן.
דאנה אבגי: "בפעם הראשונה שהגעתי אליו הופתעתי מהדיוק, הוא קלט בדיוק מה עובר עליי. מאוד נהניתי מהטיפול, תחושה של תעופה ושחרור שחיפשתי בחיים שלי"
"בפעם הראשונה שהגעתי אליו הופתעתי מאוד מהדיוק שלו, איך הוא קלט בדיוק מה עובר עליי ובאיזו נקודה אני בחיים. מאוד נהניתי גם מהטיפול. תחושה של תעופה כזאת ושחרור שמאוד חיפשתי בחיים שלי אז. בהתחלה ארז טיפל יחד עם אשתו רונית, והדברים שאמרו לי בכל פגישה הולכים איתי עד היום, כמו מפת דרכים.
"אני מתחברת מאוד לשיטה שלו, שמסתכלת על הגוף ועל הנפש כיחידה אחת. עליי זה משפיע כמו קסם, באופן מיידי. בדור שגדלתי בו, שהיה אולי פחות רוחני מהדור הנוכחי, תמיד הסבירו לי שהכל עניין של תהליכים ושדברים מתקדמים לאט, ופתאום גיליתי שוואלה, אפשר להגיע לארז ולפתור בפגישה אחת משהו שישב עליי כל החיים. אני מרגישה שהוא חסך לי שנים של טיפול. בכל פעם שאני צריכה לחזור למסלול או לעבד אירוע כלשהו, שלא הצלחתי לעבד, אני מגיעה אליו ואחרי הטיפול ממשיכה את העבודה בעצמי.
"זאת יכולה להיות בעיה פיזית או התמודדות נפשית, זה יכול להיות משהו מהותי ועמוק או משהו נקודתי - למשל, טיפול שעשיתי לפני הלידה השנייה שלי. הייתי חייבת לשחרר פחדים שנשארו מהלידה הראשונה, ובאמת הלידה השנייה הייתה מהירה וטובה.
"ככל שהשנים עוברות, השיעורים משתנים ואני מקבלת ממנו הרבה יותר שיעורי בית. כל המשפחה והחברים שלי כבר היו אצלו לדעתי. חברה שלי צוחקת עליי שאני כמו 'ג'הווה וויטנס' (עדי יהווה) של ארז וקסמן ושל שכונת שפירא. אבל ברצינות, אני באמת מודה כל הזמן על זה שיש לי הדרכה כזאת מדויקת וחכמה ואוהבת, זה לא מובן מאליו".

לימור מילוסלבסקי היא גורו הבריאות של אורנה דץ

שיטת הטיפול: תרגילי יוגה בשילוב מיינדפולנס
11 צפייה בגלריה
 אורנה דץ לימור מילוסלבסקי
 אורנה דץ לימור מילוסלבסקי
לימור מילוסלבסקי (מימין) ואורנה דץ. כאבי הגב חלפו
(צילום: קובי קואנקס)
המטפלת: לימור מילוסלבסקי, בת 51, נשואה ואם לשלושה, תושבת גבעתיים
עד לפני 15 שנה עסקה לימור מילוסלבסקי בראיית חשבון, בייעוץ אסטרטגי ובליווי עסקים. אבל אז החליטה לעשות תפנית של 180 מעלות והחלה ללמוד בווינגייט. לפני עשור התחילה ללמד יוגה.
"אני באה מרקע שיש לו השפעה על מה שאני עושה כיום, כי אני מתייחסת לתחום גם במובן הפרקטי, הרציונלי, שמחבר אותי לחיים על פני כדור הארץ, ולא מסתפקת רק בהיבט הרוחני. יוגה במובן הפרקטי אומרת שכשאנחנו שומעות מילים שנזרקות לחלל האוויר כמו, 'תחשבי חיובי', אנחנו לא באמת יודעות מה לעשות איתן, איך ליישם בחיי היומיום. אני מרשה למטופלים שלי לא להרגיש חיובי, אבל חשוב שישאלו את עצמם למה הם מרגישים ככה. אני מאבחנת ומטפלת דרך האופן שבו הם נושמים, מרימים את הידיים, דרך צורת ההליכה שלהם והחזקת הגוף שלהם. אם אדם סובל מכאבי גב, זה מלמד על האופי שלו, כנ"ל לגבי כאבים בשכמות ובכתפיים. כבר עברו דרכי אלפי אנשים, ואני יכולה לזהות בעיות רגשיות דרך המכאובים שלהם".
לימור מילוסלבסקי: "המשימה הראשונה שלי היא לחבר את המטופלים לגוף שלהם"
את משלבת גם מגע?
"היכולת שלי היא לגעת באנשים, ללמד אותם להכיר את הגוף שלהם ואז לעבוד עם עצמם. היוגה היא מלאכת הגוף והמיינד. כל תנועה היא מניפולציה של הגוף לטובת המיינד. המשימה הראשונה היא לחבר את המטופלים לגוף שלהם. זה כמו לפגוש חברת ילדות מגיל 12, שלא ראית שנים. הקשר השתנה, צריך לבנות מערכת יחסים חדשה".

11 צפייה בגלריה
 אורנה דץ לימור מילוסלבסקי
 אורנה דץ לימור מילוסלבסקי
" כל תנועה היא מניפולציה של הגוף לטובת המיינד"
(צילום: קובי קואנקס)

אורנה דץ: "האימון שומר לי על השקט הפנימי"
"אני עושה המון ספורט וכל מה שקשור בו מעניין אותי", אומרת אורנה דץ (56). "בעבר שיחקתי בנבחרת ישראל בכדורעף, ובהמשך חיפשתי פעילות ספורטיבית לתחזוק. עשיתי משקולות, קיקבוקסינג, סטודיו־סי ופילאטיס. לפני עשר שנים הגעתי ליוגה, והתחלתי לתרגל שלוש פעמים בשבוע ואף יותר. זה משהו ששומר לי על השקט הפנימי גם בשנה האחרונה והמאתגרת. יש ביוגה משהו מרגיע. אני אדם עם המון אנרגיה, וכשאני מסיימת תרגול אני חשה שקט שנמשך שעתיים לפחות. אני ממש מחכה לשעות האלה. בגיל שלי הגוף חלוד וכבר לא מתחדש, ויש משהו ביוגה ששומר על היציבה והגמישות של השרירים, וזה מה שחשוב בעיניי".
אורנה דץ: "בגיל שלי הגוף חלוד וכבר לא מתחדש, ויש משהו ביוגה ששומר על היציבה והגמישות של השרירים, וזה מה שחשוב בעיניי".
למה הגעת לטיפול?
"היו לי כאבים בגב התחתון. הרבה מאוד נשים סובלות מהתופעה בגלל יציבה לא נכונה, הליכה על עקבים או הפעלה לא טובה של הגוף. האזור של מרכז הגוף, מהבטן התחתונה עד השוק, מנוון בדרך כלל, אנחנו לא מסובבים ומעירים אותו, והעניין ביוגה זה לשחרר את כל מה שתקוע שם באמצעות תנועתיות.
"לימור משלבת בתרגול גם את שיטת מיינדפולנס - שחרור ממחשבות ומכעסים, שבאים לידי ביטוי בגוף. בזכות הטיפול משהו בפנים מתהדק ומתייצב. הרוחות בחוץ מטלטלות, אבל כך הטלטלות פחות דרמטיות".

אסף ארבל הוא גורו הבריאות של עינת שרוף

שיטת הטיפול: שילוב של רפואה סינית, רפואה יפנית, שיאצו, צמחי מרפא, ו"לנשום שינוי"
11 צפייה בגלריה
עינת שרוף אסף ארבל
עינת שרוף אסף ארבל
אסף ארבל ועינת שרוף. המיגרנות נעלמו
(צילום: אביגיל עוזי)
המטפל: אסף ארבל, בן 47, נשוי ואב לשלושה, תושב כפר־סבא
את ההסמכה ברפואה סינית קיבל אסף ארבל בשנת 1999 מה"מכללה לרפואה משלימה", שהייתה שלוחה של פסיפיק קולג' בסן־דייגו, ואת ההתמחות עבר בארצות־הברית. הוא מטפל במחלות פנימיות ואוטואימוניות, בנשים הרות בסיכון ומלווה נשים שמתקשות להיכנס להיריון.
בשנים האחרונות הוא מטפל ברפואה יפנית ("היא עדינה יותר מהסינית"), שבה אבחון המצב הגופני נעשה דרך הבטן, וכן השתלם באנפוקו, שיטת מגע יפנית (אנ=לחיצה, פוקו=בטן) שלפיה הבטן היא המרכז, הבסיס שלנו, מקור החיים. בנוסף השתלם באבחון דרך כפות הרגליים, הבטן, הסרעפת, הלשון והדופק, וגם בשיאצו, בצמחי מרפא ובכוסות רוח. ארבל עובד גם בשיטת "לנשום שינוי", טכניקת טיפול רגשי שפיתח המטפל דוד אטון, אשר משיבה את הנשימה הטבעית למקומה הנכון ומביאה ניקוי רגשי ותחושת הקלה וצמיחה.
אסף ארבל: "במקרים שבהם יש פתיחות מצד המטופל, השחרור יכול להגיע גם דרך נשימות ועיסוי הסרעפת, שהיא המעלית של הגוף בעולם הרגש"
"אני מאמין שהגוף מדבר אלינו ואומר לנו מה לא בסדר, משדר מצוקות וכאבים במטרה לעורר אותנו לטיפול וריפוי. הדרך שלנו להתפתח היא באמצעות הגוף, כי ברגע שאנחנו ערים למכאובים שלנו, אנחנו זזים מהמקום שבו אנחנו נמצאים ועושים שינוי. הגוף הוא המקום הנמוך ביותר מבחינת ההיררכיה, יש לנו מדרגות גבוהות יותר, כמו תודעה ואמונה ומחשבות שמנהלות אותנו ומתבטאות בגוף שלנו באופן רגשי. הגוף לא משקר. הוא נותן את התמונה המלאה".
לְמה אנחנו זקוקים כדי לרפא את הגוף?
"אנחנו צריכים לנקות ולשחרר חסימות ברמה הרגשית והפיזית. האבחון הוא הדבר הכי משמעותי. כל מי שמטפל צריך להיות במצב שאנחנו קוראים לו 'ריקות', לשאוף להיות צינור ולפתח יכולת הקשבה וקליטה של דברים. בעיות לא נפתרות רק בעזרת דיקור. צריך לפתור בעיה מהשורש, להגיע לחסימות הרגשיות של הטראומות והדברים שהדחקנו פנימה. השחרור, במקרים שבהם יש פתיחות מצד המטופל, יכול להגיע גם דרך נשימות ועיסוי הסרעפת, שהיא המעלית של הגוף בעולם הרגש. הטראומות מכווצות את הסרעפת, מה שלוקח מאיתנו אנרגיה וחוסם את ההתפתחות".

11 צפייה בגלריה
עינת שרוף אסף ארבל
עינת שרוף אסף ארבל
"לנקות ולשחרר חסימות ברמה הרגשית והפיזית"
(צילום: אביגיל עוזי)

עינת שרוף: "החלטתי לפתור את כל בעיות הבריאות עד גיל 60"
"לאורך השנים עשיתי כל מיני טיפולים ובסופו של דבר הגעתי לאסף, אדם שקט, סגפן ומסתורי, במקור מקיבוץ טללים", אומרת עינת שרוף "יש לי שפה משותפת עם כל מי שמגיע מהדרום".
עינת שרוף: "אני חיה בעולם שבו המון חברים שלי הם על הבמה או בפוליטיקה, התחרות קשה, הכל חזק ומוחצן, ופתאום פגשתי מטפל שרק נגע לי בכף הרגל עם האצבע ומיד נרגעתי. כמו קוסם"
למה הגעת אליו?
"שנים שאני חיה עם מיגרנה, חברה טובה ועצובה שלי, שתמיד מצליחה להפתיע. היא יכולה להגיע בכל רגע, אפילו באמצע טיסה. החלטתי להילחם במפלצת.
"בקיץ האחרון הייתי בסדנת InHeal (לנשום שינוי) עם קבוצה של שבע נשים. אסף העביר את הסדנה, ומיד הרגשתי ממנו אנרגיה אחרת, לא אגרסיבית. אני חיה בעולם שבו המון חברים שלי הם על הבמה או בפוליטיקה, התחרות קשה, הכל חזק ומוחצן, ופתאום פגשתי מטפל שרק נגע לי בכף הרגל עם האצבע ומיד נרגעתי. כמו קוסם. הוא ישר אמר לי, 'אני יודע שאת סובלת ממיגרנות, אלך איתך דרך ואת תיפטרי מזה'. בנוסף, סבלתי גם מחוסר איזון במערכת העיכול.
"הוא טיפל בי בכמה שיטות בו זמנית, דיקור משולב בשיאצו, הילינג סיני, עיסוי יפני בבטן, התאים לי צמחי מרפא, וכדי לשחרר את הגוף מסטרס עברתי גם עיסוי בבמבוק חם בעורף, שמספק תחושת הרפיה מיידית לגוף. כמו שאני שרה בהופעות כל מיני שירים, שילוב של קלאסיקות ומזרחי, גם הוא משלב כמה שיטות ומתאים לכל מטופל את מה שנכון לו. אסף הסביר לי מה לעשות כדי לאזן את עצמי, איך להיות קשובה לגוף. שנים לא הרגשתי טוב, אני כבר לא רוצה להיות שם. אני קוראת כל דבר שקשור לתזונה שמיטיבה עם מערכת העיכול. אני שותה כל בוקר מים עם לימון ומנקה רעלים. החלטתי שאני רוצה עד גיל 60 לפתור את כל בעיות הבריאות שלי".
והמיגרנה עברה?
"לגמרי".

ד"ר מירה ניאזוב היא גורו הבריאות של אולגה לבייב

שיטת הטיפול: שילוב של הרפואה היהודית על פי ספרי הרמב"ם, הרפואה הסינית העתיקה (כולל דיקור סיני) ושיטת התזונה המקרוביוטית. ניאזו היא מחברת הספר "סוד הריפוי בתזונה על פי חוכמת הדורות" (הוצאת סגול).

11 צפייה בגלריה
אולגה לבייב ד"ר מירה ניאזוב
אולגה לבייב ד"ר מירה ניאזוב
אולגה לבייב (מימין) וד"ר מירה ניאזוב. העיגולים השחורים מתחת לעיניים נעלמו
(צילום: יובל חן)
המטפלת: ד"ר מירה ניאזוב, בת 80, נשואה ואם לשניים, סבתא לשמונה נכדים ושלושה נינים, תושבת רמלה
בגיל 33 עלתה ד"ר מירה ניאזוב מאוזבקיסטן, שם עבדה כפנימאית וכהמטולוגית בבית חולים. בארץ השתלבה ביחידה לחולים מרותקים במחוז ראשון־לציון של קופת חולים כללית. כיום, כרופאה בפנסיה, היא לא מקבלת מטופלים חדשים אך מכשירה מטפלים לפי השיטה שלה, שמשלבת את הרפואה היהודית על פי ספרי הרמב"ם העתיקים עם הרפואה הסינית העתיקה (שכוללת גם דיקור סיני) ושיטת התזונה המקרוביוטית.
ד"ר ניאזוב השתלמה בהולנד ובמקומות נוספים בעולם בלימודים הוליסטיים. "לפי הרבה מקורות עתיקים, יש לגוף ארבעה סוגי אנרגיה - אש, אדמה, מים ורוח", היא אומרת, "וזו האינפורמציה שיכולה לעזור בפענוח בעיות רפואיות".
ד"ר מירה נאיזוב: "אנשים נוטים לא להאמין, אבל ריפוי, גם של מחלות מורכבות, יכול במקרים רבים להגיע בעזרת תזונה"
מתי הבנת שהרפואה המערבית לא מספיקה לריפוי?
"מתחילת דרכי כרופאה צעירה בת 20 ומשהו, עבדתי בבית חולים ולא יכולתי לעזור להרבה לחולים. נהגתי להתייעץ עם אמא שלי, שלא הייתה רופאה אבל הייתה מרפאה בחסד עליון. היו לה אבחנות הוליסטיות מרתקות, והיא תמיד אמרה לי, 'תבדקי את הדופק ואת הלשון - מה הצבע שלה, צבע החיפוי שלה ועובי החיפוי'. זו שיטת אבחון שעוזרת לי מאוד עד היום".
מה למדת על הגוף שהרפואה המערבית לא מבינה?
"הרפואה המערבית מחלקת את הגוף לתאים, רקמות ואיברים, אבל לא רואה מעבר לזה את הניהול האנרגטי של הגוף. אנחנו בנויים בדיוק כמו אטום פשוט, ממכלול אנרגטי. כרופאה מערבית, אם אני מטפלת ברקמה או באיבר, אני יכולה לפתור את הסימפטום של המחלה, אבל אף פעם לא אוכל להבין לעומק מה בעצם מתרחש בגוף. למשל, היה לי פעם פציינט עם כאבים בכתף. לא נגעתי בכתף שלו בכלל, והוא יצא מהמרפאה בלי כאבים כי ראיתי את הבעיה האמיתית ופתחתי חסימות אנרגטיות בעזרת דיקור סיני.
"היה לי מטופל אחר בן 70, שסבל באופן כרוני משלשולים וכל מה שעשה כדי להיפטר מהם לא עזר. התברר שהוא נהג לשתות כל יום שני בקבוקי סודה עם קרח. הוא הגיע אליי, ותוך פחות מארבעה ימים הבעיה נפתרה על ידי טיפול תזונתי מתאים. אנשים נוטים לא להאמין, אבל ריפוי, גם של מחלות מורכבות, יכול במקרים רבים להגיע בעזרת תזונה".

11 צפייה בגלריה
אולגה לבייב ד"ר מירה ניאזוב
אולגה לבייב ד"ר מירה ניאזוב
אבחון לפי הדופק
(צילום: יובל חן)


אולגה לבייב: "אני מגיעה אליה אחת לחצי שנה כדי להתחזק"
"לפני כמה שנים הרגשתי לא טוב, הייתי חלשה, והגעתי לקליניקה של ד"ר ניאזוב בעקבות המלצות שקיבלתי", מספרת אולגה לבייב. "היא בדקה לי את הדופק ואמרה שיש יותר מדי לחות בגוף, ושעליי לאכול מאכלים מסוימים לפי תזונה מקרוביוטית. הייחוד שלה שהיא לא זקוקה לבדיקות דם כדי לאבחן. לפי הדופק היא יכולה לאתר מיד איפה יש בגוף חסימה אנרגטית. הטיפול מתבצע באמצעות דיקור במחטים, והיא נותנת תפריט הכולל מזונות שמותר ואסור לאכול. מי היה מאמין שהסימנים הכהים שהיו לי מתחת לעיניים נבעו מתזונה לא מדויקת עבורי? אף אחד הרי לא חושב על זה.
אולגה לבייב: "שיטת הריפוי שלה לא קלה, התזונה צריכה להיות מדויקת, אבל גם כמה ימים טובים של ניקוי עושים את השינוי"
"אני מגיעה אליה אחת לחצי שנה כדי להתחזק. אני מניחה שיכולתי ללכת לכל מרפאה אחרת בעולם, אבל הצניעות של ד"ר ניאזוב מצאה חן בעיניי, ובזכות המקצועיות שלה הסכמתי להתראיין. היא רופאה עדינה ומכילה, שבניגוד לרופאים אחרים שמסתכלים על צג המחשב, מסתכלת עלייך. רואה אותך. שיטת הריפוי שלה לא קלה, התזונה צריכה להיות מדויקת, אבל גם כמה ימים טובים של ניקוי עושים את השינוי. הספר שלה, 'סוד הריפוי בתזונה על פי חוכמת הדורות', הוא קריאת חובה. אנחנו בעולם המערבי רצים מפה לשם ולא שמים לב לעצמנו. לא מבינים את הסימנים שהגוף מסמן לנו. הספר מציע התבוננות בכל התופעות הפיזיות - החסימות - שהגוף מבקש לשחרר".

דינה דיאמנט היא גורו הבריאות של שירז טל

שיטת הטיפול: שילוב בין אייפק, רות ווב־קריל, פרחי באך, קונסטלציה משפחתית
11 צפייה בגלריה
שירז טל דינה דיאמנט
שירז טל דינה דיאמנט
שירז טל (מימין) ודינה דיאמנט. פותרת את ה"באגים" במערכת
(צילום: יאיר שגיא )
המטפלת: דינה דיאמנט, בת 55, נשואה ואם לשניים, תושבת זכרון־יעקב
את דרכה כמטפלת הוליסטית עשתה לאחר לימודי תואר ראשון בקולנוע במכללת תל־חי, ועבודה כארט דיירקטורית בפרסומות לטלוויזיה. "באחד הקמפיינים שעבדתי עליו, הצמידו לי נהג שלמד אסטרולוגיה סינית והציע לי מפה אסטרולוגית. כשבאתי אליו הוא הסתכל עליי ואמר, 'למה שלא תלמדי שיטות טיפול?'. אחרי שבועיים התחלתי ללמוד רפלקסולוגיה. לא התכוונתי לטפל, אבל תוך שנה התחלתי לעשות את זה, וזה מה שאני עושה עד היום".
היא מטפלת הוליסטית כבר 26 שנה. בוגרת לימודי פסיכותרפיה גופנית במכללת "רידמן". השיטה שלה משלבת כמה גישות טיפוליות: אייפק (שיטה הוליסטית ואנרגטית לטיפול באלרגיות וברגישויות למזונות, שמגיעות ממקור פיזי, רגשי ופסיכוסומטי. השיטה גורסת כי רוב הבעיות הפיזיולוגיות והרגשיות שלנו נובעות מתגובה חיסונית מוגזמת); שיטת רות ווב־קריל (הילרית ישראלית הפועלת מאנגליה, ומסייעת לשחרר מערכות יחסים שכבר לא משרתות אותך ומשפרת יחסים מאתגרים); פרחי באך; ושיטת קונסטלציה משפחתית (גישה שפותחה על ידי התרפיסט ברט הלניגר בשנות ה־80 וטוענת שאת הקשיים שלנו קיבלנו בירושה מדורות קודמים, והם אלה שמנהלים אותנו).
דינה דיאמנט: "אני מאבחנת בטכניקת מבחן שריר, שבה אני שואלת את הגוף שאלות, והוא עונה כן או לא. גם מטוטלת היא כלי אבחון שבאמצעותו אני מקבלת נתונים נוספים"
איך נראה טיפול שלך?
"רוב העבודה שאני עושה היא אנרגטית. זה לא הילינג ולא תקשור, זה הדבר הכי קרוב לטכנאות מחשבים. זה כמו שהמחשב מדי פעם נתקע ומשהו לא עובד בו, כך זה גם בחיים - מערכות יחסים שיוצאות מאיזון, משימות שנתקעות. אני בודקת למה זה קרה, מנקה את מה שצריך, מעדכנת, והחיים חוזרים להיות טובים יותר. הטיפול ניתן בהתאם למה שאותו אדם צריך לאותו רגע נתון, החל מתינוקות שסובלים מגזים ועד היבטים חסומים אנרגטית של אנשים במקום העבודה שלהם".
מה אנחנו לא מבינים על הגוף שלנו?
"שאי־אפשר להפריד אותו מהרגשות, המחשבות והיבטים אנרגטיים נוספים. אם כל הגורמים האלה מסונכרנים ביניהם וכל אחד מהם מאוזן, אנחנו בטוב. אם אחד מהם יוצא מאיזון או האיזון הכולל מופר, אנחנו מרגישים פחות טוב. אי־אפשר לפתור כל בעיה פיזית על ידי דברים חיצוניים. תמיד צריך להסתכל על הקשר גוף־נפש, מיינד־אנרגיה".
איך את מאבחנת?
"בטכניקת מבחן שריר, שבה אני שואלת את הגוף שאלות, והוא עונה כן או לא. זו גם הדרך שבה מאבחנים בתטא הילינג וקינסיולוגיה. גם מטוטלת היא כלי אבחון שבאמצעותו אני מקבלת נתונים נוספים".

11 צפייה בגלריה
שירז טל דינה דיאמנט
שירז טל דינה דיאמנט
שיטה המבוססת על תדרים אנרגטיים
(צילום: יאיר שגיא )

שירז טל: "היא המכשפה הטובה שלי"
"אני מטפלת בגוף־נפש כבר הרבה שנים. חייתי בניו־יורק, הכרתי כל מיני שיטות טיפול הוליסטיות, אבל הפעם הראשונה שבה ממש התחברתי לטיפול הייתה אצל דינה", מודה שירז טל (46). "הגעתי אליה במקרה, למרות שבעולם שלי דברים לא באמת קורים במקרה. כל דבר מוביל אותך לדבר אחר, ובדיעבד את מזהה את סימני הדרך. "דינה עבדה כמטפלת במכון הכושר שבו התאמנתי. כשחזרתי לארץ לפני 20 שנה, התמודדתי עם קשיים רגשיים. כדוגמנית שעבדה בעולם, התנהלתי בעולם של גדולים וויתרתי על הרבה מאוד דברים. כשהגעתי אליה לזכרון־יעקב, פגשתי לראשונה את השיטה שלה, שמבוססת על תדרים אנרגטיים. זה היה חדש עבורי, אבל הרגשתי ממש טוב אחרי הטיפול. זה שיפר לי את התחושה בצורה שלא יכולתי להתכחש אליה".
שירז טל: "אני לא מאמינה בטיפול פסיכולוגי וגם אין לי רופאים קונבנציונליים. אני לא לוקחת תרופות מכל סוג שהוא, מאמינה ברפואה טבעית. הטיפול האנרגטי אצל דינה מאזן אותי"
"מאחורי הטיפול שלה עומדת ההבנה הפשוטה שלכל דבר יש תדר אנרגטי, והיא כמו טכנאית מחשבים של החיים. אם דברים נתקעים, מתערערים, אם יש רצף של תאונות, כל מיני 'באגים' במערכות הגוף, היא מאזנת אנרגטית.
"אני לא מאמינה בטיפול פסיכולוגי וגם אין לי רופאים קונבנציונליים. אני לא לוקחת תרופות מכל סוג שהוא, מאמינה ברפואה טבעית. הטיפול האנרגטי אצל דינה מאזן אותי. אנחנו הרי חולים רק כשאנחנו לא מאוזנים בפנים. בהתחלה ניסיתי להבין את שיטת הטיפול שלה, שאינה כוללת שום מגע אלא כניסה לתדר אנרגטי. היה שלב שבו התחלתי ללמוד חלק מהדברים, ובסוף אמרתי שלא צריך להבין הכל. כשטכנאי מחשבים מגיע אליי, אני לא מבינה מה הוא עושה, אבל הוא מתקן את המחשב. אני קוראת לה 'המכשפה הטובה שלי'".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button