שלומית וולפין

איך טראומות שחווינו בעבר משפיעות על התפקוד המיני שלנו?

שלומית וולפין מסבירה מטפלים בחרדת ביצוע או ירידה בחשק המיני באמצעות התת-מודע

פורסם:
שלומית וולפין (49), מטפלת בתת־מודע, מרצה, מנחת הפודקאסט "זקפת בוקר" ומחברת הספר "נראה אותך גבר - מדריך מיני למתבגר", גרושה + 2
היי שלומית, את עוסקת בשיקום התפקוד המיני אצל גברים באמצעות התת־מודע. מה זה אומר בעצם?
"התת־מודע הוא מעין מחסן במוח שצבר אירועים, זיכרונות, חוויות, רגשות וטראומות והם נשארו באותו מחסן כקבצים. התת־מודע הוא לטובתנו – בזכותו אנחנו יודעים ללכת, לנהוג, להתלבש ולעשות את פעולות היומיום. אבל לפעמים הוא תוקע אותנו ואנחנו לא מצליחים להשתחרר מאיזה לופ שאנחנו נמצאים בו".
איך התת־מודע משפיע על התפקוד המיני של גברים?
"הוא בא לידי ביטוי בתופעות כמו שפיכה מוקדמת, איבוד זקפה, ירידה בחשק המיני או חרדת ביצוע. כל אלה נובעים במקרים רבים מטראומות שהגבר חווה בילדות או בנעורים ושנצרבו בתת־המודע שלו. למשל, מקרה שבו כשהגבר היה נער הוא נתפס מאונן והרגיש בושה. כדי שלא יתפסו אותו מאונן שוב, הוא סיגל לעצמו הרגל לגמור מהר - ועכשיו, כשהוא כבר גבר, הוא מתמודד עם שפיכה מהירה בזמן קיום יחסי מין. דוגמה אחרת היא ילד שלעגו לאיבר המין שלו וכשהוא מתבגר הוא סובל מחרדת ביצוע. כל החוויות הטראומטיות האלו נכנסות לתת־המודע של הגבר, לעתים מבלי שהוא בכלל מודע או זוכר שעבר אותן. כשיש איזה טריגר, הטראומה צפה. גם משיכה לנשים מסוימות ופנטזיות כמו סאדו־מאזו אפשר להסביר כתוצאה של דברים שהאדם עבר בילדות".
איך ניתן להתמודד עם זה?
"מה שיפה בתת־מודע הוא שהוא גמיש, ואפשר ליצור תהליכים של שינוי באמצעות הגעה אליו. יש כל מיני טכניקות שמטרתן להגיע לתת־המודע כמו NLP או דמיון מודרך. השיטה שאני עובדת בה נקראת 'רפואת־על' והיא מבוססת על הקשר שבין גוף ונפש. אחרי שזיהינו את האמונות וההרגלים שמנהלים את הגבר בעקבות הטראומות שעבר, אני משחזרת איתו את האירועים הטראומטיים ולאחר מכן מבצעת ניקוי אנרגטי. כמובן, זה לא הוקוס פוקוס, מדובר בתהליך. אבל בסופו אפשר להגיע לשינוי".
אני מניחה שיש גברים שחוששים משחזור של אירועים טראומטיים.
"צריך להבין שלא לכל אחד יש חוויות ממש טראומטיות. לפעמים זה משפט או מבט שגרם לחוויה הלא נעימה זו. אז פה יש איזושהי צפירת הרגעה. אני כן מסייגת ואומרת שלפעמים יש הפתעות והתת־המודע יכול להציף דברים קשים ולא נעימים. למי שחושש להיכנס פנימה ולהתעמת, אני ממליצה לפנות לסוג אחר של טיפול. מי שכן מוכן לרפא את הפצעים הללו, צריך להגיע בגישה של התמסרות מלאה".
למה בחרת לעסוק דווקא במיניות של גברים?
"אחרי שהתחלתי לעבוד כמטפלת בתת־מודע, הגיע אליי גבר שלא הצליח לקיים יחסי מין במשך שנתיים. בהתחלה לא ידעתי איך לעזור לו. הצעתי שייגש לאורולוג או לרופא משפחה וייקח ויאגרה. אבל הוא התעקש לעבור טיפול בתת־המודע, וזה עזר לו. בעקבות זאת הרגשתי רצון עז לסייע לגברים נוספים".
איך התת־מודע בא לידי ביטוי במיניות של נשים?
"באותה צורה כמו אצל גברים. לדוגמה, אישה שעברה פגיעה מינית כשהייתה ילדה, עלולה בבגרותה להתמודד עם קושי וכאב פיזי כשהיא מנסה לקיים יחסי מין. נערה שתפסו אותה מאוננת יכולה לפתח אנטי לגבי עינוג עצמי כשתגדל. כל אמונה שהיא קיבלה בבית, כל הרגל מהסביבה, יכול להשפיע על המיניות של האישה".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button