כאבי גב בזמן היריון

גם לך כואב הגב בהיריון? כך תקלי על עצמך

כשני שלישים מהנשים בהיריון סובלות מכאבי גב, בעיקר גב תחתון. ככל שההיריון מתקדם, מורגש הכאב בכל שעות היממה, כולל במצב מנוחה. אז מה אפשר לעשות?

פורסם:
כשני שלישים מהנשים בהיריון סובלות מכאבי גב, בעיקר גב תחתון. הכאבים מגיעים בעוצמות שונות במהלך היום, העוצמה משתנה מאישה לאישה ולעתים, ככל שההיריון מתקדם, מורגש הכאב בכל שעות היממה, כולל במצב מנוחה.
הכאבים נגרמים עקב שינויים במרכז הכובד של הגוף. משקל הבטן ההולך וגדל עם התקדמות ההיריון יוצר עומס על הרצועות ועל שרירי הגב התחתון, הבטן הגדלה מושכת את הגוף קדימה, וכך נוצר עומס על הגב התחתון. בנוסף, בגין השינויים ההורמונליים בהיריון מופיע רפיון של רצועות ושרירים סביב עמוד השדרה, אשר גורם לחוסר יציבות של עמוד השדרה ולכאבים המדוברים.
איך תדעי אם מדובר בכאב גב או בבעיה אחרת?
אם קיים ספק שמא הכאב נובע ממקור אחר, כמו צירים או סיבה הקשורה למערכת השתן או העיכול, יש לפנות לבדיקה: כאב עז שמופיע גם במנוחה ומפריע לתפקוד היומיומי, חוסר שליטה על הסוגרים (שתן/ צואה) או תחושת נמלול בגפיים מצריכים הערכה על ידי רופא אורתופד או מומחה לכאבי גב, כדי לשלול פריצת דיסק או מצב אחר המצריך טיפול. אם נשללו הסיבות האחרות, ככל הנראה הכאב נובע ממערכת השרירים והשלד.
כך מפחיתים את כאבי הגב:
בהנחה שנשללו הסיבות האחרות ומדובר בכאבי שרירים ושלד, מומלץ: לנעול נעליים נוחות ולהימנע מנעלי עקב; להתכופף נכון בעת הרמת חפצים מהרצפה - על ידי כיפוף הברכיים, כך שהרגליים והישבן (ולא הגב) יישאו את משקל הגוף; להקפיד על יציבה נכונה בגב זקוף ולהימנע מעמידה ממושכת; להזיז את האגן בצורה מעגלית בעזרת ישיבה על כדור פיזיו; עיסוי יכול להקל - אך חשוב לבצעו על ידי מטפל מוסמך לטיפול בנשים הרות; פעילות גופנית מפחיתה את הסיכוי לכאבי גב, ואם היית רגילה לעסוק בה טרם ההיריון, מומלץ בהחלט להמשיכה בהיריון.
אפשר ליטול משככי כאבים או לפנות לרפואה משלימה כגון דיקור (על ידי מטפל/ת מוסמכ/ת לטיפול בנשים הרות). ברוב המקרים כאבי הגב חולפים לאחר הלידה, משקל עודף מעלה את הסיכוי להימשכותם גם אחריה.
חשוב לדעת: אפידורל אינו מחמיר כאבי גב, וגם לנשים שסבלו מהם בהיריון אין סיבה להימנע ממנו בלידה.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button