מכפר חרוב למבוא חמה. טיילת מצוקי האון

כאן הרי גולן: 20 תחנות נהדרות - ממרגלות החרמון עד חמת גדר

מהצפון הרחוק עד הדרום של רמת הגולן: מקומות נפלאים לטייל בהם, לטעום, לראות, ללון ולהתפנק, רגע לפני גשמי ושלגי החורף

פורסם:
בלי מסלול מתוכנן, בלי לוחות זמנים: בוחרים מקום ללון בו לילה אחד, אולי שניים ואפילו שלושה, ובלי לעבור בתורים של נתב"ג ולנשום אוויר מטוסים, נוסעים ליהנות בחבל הארץ הכי אירופאי בישראל, שמצליח לחדש ולהפתיע בכל פעם מחדש: באוכל, ביין, באטרקציות, בחוויות.

אבל לפני הכל, הכללים:

צפון, דרום, ימי חול ושבת
כביש מספר 91 - שתחילתו בגשר בנות יעקב וקצהו המזרחי בקרבת פתחת קונייטרה - מחלק את רמת הגולן, בהכללה, לאזור צפוני ולאזור דרומי. מבחינת הנוף והתכסית, החלק הצפוני ירוק והררי יותר, ותמצאו בו, בין היתר, את רוב כרמי הענבים ומטעי התפוחים, ואת הנקטרינות והשזיפים והאוכמניות והדובדבנים, שמצליחים כל כך באזור.
בדרום לעומת זאת, פני הקרקע מתונים ושטוחים יותר, האזור יבש יותר מבחינת גשמים וכמות המשקעים, ואופי הגידולים החקלאיים שונה בהתאם: פחות מטעים וכרמים, יותר שדות עונתיים.
מבחינת יישובים והרכב האוכלוסייה, וגם זאת בהכללה, האזור הצפוני, שבו תמצאו בין השאר את היישובים עין-זיון, אורטל, אודם, מרום-גולן, אל-רום ושעל, לצד יישובי הדרוזים מג'דל-שמס, מסעדה, בוקעתא ועין-קיניא, נחשב לחילוני יותר, ולפיכך יותר עסקי תיירות ואוכל פעילים בו גם בסופי שבוע. האזור הדרומי כולל לא מעט יישובים דתיים ובהם חיספין, קשת, יונתן ורמת-מגשימים, ולעתים לא קל למצוא בו עסקי תיירות, כמו למשל מסעדות, הפעילים בימי שבת.
מה עשינו כאן?
התחלנו בצפון הרחוק, למרגלות החרמון, חלפנו ביותר מ-20 תחנות שמציעות חוויות, פעילות וכמובן אוכל טעים, וסיימנו הרחק בדרום הגולן, בואכה חמת גדר. קשה כמובן, לעצור בכל תחנה המוזכרת כאן, אבל אפשר לנסות.
התקשרו לפני!
הימים ושעות הפתיחה של האתרים, המסעדות והאטרקציות ברמת הגולן עלולים להשתנות מסיבות שונות: עונות השנה, מזג האוויר ואף עניינים אישיים של מפעילי האתרים, שלרוב עובדים לבד או בצוות קטן. רצוי להתקשר לפני שיוצאים לדרך, כדי לוודא שפתוח ופעיל.

התחלנו: איסוף חוויות בצפון


לבנדר וורדים
18 צפייה בגלריה
מיזם ריחני. "חות שדה"
מיזם ריחני. "חות שדה"
מיזם ריחני. "חות שדה"
(צילום: צביקה בורג)
לאן הגענו? ל"חוות שדה", הממוקמת בין עצי חורש אלונים טבעי בפאתי קיבוץ עין-זיוון, מול יקב פלטר. זהו פרויקט אישי של חברת הקיבוץ רות שדה, שבחרה חלקת חורש בת כ-20 דונם וזרעה ונטעה שדות לבנדר, ורדים דמשקאיות ועוד צמחי ופרחי תבלין. היא מפיקה מהם מוצרים קוסמטיים ובהם סבונים, נרות, פרחים מיובשים ועוד, בין היתר באמצעות מתקן זיקוק הניצב במבנה צ'רקסי עתיק בלב החלקה.
בסיור מודרך עם רות, בין הערוגות הפורחות, לומדים על הפקת השמנים האתריים ועל תוכנותיהם. בסתיו ובחורף אין פריחה מהממת, אבל עדיין יש מה לראות, ללמוד ולקנות. טיפ: אפשר לתאם השתתפות בסדנת שזירת פרחים.
איפה זה? בעין-זיוון. פתוח: שני-שישי, 15:30-10:00. סיור מודרך בתשלום, 35-30 שקל. טל' 077-6020727 / 054-6700838.
עוד משהו? אפשר להזמין מראש סלסילת פיקניק ולשבת לאכול בין עצי החורש.

אמנות והיסטוריה
18 צפייה בגלריה
סוריאליסטים, מוכשרים. גרפיטי במפקדה הסורית
סוריאליסטים, מוכשרים. גרפיטי במפקדה הסורית
סוריאליסטים. ציורי גרפיטי במפקדה הסורית
(צילום: צביקה בורג)
לאן הגענו? לבניין הנטוש של מפקדת הצבא הסורי ברמת הגולן. זהו מבנה ענק, 120 מטר אורכו, שהוקם בראשית שנות ה-60 של המאה שעברה ומאות חדריו שימשו את קציני הצבא ואנשי המודיעין הסורים עד מלחמת ששת הימים. המבנה נפגע במלחמה וגם לאחריה, במלחמת יום הכיפורים, אבל נותר שלם ברובו, ואת חדריו הנטושים והסוריאליסטיים מעטרים כיום ציורי גרפיטי רבים.
למרות נזקי הפגיעות, אפשר (בזהירות!) לשוטט במסדרונות ובחדרים, לטפס לגג (מסוכן! אין מעקה) ולצפות בנוף, וגם לרדת למרתפים, שמי יודע – אולי בעבר נכלאו ועונו בהם אסירים.
איפה זה? כשני ק"מ מזרחית לצומת בראון, לצד כביש מס' 98.
עוד משהו: המקום הוא אחת התחנות במסלול בעקבות אלי כהן, שמתחיל באל-חמה שבדרום רמת הגולן ומסתיים במפקדת הצבא הסורי.

יינות בכרם
18 צפייה בגלריה
בתוך הכרם. יקב "תל שיפון"
בתוך הכרם. יקב "תל שיפון"
בתוך הכרם. יקב "תל שיפון"
(צילום: צביקה בורג)
לאן הגענו? ליקב תל שיפון, שמפעיל את אחד ממרכזי המבקרים הסואנים בענף היין הישראלי. זה המקום לטעימות יין, לסיור בכרמים הצמודים, לארוחה נהדרת הכוללת גבינות וסלטים, ולמגש עם אוהבי יין הממלאים את המקום, כל הזמן. סיור הכולל 5 מזיגות יין, ביקור מודרך בכרם, גבינות, סלטים ומטבלים עולה מ-140 שקל.
איפה זה? בקיבוץ אורטל. פתוח: ראשון-רביעי, 17:00-10:00; חמיש-שישי, 22:00-10:00; שבת, 18:00-10:00. טל' 050-3566578. אתר:
עוד משהו: ככה צריך להיראות יקב, מוקף בכרמים ובנוף קסום.

אוכל וחברים
18 צפייה בגלריה
חגיגה ללא הפסקה. "אוכל וחברים"
חגיגה ללא הפסקה. "אוכל וחברים"
חגיגה ללא הפסקה. "אוכל וחברים"
(צילום: צביקה בורג)
לאן הגענו? ל-Food&Friends, חלל אירוח מעוצב ומאובזר שבמרכזו בר ארוך המקיף מטבח שבו יוצר, מכין ומבשל השף שי לוינשטיין ארוחת שף מושקעת מחומרי גלם גליליים. ברקע מוזיקה נהדרת והאלכוהול זורם חופשי. מדובר בחוויה של ערב ארוך, שלא פעם מסתיימת בריקודים על השולחנות. טעים מאוד, מושקע מאוד, ומי שאומר שאין חיי לילה סוערים ברמת הגולן – פשוט לא היה כאן. אמנם מדובר בערב לא זול, אבל מדי פעם מותר להתפרע.
איפה זה? בקיבוץ שניר. פתוח: בחמישי ובמוצאי השבת, החל מ-20:00. מחיר: 350 שקל לסועד, כולל 5 מנות שף (ועוד נשנושים), אלכוהול חופשי (יין, ערק, וויסקי ועוד), וחוויה נהדרת.
עוד משהו: אלרגנים? טבעונים? פנו מראש למארחים והם ידאגו למנות בעבורכם. ועוד: מגיעים בקבוצה? בחרו מראש בנהג תורן, שלא ישתה אלכוהול.

עברנו לנשנושים וטעימות


נורדן והמעושנים
18 צפייה בגלריה
בירה ומעושנים. "נורדן", מרום גולן
בירה ומעושנים. "נורדן", מרום גולן
בירה ומעושנים. "נורדן", מרום-גולן
(צילום: צביקה בורג)
לאן הגענו? ל-Norden, הפודטראק של דאשה ואביב שמש, המתמקם מדי שישי במרום-גולן ומציע את בירה "נורדן" המצוינת מתוצרת הבית לצד נקניקיות מושקעות מהמעשנה, בלחמנייה הטריה עם כרוב כבוש, מלפפון חמוץ, מיונז וחרדל. לומר "לא להחמיץ" זו לא קלישאה אלא עובדה. להשקיע ולהגיע בזמן, לפני שנגמר המלאי.
איפה זה? במרום-גולן, בימי שישי, מ-12:00 עד 15:00. כדאי להתקשר מראש כדי לוודא שהם שם ונשאר משהו בשבילכם. טל' 052-3246622. פייסבוק: נורדן - Norden.
עוד משהו: אל תסתפקו בבירה "נורדן" מסוג אחד, נסו עוד.

ההמבורגרים המושלמים
לאן הגענו? ל"קונפאפא" (ConPapa), הפודטראק של מוזי אנידג'ר, שמתייצב בכל שישי ושבת במרום-גולן ומציע את ההמבורגרים הכי מושקעים בצפון. בתפריט: כריך בשר מפורק, נקניקיות, קאניה קון פריטו, טאקו פויו, טאקו טבעוני ומנות בעלות שמות מקוריים כמו הכריך של אמא של ישראל, הקבב של אלחנן והקציצות של ארלט, והכל מתוצרת הבית. גם טעים, גם שמח.
איפה זה? במרום-גולן, בימי שישי ושבת, מ-13:00 עד 16:00. טל' 054-7799330. פ
עוד משהו: תיכף, כשיהיה קר בגולן, יגישו בקונפאפא גם מרק וסחלב.

מתוקים למבינים
לאן הגענו? ל"דה קרינה" (De Karina), בית השוקולד הוותיק של קרינה צ'פלינסקי, דור שלישי למשפחת שוקולייטרים. לפני יותר ממאה שנה ברחו מאימי מלחמת העולם הראשונה לארגנטינה, שם הקימו מפעל שוקולד ביתי שהתפתח לעסק גדול. קרינה עלתה לישראל, הגיעה לעין-זיוון וכאן ממשיכה את סיפור האהבה המשפחתי למתוקים הפופולריים.
מה עושים כאן? מאחורי הקלעים מייצרים, כמובן, מגוון שוקולדים איכותיים ונהדרים, שניתן לרכוש בחנות שבמקום. יש גם סדנאות לילדים ולמבוגרים (בתאום מראש), בית קפה שמציע חטיפי שוקולד ומשקאות שוקו וקפה.
איפה זה? בקיבוץ עין-זיוון. פתוח: בימים שני-חמישי, 17:00-10:00, שישי, 15:00-9:00. בשבת, ראשון וימי חג סגור. כשר, נגיש. טל' 04-6993622
עוד משהו: לשתות שוקו חם גדוש בקצפת על בסיס שמנת בתוך מפעל לשוקולד? אין מתוק מזה.

אפשר גם פיצה

18 צפייה בגלריה
הכי טובה בגולן. חיים לרנר, Pizza di Qualita
הכי טובה בגולן. חיים לרנר, Pizza di Qualita
הפיצה הטובה בגולן. חיים לרנר, Pizza di Qualita
(צילום: צביקה בורג)
לאן הגענו? ל-Pizza di Qualita, הפודטראק המקסים של השף-קונדיטור-בולנז'ר חיים לרנר, שהתמקם לא מזמן בכניסה לקיבוץ עין-זיוון ומציע פיצות נפוליטניות שאותן הוא מכין במקום בעבודת יד, מבצק איטלקי משובח התופח במשך 72 שעות. עוד במקום: סלטים, בירה וקפה. אפשר להזמין ולהגיע לקחת, אפשר גם לשבת ולאכול במקום, בחורשה המוצלת הקטנה. טעים בטירוף, חם וטרי!
איפה זה? בעין-זיוון. פתוח: שני-שישי, 21:00-14:00, שבת, 17:00-13:00. בראשון סגור.
טל' 050-2277754.
עוד משהו: חלת השום של לרנר נהדרת. פשוט להזמין אותה ולקחת הביתה, גם אם אתם רק עוברים בסביבה.

בעיקר בשר
18 צפייה בגלריה
טעימה, מרווחת. T BONE, נווה אטי"ב
טעימה, מרווחת. T BONE, נווה אטי"ב
טעימה, מרווחת. T-Bone, נווה אטי"ב
(צילום: צביקה בורג)
לאן הגענו? לנווה-אטי"ב, לסניף החדש יחסית של מסעדת T-Bone ("טי-בון") המוכרת ממג'דל שמס. הבעלים, תיסיר שאער, שמחזיק ב"טי-בון" המקורית והוותיקה הצופה לברכת רם, בחר להתרחב לחלל פנוי ביישוב השכן. היתרונות: חניה צמודה בשפע, נגישות, מרחב לילדים להתרוצץ בחוץ (לפחות כעת, לפני עונת השלגים). בתפריט: מנות נדיבות מאוד של סטייקים, בשרים, סלטים ועוד, ממיטב המטבח הים-תיכוני – דרוזי. משביע, טעים, נעים ולא יקר.
איפה זה? בנווה-אטי"ב. פתוח: כל יום, מ-10:00 עד חצות. טל' 054-2283383 / 053-8097123. פייסבוק: ברכת רם T-Bone
עוד משהו: אם יש לכם זמן – קפצו למנה אחרונה (כנאפה, למשל) ולקפה ב"טי-בון" המקורית, המשקיפה לברכת רם.

סיימנו בלינה


הרי האלפים
18 צפייה בגלריה
כמעט הרי האלפים. בתי אירוח בעין זיוון
כמעט הרי האלפים. בתי אירוח בעין זיוון
כמעט הרי האלפים. בתי אירוח בעין זיוון
(צילום: צביקה בורג)
לאן הגענו? לקיבוץ עין-זיוון, הממוקם למרגלות הר אביטל ומוקף בבוסתנים שבהם גדלים תפוחי עץ, שזיפים, אוכמניות, פטל ומה לא (בקיץ פועל כאן קטיף עצמי, ב"בוסתן בראשית").
בעין-זיוון הפכו את התיירות והאירוח לענפי משק מרכזיים: פועלים כאן שני יקבים מוצלחים (פלטר ובהט), מסעדות (בית הקפה "מטרלו", חומוסייה, המבורגרייה, סושייה ואירוח ביתי), חנויות, סדנאות ועוד.
גולת הכותרת מן הסתם, הם חדרי האירוח: עשרות צימרים ובקתות עץ מאובזרות, לזוגות ולמשפחות עם ילדים (אפילו עם ארבעה, ואפשר לאלתר עם יותר). ארוחת הבוקר המושקעת מאוד מוגשת בחדר אוכל מרכזי והסביבה הקרובה לקיבוץ מלאה וגדושה באטרקציות מכל סוג: רכיבה על סוסים או אופניים, טיולי ג'יפים וטרקטורונים, ביקור באתרי מורשת וקרבות, וטיולים רגליים בשמורות הטבע ובחרמון.
איפה זה? בקיבוץ עין-זיוון. טל' 073-7576880.
עוד משהו: עכשיו, בשלהי הסתיו, אפשר עדיין להגיע לרמת הגולן ולצפות בשלכת הצובעת חורשות ומטעים בצבעי-חום-צהבהב-אדמדם נהדרים. גם המחירים סבירים, 700-550 שקל לזוג ללילה באמצע השבוע (לא כולל ימי חג). בעוד חודשיים-שלושה, יכסה שלג את החרמון ומחירי האירוח יזנקו.

המשכנו: לאטרקציות ולהרפתקאות בדרום


היי הג'יפ
18 צפייה בגלריה
יודע הכל. בגיפ עם ג'ימי
יודע הכל. בגיפ עם ג'ימי
יודע הכל. בג'יפ עם ג'ימי
(צילום: צביקה בורג)
לאן הגענו? לסיור רכוב על ג'יפ עם "ג'ימי ג'יפ", הוא ג'ימי שעל – דמות מיתולוגית ברמת הגולן והאיש שהמציא, לפני שנים רבות, את טיולי הג'יפים בצפון. לג'ימי יידע עצום על הגולן, ההיסטוריה והטבע, וכדאי פשוט להקשיב וללמוד. לאן נוסעים? מתאמים מראש, יש כמה מסלולים ובהתאם גם רמות המחיר.
איפה זה? בגבעת יואב. טל' 052-2543323.
עוד משהו: במהלך רוב הסיורים מגיעים למצפה אופיר, אתר הנצחה שהקים ג'ימי לזכר בנו אופיר, שנפטר בגיל 16 ממחלה נדירה.

זית, שמן זית
לאן הגענו? ל"משק טויסטר", מפעל חיים משפחתי שתחילתו בשנת 1890 בעין זיתים הסמוכה לצפת ומאז 1972 ברמת הגולן, בהובלת אליעזר טויסטר ורעייתו מרים. מרכז האירוח המפואר והמפתיע שלהם מציע סיור בבית הבד, הסברים, הדרכה וטעימות, קפה ועוגיות, ולא מעט סיפורי מורשת על תולדות המשפחה. מומלץ בחום!
איפה זה? בגבעת יואב. פתוח כל יום (למעט שבת), בתיאום. טל' 04-6763403 / 052-3261767 / 052-8700553.
עוד משהו: הגעתם למרכז המבקרים? קנו שמן זית מקומי מצוין.

אל המעיינות
18 צפייה בגלריה
בדרכי הגולן. בשטח עם Go Golan
בדרכי הגולן. בשטח עם Go Golan
בדרכי הגולן. בשטח עם Go Golan
(צילום: צביקה בורג)
לאן הגענו? ל-Go Golan, חברת טיולי שטח שפועלת בעיקר באזור גבעת יואב ובדרום רמת הגולן. הציוד כולל רכבי ריינג'ר לשניים עד ארבעה נוסעים, והמסלולים המוצעים עוברים בין מצפורי נוף, מעיינות, בורות קצינים וחורשים שבאזור.
איפה זה? בגבעת יואב. פתוח: כל יום, מ-8:00 עד 18:00. מחיר: החל מ-350 שקל לריינג'ר לזוג לסיור קצר של כשעה באמצע השבוע, ועד מסלולי אקסטרים ארוכים יותר (ויקרים יותר), עד כשלוש שעות וחצי, שכוללים גם מעיינות ובורות מים. טל' 052-6499565.
עוד משהו: הנהיגה עצמית, עם מדריך מוביל.

על המים
18 צפייה בגלריה
תחושה של ריחוף. "רוח על המים"
תחושה של ריחוף. "רוח על המים"
תחושה של ריחוף. "רוח על המים"
(צילום: צביקה בורג)
לאן הגענו? למתחם "רוח על המים", החבוי במבנה מעוצב היטב (ומפתיע לגמרי, כי מבחוץ לא רואים דבר). מה בפנים? בריכות מי מלח חמימות לטבילה מהנה ורגועה, ובריכות שבהן ניתן ליהנות מטיפולי מים - "ואטסו" – טכניקת טיפול במגע המתבצעת בבריכה חמימה.
ניתן להזמין טיפול פרטי (45 דקות, 900-550 שקל לזוג, כולל יין, תמרים תה ופינוקים, ואפשרות לשהייה במתחם מעבר למשך הטיפול), או להצטרף לטיפול "טעימות" קבוצתי. חוויה נהדרת, מקצועית, משרה שלווה ורוגע כמובטח.
איפה זה? בכפר הנופש "מצפה השלום", בכפר חרוב. טל' 04-6761767.
עוד משהו: אם תזרמו היטב עם הטיפול, תגיעו לרוגע כאילו נרדמתם למשך מספר שעות.

וכמובן, עצרנו לאכול


אדריכלות המאפים
18 צפייה בגלריה
כריכים, קפה וסלי פיקניק. "דורא"
כריכים, קפה וסלי פיקניק. "דורא"
כריכים, קפה וסלי פיקניק. "דורא"
(צילום: צביקה בורג)
לאן הגענו? ל"דורא", עגלת הקפה והמטעמים של אפרת ודידי ארליך. אפרת למדה אדריכלות אבל אוהבת אפייה וכעת מעדיפה להשקיע בכריכים המעולים שהיא מכינה ומגישה במקום, בלחמים, בפוקאצ'ות, בעוגות ובמאפים נהדרים. דידי בן הזוג, על הקפה, התה והלוגיסטיקה. אפשר להזמין גם סלי פיקניק.
איפה זה? בפאתי מושב נטור, ליד מתחם סטודיו "מנדרינה" (המתמחה בעבודות ובסדנאות זכוכית, אבל זה סיפור אחר). פתוח: שני-שישי, 13:00-9:00. בשבת סגור. טל' 050-3404026. פייסבוק: דורא – עגלת קפה בגולן.
עוד משהו: כשר.

בירה בכפר
18 צפייה בגלריה
עשייה מוקפדת. "דודיס"
עשייה מוקפדת. "דודיס"
עשייה מוקפדת. "דודי'ס"
(צילום: צביקה בורג)
לאן הגענו? ל"דודי'ס ביסטרו", מסעדה-מעדניה-פאב-בית קפה שהגה, הקים ומפעיל השף דודו זנגי. הקונספט הוא אוכל טעים ולא יקר, מבוסס בשרים, טאפאס, בירה איכותית ומוזיקה, ויצוין מיד שהמקום כשר.
דוגמאות מתפריט האוכל: קבבונים בתיבול קינמון (40 שקל), שקשוקה (50 שקל), סלטים (55-50 שקל), המבורגרים, כולל טבעוני (90-60 שקל), כריכים חמים (38-25 שקל). בירה: קורונה, סטלה, בזלת (17-15 שקל), ומהחבית – בקס, גולדסטאר ולה-שוף (38-20 שקל). בדלפק שבחדר סמוך תוכלו להצטייד בבקבוקי בירה ממגוון מותגים, ובהם דובל, ליפמנס, לינדמנס קריק, נגב, מלכה הרצל, בלומון, פולר'ס ועוד. מעולה.
איפה זה? בגבעת יואב. פתוח: ראשון-רביעי, 21:00-10:00, בחמישי עד 22:00. בשישי ובשבת סגור. כשר, נגיש, ויש חניה. טל' 077-3228050
עוד משהו: דודי'ס אינו רק מסעדה אלא גם מעדניה כפרית, שניתן להצטייד בה בלחמים, בבשרים וכאמור במגוון יוצא דופן של סוגי בירה ויין.

חוות הבשרים
18 צפייה בגלריה
הפתעה טעימה. "חוות ג'ילבון"
הפתעה טעימה. "חוות ג'ילבון"
הפתעה טעימה. "חוות ג'ילבון"
(צילום: צביקה בורג)
לאן הגענו? ל"חוות ג'ילבון", מסעדת בשרים ותיקה, הממוקמת לצד הכביש העולה מגשר בנות יעקב למרכז הרמה. המרחב גדול (לפחות בימי חמימים, כשאפשר לשבת גם בחוץ), המוזיקה נעימה מאוד ומאפשרת גם לנהל שיחה, והבשרים מצוינים. למשל: קרפצ'יו בקר, 59 שקל; המבורגר, 88-76 שקל; סטייק קצבים 300 גרם, 158 שקל. שווה, טעים והשירות מצוין.
איפה זה? לצד כביש מס' 91, מעט אחרי העלייה מגשר בנות יעקב וממלון "פרא". פתוח: שני-שבת, 22:00-12. בראשון סגור.
עוד משהו: הגעתם בזוג? "ארוחת חוואים זוגית" כוללת כ-900 גרם ממגוון בשרים, ועולה 329 שקל.

מושב-קיבוץ
18 צפייה בגלריה
מתוקתקת, איכותית. "מושבוצ"
מתוקתקת, איכותית. "מושבוצ"
מתוקתקת, איכותית. "מושבוצ"
(צילום: צביקה בורג)
לאן הגענו? למסעדת "מושבוצ", מוסד קולינרי של ממש, המתמקד בחומרי גלם מקומיים, מהגולן והגליל, ובעיקר בבשרים מחוות החקלאי יוחאי שנידר, שמחזיקים בתקן "חי בריא". זו מסעדה מקצועית, מתוקתקת, איכותית, ולא פלא שהיא מלאה בסועדים כמעט כל הזמן. מהתפריט: פטה כבד עגלה עם צ'אטני תפוחים, 59 שקל; מחבת קצבים זוגית, 900 גרם, 299 שקל; המבורגר אסאדו מפורק, 89 שקל; פיקניה עגלה 300 גרם, 149 שקל. היינות כולם מיקבי רמת הגולן. חוויה של ארוחה. טיפ: במקום פועלת גם מעדניה. טעמתם מנה טעימה? קנו את הבשר ונסו להכין בבית.
איפה זה? במושב רמות. פתוח: ראשון-רביעי, 21:00-13:00, חמישי, 22:00-13:00, שישי ושבת, 22:00-12:00. הזמנת מקום (כדאי מאוד), טל' 04-6795095.
עוד משהו: מה זה "מושבוצ"? כינוי של צורת ההתיישבות ברמת הגולן בשנותיה הראשונות, משהו ששילב חיי קיבוץ במבנה של מושב.

קפה ומתוק לדרך
18 צפייה בגלריה
הכי מתוק בגולן. מולאן פטיסרי
הכי מתוק בגולן. מולאן פטיסרי
הכי מתוק בגולן. מולאן פטיסרי
(צילום: צביקה בורג)
לאן הגענו? ל"מולאן פטיסרי", מתחם אוכל ומתוקים הצמוד לאתר הנופש "באי גאלי". יעל שרעבי, אלופת הגולן בעוגות ובמאפים, מציעה כאן מאפים, קישים, סלטים ומתוקים, וכמובן קפה ומיצים. הכל מופלא ומתוצרת הבית. שווה ביותר, גם לארוחות בוקר וצוהריים.
איפה זה? במתחם אוהלי היורטה "באי גאלי", גבעת יואב. פתוח: רביעי-שבת, מ-9:00 עד 16:00, בחמישי גם מ-19:00 עד 23:00. טל' 052-2426808.
עוד משהו: הנוף המרהיב בחינם, ותוכלו להתרשם גם ממתחם היורטות – אוהלי האירוח הסמוך: עשרות אוהלים, מאובזרים ומצוידים במזגנים, במיני-מקרר ובמקלחת, חלקם מפנקים עם מיטות ואחרים לאירוח 30-10 איש. אין בריכה, אין טלוויזיה, אין ווי-פיי – לכאן באים כדי להחתבר לאנשים וליהנות.

לילה טוב

מול ים כנרת
18 צפייה בגלריה
חלום של נוף. "מצפה השלום", כפר חרוב
חלום של נוף. "מצפה השלום", כפר חרוב
חלום של נוף. "מצפה השלום", כפר חרוב
(צילום: צביקה בורג)
לאן הגענו? ל"מצפה השלום" בכפר חרוב, מתחם אירוח הכולל 27 בקתות עץ נטועות בחורש ירוק, חלקן ("בקתות כנרת") בקו ראשון לנוף הכנרת, והאחרות ("בקתות חרוב") בין מדשאות ועצים, ועוד 12 סוויטות מהודרות, מפנקות, מאובזרות, צופות לנוף, שמעניקות שקט ופרטיות מוחלטת.
ארוחת הבוקר המושקעת מוגשת לחדרים, ואם תחליטו לטייל – מגוון האופציות רב: מרחצאות חמת גדר מרוחקות כ-15 דקות נסיעה, ויש בסביבה הקרובה שמורות טבע (נחל מיצר, עין פיק, אחו נוב), נחלים ומפלים, ומסלולי הליכה. טיילת מצוקי האון הנהדרת, מהיפות בישראל, משתרעת לאורך כ-2.5 ק"מ, מכפר הנופש דרומה, עד מבוא חמה, לאורך המצוק המשקיף לכנרת, היא סלולה כמעט לכל אורכה ובדרך רואים נוף מהמם, שפני סלע משתזפים ועופות טרף מרחפים מעל. מומלץ לעשות אותה השכם בבוקר או לפני השקיעה.
איפה זה? בכפר חרוב. טל' 04-6761767.
עוד משהו: מתצפית "מצפור השלום" יורד שביל אל שרידי בוסתני הכפר הסורי ששכן במקום וננטש במלחמת ששת הימים. כ-300 מטר של הליכה מעט מאתגרת מביאה למעיין מצפה השלום, בריכת בטון קטנה עם נביעה של מים צלולים וצוננים. מומלץ מאוד ביום חמים.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button