מימין: המצוי, משמאל: הרצוי (תמונת אילוסטרציה)

מהלחמה ועד הדבקה: השיטות השונות לעיבוי ולהארכה של הריסים

ריסים עגולים, מופרדים וארוכים הם משאלת הלב של נשים רבות. מהן השיטות הפופולריות ואיזו מהן באמת יכולה להתאים לך?

תמר איל־להב
פורסם:
לשתי השיטות השולטות בתחום: שזירת ריסים והרמת ריסים, הצטרפה בשנתיים האחרונות שיטה שלישית: הדבקת ריסים, כך אומרת לנו קרן יהלום, מאסטרית איפור קבוע ועיצוב ריסים ובעלת קליניקה באור־יהודה. אתן שוקלות לשדרג את הריסים שלכן? כדאי שתכירו את ההבדלים העיקריים בין השיטות:

שזירה/ הלחמה

שיטה המשווה לריסים מראה עשיר אך מאוורר, המותאם ברמת ריס ריס (ויש בכל עין כ־200 ריסים!) ללוק המבוקש. השיטה מאפשרת לבחור בין אורך הריסים הרצוי (15-8 מילימטר), הלוק (מראה חתולי/ בובתי/ טבעי וכדומה) והעובי.
זה מתאים לך אם: יש לך זמן פנוי. "הזמן שצריך להקדיש לפעולה יכול לנוע בין שעתיים אצל מישהי מיומנת ועד ארבע שעות, מה שאומר שאת אמורה להיות עם עיניים עצומות כל הזמן הזה. לא לכולן זה מתאים", מציינת יהלום.
מה חשוב לדעת לפני? "שבקיץ העמידות של הריסים פוחתת בגלל הרבה סיבות, כמו הזיעה שמצטברת בעפעף, המלח שבים, הכלור שבבריכה וכדומה".
איך זה עובד? לאחר ניקוי יסודי של הריסים, הנחת כיסוי על הריסים התחתונים (כדי שלא יידבקו לעליונים) ויצירת מיפוי אורכים לפי המראה הרצוי (למשל, למראה חתולי יידרשו ריסים ארוכים בקצה), מכינים את "הסט" , טובלים כל ריס בנפרד בדבק, מניחים על הריס הרלוונטי ומתקדמים הלאה.
בשורה התחתונה: השיטה מחזיקה לזמן ממושך יחסית (בין ארבעה לחמישה שבועות לסט חדש), איננה פוגעת בריסים הטבעיים ואיננה מורגשת או מציקה.
מחיר: כ-450 שקל וצפונה

הדבקה

הדבקת ריסים מקצועית איננה דומה להדבקת ריסים לאירוע חד־פעמי שמחזיקה מעמד למקסימום יומיים. מדובר בתהליך שבו מדביקים מניפות ריסים באורכים שונים שמחזיקות מעמד בין שבועיים לשלושה.
ותרי על זה אם: את שוחה באופן תדיר בים/ בריכה, חופפת מדי יום, ישנה על הבטן או שיש לך עור שומני. במקרים אלה שווה לך לשקול שיטה אחרת. כל אלה מקצרים את משך העמידות של ההדבקה, מה שעלול לגרום לך לעוגמת נפש.
מה חשוב לדעת לפני? שלאחר הטיפול, במשך יומיים, אסור לך להרטיב את הריסים ודווקא ביומיים האלה ישנה תחושה של כבדות וקושי להסתגל, אז הביאי את זה בחשבון. בנוסף, כדאי להימנע ממריחת צלליות אבקתיות, כיוון שהאבקה נתפסת בדבק והמראה שנוצר לא אסתטי.
איך זה עובד? לאחר ניקוי יסודי של הריסים בוחרים את שילוב המניפות הרצוי (בכל מניפה קווצה קטנה של ריסים), ואותן מניחים ישירות על הריסים (אחרי שמרחנו עליהם דבק לבן והיפואלרגני) בצמוד לשורש, ללא צורך בהפרדה.
בשורה התחתונה: הטיפול קצר (כ־50 דקות) ויש צורך לחדש אותו מדי שבועיים.
מחיר: כ-200-150 שקל

הרמה

זה הפתרון למי שרוצה מראה טבעי ללא תוספות, אך יחד עם זאת עגול, מודגש ומסודר הרבה יותר מהתוצאה שמשווה מעגל ריסים.
זה מתאים לך אם: את חסידה של מראה טבעי או שהריסים שלך צומחים ישר. אם מתחשק לך ריסים מודגשים או שהריסים שלך קצרים באופן משמעותי, הטיפול הזה פחות רלוונטי עבורך.
מה חשוב לדעת לפני? "ברשתות רואים המלצות רבות על 'הרמת ריסים טבעית', אך מדובר בהטעיה לצערי", אומרת יהלום. "לא ניתן בשום אופן לבצע הרמת ריסים עם חומרים טבעיים. החומרים הם כימיים וצריך לדעת איך לעבוד איתם. הדבר הטבעי היחיד בשיטה הזו הוא המראה שמתקבל בסיום".
איך זה עובד? מלבישים על הריסים מעין תבנית סיליקון מעוגלת, מותחים ומסרקים את הריסים ומניחים עליהם שני חומרים – הראשון פותח את השערה והשני מקבע אותה לפי הצורה של התבנית המעוגלת.
בשורה התחתונה: זוהי השיטה הכי "טבעית" לשינוי מראה הריסים, והיא מחזיקה כשישה שבועות לערך, עד שכל הריסים נושרים וצומחים חדשים. הטיפול עצמו נמשך כשעה ואין הגבלות לאחריו.
מחיר: כ־300-200 שקל
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button