שרון לוי. "נערכים לכל תרחיש"

ראשת מטה ועדת הבחירות: "כששמעתי שיש בחירות חמישיות אמרתי 'אוי לא'"

שרון לוי עובדת שלוש שנים מסביב לשעון כדי לקיים את חמש מערכות הבחירות שנחתו עלינו. "אני יוצאת מהבית בבוקר וחוזרת בלילה, אבל אני אוהבת את העבודה שלי"

פורסם:
בשלוש השנים האחרונות, שרון לוי (44), ראשת מטה הבחירות ואמא לארבע בנות, כמעט לא הייתה בביתה בירושלים. "עבדנו ללא הפסקה, כי גם בין לבין ערכנו הפקות לקחים, בחנו דוחות מבקר המדינה, החזרנו את הלשכה לעבודה שגרתית ושוטפת ועוד לא הספקנו לנוח קצת וכבר הוכרזה עוד מערכת בחירות. לא הייתה לנו דקה מנוחה".
עוד כתבות בלאשה

מה התפקיד של ראשת מטה ועדת הבחירות?
"אני הגורם המקשר בין מנכ"לית ועדת הבחירות, עו"ד אורלי עדס, ובין ראשי האגפים במטה ו־20 מנהלי הוועדות האזוריות ברחבי הארץ. אני עורכת סיורים בוועדות, עוקבת אחר ביצוע החלטות ובנוסף אני ממונה על מעמד האישה ועל רווחת העובדים בוועדה".
איזו מערכת בחירות הייתה הכי קשה?
"כל מערכת בחירות היא מורכבת, אבל בבחירות הקודמות הייתה קורונה וזה היה מאתגר ביותר. היינו צריכות לתת מענה לחולים ולמבודדים כדי שיוכלו להצביע, וזה הצריך לוגיסטיקה מיוחדת, קלפיות מיוחדות, הסעות וכו'".
בלי להלחיץ, יש פרשנים שמדברים כבר על בחירות שישיות.
"אני מקווה שלא נגיע לשם, אבל גם אם כן, נהיה מוכנים וערוכים ונבצע כל משימה. עם כל הקושי אני מאוד אוהבת את העבודה שלי".
מה התרחיש הכי חמור שאתם נערכים אליו?
"אין תרחישים נוראיים שנערכים אליהם, אבל אנחנו מקצוענים שיודעים את העבודה".

"צריך לזכור שבכל מערכת בחירות אנחנו מתחילים ממש מאפס כי אנחנו מפרקים את המערכת האחרונה וחוזרים לשגרה. להקים את העסק מחדש זה לא פשוט"
איך הגבת כששמעת שהולכים לבחירות הנוכחיות, שנה בלבד אחרי המערכת האחרונה?
"בהתחלה אמרתי 'אוי, לא'. ביומיים הראשונים היה קצת קשה לעכל, הייתי באמצע שיפוצים בבית, גרתי אצל אמא שלי ותוך כדי ההכנות לבחירות חזרנו הביתה והיינו צריכים לארגן הכל, כשאני בכלל לא נמצאת. אני מתחילה לעבוד בשבע בבוקר ומסיימת לפעמים ב־12 בלילה ואפילו בארבע בבוקר.
"צריך לזכור שבכל מערכת בחירות אנחנו מתחילים ממש מאפס כי אנחנו מפרקים את המערכת האחרונה וחוזרים לשגרה. להקים את העסק מחדש זה לא פשוט. צריך לגייס עוד 200 עובדים למטה שלנו, למעלה מאלף עובדים לוועדות האזוריות, וליום הבחירות 65 אלף עובדים, סדרנים, מזכירים ומפקחים".
כמה פתקי הצבעה מודפסים בכל סבב בחירות?
"לכל רשימה מודפסים כתשעה מיליון פתקים (יש כ־40 רשימות, מדובר ב-360 מיליון פתקים לסבב בחירות. ד"ח). מפאת עקרון השוויון מודפסת כמות זהה של פתקים לכל הרשימות".
מה עושים עם כמויות הנייר האלה אחרי הבחירות?
"השקים עם פתקי ההצבעה מועברים למרכז הלוגיסטי של ועדת הבחירות ונשמרים למקרה של צורך בספירה חוזרת. בסוף התהליך הם מושמדים בתהליך שבו ניתן לעשות שימוש חוזר בנייר".

"לכל רשימה מודפסים כתשעה מיליון פתקים (יש כ־40 רשימות, מדובר ב-360 מיליון פתקים לסבב בחירות). מפאת עקרון השוויון מודפסת כמות זהה של פתקים לכל הרשימות"

על מה נאלצת לוותר בשלוש השנים האחרונות?
"על מה לא? לארגן את הבית אחרי השיפוץ שעשינו, להיות עם הבנות שלי. פספסנו טיול לפני גיוס, טיול אחרי שחרור וטיול בת מצווה שאני חייבת לבת שלי שהיום היא בת 18".
קשוח.
"כשאוהבים את העבודה שום דבר לא קשה. גם בעלי, שהוא יבואן קרמיקה עצמאי, עסוק מאוד, ובכל זאת תומך בי. הוא מוותר על הרבה דברים למעני".
איך הגעת לתפקיד?
"התחלתי ב־2007 כמזכירה של המנכ"לית הקודמת. כשאורלי עדס מונתה למנכ"לית ועדת הבחירות, הפכתי ליד ימינה כמנהלת הלשכה ומשם קודמתי לראשת המטה".
מה דחית לאחרי הבחירות?
"אני לא רוצה תוכניות גדולות, רק לחזור לשגרה. אני מקווה שהבחירות הבאות יהיו בעוד ארבע שנים, אפילו שנתיים אני מוכנה לקבל, עם ישראל זקוק לשקט".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button