היא על זה. ניקולה פלץ וברוקלין בקהאם

האם הגבות הדקות עושות קאמבק?

מדונה, הראפרית דוג'ה קאט, והשחקנית ניקולה פלץ הן רק חלק שהנשים שאימצו את המראה הדקיק. האם עידן הגבות העבות הגיעו לקיצו אחרי שלטון ארוך שנים?

פורסם:
סרט דוקומנטרי שיצא לאחרונה על השחקנית פמלה אנדרסון יצר שיח ער ברשת סביב סיפורה המרתק, אבל היו עוד דברים בסרט שהסעירו את הגולשים - הגבות הדקיקות שלה, מראה שעליו היא מקפידה לשמור מראשית ימי תהילתה.
והיא ממש לא לבד, מתברר: השחקנית ניקולה פלץ (אשתו של ברוקלין בקהאם), הראפרית דוג'ה קאט, בתי אופנה מכובדים כמו בלומארין וטום בראון - הם רק חלק מהשמות שאימצו לאחרונה את המראה שהיה פופולרי בתחילת המילניום. גם בטיקטוק אפשר לראות אותן תופסות תאוצה כחלק מההתעניינות של המשתמשים באופנה של תחילת שנות ה־2000 וטרנד ה־Y2K. מה קורה פה? האם זה סוף עידן הגבות העבות אחרי שלטון ארוך שנים?
"זה ממש לא הסוף של הגבות העבות", מרגיע אמן הגבות מושיק טקו. "תמיד יש נשים שהולכות אחרי החשק האישי שלהן, ולא בהכרח מעניין אותן מה שהאופנה מכתיבה".
4 צפייה בגלריה
מדונה
מדונה
כמו כל דבר שהיא עושה, גם את זה היא לקחה לאקסטרים. מדונה
(צילום: GettyImages/Kevin Winter)

"אני חושבת שרוב האנשים מבינים שהכי נכון זה להיצמד למבנה הטבעי של הגבה ולא לדקק או לעבות יותר מדי. הגבות צריכות להיות מותאמות לפנים של כל אחת ואחת", מוסיפה אמנית הגבות שיר נקש.
מה דעתך על הטרנד?
"אני פחות מונעת מטרנדים", אומרת נקש, "כי היום יהיה באופנה דק ומחר עבה, וכל שינוי קיצוני יכול לכלול תהליך שיקום ארוך. לכן אני חושבת שצריך להיצמד למבנה הטבעי של הגבות - אם הגבה עבה, אז כדאי לשמור על המבנה הקיים שלה".
"גבות דקות בעיניי יכולות לעשות חסד לפנים ולהוסיף אלמנטים מאוד סקסיים למבט", מוסיף טקו, "קצת התגעגעתי לפגוש סביבי מראה של גבות דקות יותר, לרכות ולקלילות הטבעית שהן מוסיפות לפנים. בשנה האחרונה העובי המוגזם של הגבות התמתן משמעותית, ודיקוקן התגלה מחדש. אבל כמובן צריך להתחשב לפני הכול במורפולוגיה של הפנים: מבנה עצם הגבה, המצח, הרקות, האף, הלחיים וקו הלסת, ולפי זה להתאים את העובי והעיצוב".


למי מתאים הטרנד הזה?
"הוא מתאים למבנה פנים קטן, פנים צרות - שהשטח בהן פחות רחב. ברגע שיש גבות דקות במבנה רחב מתקבל דיסוננס וזה נראה לא טבעי ואני פחות ממליצה", מסבירה נקש.
"אני דווקא לא חושב שעובי הגבה קשור למבנה פנים מסוים", אומר טקו, "מה שבעיקר משפיע על מבנה הפנים זה עיצוב הגבה. לדוגמה, למבנה פנים עגלגל לא יתאים עיצוב שטוח וישר, זה יגרום לפנים להיראות גדולות יותר והגבות ייראו קצרות יותר. לפנים ארוכות - גבות ישרות יתאימו בהרבה. מה שכן - חשוב לשים לב לגובה שבו ממוקמות הגבות, למצח ולקו השיער".



איך מיישמים את הטרנד בלי לפגוע בגבה?
"יש שלוש אופציות שישמרו על השערות: האופציה הראשונה והכי בטוחה היא להשתמש באיפור: בגבות אווריריות או פלומתיות אפשר לעצב את הצורה שאנחנו רוצים בחדות ומסביב לכסות עם טוש אקלה או עיפרון בהיר בגוון שקרוב לצבע העור ומתקבלת תוצאה יפהפייה לערב. האפשרות השנייה היא הטכניקה האסייתית: גילוח עם אפליקטור ייעודי של האזורים שנרצה להוריד. בעיניי זו אפשרות פחות מומלצת מכוון שהצמיחה של השערות עלולה להשתנות. האפשרות השלישית היא מריטה שטחית בעזרת חוט ופינצטה בעבודת יד מקצועית ואחראית, כדי שהמריטה תהיה רכה ולא אגרסיבית וכך השערות צומחות קצת יותר מהר מהרגיל", אומר טקו.
4 צפייה בגלריה
הדוגמנית ג'וליה פוקס
הדוגמנית ג'וליה פוקס
הדוגמנית ג'וליה פוקס
(צילום: GettyImages/Manny Carabel)

4 צפייה בגלריה
מתוך תצוגת האופנה של ארמני
מתוך תצוגת האופנה של ארמני
על המסלול של ארמני
(צילום: GettyImages/Vittorio Zunino Celotto)

בשורה התחתונה, הייתם ממליצים לאמץ?
"ראשית, לדעתי תמיד כדאי לנו להגשים את החשקים שלנו ואני גם לא מוצא סיבה שלא", מסביר טקו. "ההשלכות יכולות להיות כמו בכל דבר: חיוביות ושליליות. אני ממליץ קודם כול ללכת לבעל מקצוע בעל ניסיון שיערוך אבחון של מבנה הפנים ויצירת צורה מתאימה. חשוב להבין שבגבות נדרשת מריטה שטחית. כך בעצם זקיקי השערות נשמרים חזקים לצמיחה מחודשת ועשירה ללא כל טראומה ופגיעה בשקי הזקיקים - תוצאה שנגרמת ממריטה עמוקה, כמו שמומלץ לעשות, לדוגמה, באזור השפם ובכך השערות יצמחו לאט יותר ועדין יותר. סביבנו תמיד יהיו טרנדים והשפעות שייגעו בחלק מאיתנו. אפשר להתאים לכל אחת את רצונה בצורה האידיאלית ביותר עבורה, ואני חושב שזו משמעות העיצוב".
"חשוב לזכור שברגע שמורטים שערות מאזורים מסוימים לא תמיד זה יחזור למצב המקורי. עלול להידרש תהליך של שיקום ארוך מאוד. ברוב המקרים יידרש אפילו שיקום בצורה מלאכותית, אז לכן צריך לחשוב טוב־טוב לפני שמאמצים", מוסיפה נקש.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button