שואלת את עצמך: "לאן נעלם החשק שלי"? יש לנו תשובה

אתן שואלות, המומחים שלנו עונים. והפעם: איך להחזיר לעצמך את חדוות המין

פורסם:
אני בת ‭ ,49‬ והתחלתי השנה לעבור את תופעות גיל המעבר: המחזור נפסק, אני סובלת מיובש בנרתיק, מנדודי שינה ומגלי חום. בנוסף, אבד לי לגמרי החשק המיני ואין לי עניין בסקס. בעלי מתוסכל. מה עושים? האם החשק אמור לחזור לי בשלב כלשהו?

ד"ר ליאורה אברמוב, גינקולוגית, מנהלת המרפאה לטיפול מיני, בית החולים ליס, תלאביב, עונה:
קיימות סיבות רבות, פיזיות ונפשיות, לירידה בחשק המיני בתקופת גיל המעבר. הרגשה כללית לא טובה היא סיבה מספר אחת. עייפות, הפרעות שינה, מצבי רוח, עצבנות, גלי חום ודכדוך, כל אלו בהחלט מורידים את החשק. יובש נרתיקי וכאבים ביחסי מין נובעים מירידה בהורמון האסטרוגן. ואין ספק, שכשלאישה כואב ביחסי מין, והיא סובלת במקום ליהנות, היא לא תרצה לקיים יחסים, ואף תימנע מהם.
גם התחושה של הזדקנות, של פרק חדש בחיים, של סיום תקופה והתחלת תקופה חדשה והגוף שמשתנה, גם אלו דברים שמשפיעים על החשק המיני וגורמים ירידה בו.
אני ממליצה על פנייה לרופא/ת הנשים, כדי לקבל טיפול הורמונלי לתופעות הגופניות והנפשיות של גיל המעבר. אם אינך יכולה או רוצה לקחת הורמונים, יש תרופות טבעיות שיכולות לעזור להתמודד עם רוב תופעות הגיל.
יש גם דרכי טיפול נוספות, כמו למשל, משחה או טבליות אסטרוגן המוחדרות לנרתיק, שיכולות לשפר את הרטיבות ולמנוע כאבים.
תכלס, אין תרופת פלא שיכולה לעזור בשיפור החשק, אבל טיפול תרופתי בשילוב תמיכה נפשית להתמודדות עם משבר הגיל הם פתרון מומלץ. אני משוכנעת, שבעזרת טיפול משולב נכון, ניתן יהיה להחזיר את החשק המיני.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button