טל ניר (מימין) ואילנה אומאלי. "גם עולמנו השתנה"

ישראליות בספרד פתחו אתר חינמי לעזרה נפשית לישראלים

טל ניר ואילנה אומאלי גייסו 100 מטפלים מכל העולם, המציעים תמיכה נפשית לאלה שבישראל: "פגשנו מאות אנשים שנרתמו לעזור מתוך אהבה לישראלים"

פורסם:
בתוך חודשיים הצליחו טל ניר ואילנה אומאלי, ישראליות המתגוררות בספרד, להקים אתר עם כ־100 מטפלים מכל העולם שמציעים תמיכה נפשית בחינם לישראלים. "לא יכולנו לשבת בחיבוק ידיים אל מול גל האנטישמיות ששטף את העולם כשפרצה המלחמה, פגשנו מאות אנשים שנרתמו לעזור מתוך אהבה לישראלים", אומרות השתיים, מייסדות העמותה Planetherapy והאתר planetherapyglobal.com.
"אנחנו גרות בספרד אבל ב־7 באוקטובר גם עולמנו השתנה", אומרת ניר. "דאגנו מאוד למשפחות בארץ. חבריי, קית' ואביבה סיגל, נחטפו מביתם בכפר־עזה. אביבה שוחררה באחת הפעימות, אבל קית' עדיין בשבי החמאס".
אומאלי: "כשדיברתי עם ישראלים עם פרוץ המלחמה, הבנתי שיש משהו מאוד חזק במתן עזרה מבחוץ - הרי כל המטפלים בארץ חוו אותה טראומה כמו המטופלים שלהם, יש צורך בזווית חיצונית".
השתיים החליטו לחבור זו לזו בניסיון לסייע לישראלים: גייסו מתכנתים מהפיליפינים ותורם ששילם על הקמת האתר, פתחו עמותה וליקטו מטפלים מתנדבים בשלל שפות.
אומאלי, שלומדת אונליין אצל המנטור האמריקאי המפורסם טוני רובינס והפסיכולוגית קלואי מדנס, סיפרה בשיעור על העמותה שפתחה. "זה היה מאתגר, כי חלק ממשתתפי הקורס לא תומכים בישראל או מגיעים ממדינות לא ידידותיות לנו. אבל קלואי תמכה בי והפיצה את הפנייה שלנו ל־14 אלף מטפלים ברשימת התפוצה שלה. התחלנו לקבל 100 פניות ביום ממטפלים מרחבי העולם. זה היה מטורף".
אילנה אומאלי (49) היא מטפלת ברפלקסולוגיה שעזבה את ישראל בגיל 24, גרה בכמה מדינות וחיה כיום בקוסטה־דל־סול שבדרום ספרד. היא נשואה למלאצ'י, אמא לעדן (14) וסקאי (11). "מלאצ'י הוא ממוצא אפרו־אמריקאי ואירי ואני ממוצא איטלקי ואנגלי, השילוב עובד טוב", היא אומרת וצוחקת. בין המטופלים שלה: בן גולדסמית הבריטי, כלכלן ומומחה לסביבה - בנו של המיליארדר ג'יימס גולדסמית. גם סר בנג'מין וויליאם אליוט, האחיין של מלכת אנגליה, קמילה, הוא מטופל קבוע. עוד לקוחות: אנתוני ג'ושוע, לשעבר אלוף העולם באִגרוף, שחקני כדורגל ולדבריה גם אנשים "ממדינות עוינות".
טל ניר (42), במקור מהרצליה, נשואה ליוגב, אמא לעומר (14) ויובל (11), עבדה 15 שנה בחברות תרופות. לפני שנתיים עשתה המשפחה רילוקיישן: בילתה שנה בפרו ועברה לספרד. "תמיד הלכתי במסלול מסודר: לימודים, קצונה ועבודה טובה. במקביל התעניינתי במהות החיים", היא אומרת. "למדתי NLP ושטיפה אנרגטית. מד”ר נאדר בוטו הבנתי כמה כל תחומי הטיפול האלה קשורים למדע באופן ישיר".
"כל המטפלים בארץ חוו אותה טראומה כמו המטופלים שלהם, יש צורך בזווית חיצונית"

אילו סוגים של מטפלים מציעים את עזרתם באתר שפתחתן?
ניר: "עשינו הפרדה בין תמיכה רגשית לטיפול בטראומה. מי שצריך טיפול בטראומה מקבל מענה מפסיכולוגים, עובדים סוציאליים, פסיכיאטרים ומומחים לטראומה. מי שרוצה תמיכה רגשית, יכול לפנות לקואוצ'רים, מטפלים בהילינג ועוד. יש לנו עשרות טיפולים ביום. אנחנו מגייסות תורמים כדי שהאתר ימשיך להתקיים זמן רב ככל האפשר, כי גם כשהמלחמה תיגמר, יישאר צורך לטפל בטראומה".
אתן בודקות שאלה מטפלים מוסמכים?
"אנחנו מבקשות מכל הפונים לצרף תעודות הסמכה ואישורים לעסוק בטיפול. כולם עוברים אצלנו ריאיון. ד"ר ג'ים פריש־פלס, פסיכולוג קליני מישראל, מומחה לטראומות מלחמה, מעביר מפגשי השתלמות לכל המטפלים, מנגיש להם את המציאות הישראלית ומסביר על הצרכים הספציפיים של המטופלים".
מאז המלחמה אתן מרגישות שינוי ביחס מהסביבה שלכן? איום או צורך להסתיר את הזהות היהודית?
אומאלי: "אני לא נותנת לעצמי ליפול אל תוך הפחד הזה".
ומה עם הילדים שלכן? המלחמה מורגשת בבתי הספר?
"עם פרוץ המלחמה פניתי למנהלי בתי הספר, והם דיברו עם כל התלמידים. היה לי חשוב לתפוס את זה לפני שהמצב מתחמם. חוץ מזה, בקהילה היהודית כאן התחילו להעביר שיעורי קרב מגע בחינם".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button